İçeriğe Yönlendir

Fiesta 1.4Tdci 70Ps Motoru 90Ps Yukseltme Yakıtı Düşürür Mü_?


Mustafa Bagci

Recommended Posts

Guest Coşkun Uçar
(düzenlendi)

Chip aynı hacimdeki motorun daha fazla hava üflenerek oksijen miktarını arttırıp gücünü arttırmak demektir buda daha çok performans dolayısıyla aynı birim yakıtda daha fazla yol katetmek demektir yani güç arttırımı dolayısıyla daha az yakıt tüketimi demektir bunun örnekleri vardır derseniz'ki neden bütün otomobilleri güçlü çıkarmıyorlar çünkü bazı ülkelerde vergi aracın beygir gücüne göre alınıyor ne kadar çok beygir gücü o kadar çok vergi...

http://www.opel.com....eet_10_2012.pdf

Opel Corsa 1.3 litre 90 beygir yakıt tüketimi litre bazında.....3.8 - 3.1 - 3.4

Opel Corsa 1.3 litre 70 beygir yakıt tüketimi litre bazında.....4.5 - 3.5 - 3.9

http://www.fiat.com....alar/punto.aspx

G.Punto 1.3 litre 95 beygir yakıt tüketimi litre bazında....5.0 - 3.5 - 4.1

G.Punto 1.3 litre 75 beygir yakıt tüketimi litre bazında....5.5 - 3.5 - 4.2

tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Yazmayı unuttum tabi birde fiyat farkı var düşük beygirli motorlara sahip otomobiller daha ucuz oluyor...

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa Bagci

90 ps yaptıran arkadaşlar varsa sonuçlarını paylaşsın lutfen ben hala gitgeller yaşıyorum yakıtın onune geçedim 2000 deviri geçmiyor araç fren zaten mumkun oldugunca kullanmamaya gayret ediyorum hatta zaman zaman surerken ben bile bu sakinlıkten bunalıyorum :))

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Arkadaslar aracım 1.4TDCI trend 70 ps fiesta istanbul içi bir depo ile sakin kullanımda ortalama 620 km gidiyorum sürekli mobil halde olduğum için yakıt maliyetini biraz daha azaltabilirmiyim fikri olan varmı ?

aramızda 90 ps kullanan arkadaşların yakıt tüketimleri nasıl veya yukselteniniz oldumu yardımcı olursanız sevinirim...

620 kmyi kaç lt harcayıp gidiyorsunuz

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

Valla ben box işini düşünmüyor değilim bıktım yahu millet yolda tokatlayıp duruyor... :D

Yorum bağlantısı
Hüseyin Kırız
(düzenlendi)

Merhaba 1,4 dizel aracı cok yol yaptıgım için yakıt ta ekonomik olması acısından aldım ve işimin geregide chiptuning (remap) işlemi uyguladım aracımda yakıt ekonomisi konusunda bir cok uygulamalar yaptım cok program test ettim . Hatta perforamansı düşürdügüm dahi oldu :) Kısaca performans bakımından iyi olan arac her zaman düşük yakıt tüketimine sahip olan araçtır. Araçlardaki yakıt miktarı anlık degerdende gördügünüz gibi ilk kalkıslarda max seviyededir araçın normal devrini ve hızını aldıgı noktoda zaten düşük normal seviyelerdedir. Araçlar yakıtın fazlasını bu noktoda harcarlar performansı düşük araçlar bu noktoda her zaman daha fazla yakıt harcayacaklardır (0-100KM) bu sürenin uzaması yakıtında yüksek olması demektir . Remap uygulamasının performans ve ekonomik olması gözetilerek yapıldıgında araçınız 0,5-1lt arası ekonomi yapacaktır ki benim araçımda böyledir kullanmama baglı olarak. Remap işlemi size devir ve vites kazancı saglar buda ekonomi demektir.

Bu konuda aklında soru işareti olan arkadaşların test etmelerini öneririm, pratik mantıki konuşmalarınız yersizdir.

İzmirde cevresinde olan arkadaşlar arıcımı her türlü test edebilir , kendi araçlarında da test etme imkanını kendilerine sunarız.

Herkese kazasız saglıklı günler dilerim...

tarihinde Hüseyin Kırız tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi
(düzenlendi)

http://www.opel.com....eet_10_2012.pdf

Opel Corsa 1.3 litre 90 beygir yakıt tüketimi litre bazında.....3.8 - 3.1 - 3.4

Opel Corsa 1.3 litre 70 beygir yakıt tüketimi litre bazında.....4.5 - 3.5 - 3.9

http://www.fiat.com....alar/punto.aspx

G.Punto 1.3 litre 95 beygir yakıt tüketimi litre bazında....5.0 - 3.5 - 4.1

G.Punto 1.3 litre 75 beygir yakıt tüketimi litre bazında....5.5 - 3.5 - 4.2

Chip tuning işlemi dışında fabrika tasarımı olan stock motorlarda aynı hacimden daha fazla güç alabilen motorlar genelde daha tutumlu oluyorlar, bu konuda size katılıyorum.

