İçeriğe Yönlendir

Rölanti Sorunu


Mehmet Emin Anter

Recommended Posts

Umut Öztürk

arkadaslar sounlar çözüldü şimdi osman dumanlı ustanın yanından geliyorum.problem enjektör kablolarının soketinin su almasından kaynaklanmış.soket özelliğini kaybetmiş.soket değiştirildi rolanti sensörü temizlendi egzoz manifoltunda bulunan lamdaydı adı galiba o sensör kırılmıştı değişti.ancak kelebek potansiyelmetresinde devam eden bi problem var ancak titreme gaz yememe ve rolanti sorunu ortadan kalmış oldu.

teşekkür ediyorum osman usta ve tanışmama vesile olan çağlar bey....

Yorum bağlantısı
Umut Öztürk
muhtemelen şimdi yakıt tüketiminizde düşecektir...

evet osman ustada öyle söyledi bakalım kullanalım ira nasıl olcak..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Servet Korgan

umut bey arabanızın durumu nasıl şuan tamamen düzeldimi. bendede aynı sorun var. bu sorunla ilgili epey masraf yaptım ama bi türlü çözemedik.

Yorum bağlantısı
Emin Özer
94 clx çok nokta enjeksiyonlu escordum bir haftaya yakındır gaz yememe ve düşük rolantide çalışmaya başladı.araç 2000-3000 devir arasında yığılma yapıyor ama gaza tam basınca birden fırlıyor.benzin filtrsi felan da temiz götürdüğüm ustalarda hava debimetresinden dedi ve bende onuda değiştirdim ama sorun devam etti.dediğim gibi yüksek devirlerde sorun yasanmıyor ama düşük devirde titreme silkeleme yapıyorve rolantide müthiş bir çiğ benzin kokusu var.arkadaslar konu ile igili yardımlarınızı bekliyorum istanbulda veya gebzede tavsiye edebileceğiniz ustada varsa bilgilendirirseniz sevinirim.teşekkürler.

egzost oksijen sensöründen yapıyor kesinlikle

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler
umut bey arabanızın durumu nasıl şuan tamamen düzeldimi. bendede aynı sorun var. bu sorunla ilgili epey masraf yaptım ama bi türlü çözemedik.

Servet bey aracınızdaki sorun ney belirtirmisiniz.

Yorum bağlantısı
Umut Öztürk
umut bey arabanızın durumu nasıl şuan tamamen düzeldimi. bendede aynı sorun var. bu sorunla ilgili epey masraf yaptım ama bi türlü çözemedik.

Servet bey aracımı şuanda sorunsuz bi şekilde kullanıyorum ama bu arızayı yapmadan önceki performansıda değil.Şöyleki gaza bastığında yine bir boğlma yapıyor ama öyle çok rahatsız edecek düzeyde değil.rolantide çok az bi titreme var ama oda öyle çok rahatsız edecek şekilde değil.Osman ustanın söylediği baska bişeyde rolanti sensörünün artık değişmesi gerektiğiydi ama değiştirmedik eger onuda değiştirirsek sorunların tamamen ortadan kalkabileceğini düşünüyorum.

egzost oksijen sensöründen yapıyor kesinlikle

emin bey bahsettiğiniz sensör nerde bulunuyor yardımcı olurmusunuz?

pardonn aynı sensörden bahsediyormuşuz biraz...

Yorum bağlantısı
Serkan Çaglar

ilk 500 metrede titreme ve gaz yememe sorunu bendede vardı. cc sonrası %85 azaldı ama son olarak sizin dediğiniz gibi bir buji kablolarını birde lamdayı kontrol edecem

Yorum bağlantısı
Serdar Yabancı

merhaba arkadaşlar daha önceki başlıklarda yazmıştım sorunu ama kaç ustaya gittiysem bir şeyler bulamadı.. araba normal rolantide çalışırken bir anda rolanti 300 lere kadar düşüyor ve araba kendini toplayıp tekrar normal rolantisini alıyordu. Bazende istop ediyordu tabi.. bir çok yerine baktırdım ve sorun bulamadılar..

