İçeriğe Yönlendir

Fiesta 1.4Tdci 70Ps Motoru 90Ps Yukseltme Yakıtı Düşürür Mü_?


Mustafa Bagci

Recommended Posts

Servet Aydın

Yakıt kalitesinde haklısınız, shell ile burada 850 km giden eski kangoom ( 2004 102 bg ) aynı marka yakıt ile, Makedonya'da, Kosova'da 1000 km leri görüyordu, ki rakım oralarda 1000 metreden fazla.

Yazılımın yakıtı düşürme olayına gelince, mevcut kangoom ( 2012 105 bg) şehir içinde 7 litreler ile gezerken Barbaros'un dokunması ile 6,5 litreye indi. Şehir dışı fark yok. Şu an yazılım yok, stok halde.

Size zarf atma nedenim bu işle uğraşan sizlerin şahsınız üzerine alınmasın, üstü kapalı bilgiler vererek insanları yanlış yönlendirmelerini engellemekti. ;)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Araç üzerinde iki yere kutu takılıyor Benzinlilerde ekseri manifold ısı sensörüne, dizellerde rail sensörüne. Yeni nesil turbo beslemeli olanlar ile henüz tanışmadım, bilmiyorum.

Benzinlilerde manifoldun emdiği hava soğuk gösterilip sürekli zengin yakıt ile araç çalıştırılıyor. Dizellerde rail basıncı alt devirlerde daha yüksek tutuluyor.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Kırız

Yakıt kalitesinde haklısınız, shell ile burada 850 km giden eski kangoom ( 2004 102 bg ) aynı marka yakıt ile, Makedonya'da, Kosova'da 1000 km leri görüyordu, ki rakım oralarda 1000 metreden fazla.

Yazılımın yakıtı düşürme olayına gelince, mevcut kangoom ( 2012 105 bg) şehir içinde 7 litreler ile gezerken Barbaros'un dokunması ile 6,5 litreye indi. Şehir dışı fark yok. Şu an yazılım yok, stok halde.

Size zarf atma nedenim bu işle uğraşan sizlerin şahsınız üzerine alınmasın, üstü kapalı bilgiler vererek insanları yanlış yönlendirmelerini engellemekti. ;)

ANLAŞILDI !!!

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Şu chipti boxt ı işinden bana fenalık geldi, son düşüncem şu: güç istiyorsan güçlü araba alacaksın, güçsüz alıp sonra oynama yapmayacasın, heleki uzun vade kullanıcıysan asla ve asla, para bolsa yaparsında demiyorum, para bolsa zaten gider m3 alırım mesela, yerim çipi, kutuyu vs .... :)

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

90 ps yaptıran arkadaşlar varsa sonuçlarını paylaşsın lutfen ben hala gitgeller yaşıyorum yakıtın onune geçedim 2000 deviri geçmiyor araç fren zaten mumkun oldugunca kullanmamaya gayret ediyorum hatta zaman zaman surerken ben bile bu sakinlıkten bunalıyorum :))

mustafa bu konuda şunu söyleyebilirim. ben race chip aldım. 25 bin km oldu kullanıyorum. aracımın bakımları düzenli ve motorum sıhhatli olduğundan gerçekten çok iyi verim aldım. bunu bir çok arkadaşımlada test ettik. yakıt azalmaz. aracınızı sıkıştırırsanız artabilirde . ama şunu söyliyim gerçekten farkı çok tavsiye ederim .

Şu chipti boxt ı işinden bana fenalık geldi, son düşüncem şu: güç istiyorsan güçlü araba alacaksın, güçsüz alıp sonra oynama yapmayacasın, heleki uzun vade kullanıcıysan asla ve asla, para bolsa yaparsında demiyorum, para bolsa zaten gider m3 alırım mesela, yerim çipi, kutuyu vs .... :)

Ben aracımın motorunu güçsüz görmüyorum oldukça güçlü ve biraz daha bunu yüksek tutarak bazen canım istediğimde focus gibi yollarda yürümek hoşuma gidiyor. para ile alakası yok .

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Olabilir, sen bilirsin, ben zaten kendim için düşündüğümü yazmıştım, bir ara bende heves etmiştim sonra bak nerelere geldik. :)

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

Olabilir, sen bilirsin, ben zaten kendim için düşündüğümü yazmıştım, bir ara bende heves etmiştim sonra bak nerelere geldik. :)

ali abi bu box bizim gibi dikkatli kullanıcılarda gerçekten problem olacağını sanmıyorum.( Doğru zmanda gazlama sıkıştırmama bakımsız motor vs olmadığından) ki bende en ufak bir problem yok arada bir çıkartıp normalde kullanıyorum .

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Şimdiki mk4 mondeo 2.0 tdci aracımla bir kaç saatlik bir chip maceram olmuştu. Bu maceranın bir kaç saat sürmesi foyasının bir kaç saatte ortaya çıkmasından kaynaklanmıştı. Konya'da büyük bir özel ford servisinde işlemi yaptırdıktan hemen sonra depoyu doldurup dijital oyuncakların sayaçlarını sıfırlayıp çok sık gittiğim Afyon tarafına her zaman kullandığım hızlarda bir yolculuğa başladım. Yolun yarısını geçtikten sonra esp'nin artık benimle olmadığını fark ettim. Beraberinde tsc de gitmişti. Yol bilgisayarına baktığımda aktif ve sorunsuz görünüyorlardı oysa; ama çalışmıyorlardı. Hemen geri döndüm, o özel servisi açtırıp orijinal yazılımına geri döndüm. Böyle bir durum ilk defa başlarına gelmişmiş, ilginçmiş miş miş miş.... Gerçekten ilk defa olduysa bu da sizin tecrübesizliğinizden deyip ayrıldım... Orijinal yazılım geri yüklenir yüklenmez esp ve tcs geri geldi...

Aynı istasyona gidip yakıtı tekrar doldurduğumda yol bilgisayarında görünen ortalamanın 2,2 litre üstünde reel tüketim tespit ettim. Mondeo'nun yol bilgisayarı ortalama 0,5 -0,6 litre eksik gösterir zaten, ama o kadardır, daha fazla olmaz. Sonuç şuydu: Yol bilgisayarı chip tuningden sonra daha az yakıt gösteriyor ama araba o yolda her zaman yaktığından daha fazla yakıyordu. O yoldaki normaldeki tüketimine göre yaklaşık 1,5 lt /100 km kadar fazla yakıt tüketimi hesapladım .. 400 km civarında yol yapmıştım.

Evet performans biraz artmıştı, gaza daha iyi cevap veriyordu, birazcık daha rahat hızlanıyordu vs... Ama aynı motorda donanım ve tasarım değişikliği (kısaca teknolojik geliştirme) yapmadan daha fazla güç/daha az yakıt ilişkisi mantıklı gelmiyor, güç yoktan var olmaz.

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi
(düzenlendi)

-güç yoktan var olmuyor,kısıtlanmış güç açığa çıkıyor...

Ben de aynısını söylüyorum, güç yoktan var olmuyor, ister motorda kısıtlanmış ister başka bir yerde olsun , gücü ortaya çıkarmanın bir bedeli var. Güç yoktan var olmadığına göre, enerji dönüşümünün bir sonucu olduğuna göre, daha fazla güç için daha fazla enerji dönüşümü gerektiğine göre, bunun da motordaki anlamının daha fazla hava+yakıt karışımı olduğuna göre, tüm bu çıkarımlar ve doğa kuralları daha fazla yakıt anlamına gelmiyor mu ? ( Aynı motor için )

tarihinde Serhat Çerçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...