Ancak; acaba yukarıdaki modellerin motorları arasındaki tek fark yazılım farkı mı ? Donanımsal olarak değişen hiç bir şey yok mu ? Neden istisnalar hariç bu motorlar yeniden yazılımlandırıldığında aynı güç değerlerine ulaşamıyorlar ? Örneğin 95 hp olan G.punto 120 hp'ye ulaşıyorsa 75 olan 110 hp'de kalıyor , rakamları rastgele yazıyorum ama bu şekilde bir orantı oluyor. O zaman farklı olan bir şeyler var...

Focus mk2.5 90hp ve 110hp tdci motorlara sahipti. İkisi de 1.6 litre olmasına rağmen aradaki tek fark yazılım farkı değildi, dpf ve turbo- intercooler farkı da vardı.. Mondeo dizelin şu anda 2.0 lt 140 hp ve 163 hp iki farklı versiyonu var. Aradaki tek fark yazılım değil ama; yeniden tasarlanmış geliştirilmiş revize bir motor var 163 hp'lik olanın üzerinde. Ve güçlü motorda yaklaşık %20 yakıt tüketim farkı var, daha az yakıyor.. Buradan çıkan sonuç, bu güçler bu araçlara sadece yazılımla değil, sayısız arge ve uyumluluk çalışmasından sonra ve fiziki enstrümanların gerekirse yeniden tasarlanmasından sonra kazandırılıyor. Yakıt tasarrufu da bu sayede oluyor, chip ile değil.

tarihinde Serhat Çerçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar

Yakıt tasarrufu da bu sayede oluyor, chip ile değil.

Tamam Serhat bey siz öle diyosanız öledir...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Remap uygulamasının performans ve ekonomik olması gözetilerek yapıldıgında araçınız 0,5-1lt arası ekonomi yapacaktır ki benim araçımda böyledir kullanmama baglı olarak. Remap işlemi size devir ve vites kazancı saglar buda ekonomi demektir.

İzmirde cevresinde olan arkadaşlar arıcımı her türlü test edebilir , kendi araçlarında da test etme imkanını kendilerine sunarız.

Herkese kazasız saglıklı günler dilerim...

remap sonrası, emisyonu ölçtüğümüzde CO ve CO2 değerlerindeki değişim nasıl olmakta?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

remap sonrası, emisyonu ölçtüğümüzde CO ve CO2 değerlerindeki değişim nasıl olmakta?

+1,

eğer düşme var ise yazılımcılar, trilyoner oldunuz demektir

Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar
(düzenlendi)

Bakın Ford Fiesta Kullanıcı El Kitabı sayfa 96....

1.4 Duratorq TDCİ (DV) Dizel (50kW/68 ps) Kademe IV şehir içi yak. tük.......5.3 Litre

1.4 Duratorq TDCİ )DV) Dizel (51kW/70 ps) Kademe V şehir içi yak. tük.......4.8 Litre

tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Coşkun Uçar
(düzenlendi)

Hocam bizim araç eskisine göre hafif ama :)

Valla o kadarını bilmiyorum... :)

fabrikasyon değil, remap sonrası değerler?

Valla hocam o kadarını bilmiyorum kitapda yazanı kopyaladım ayrıca remap nedir onuda bilmiyorum kitapda "Yakıt tüketim değerleri" demiş... :)

tarihinde Coşkun Uçar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Yakıtla alakalımı ama ben 175/65/14 e geçince benim araba az yakmaya başladı en az 0.4 litre bir düşüş var kış olmasına rağmen.Eskisi 195/50/15 ti..

Lastik kalınlaştıkça tüketime etkisi negatif olmaktadır.

Benim aracın yol bilgisyarı remap yaptırdıktan sonra 3,5 - 4 gibi rakamları çok rahat göstermeye başladı. Yani yol bilgisayarı eskiden 4,5 - 5 lerde idi şimdi bayağı aşağı indi. Gelgelelim depoyu küçülttürmemiş olmama rağmen bir depoda 100 km daha az yol yapmaya başladım. Araba az yakıyor ama ben daha çok mazot yakmaya başladım sanırım. :D

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Agresif kullanıyor olmayasınız :)

Suç hep şöfördedir zaten remap yapılan arabada olması mümkün değilmi?

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Vw Tdi şu anda fabrikasından 105 hp ve 250 Nm 1500 dd tork ile üretilerek araçlara monte edilmektedir.Bu güç ile bu araç bakımlarını adam gibi yapmayan kötü bir sürücü ile 250-300 k, Bakımlarını yapan iyi bir sürücü ile 400-500 hatta 600k km yapabilmektedir. Bu fabrikadaki motorlar bunlar düşünülerek uzun süre hizmet üzerine yapılandırılmaktadır. Koskoca Vw bilmiyormu bu motorun yazılımını değiştirerek 150 hp yapmasını? yada daha az risk alarak 120-130 hp yapmasını?

