İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Motorda Düzensizlik (Titreme / Tekleme)


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Çağlar Bayur

büyük ihtimal yakıt sistemi hava alıyor. depoda az mazot ile rampada yukarı doğru park edip sabah çalıştırınca sorun odu mu hiç ?

Yorum bağlantısı
Ekrem Vural

büyük ihtimal yakıt sistemi hava alıyor. depoda az mazot ile rampada yukarı doğru park edip sabah çalıştırınca sorun odu mu hiç ?

hic denemedim ama depo yarimin altini pek gormedi zaten. bundan olabilirse dedigin gibi ona da bi baktiriim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

deneme olarak yapın bunu. hava aıyorsa marşta zorlanacak titiryerek çalışacak

Yorum bağlantısı
Ekrem Vural

deneme olarak yapın bunu. hava aıyorsa marşta zorlanacak titiryerek çalışacak

usta yine gordu bugun. basinc sensoru degisecekmis. ama oncesinde yakit deposunu temizletecem. cunku daha oncesinde bu basinc sensoru temislenmisti teklemelerde durmustu bi hafta kadr. mademm tekrar tikaniyo işe depo temizleterek baslamak dogru olmazmi.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Barış Muhacir

merhaba arkadaşlar aynı sorun benimde başıma geldi titreme sarsıntı devir dalgalanması aracım 2005 focus 2 ghia brc lpg li arıza ışığı zaten baş belası katalitikten dolayı 1 aydan beri elm327 cihazımı bağlayıp baktım P2303"Ignition coil B primary circuit low" (ateşleme bobini 2 kontrol devresi düşük voltaj) hatası alıyorum ateşleme bobini değişiminden sonra değişme yok diyen de var tam sinir bozucu bi durum

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
MUSTAFA BARAN

arkadaslar benım 2010 focus hb lg otamatık 4 ılerı var ama araba hafıf rampaya geldıgınde cekmıyor yanı en baba hafıfı yokusta 110 dıyor ornegın elmadagında 60 lara falan dusuyor 

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ertan Güleç

merhabalar 2006 focus 2 dizel otomatik aracımda ilk çalıştırma da olsun ısındıktan sonra olsun rolantide çalışırken içerde hissedilecek derecede titreşim var hatta direksiyonun üzerinden kaputa doğru baktığımda kaputun titrediği belli oluyor. Bu titreşimden kaynaklandığını düşündüğüm plastik aksam zırıltıları da var araçta. İlk motor kulaklarını kontrol ettirdim bir tanesi yırtılmış değiştirdiler biraz azalma oldu ama tamamen yok olmadı. Turbo enjektör ve eger valfi bunların sonrunlu olması araçta titreşime yol açarmı ve motor sesinden de şikayetçiyim kamyonet gibi çalışıyor. 

Daha önce dizel kullanmadığım için sanayide kim ne dese inanıyorum yardımcı olabilirseniz sevinirim. 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ersin Filiz

Arkadaşlar motor arıza uyarı alıyorum yanıyor sönüyor 2-3 günde bir bu uyarıyı veriyor serviste fren müşürü gözüküyor bilgisayarda orjinali ile değişti fakat aynı nedir böyle bir problem yaşayan oldumu ?

Yorum bağlantısı
Atakan dibek

Arkadaşlar araniza yeni katıldım öncelikle merhaba.. 2006 model 1.6 Tdci otomatik focus aracın var. Araç seyir halindeyken bazen airbag,el freni ve tic emniyet kemer lambasini iki uç sn yakıp donduruyor bazen de tek tek bu lambalar yanıyor ya da biri yanıyor daha sonra diğerleri. Bilgisayara bağlandığında hata kodu vermiyor nedendir karşılaşan var mı aranızda.

rkadaşlar araniza yeni katıldım öncelikle merhaba.. 2006 model 1.6 Tdci otomatik focus aracın var. Araç seyir halindeyken bazen airbag,el freni ve emniyet kemer lambasini iki uç sn yakıp sonduruyor bazen de tek tek bu lambalar yanıyor ya da biri yanıyor daha sonra diğerleri. Bilgisayara bağlandığında hata kodu vermiyor nedendir karşılaşan var mı aranızda.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Burak Çatalcalı

Arkadaşlar motor arıza uyarı alıyorum yanıyor sönüyor 2-3 günde bir bu uyarıyı veriyor serviste fren müşürü gözüküyor bilgisayarda orjinali ile değişti fakat aynı nedir böyle bir problem yaşayan oldumu ?

