İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Motorda Düzensizlik (Titreme / Tekleme)


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Kerim Yurdgulu

ben ilk defa gördüm, 120 ve 150 A olanlarını görmüştüm ama 105'liği görmemiştim. acaba aracın benzinli olmasından dolayı olabilir mi?

Olabilir belki. Bunu ancak diğer benzinli focuslara bakarak anlayabiliriz heralde. 120A için bile yeterli değil demişsiniz ben 105A yazısını görünce şok oldum :). Rölanti dengesizliği ve arada bir silkelenme var. Ama benim anlamadığım direksiyonu tam sağ/sol yaptığımda araba yere cokuyor ve stop edecekmiş gibi oluyor.

Yorum bağlantısı
Ali Ayhan

Bugün ustama görüştüm kesinlikle enjektörlerin sırasının değişmediğimi söyledi.sizin burda yazdığınız turbo basınç selenoidi vs.konularını bahsettim onlara baktığını herhangi bir hata koduyla karşılaşmadığını söyledi. Gözlemlediğim yeni birşey var oda şu ki araç motor soğukken tekleme yapmıyor fakat ışınında tekleme yapıyor.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Turbo azda hava bassa Hata göstermez cihazda zaten, önemli olan Tam sağlıklı bir şekilde basınç üretiyor mu ? Tam gazda Peak değeri kaç ? bunlar önemli..

EGR Valfi, kontrol edildi demişsiniz ama, sıcak soguk motor değişikliğinde EGR Valfi etkilenen bir mekanizmadır..

Şöyle bir önerim olacak EGR Valfini mekanik olarak iptal ettirin, sonuca bakalım..

Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

+1 ve en basiti egr valfinin fişini çekin , biraz bu şekilde dolaşın . Aradaki farkı gözlemleyin . Arıza lambası yanacaktır fiş çekildiği için , daha sonra bilgisayardan sildirirsiniz . Eğer sorun düzeldi ise egr problemli demektir . Eğer problem düzelir ise manifold temizliğide yaptırın . Egr bazen arıza verdirmeyebiliyor .Kurumdan dolayı egrnin bobini sıkışıyor ve sistemden fazla akım çekebiliyor , buda aracın teklemesine sebep olabiliyor . Önceki fokusumda bu şekilde olmuştu . Umarım en kısa zamanda sorun düzelir .

Keyifli sürüşler . . .

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Bujileri iyi sıktılarmı?

ses bir azalıp artıyorsa motorun hava almasında bir gariplik var gibi ama triger değişimiyle onun alakası olmaz o yüzden bujileri iyi sıktılarmı dedim.

Birde ayarı eğer tek bir eksantrikten yapmaya kalkmışlarsa belki azda olsa subapları eğmiş olabilir. Benim önceki araçta usta aksantriklerden birini açamadığı için tekinden ayar yapmaya kalkmıştı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sanırım bu konuyla kimse ilgilenmiyor :(

Bu konudan forumda o kadar çok ve biz yazacaklarımızı o kadar çok tekrarla yazdık ki...

Yeni konu açmak yerine eski konulardan birisini okusanız ve kafanıza bir şey takılırsa onu sorsaydınız keşke..

Bujiniz yanlış olabilir mi ? Buji kablonuz yeni mi ? Orjinal mi.. ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben alternatörün hatalı olduğunu düşünmüyorum...

Ya direksiyon pompası aşırı akım çekiyor, yada motoru zorlayan bir şeyler var...

Yorum bağlantısı
Kerim Yurdgulu

Ben alternatörün hatalı olduğunu düşünmüyorum...

Ya direksiyon pompası aşırı akım çekiyor, yada motoru zorlayan bir şeyler var...

Mehmet Bey ,

Dün akşam farlar+sisler açık ve kapalı iken direksiyonu aynı pozisyona getirdim. Farlar+sisler açıkken çok daha fazla düşüyor devir.

Bu sabah aracı yıllık bakım için servise bıraktım. Bu şikayetimi de söyledim. Akşama teslim alacağım bakalım ne diyecekler.

Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Bu konudan forumda o kadar çok ve biz yazacaklarımızı o kadar çok tekrarla yazdık ki...

Yeni konu açmak yerine eski konulardan birisini okusanız ve kafanıza bir şey takılırsa onu sorsaydınız keşke..

Bujiniz yanlış olabilir mi ? Buji kablonuz yeni mi ? Orjinal mi.. ?

örnek 1 tane ,,

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/224913-rolantide-titreme/page__fromsearch__1

Yorum bağlantısı
Aytaç Dursun

Bu konudan forumda o kadar çok ve biz yazacaklarımızı o kadar çok tekrarla yazdık ki...

