İçeriğe Yönlendir

Rolanti Sorunu


Erhan Sevinc

Recommended Posts

Erhan Sevinc

bana yardımcı olursanız çok sevinirim aracın rolentisinde boştayken iniş çıkışlar oluyodu ve araba viteste sabit gazla giderken kesiklik yapıyodu bazen yokuşta kalkamayıp kaldığımda oldu gaza basıyosun ama araba boğulmuş gibi çok geç algılıyodu kontağı açıp tekrar çalıştırdıktan sonra düzeliyodu bi müddet sonra tekrar yapıyodu motor sıcakken ve fan devreye girdiğinde daha sık oluyodu o sırada araç rolentiyi çok düşürdüğü içinmi oluyo bilmiyorum dün rolenti motorunu değiştirdik rolentideki dalgalanmalar olmuyo ama şimdide araç boştayken rolenti çok yüksek rolenti hiç düşmüyo o gazı kesme olaylarını daha deneyemedim ama yok gibi sanki o çıkık olması gereken hızla alakalı olan fişede bakıldı çıkık biraz kullanımdan sonra normale dönermi yoksa hala bi sorun varmıdır tamirci ısı müşürüde arızalı olabilir dedi alttan aradı müşürü bulamadı bi gün sabahtan bırak müşürün nerde olduğuna bakalım dedi arıza varmıdır bakacakmış nerede olduğunu bilen varmı ve izlenilen yol doğrumudur beni aydınlatırsanız memnun olurum

 

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

ateşleme sisteminede bir göz attırın..

ışı müşürü emme manifoldun sol arka tarafında sanırım büyük ihtimal öyle.

Yorum bağlantısı
Erhan Sevinc

ısı müşürüne bi baksınlarda sorun yoksa ateşleme sisteminede bakmasını isterim


ateşleme sisteminede bir göz attırın..

ışı müşürü emme manifoldun sol arka tarafında sanırım büyük ihtimal öyle.

teşekkürler ateşleme sistemi rolentinin çok yüksek çalışmasını etkilermi rolenti motoru orjinaliyle yeni değişti ama rolenti düşmüyo parçanın orjinal olduğunu bilmesem parça arızalı dicem

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Ayan

arkadaşlar benim aracım 2000 model focus..benimde rölantide birin altına bir diş düşüp kendi kendine bir diş yukarı çıkıyo,iç ve dış aydınlatmalarıda etkiliyo bi kısılıyor bi aydınlanıyor.bilen yada daha önce başına gelen arkadaşlar lütfen yardımcı olun

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Batuhan Patlar

Arkadaşlar aracım seyir halindeyken gaza dokunmadan rahatça 3. viteste yol alıyordu debriyaja bastığım an bağarmaya başlayıp devir 2500 falan çıkıyordu sanırım. Rölanti sensörünü söktüğüm an sorun çözüldü. Fakat yakıt tüketimini etkiler mi? ve buseferde stop etmeye başlıcak gibi araç. Bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum. Teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arkadaşlar aracım seyir halindeyken gaza dokunmadan rahatça 3. viteste yol alıyordu debriyaja bastığım an bağarmaya başlayıp devir 2500 falan çıkıyordu sanırım. Rölanti sensörünü söktüğüm an sorun çözüldü. Fakat yakıt tüketimini etkiler mi? ve buseferde stop etmeye başlıcak gibi araç. Bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum. Teşekkürler :)

 

Batuhan bey, diğer konuda yazılmıştı. Rölanti valfiniz temizlenecek ya da değişecek. Aynı zamanda hız sensörünüz değişecek.

Söktüğünüz sensör hız sensörüdür. Zira rölantinin sensörü yok, valfi vardır.

Forumda sorununuz mevcut. Arama özelliğini kullanarak ya da benim gibi bir çok arkadaşın da KA hakkında yazdıklarını okuyarak bir çok sorununuza çare bulabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Süleyman Çil

Arkadaşlar merhabalar ford ka da rolanti problemi yaşıyorum  normal çalışırken bir problem yok ancak 15 km gidince ışıklarda boşa aldığımda stop ediyor  ben rolanti valfinden şüpeleniyorum ama  hava akışmetre ve gaz kelebeği de bu soruna yol aça rmı  öncelikle hangisine baktırmamı tavsiye edersiniz

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

rölanti valfi olabilir önce balata spreyi ile temizleyip deneyin birde hız sensörü arızasıda stop ettiriyor araca.