Aracınız Lpg limi zira Lpgliyse genellikle bundan sebep arıza lambası yanma olasılığı yüksek.kullandığım tüm lpgli focuslarda lpg den dolayı motor lambası yanmaktaydı.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Murat Alasulu

Arkadaşlar merhaba, 2008 model focus TDCI aracımda sabit devirde giderken genelde 1500_3000 devir arasında motor sert biçimde tekliyor. Sanki motor anlık olarak elektirk kesip stop edip tekrar çalışıyor gibi. Olay sonrası Bazen motor sistem hatası olarak arıza aşığı yanıyor bazen yanmıyor. Bu problemi tüm viteslerde yapıyor. Özellikle dikkat ettiğim motor soğukken daha fazla yapıyor. Nedeni ne olabilit? Tüm elektirk aksamları kontrol edildi. Mazot filtresi değişti grank pulleysi ve sensörü değişti halen problem devam ediyor. Yardım lütfen.

Yorum bağlantısı
Murat Celal Ceylan

Marhaba,

Foruma yeni üye oldum ve araç donanımı hakkında çok bilgim yok. Arabamdaki birkaç sorun hakkında ne yapmalıyım sizden yorum almak istiyorum. Araba: 11 focus 1.6 benzin/lpg comfort otomatik 88000 km.

 

1) Yağmurlu/nemli havada veya yıkamadan çıktıktan sonra araba çalışmıyor. Marş sesi geliyor, bazen çalışıyor ama 1000 devire ulaşamadan stop ediyor. Birkaç defa denedikten sonra vuruntulu şekilde çalışıyor, 5 dakika sonra devir normale dönüyor. Herford bosch servise götürdüm, kompresör basıncı normal çıktı. Ateşleme bujisi, buji kablosu değişti. Bir hafta sonra ilk yağmurda tekrar aynı sorunu verdi.

 

2) Yukarıda anlattığım vuruntulu çalışma döneminden sonra araba ilk çalıştırmada çok zor çalışmaya başladı. Uzun süre marşa basmak zorunda kalıyordum. Bazen göstergeler yanmıyordu. Dün ise kontağı çevirdim, tık yok. Göstergedeki kırmızı nokta devamlı yanıp sönüyor. Göstergelerde ışık yok. Farlar yanıyor, radyo çalışmıyor. Aküden hiç ses gelmiyor. Akü başlarına baktım, herhangi bir oksit göremedim. Kablolarda bariz bir kopukluk yok.  Arabayı kapatmak istediğimde ise otomatik kapatamadım, çalışmadı. Anahtarla manuel kapatmak zorunda kaldım. Bu arada bütün LPG bakımlarını yaptırdım. BRC var.

 

Sonuç olarak araba şu an çalışmıyor. Sizce ne yapmalıyım? Akü takviyesi yapıp ustaya mı gitmeliyim? Bu şekilde yaparsam yolda kalır mıyım? Önerebileceğiniz tuzla civarında özel servis var mı? Yetkili servisler lpg'den dolayı kabul etmiyor. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

Marhaba,

Foruma yeni üye oldum ve araç donanımı hakkında çok bilgim yok. Arabamdaki birkaç sorun hakkında ne yapmalıyım sizden yorum almak istiyorum. Araba: 11 focus 1.6 benzin/lpg comfort otomatik 88000 km.

 

1) Yağmurlu/nemli havada veya yıkamadan çıktıktan sonra araba çalışmıyor. Marş sesi geliyor, bazen çalışıyor ama 1000 devire ulaşamadan stop ediyor. Birkaç defa denedikten sonra vuruntulu şekilde çalışıyor, 5 dakika sonra devir normale dönüyor. Herford bosch servise götürdüm, kompresör basıncı normal çıktı. Ateşleme bujisi, buji kablosu değişti. Bir hafta sonra ilk yağmurda tekrar aynı sorunu verdi.

 

2) Yukarıda anlattığım vuruntulu çalışma döneminden sonra araba ilk çalıştırmada çok zor çalışmaya başladı. Uzun süre marşa basmak zorunda kalıyordum. Bazen göstergeler yanmıyordu. Dün ise kontağı çevirdim, tık yok. Göstergedeki kırmızı nokta devamlı yanıp sönüyor. Göstergelerde ışık yok. Farlar yanıyor, radyo çalışmıyor. Aküden hiç ses gelmiyor. Akü başlarına baktım, herhangi bir oksit göremedim. Kablolarda bariz bir kopukluk yok.  Arabayı kapatmak istediğimde ise otomatik kapatamadım, çalışmadı. Anahtarla manuel kapatmak zorunda kaldım. Bu arada bütün LPG bakımlarını yaptırdım. BRC var.