araçta sıralı olmayan lpg var benzinle çalışıp gaza geçiyor.. sürekli lpg de kullanmama rağmen benzininde çok gittiğini düşündüm çünkü sadece çalışırken ufak bir benzin çekmesine rağmen benim araç ayda min 40 lirada benzin tüketiyordu.. bugün araçta benzin kalmadığını gördüm.. benzinsiz bir şekilde direk lpg ile arabayı çalıştırdım(benzin lpg düğmesini ortaya alarak) araç çalıştı ve yaklaşık yarım saat sürekli çalışmasına rağmen motor saat gibi işliyordu hiç sorun yapmadı. normalde her 3-4 dk bi yapardı... deneme amaçlı gidip benzin aldım ve normal şekilde çalıştırdım(benzinle çalışıp gaza geçti) ve yine rolanti sorununu yaptı...

aklıma takıldı aceba lpg ile çalışırken ara ara benzin mi alıyorda bu sorunu yapıyor hem benzinde hiç kullanılmadığı halde eksiliyordu..

şimdiden tşk ederim

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

öncelikle aracı benzinde kullanıp sorunları tespit et çözümüne gidelim sonra LPG de kullan sorun varsa ehil bir LPGciye aracı gösterirsin şimdilik benim anladıgım rolanti sensörü gibi geldi ama istisnaları unutmamak lazım sen hele benzinde kullan sorunları foruma yazarsın.çözümler gelecektir.

Yorum bağlantısı
Yetkin Akın

Tespitinizin doğruluğu var eğerki Aracınız enjeksiyonlu ise Benzin enjektörleri kaçırıyorsa bahsedilen problem ortaya çıkar.

Yada aracınız Karbüratör'lü tip ise bu seferde benzin kesici az miktarda kaçırıyordur bu kaçak az olduğundan karbüratördeki rezervuarı ancak 4-5 dakikada doldurabiliyorsa yine arabanın çalışmasında problem çıkacaktır;Oluşan zengin karışım arabanın rölantisini ve çekişini anormal derecede etkileyecektir.

Yorum bağlantısı
Serdar Yabancı

abilerim

şuanda gazde sürüyorum ama depoda benzin yok. Depoya benzin koyunca yine aynı sorunu yapıyor. araç gazda olmasına rağmen depoda benzin olunca hoşuna gitmiyor yani.. nasıl bir sorundu anlamadım gitti... ilk olarak neyden başlayım bilmiyorum...

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar

yakınzamanda bir müşterim (focus 1 kasa) rolanti sorununu hava akışmetresini temizleterek çözdüğünü söylemişti(yanılmıyorsam hava akışmetresi demişti)

Yorum bağlantısı
Serdar Yabancı

hocam bir çok parçasını temizletmiştim.. bir kaç servis yapılacak bir çok şeyi yaptı ama bulamadı...

şimdi sorun belli..

araç gaz ve benzini aynı anda çekiyor.... halletmmiz lazım

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Cenk Öncü
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar.98 model 1.6 motor CLX Ford Escort aracımın rolanti sorunu var.araç CFI tek noktadan enjeksiyonlu motor.araçta LPG sistemi yok.aracın enjektör ve MAF sensörü üst kapağı döküm olan modellerden.

sorunu ise rolanti problemi.araç motoru soğuk iken rolantide motor devri 500 ile 900 arasında sürekli gidip geliyor.ayrıca bu zamanda motor soğuk iken gaz pedalından ısınması için bir miktara gaza basılıp örneğin 1500 devirde ayağımı sabit tuttuğumdada devir sabit durmuyor 1500-2000 arası kendi kendine sanki gaz verip kesiyormuşum gibi devir değişiyor.motor iyice tam ısınmadan araç hareket ettirilmek istensede gaz pedalına basıldığında boğulup ya stop ediyor yada kesiklik yapıyor.bununla beraber aynı kesilmeler 3000 devire kadar her aralıkta devam ediyor.3000 devir üzerinde yapmıyor.

bu arıza yüzünden araç birkaç ayrı tamirci gördü fakat herbiri değişik bir parçanın arızalı olduğunu söyleyerek birçok parça değişti.fakat sonuçta arıza düzelmedi.aynı arıza devam ediyor.

bu konularda internette araştırma yaparken bu forum ile karşılaştım.forumdaki benzer konuları okudum.

araçta bu güne kadar bu arıza için değişen parçalar şunlar.