Yorum bağlantısı
Süleyman Çil

rölanti valfi olabilir önce balata spreyi ile temizleyip deneyin birde hız sensörü arızasıda stop ettiriyor araca.

Bu sorun ara da bir yapıyordu hız sensorünü kontrol ettirdim sensörün uç kısmında kablolar şase yapıyordu onu düzelttik rolantiyi valfini, eksoz müşürünü  temizledik  hava filtresini değiştirdim ve bu sorun sıklamaya başladı  dediğim gibi normal rolantide çalştırdığım da bir sorun yok  ancak motor ısınınca vitesi boşa alınca ışıklarda bazen dönüşlerde stop ediyor.

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

tahmin ettiğim rölanti valfi idi, birde gaz kelebek sensörünü temizleyin ama oda genelde yüksek rölantiye sebeb olur, daha tecrübeli arkadaşlar mutlaka sie faydalı cevap yazacaktır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Çil

Evet tecrübeli arkadaşların yorumlarınıda aldıktan sonra bi çaresine bakacağım artık.
Bir de bunlardan hangisini ve nereden almamı  tavsiye edersiniz

http://www.otomert.com.tr/ka-rolanti-valfi-sensoru-1996-1999-ithal-pmu1521

http://www.otomert.com.tr/ka-rolanti-valfi-sensoru-1996-1999-orjinal-pmu594


http://www.yedekparcaford.com/?urun-1903-ka-rolanti-sensoru-1996-1998-orjinal

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Orjinali her zaman daha iyidir asla yan sanayi almam, ön takım parçası bulamadığım için sadece salıncakları alırım,  bende yüksek rölanti sorunu ile gitmiştim sanayiye rölanti sensörünü değiştirdim 1.5 yıl oldu hiç bir sorun yok 50 tl lik yan sanayi ne kadar dayanır bilimez.

Yorum bağlantısı
Özlem Dülger

Aynı sorunu arabayı ilk aldığımda yaşıyordum bujilerin biri gitmiş ateşlemede sorun varmış öyle hallettik sorunu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Süleyman Çil

Merhabalar bu gün canım ford ka aracımın Benzin filtresini,Yağ filtresini,Hava filtresini,Bujilerini,Rolanti valfini değiştirdim sibop ayarı yapıldı  yağını değiştirdim  ustam motor yağına motor silk eklendi ancak daha önceden aracımın ışıklarda beklerken stop ediyordu düzelmesini umut ediyordum ustamın yanından çıktım yaklaşık 10 km gittikten sonra aracıda hafif hırpaladım yine ışıklarda ayağımı debriyaj dan çekince araç devri iyice düştü stop etti edecek duruma geldi rolanti düşüp tekrar yükseldi dalgalanma oldu ve stop etti hayallerim yıkıldı o an ve yoluma tekrar devam ettim bi 10 km daha yol yaptım hiç sıkıntı çıkarmadı bu arada bu 20 km lik mesafe de sık sık fan açtı. fan açıldığında araçta bi sarsıntı sözkonusu  :(

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhabalar bu gün canım ford ka aracımın Benzin filtresini,Yağ filtresini,Hava filtresini,Bujilerini,Rolanti valfini değiştirdim sibop ayarı yapıldı  yağını değiştirdim  ustam motor yağına motor silk eklendi ancak daha önceden aracımın ışıklarda beklerken stop ediyordu düzelmesini umut ediyordum ustamın yanından çıktım yaklaşık 10 km gittikten sonra aracıda hafif hırpaladım yine ışıklarda ayağımı debriyaj dan çekince araç devri iyice düştü stop etti edecek duruma geldi rolanti düşüp tekrar yükseldi dalgalanma oldu ve stop etti hayallerim yıkıldı o an ve yoluma tekrar devam ettim bi 10 km daha yol yaptım hiç sıkıntı çıkarmadı bu arada bu 20 km lik mesafe de sık sık fan açtı. fan açıldığında araçta bi sarsıntı sözkonusu  :(

Subap ayarı yanlış yapılmış olabilir. Doğru buji kullanılmamış olabilir. Doğru yağ kalınlığı kullanılmamış olabilir.