 

Sonuç olarak araba şu an çalışmıyor. Sizce ne yapmalıyım? Akü takviyesi yapıp ustaya mı gitmeliyim? Bu şekilde yaparsam yolda kalır mıyım? Önerebileceğiniz tuzla civarında özel servis var mı? Yetkili servisler lpg'den dolayı kabul etmiyor.

Bu anlattıklarınızın motorla veya lpg ile ilgisi yok. Araba su alıyor bir yerden, kısa devre yapıyor, elektronik sistem kısa devre yapıyor. Hatta hatta beyin alıyor sanırım. Bir kontrol ettirin.

Yorum bağlantısı
Murat Celal Ceylan

Bu anlattıklarınızın motorla veya lpg ile ilgisi yok. Araba su alıyor bir yerden, kısa devre yapıyor, elektronik sistem kısa devre yapıyor. Hatta hatta beyin alıyor sanırım. Bir kontrol ettirin.

Akü takviyesi yapıp ustaya gösterdim. Akü değişimi yapacağım. Nemli/yağmurlu havada çalışmaması ile ilgili olarak ustanın yorumu, lpg beyninden kaynaklı olabilirmiş. Bir sonraki sefer de çalışmadığında aküdeki lpg beynini besleyen sigortayı çıkarmamı söyledi. Eğer ikincide marş alıyorsa o zaman lpg'de sıkıntı vardır dedi. Bu kontrolü yapmayı düşünüyorum. Silecek/yağmur suyunun aktığı cam dibindeki ızgaradan motora su kaçmış olsa arabanın içinede akar dedi, bana pek mantıklı gelmedi. Sigorta kontrolünü yapıp çözülmezse tekrar götüreceğim. Daha önce böyle bir sorun yaşayan çıkmamış heralde. Başka yerde görmedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
özkan gürgen

Arkadaşlar aracım 2006 focus trend 1.6 aracın triger kayışını değiştirdikten sonra araçta sorun yaşamaya başladım araç her yavaşladığında devir 1000 e düşünce araç stop ediyor sorun nedir acaba

Arkadaşlar aracım 2006 focus trend 1.6 aracın triger kayışını değiştirdikten sonra araçta sorun yaşamaya başladım araç her yavaşladığında devir 1000 e düşünce araç stop ediyor sorun nedir acaba

Yorum bağlantısı
özkan gürgen

Arkadaşlar aracım 2006 focus trend 1.6 aracın triger kayışını değiştirdikten sonra araçta sorun yaşamaya başladım araç her yavaşladığında devir 1000 e düşünce araç stop ediyor sorun nedir acaba

Arkadaşlar aracım 2006 focus trend 1.6 aracın triger kayışını değiştirdikten sonra araçta sorun yaşamaya başladım araç her yavaşladığında devir 1000 e düşünce araç stop ediyor sorun nedir acaba

Bu gün gaz kelebeğini temizlettim sorun devam etti bir ustanın önerisiyle buji ve kablolarını değiştirdim sorun çözüldü ilerde aynı sorunla karşılaşabilecek arkadaşlara faydalı olur umarım

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

Bu gün gaz kelebeğini temizlettim sorun devam etti bir ustanın önerisiyle buji ve kablolarını değiştirdim sorun çözüldü ilerde aynı sorunla karşılaşabilecek arkadaşlara faydalı olur umarım

Trigerden sonra olsuysa sente kaçırmış araç. Onlarla alakası olacağını sanmıyorum.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
özkan gürgen

Bu işlemlerden sonra vuruntu tekleme stop etme gibi bir sorun olmadı ama senteye de baktıracam teşekkürler

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

Bu işlemlerden sonra vuruntu tekleme stop etme gibi bir sorun olmadı ama senteye de baktıracam teşekkürler

Sorun çözüldü demissiniz, belki de ondan da olabilir yani, triger degisimi sonrasi dediginiz icin soyledim.
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Uğur Tunç