-Bujiler değişti

-Buji kabloları değişti.

-Distribütör değişti.

-Tamircilerin rolanti sensörü dedikleri alta resmini eklediğim parça 3 kez değişti.Bu parça rolanti sensörümü tam bilmiyorum bende.Üzerinden çıkan BOSCH markaydı takılan üç taneside aynı marka takıldı.

-Krank sensörü değişti

-HEGO sensörü (Lambda Sensörü) değişti

-MAF sensörü defalarca temizlendi

-ECU defalarca resetlendi (akünün - (eksi)kutubu sökülüp yarım saatten fazla bekletildi.böylemi resetleniyor bunuda tam bilmiyorum.

-Karter basınç dengeleme sibobu temizlendi.sibop çalışır vaziyette olduğundan değişim yapılmadı.

-Karter basınç dengeleme sibobunun hemen üzerindeki ve bağlantı borusunun devamı olan distribütör altındaki L hortumların ikiside değişti kelepçe ile sıkıldı.

şu ana kadar değişik tamircilerde yapılan işlemler bunlar fakat hiçbiri arızayı gidermedi.

tamircilerin rolanti sensörü dedikleri ve değiştirdikleri alt resimdeki parça ilk iki değişim nedeni ise araç ilk çalıştırıldığında motor soğukken motor deviri 3000 devire çıkıp aşağı hiç düşmedi.ve uç kısmı diyebileceğim yaylı kısım dışarı çıkıp bir daha içeri girmediğinden bozuldu dediler.bu parça neden bu kadar çabuk bozulur anlamadım.zaten yenisi takıldığındada arıza düzelmedi.

işte tamircilerin rolanti sensörü diyerek değiştirdikleri parçanın resmi alttaki

29735127.jpg

benim merak ettiğim ve öğrenmek istediğim bu alt taraftaki resimdeki parça benim aracımda varmıdır.varsa motorun neresindedir.bu parça ne işe yarıyor.gittiğim tamircilerin hiçbiri böyle bir parça değiştirmedi.ve böyle bir parçayada eğer varsa hiçbir işlem yapılmadı.internette bu ürünü görünce acaba benim model aracımda varmı merak ettim doğrusu bende.en son gittiğim tamirci böyle rolanti ayarlama görevi gören başka parça olmadığını ve sadece üstteki parçanın bu işi yaptığını söyledi.

ikinci bahsettiğim ve bu araçta varsa bu güne kadar hiçbirşey yapılmayan parça ise alttaki

67297864.jpg

yardımcı olabilecek ve fikir verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürlerimi sunarım.

tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Beyin resetleme işlemi yanlış yapışmı.CFI motorun beyin resetleme prosedürü biraz farklı.Benim size önerim bir carbon clean yaptırın subaplardaki kurumlardan dolayı yapabilir.

