İçeriğe Yönlendir

Fiesta 1.4Tdci 70Ps Motoru 90Ps Yukseltme Yakıtı Düşürür Mü_?


Mustafa Bagci

Recommended Posts

Mustafa Bagci

Arkadaslar aracım 1.4TDCI trend 70 ps fiesta istanbul içi bir depo ile sakin kullanımda ortalama 620 km gidiyorum sürekli mobil halde olduğum için yakıt maliyetini biraz daha azaltabilirmiyim fikri olan varmı ?

aramızda 90 ps kullanan arkadaşların yakıt tüketimleri nasıl veya yukselteniniz oldumu yardımcı olursanız sevinirim...

Yorum bağlantısı
İhsan Cingil

Bunu yazılım ile yapacaksanız yakıtta farkedilir bi azalış olmaz. Aracınızın ataklığını artırmış olursunuz.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Azalış hiç olmaz, normal sürüşte aynı kalır, gaza basarsanız harcama katlanır.

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

yazılımla 50 beygire torkuda 120nm vs gibi (tamamen örnek amaçlı sayılar veriyorum) bir değere düşürürseniz yakıt tasarrufu yaparsınız.

sizin söylediğiniz daha hızlı koşayım ama daha az yorulayım demek öylede birşey malesef yok. Her ne kadar yazılımla 90 beygire çıkartan arkadaşlar torkum attı oyuzden gaza daha az basıyorum yokuşlarda gaza yükelenmeden uzuyor gidiyorlar deselerde bunu anlık yapabiliyorlardır altında 1 tonluk araba ve 160nm torktan daha fazla torka sahip bir araçla imkanı yok tasarruf yapmanın..

tam tersine lastiklerinizi ve fren balatalarınızı daha çabuk bitirmek bile olası :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Kullanıcı tecrübelerine göre aynı karakterde kullanırsanız turbo dizel motorlarda yakıt tüketiminizde düşme yakalarsınız. Çünkü pratik olarak aynı devirde aynı hızı yakalamanıza rağmen gaz pedalına daha az basıyor olacaksınız . Ancak ortanın ustu devirlerde tüketim bariz artar.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Kullanıcı tecrübelerine göre aynı karakterde kullanırsanız turbo dizel motorlarda yakıt tüketiminizde düşme yakalarsınız. Çünkü pratik olarak aynı devirde aynı hızı yakalamanıza rağmen gaz pedalına daha az basıyor olacaksınız . Ancak ortanın ustu devirlerde tüketim bariz artar.

İmkansız, gaza as basarsınız ama enjektör zaten daha yüksek barda mazot basıyor olucaktır.

Kısaca çip işinin özü şudur: Daha fazla güç-daha fazla yakıt-daha kısa motor ömrü. Ekonomi isteniyorsa çip değil arabayı sakin sürmek lazım vs...

Kullanıcı tecrübesi ise şöyle, yol bilgisayarı durumdan bi haber olduğundan menzili daha uzamış sanar, depoyu doldurup kullanın sonra tekrar doldurun, daha az yakmadığını göreceksiniz.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Ekonomi isteniyorsa çip değil arabayı sakin sürmek lazım vs...

mesela ben...çipi ayağıma ve beynime taktırdım, forza ekonomi... :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Ya siz pedala az basınca az mı yakıt gidicek chip olnca enjektörler güç için o miktarda yakıt yolluyor. Enerji yoktan var edilemez...

İmkansız, gaza as basarsınız ama enjektör zaten daha yüksek barda mazot basıyor olucaktır.

Kısaca çip işinin özü şudur: Daha fazla güç-daha fazla yakıt-daha kısa motor ömrü. Ekonomi isteniyorsa çip değil arabayı sakin sürmek lazım vs...

Kullanıcı tecrübesi ise şöyle, yol bilgisayarı durumdan bi haber olduğundan menzili daha uzamış sanar, depoyu doldurup kullanın sonra tekrar doldurun, daha az yakmadığını göreceksiniz.

Bu konu forumda da çok tartışıldı. Teoriye dayalı mantık yürütmenin ötesinde araştırıldığında bir çok kaynak, buna onno usta da dahil, turbo dizel araçlarda chip tuning uygulaması ile alt devir kullanımlarında tork ve beygir/ ağırlık oranı değişeceğinden ve motor daha az zorlanacağından yakıt tasarrufu olacağını savunuyor. Ortanın üstü ve üst devirler için ise çark tersine işliyor. Enjektörlerin fazla yakıt basması ile tps'nin daha düşük açı emreden komutları arasındaki orantı, alt devirlerde kullanıcının lehine işliyor.