2005 focus II 1.6 ghia hb benzinli otomatik.. 5 yıldır lpg var. 137bin km'de.. aracı 1buçuk yıl önce aldım. Farklı zamanlarda araç dur kalk trafikte stop etti bir kaç kez. İlkinde buji ve kabloları değiştirdim sorun 6 aylığına çözüldü. Sonra tekrar etti. Kelebeği temizlettim sorun 3 aylığına çözüldü. Sonra tekrar etti. Boğaz kelebeğini tekrar temizlettim sorun 1 haftalığına çözüldü. Sonra tekrar etti, bujileri tekrar değiştirdim 1 hafta önce araç stop etmedi henüz ancak rölanti dalgalanması devam ediyor ve araç rölantide titriyor. Özellikle dur kalk trafikte ve gaza basmadan otomatik aracın kendi hızında bu sorun var. Frene basınca aracın soluğu kesilme noktasına geliyor ve stop edecek kadar rölanti sıfıra yaklaşıyor. Sonra toparlamaya çalışıyor kendini 1000 devire doğru atıyor sonra tekrar 500 devire veya biraz daha altına düşüyor.. tabi bu dalgalanma titreme ve aptal çalışmaya neden oluyor. Yüksek hız ve devirde sorun yok. İstanbul Ankara yol yaptım 120-130 hızda herhangi bir aksaklık yok.. özel servis biz bilemeyiz yetkiliye götür diyor. Yetkili araçta lpg var garantili arıza tespiti ve tamir yapamayız diyor. LPGyi komple söküp tamir yaptırıp satsam mı.. yoksa çok basit çözümler var mı? LPG gaz filtresi yeni, lpg beyni arıza vermiyor.. gaz ayarlarını performans için özellikle açtırmıştım.. ustalar motor su tapaların çürümüş bunları da değiştir demişlerdi geçen hafta.. sanırım bağlantısı yoktur. Ama tabi tamir şart. Yardımcı olabilirseniz çok memnjn olurum. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu
(düzenlendi)

2005 focus II 1.6 ghia hb benzinli otomatik.. 5 yıldır lpg var. 137bin km'de.. aracı 1buçuk yıl önce aldım. Farklı zamanlarda araç dur kalk trafikte stop etti bir kaç kez. İlkinde buji ve kabloları değiştirdim sorun 6 aylığına çözüldü. Sonra tekrar etti. Kelebeği temizlettim sorun 3 aylığına çözüldü. Sonra tekrar etti. Boğaz kelebeğini tekrar temizlettim sorun 1 haftalığına çözüldü. Sonra tekrar etti, bujileri tekrar değiştirdim 1 hafta önce araç stop etmedi henüz ancak rölanti dalgalanması devam ediyor ve araç rölantide titriyor. Özellikle dur kalk trafikte ve gaza basmadan otomatik aracın kendi hızında bu sorun var. Frene basınca aracın soluğu kesilme noktasına geliyor ve stop edecek kadar rölanti sıfıra yaklaşıyor. Sonra toparlamaya çalışıyor kendini 1000 devire doğru atıyor sonra tekrar 500 devire veya biraz daha altına düşüyor.. tabi bu dalgalanma titreme ve aptal çalışmaya neden oluyor. Yüksek hız ve devirde sorun yok. İstanbul Ankara yol yaptım 120-130 hızda herhangi bir aksaklık yok.. özel servis biz bilemeyiz yetkiliye götür diyor. Yetkili araçta lpg var garantili arıza tespiti ve tamir yapamayız diyor. LPGyi komple söküp tamir yaptırıp satsam mı.. yoksa çok basit çözümler var mı? LPG gaz filtresi yeni, lpg beyni arıza vermiyor.. gaz ayarlarını performans için özellikle açtırmıştım.. ustalar motor su tapaların çürümüş bunları da değiştir demişlerdi geçen hafta.. sanırım bağlantısı yoktur. Ama tabi tamir şart. Yardımcı olabilirseniz çok memnjn olurum. Teşekkürler.

 

Buji yuvalarından bir kompresyon testi yapılsın araca. O zaman herşey ortaya çıkar.

 

Bu araçlarda performans için gaz açma ekonomi için kısma kapama olmaz. Enjeksiyonlu araç bunlar. İdeal karışım değerinin tutturmanız lazım. Tutturmazsanız fakire veya zengine düşürürseniz subapları uzatırsınız, silindiri delersiniz, sürekli vuruntulu yanmadan dolayı piston etek vurması dediğimiz olay yaşanır vs vs.