Yeni konu açmak yerine eski konulardan birisini okusanız ve kafanıza bir şey takılırsa onu sorsaydınız keşke..

Bujiniz yanlış olabilir mi ? Buji kablonuz yeni mi ? Orjinal mi.. ?

Mehmet abi forumda hepsini baştan aşağı okudum ama bu sorunlarım triger ve devirdaim değiştikten sonra ortaya çıktı buji koblolarında sorun yok orjinal yeni serviste değişmişti bujilere gelince onu işte bilmiyorum ford parcacısına gittim arabayı söledim verdi ama eski bujilerde de yapıyordu bu sorunu parçalar değiştikten sonra acaba gerginin tam olmaması motor içinde subaplarda falan sorun yaratırmı kusura bakmayın sizide meşgul ediyorum

Yorum bağlantısı
Emre Alliş

Forumda dün akşamdan beri araştırıyorum tam bilgi edinemedim doğrusu(gereksiz görülürse silinebilir)

Öncelikle aracımla karlı ve sulu bir yolda normal şekilde 100 km kadar gittim, aracı otoparka bıraktım gece yarısı marşa bastım hiç sıkıntı yok, ertesi gün yine aynen sıkıntısız bindim. aracımla kavşaktan dönerken hafif tekler gibi oldu, devir düştüğünü gördüm.ama hemen gazı verince sorun kalmadı. yine 100 km lik yol geldim ve yolda sıkıntı yoktu çekişde vs. Eve gelip yarım saat sonra yine bindiğimde aracıma her yol ayırımında ayağımı gazdan çekince rölanti düşer gibi oluyor ve stop ediyordu, bir iki aynen devam etti. Sonra eve gelip park ettim ertesi gün yani bugün arabayı çalıştırdım ama aynı anda stop etti ve bir daha çalışmadı. marşa bastığımda egzosdan duman atmadığını söyledi komşum,yakıtın filtreye gelemeyebileceğinden bahsetti....

Şimdi fikirlerinizi, önerilerinizi almak istiyorum. Araç otomatik olduğu ve yakınımda bilgisayar ile arıza bakabilecek yerin olmadığını belirteyim(100 km en yakın)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bence krank pozisyon sensörü...

Abi dizellerde o sıkıntı pek olmuyordu ama :s

Ben yakıt ve alakalı tüm elemanlar olarak düşünüyorum sanki.

Yorum bağlantısı
Emre Alliş

bende yakitla alakali diye dusunuyorum ama sadece tahmin.ayrica notor ariza lambasi da yandi.motor sistem arizasi yaziyor yol bilg.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abi dizellerde o sıkıntı pek olmuyordu ama :s

Ben yakıt ve alakalı tüm elemanlar olarak düşünüyorum sanki.

Ben dizelden anlamam :( En iyisi uzaklaşayım buradan...

Yorum bağlantısı
Emre Alliş

Gauge menü ile arıza kodunu alalım?

http://www.ozyurek.o...s_Gage_Menu.pdf

f 1 de bunu yapmıştım ama f2 için hiç denemedim. yarın deneyeyim hata kodunu ne diye verecek, yani çıkan kodlardan nasıl anlayacaz hatamıdır yoksa sıradan kod mu ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

f 1 de bunu yapmıştım ama f2 için hiç denemedim. yarın deneyeyim hata kodunu ne diye verecek, yani çıkan kodlardan nasıl anlayacaz hatamıdır yoksa sıradan kod mu ?

Hata kodu çıkacak, DTC yazıp sonrasında kodlar verecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Alliş

Hata kodu çıkacak, DTC yazıp sonrasında kodlar verecek.

deneyip sonuclari yazarim.ins sorun buyuk degildir...tesekkurler Sani bey

Yorum bağlantısı
Emre Alliş

Hata kodu çıkacak, DTC yazıp sonrasında kodlar verecek.

DTC bir tane hata kodu verdi ama ben yukarda ekli listede onu bulamadım hata kodu şu:

DTC #01

E196

Yorum bağlantısı
Emre Alliş

Acil Dtc #01 E196 Hata Kodu hakkinda bilgi almam lazim arac calismadi gauge menude bu kod var.servisleri aradim ama duzgun cevap alamadim. motor sistem arizasi yanmadan oncede hizlanma azaltildi yazisi ekrana geliyor ve kayboluyor.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Motor devir sensörü arızası olabilir.yabancı forumlarda şöyle bir ileti var

Motor devri (Geçersiz ileti CAN) için E196 (U2196) Geçersiz veri

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İnternette hatalı hız / devir verisi çıkıyor.

Servise göstermenizde fayda var bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...