Kullanıcı tecrübelerine gelince, kişisel kullanıcılardan daha çok dikkatimi çeken dolmuş soförleri oldu. Günde ortalama 300-400 km yol yapan dolmuş şoförü arkadaşlar, chip tuning uygulaması deneyip yakıt tüketimindeki değişiklikleri ölçüyorlardı. Dolmuşlarda yol bilgisayarlarına bakıp da hayali hesaplar yapmıyorlardı. Büyük çoğunluğu yüzde 10-15 civarında tasarruf sağladığını iddia ediyordu. Kuruş hesabı yapan bu adamların boş yere geri ödeme garantili bir yazılıma 500 tl para vereceklerini sanmam.

Ömrünü azaltma konusunda tecrübem yok; ancak bakımlarını düzgün yaptırdıktan ve çok zorlamadıktan sonra sorun çıkarmayacağı yönünde çok fazla argüman var. Neticede motor ömrü kullanım koşulları ve devir sayısı ile sınırlı. Yarış modunda sürekli yüksek devirlerde ve ağır şartlarda kullanılmadıktan sonra düzgün ve titiz bakımlara sahip motorlarda pek de motor ömründen çalmayacağını iddia ediyorlar. Ama işin bu kısmının aslını ustalar daha iyi bilirler. Kendi aracıma gelince, yaptırmam , şartlar ne olursa olsun orijinal olandan yanayım, motoru saat gibi çalışan aracımda risk almak istemem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Tork-beygir oranı nasıl değişiyor, normalden fazla basınçla püskürtülen mazotla ne oluyor, enjektör ve motor düşük devirde bile daha çok zorlanıyor, kesin şu olur diyemiyorum elbet, ama yoktan güç artışı olmayacağına göre, hava miktarı vs. ile bu işler olmadığına göre, chipte olacağı şu:

Normal kullanımda yakıt ne artar ne azalır, basarsan iş değişir, yalnız düşük devirde bile olsa enjektör zorlanır, en ufak kötü mazotta zarar görme % desi kat kat artar, istediğin kadar yağını suyunu değiş, normal kullansanda, hiç basmasanda aşırı basınç enjektörüde motoruda yoracaktır, dolayısı ile bende yaptırmaktan vazgeçmiştim, chipbox hevesim geldi, baktım o daha fena, onuda unuttum.

Sonuç olarak güç istiyorsanız arabayı değişeceksiniz, chip yaparsanızda yan etkilerini göze alacaksınız, zarar vermemesi ancak tüm parçaların dayanım limitlerini bilirsek hesaplanır, biliyormusunuz? Hayır. Bu durumda bu iş sakat bence.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

sakin kullanımda 620 km gitmemeniz lazım aynı araçla arkadaşım 800 km gdiyor ama bahsettiğim arkadaşım, benimn aracı verdiğimde gidilecek yolu uzatıyor.Chipten çok Ruhan abinin söylediği gibi yumuşak bir kullanımla yani yavaş kalkiş ve mümkün olduğunca az frenajla daha fazla yol gidebilirsiniz. aynı aracın 1.6 sı vardı bende o kadar az yol gittiğimi hatırlamıyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ben 930 km gidiyorum, rahaaat rahat hemde, şehir içinde 850 nin altına inmem :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Tasarruf olur düşüncesi ile chip tuning yaptırılmamalı bence de. Neticede bu bir performans artışı ve getirirken götürecektir de. Daha fazla performans için daha performanslı motorlara sahip modellere yönelmek en mantıklısı .