 

LPG ayarı zengin olduğunda rolantide bunu yapar. Çünkü araç kısmaya çalışıyor birden boğuluyor. Aynısını ben tecrübe ettim, sürekli kendi aracımın lpg ayarlarını kontrol eden gören biriyim. O ayarları tekrar kalibre ettirin mutlaka.

 

Daha ağır durumlar ise subaplar. Dediğim gibi kompresyon testinde herşey ortaya çıkar.

tarihinde Ahmet Nalbantoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Tunç

Ahmet Hocam çok değerli bilgiler bunlar. Çok teşekkür ederim. Aklıma takılan ilaveleri sormak istiyorum misadenizle. Şu an benzinde de aynı durum var. Dolayısıyla motorun uygun karışım yapamaması ihtimali devam eder mi? LPG ayarları malum bilgisayara bağlayınca yapılan devir gaz benzin geçiş ayarları.. fiziken sistemden birşeyler açma ayarlama gibi bir durum yok. Ben sadece şunu söyledim yokuşlarda uzun yolda bayılıyor bastı mı gitsin.. ona göre ayar yaptığını söylemişti usta.. arada birden basınca benzine falan geçiyor ya sıralı sistem.. ben o şekilde bir ayar olduğunu düşünüyorum. Bahsettiğiniz olay burada da geçerliyse lpgciye gidip ayar yapıp aracı izleyeceğim biraz. Bugün daha önce uğradığım özel servise gittim. Durumu anlattım. Ölçüm yok. Sadece kaputu açıp dinledi duruma baktı, egzoz tarafından baktı.. sonra silindir kapakları sökülecek sübaplar değişecek 1200 TL civarı dedi.. yüzde 80 sorunun çözülür dedi..2 gün de araçtan ayrı kalacağız. Bugün yaptırmazsan 3-4 ay sonra çekici ile getirirsin dedi. Garanti verilmeyen bir işe nasıl para bağlayacağız. Bu ölçümler testler vb nerelerde yapılır? LPG olduğu için bu ölçümleri yanıltma durumu olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Rıdvan Çakıroğlu

Merhaba Arkadaşlar, 2008 Model mk2.5 focus dizel aracımda 1 yıldan bu yana tekleme problemi var hatta bazen araç boğuluyormuş gibi gaz yemiyor. Seyir halinde devir ve vites fark etmeksizin araç tekliyor. Bu tekleme bazen çok sert bazende çok hafif bi şekilde oluyor stop etme olayı bu güne kadar sadece bir kez oldu. Fakat iki üç marş denemesinden sonra araba tekrar çalıştı. Araç bazen bu arızayı hiç yapmıyor mesela 7-8 bin km bazen 1 bin km yapıyor sonra tekrar hiçbir şey yokmuş gibi kendi kendine düzeliyor. Bu şekilde aracı yaklaşık 20 bin km dir kullanıyorum ve şuan araç 135 binde. Kaç usta gezdiysem herkes farklı bir arızadan bahsediyor fakat araç cihaza bağlandığında herhangi bir arıza kaydı çıkmıyor ve arıza ışığı da hiçbir zaman yanmadı. Kimisi egr dedi kimisi yakıt başınç müşürü dedi kimisi turbo valfi kimisi yakıt. bende ilk etapta yakıttan şüphelendiğim için depoyu temizlettim ve yakıt filtresini değiştirdim fakat arıza devam ediyor. Tekleme yapmadığı dönemde araçta başka hiçbir anormallik yok dikkat edebildiğim kadarıyla siyah duman vs olayı da yok. Sadece tekleme yapmaya başladığı dönemden önce çekişte düşüklük hissediyorum alt devirlerde yığılma sonra akabinde teklemeler başlıyor. Ustalara kalsak deneme yanılma yöntemiyle neredeyse değişmeyen parça kalmayacak. Bahsettiğim arızdan yaşayan arkadaşlar varsa yardımcı olursa çok memnun olurum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bi yerden başlamalısınız.

Aracın geçmişini biliyor musunuz. Sel hasarlı falan değil demi. ?

Yorum bağlantısı
Rıdvan Çakıroğlu

Ben aracın üçüncü sahibiyim bende sel gibi bir durum söz konusu olmadı bildiğim kadarıyla daha önce de böyle bir durum yaşanmadı. Bu konu başlığını baştan sona kadar okudum benim yaşadığım arızanın benzerlerini yaşayanlar var ama çözümü onlarda bulamamış sanırım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...