Yorum bağlantısı
Cenk Öncü
(düzenlendi)
Beyin resetleme işlemi yanlış yapışmı.CFI motorun beyin resetleme prosedürü biraz farklı.Benim size önerim bir carbon clean yaptırın subaplardaki kurumlardan dolayı yapabilir.

ilginiz için teşekkür ederim.ilk mesajımda yazmayı unutmuşum carbon clean işlemide yapıldı.makinaya bağlanarak yakıt sistemi ve motoru temizlediği söylenen işlemse eğer bahsettiğiniz yapıldı.bağlanan makina üzerinde carbon clean yazısı vardı.

ayrıca beyin resetleme işleminin nasıl yapılması gerektiği hakkında bilgi verebilirmisiniz?

tarihinde Cenk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cenk Öncü
http://www.otoclubturkiye.com/forum/CFI-Escort...em-t184769.html

Beyin resetleme prosedürü bu.Peki gaz kelebeği temizlendi mi veya değişim?

bu şekilde hiç resetleme yapılmadı üstadım.en kısa zamanda deneyeceğim.

gaz kelebeği değişim yapılmadı fakat temizlik konusunda fren balata temizleyici sprey ile temizlik yapıldı.tabi böylemi yapılması gerekiyor emin değilim.fakat kelebek gayet rahat şekilde çalışıyor.manuel olarak elle gaz kelebeğini hareket ettirebiliyorum ve aynı şekilde bıraktığımda kendiliğinden tamamen yerine geliyor.

ayrıca MAF sensörü temizlendi diye bahsettiğim parça enjektörün hemen üstündeki üç tane yıldız başlı tornavida ile civataları sökülen döküm contalı kapağın içindeki ucu aşağı doğru bakan bir sensör var.bu sensörde dört tane tork briks civata ile bağlı olan sensörden bahsetmiştim.bu aracın MAF sensörü bumu acaba?onuda tam bilmiyorum.

şu resetleme işlemini verdiğiniz linkteki şekliyle bir yapayım öncelikle.sonuç hakkında yazarım.

ayrıca ilk mesajda verdiğim ikinci resimdeki parça benim aracımda varmı acaba yoksa bu parça başka bir modelemi aittir bilginiz varmı bu konuda?

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Escort benim zamanımın arabası değil çok detaylı bildiğim bir arabada değil.Tarifle neyin nerde olduğunu kestiremicem şimdi görmek lazım ama maf sensörü hava filtresinin ya üstündedir yada hemen çıkışındaki hortumdadır.Gaz kelebeğinin klapesi rahat dönmesi önemli değil hava alıyor da olabilir.İkinci resimdeki parça rölanti valti focus 1lerinkine benziyor.Escorttada aynımıdır bakmak lazım.Çağlar üstad daha iyi bilir onun olup olmadığını.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

enjektörünüz tek, üreticisi Bosch, rölantiyi düzenleyen de siyah kibrit kutusu gibi olan dikdörtgen parça. Aracınız Osman ı görse, 1 saate düzelmez ise ben de birşey bilmiyorum. Nerede oturuyor sunuz? yazık günah bu kadar masraf-uğraşıya yeni motor yapılırdı.

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran

Öncelikle geçmiş olsun.

Gerçekten çok parça değişmiş bir sürüde masraf olmuş.

Eminim artık sorun çözülsede rahat rahat binsem diye bakıyosunuzdur.

Ben aracımı alalı çok olmadı ,şuanda öğrenme aşamasındayım.

Konusyla ilgili size verebileceğim tüm fikirleri zaten gerçekleştirmişsiniz.

Forumda ustalarımız,bu işten anlayan abilerimiz var onlar yardımcı olacaktır.

Bende yazıları dört gözle bekliyorum.

aracı satmayı bence düşünmeyin ( aklınıza gelmiştir diye söyledim).

Bu kadar sabretmişsiniz ,eminim güzelde bir sonuca ulaşacaksınız.

saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Supaplara bakılmadımı, silindir kompresyonları ölçülmedimi..

Araca hiç carbon clean yapıldımı...

Soğukken yaşadığınız rolanti ve gaz yememe sorununun sebebi büyük ihtimalle supaplardır..

Bunun ile birlikte ateşleme sorununz da var ve devam ediyor olabilir...

Buji kablosu orjinal mi, bujiler doğru mu ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

CC yapılmış denmiş, Cfi ların bu devir oynaklığı rahatsızlığı vardı, ancak sebebi birden çok olabiliyor, çözümü de.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...