 Kıssadan hisse, doğru bakım yapılmamış olabilir.

Ayrıca, hız sensörünüzü de değiştirmeniz gerekir.

Yorum bağlantısı
Süleyman Çil

Subap ayarının aralığı ne olması gerektığini bilmiyorum usta ayarladı  bujileri ve diğer malzemeleri  merkez otodan dan aldım bujileri özellikler teyit ettiler yağ ise usta 10 40 yağ koyacaktı ben 5 30 koydurttum  dediğiniz gibi sani bey  hız sensörünü değitireyim bir hafta önce sökmüştüm kablosunun biri kopuktu tamirden geçirdim temizledim taktım belki sıkıntı ondandır :( :(

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Subap ayarının aralığı ne olması gerektığini bilmiyorum usta ayarladı  bujileri ve diğer malzemeleri  merkez otodan dan aldım bujileri özellikler teyit ettiler yağ ise usta 10 40 yağ koyacaktı ben 5 30 koydurttum  dediğiniz gibi sani bey  hız sensörünü değitireyim bir hafta önce sökmüştüm kablosunun biri kopuktu tamirden geçirdim temizledim taktım belki sıkıntı ondandır :( :(

0.2mm emme, 0.5mm egzoz olmalı.

Yorum bağlantısı
Süleyman Çil

0.2mm emme, 0.5mm egzoz olmalı.

sorun burada sanırım  elinde metal levhalar vardı emme ve egzoz ayrımı yapmadı hepsini aynı ayarladı sanırım  teşekkürler sani bey

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ayan

Süleyman bey aracınızı resetleyin rölanti valfi değişimi yapıldıktan sonra resetltnmesi gerekiyor.kutup başını önce artı sonra eksiyi çıkarın en az 2 saat bekleyin takarkende önce eksi sonra artıyı takın,faydasını göreceksiniz

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Süleyman bey aracınızı resetleyin rölanti valfi değişimi yapıldıktan sonra resetltnmesi gerekiyor.kutup başını önce artı sonra eksiyi çıkarın en az 2 saat bekleyin takarkende önce eksi sonra artıyı takın,faydasını göreceksiniz

KA'larda böyle bir duruma gerek yok.

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

benim araçta rolanto sensörü değiştiği vakit akü sökülmedi, usta sadece çalıştırmadan önce bir iki defa kontağı açıp kapadı çıktım yola sorun yok.  

Yorum bağlantısı
Kerim Karagün

selamlar ya benim ka da hem benzinde hemde lpg de ışıklarda falan  durdugumda.araç istop edecek gibi çalışıyor.hatta istop ettigide oldutamirciye gittim.aracın sibıp ayarı çok sıkı ondan ondan diyor kimi bogaz kelebegi temizlenmesi lazım diyor.hangisi dogru bilmiyorum.g.antepin tamircileri biraz paracı.işçilikleri çok pahalı.araca bu şekil binsem bir zararı olurmu.sorun çogalırmı acaba.yardımcı olusanız çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

selamlar ya benim ka da hem benzinde hemde lpg de ışıklarda falan  durdugumda.araç istop edecek gibi çalışıyor.hatta istop ettigide oldutamirciye gittim.aracın sibıp ayarı çok sıkı ondan ondan diyor kimi bogaz kelebegi temizlenmesi lazım diyor.hangisi dogru bilmiyorum.g.antepin tamircileri biraz paracı.işçilikleri çok pahalı.araca bu şekil binsem bir zararı olurmu.sorun çogalırmı acaba.yardımcı olusanız çok sevinirim.

Hep yazdığım şeyler, yine yazayım.

1- Subap ayarlarınız 0.2 emme, 0.5 egzoz olmalı

2- Rölanti valfiniz temizlenmeli, gerekirse değiştirilmeli.

3- Hız sensörünüz kontrol edilmeli, gerekirse değişmeli.

4- Oksijen sensörü de değişirse iyi olur.

5- Bilmeyen ustalarınıza 5-30'dan farklı yağ sakın koydurtmayın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...