Yakıt konusunda daha fazla güç, reelde aynı oranda daha fazla yakıt anlamına gelmiyor. 1.6 tonluk MK4 Mondeo 2.0 tdci manuel ile ortalama yakıt tüketimim 7 litre, ve seri kullanıyorum. Geçenlerde küçük sayılacak bir kaza yaptığım için kaskodan 1.5 dci latitude verdiler , 1 hafta kullandım, 1000 km civarı yol yaptım ve 2 kez yakıt ölçtüm. Benzer performansta benzer hızlarda o da 6.3 - 6.5 litre / 100 km yaktı. Yani biri 26-27 kuruş diğeri 29-30 kuruş yakıyor. Mondeo 140 hp-320 nm , latitude 110 hp- 240 nm, ve latitude mondeo'dan 100 kg daha hafif. Ve mondeo kıyaslanmayacak şekilde daha güçlü ve hızlı. Bu ve benzeri ölçümlerden gördüğüm hep şu, benim kullanım tarzımda ve kullandığım yollarda aracımın güçlü ve büyük motorlu olmasının tüketimde yarattığı fark çok düşük, ama sürüşte yarattığı fark çok büyük.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Daha fazla güç daha fazla yakıt olayı aynı hacimde olan motorlar olsaydı o zaman olurdu, latidudeee de chip yap bakalım ne olacak, mondeo ile standart halde yakıt farkı pek olmaz, doğrudur, mondinin motor büyük araba ağır, durum eşit sayılır.

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Hemfikirim, chip olayında evet; ama daha fazla güç aynı hacimde olan motorlarda normal şartlarda daha fazla yakıt anlamına gelmiyor. Dışarıdan müdahale ile yeniden haritalandırma yapılırsa o zaman artıyor; ama örneğin mondeo'nun 2000 tdci 163 ps'lik motoru 140 ps'lik motorundan neredeyse %20 daha az yakıyor. Tabi üreticiler bu güç farkını gerçekleştirirken sadece farklı yazılımlar kullanıp yazılımcılık ile fark yaratmıyorlar; bir çok mekanik değişkeni daha yeniden tasarlayıp son kullanıcısın beğenisine sunuyorlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

No fren, balatalarımı en az 150.000 km de bir değişirim, teknik basit, yolu okumak, gazı ona göre ayarlamak, ve motor frenini etkin kullanmak, uzun yolda nerdeyse hiç kullanmam, şehir içindede hafif frenajla duracak stilde giderim, böylece arabanın herşeyi uzun ömürlü olur :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

daha öncede konuşuldu. fabrikaların katalogta verdiği ş.içi yakıt tüketimi değerleri istanbul için değil...istanbul ş.içi zaten ş.içi değil, tanımı yok... :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

İstisna: İstanbul da yaşamak :D

Orda araba değil, başka birşey lazım, yazık sizlere vallahi :D

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

Hocam burda test yapsalar süper olur :)

u ha ha... yakıt tüketimi testini istanbul da yapıp kılavuzlara yazsalar, bir tane araba satamazlar :biggrin: en iyisi 6,5 ten başlar :D mondiler falan 10 a vurur.

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Hollanda'da yada Almanyada araba kullananlar bilir özellikle Hollandada tepe yok(dağ demiyorum...Tepe :biggrin: )zaten trafiğin olmadığını, insanların mecburende olsa tüm kurallara uyup birbirinin yoluna tecavüz etmediğinide düşünürsek, Yakıt değerlerinin fazla fazla bile yazıldığını söyleyebilirim.Kiraladığım benzinli arabalarla neredeyse buradaki dizel araba kadar yol yapıyorum şehir içinde(şehirdışı da coğrafi yapı dolayısıyla biraz fark ediyor ama şehir için fabrika değerlerinin altında yaktırdım, bide gurbet stayl tüm kurallara korkudan gavurdan da çok uyduğumuzdan :D .İstanbul hem trafik hemde coğrafi yapısı itibariyle, gairp duran trafiğiyle katolok verilerini altüst ediyor gerçektende...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Çağlar Tunç
(düzenlendi)

Arkadaşlar bir marka var internette buldum oturduğum ilde bayiside var. Bunları kendiniz söküp takabiliyorsunuz.Ürünün sitesinde kullanıcı yorumlarıda var.Ben taktırmayı düşünüyorum ama yakıt ekonomisinden dolayı değil performans artışı için. Chip 1 uygulaması sonucu 88ps tork 223nm. Chip 2 pro uygulamasıyla 91ps 234nm tork

tarihinde çağlar Tunç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

Arkadaşlar bir marka var internette buldum oturduğum ilde bayiside var. Bunları kendiniz söküp takabiliyorsunuz.Ürünün sitesinde kullanıcı yorumlarıda var.Ben taktırmayı düşünüyorum ama yakıt ekonomisinden dolayı değil performans artışı için. Chip 1 uygulaması sonucu 88ps tork 223nm. Chip 2 pro uygulamasıyla 91ps 234nm tork

Hangi firma bu Çağlar bey ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...