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Chip tuning işlemi dışında fabrika tasarımı olan stock motorlarda aynı hacimden daha fazla güç alabilen motorlar genelde daha tutumlu oluyorlar, bu konuda size katılıyorum.

Ancak; acaba yukarıdaki modellerin motorları arasındaki tek fark yazılım farkı mı ? Donanımsal olarak değişen hiç bir şey yok mu ? Neden istisnalar hariç bu motorlar yeniden yazılımlandırıldığında aynı güç değerlerine ulaşamıyorlar ? Örneğin 95 hp olan G.punto 120 hp'ye ulaşıyorsa 75 olan 110 hp'de kalıyor , rakamları rastgele yazıyorum ama bu şekilde bir orantı oluyor. O zaman farklı olan bir şeyler var...

Focus mk2.5 90hp ve 110hp tdci motorlara sahipti. İkisi de 1.6 litre olmasına rağmen aradaki tek fark yazılım farkı değildi, dpf ve turbo- intercooler farkı da vardı.. Mondeo dizelin şu anda 2.0 lt 140 hp ve 163 hp iki farklı versiyonu var. Aradaki tek fark yazılım değil ama; yeniden tasarlanmış geliştirilmiş revize bir motor var 163 hp'lik olanın üzerinde. Ve güçlü motorda yaklaşık %20 yakıt tüketim farkı var, daha az yakıyor.. Buradan çıkan sonuç, bu güçler bu araçlara sadece yazılımla değil, sayısız arge ve uyumluluk çalışmasından sonra ve fiziki enstrümanların gerekirse yeniden tasarlanmasından sonra kazandırılıyor. Yakıt tasarrufu da bu sayede oluyor, chip ile değil.

Hocam bizim araç eskisine göre hafif ama :)

90ps focus ile 109ps focusun teknik verilerini karşılaştırdığınız zaman 109ps olanın daha ekonomik olduğunu görürüz. ;) Ama nerede görürüz şehir dışında şehir içinde ise aynı değerlerde dir , zaten daha güçlü makinanın aynı yakması demek oda daha ekonomik olması demektir ;)

Yakıtla alakalımı ama ben 175/65/14 e geçince benim araba az yakmaya başladı en az 0.4 litre bir düşüş var kış olmasına rağmen.Eskisi 195/50/15 ti..

Yunus zamanın da senin için o kadar şey yazdım halen aynı yerdesin be kardeşim. Zamanın da senin fiestan ile denedik yine senden daha az yakmadım mı ? hemde 225/40/18 lastikler ile ? yapma bunu, dizel araçlar yakıt ile yürür ve fabrikasyon fakir karışıma ayarlıdırlar. Yazılım yaparken verim de arttırılır. Yazılımlı araç ekonomi yapmaz diyenin arabasını koyması şartı ile iddiasına bile girerim bunca zaman kullandık o kadar çok şey yazdık ;)

Haram beygir demek, emisyonun artması demek :)

yüklendiğinde çok yakar :D hatta yakamaz duman olarak dışarı atar :D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Naylonda yazılım şehir içinde etki gösterip, şehir dışında herhangi bir değişim yapmamıştı. Tahmin edebiliyorum yazılım ile nerelerin değiştirildiğini. Mantığımın almadığı ise püskürtme süresi uzayan ve atıyorum 2000 devirde göndereceği yakıt miktarını 1600 devirde gönderen aracın yakıtı nasıl düşer ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Naylonda yazılım şehir içinde etki gösterip, şehir dışında herhangi bir değişim yapmamıştı. Tahmin edebiliyorum yazılım ile nerelerin değiştirildiğini. Mantığımın almadığı ise püskürtme süresi uzayan ve atıyorum 2000 devirde göndereceği yakıt miktarını 1600 devirde gönderen aracın yakıtı nasıl düşer ?

1600d/d da pistonları kızartıp , eskiye göre daha yüksek tork alırken, 400 d/d lık da daha az hava çekersen, o oranda az ykarsın, nispeten az miktarda daha fazla yakıt göndermene rağmen,

arzu halinde aynı cümleyi canlı olarak da tekrarlayabilirim, biliyorum başa dönüp bir daha okudun :crazy:

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

1600d/d da pistonları kızartıp , eskiye göre daha yüksek tork alırken, 400 d/d lık da daha az hava çekersen, o oranda az ykarsın, nispeten az miktarda daha fazla yakıt göndermene rağmen,

arzu halinde aynı cümleyi canlı olarak da tekrarlayabilirim, biliyorum başa dönüp bir daha okudun :crazy:

Aynı piston da hem benzin hem de mazot yanar mı ? Cevabı belli ;)

Örnek saminin eski aracı, araçta yakıt yok hava çok ;)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...