İçeriğe Yönlendir

Rolanti Sorunu


Erhan Sevinc

Recommended Posts

Kerim Karagün

Hep yazdığım şeyler, yine yazayım.

1- Subap ayarlarınız 0.2 emme, 0.5 egzoz olmalı

2- Rölanti valfiniz temizlenmeli, gerekirse değiştirilmeli.

3- Hız sensörünüz kontrol edilmeli, gerekirse değişmeli.

4- Oksijen sensörü de değişirse iyi olur.

5- Bilmeyen ustalarınıza 5-30'dan farklı yağ sakın koydurtmayın.

hocam çok teşekür ederim.bilgileriniz için.sani bey ben araca bu şekil binsem acaba bir sakıncası olurmu.şuan beni rahatsız etmiyor rolanti. cevap verirseniz sevinirim.saygılar

Yorum bağlantısı
Kerim Karagün

Subaplar ve yag harici gerisi onemli degil.

teşekkürler sani bey 

Yorum bağlantısı
Kerim Karagün

aracın yagını  2 ay önce kodurttum tamirciye  yagın kaç kaç oldugunu bilmiyorum ama pahalı bir yagdı.supap ayarını mutlaka yaptırılmasımı lazım.sani  bey.cevap verirseniz teşekkürler

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yag kalinliginin bilinmemesi riskli. 20/50 de koymus ve yuksek faturalamis olabilirler. Bu cok onemli. Subaplar kesin kontrol edilmeli.

Yorum bağlantısı
Kerim Karagün

Yag kalinliginin bilinmemesi riskli. 20/50 de koymus ve yuksek faturalamis olabilirler. Bu cok onemli. Subaplar kesin kontrol edilmeli.

anladım çok teşşekür ederim.derhal gösterecem.saygılar bilgilerin için

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Erhan Sevinc

aracımın rolenti motoru bujiler ve kabloları bobin değişti şimdi rolentide çalışırken moturu epy sarsıyo gidişinde ve yakıtında bi sorun yok subap ayarı yapıldı kaç yaptılar bilmiyorum monifold kelebek onlarda temizlendi gittiğim bi tamirci akışmetrenin fişini çıkardı motor normale döndü takınca yine bozuyo akışmetre değişecek değiştikten sonra bana getir şoklama yapıcaz dedi biyerden çıkma akışmetre bulup taktırdım aynı sorun ondada var oda akışmetreyle bi alakası yok dedi beyinle alakalı dedi napıcam bilmiyorum bursada çok yer gezip çok para harcadım akışmetrenin fişi çıkıkken yakıtı çok etkilermi

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Erhan bey,

Öncelikle forum kuralları gereği ve güzel Türkçe'mize saygıdan dolayı yazılarımıza lütfen daha dikkat edelim.

İkinci olarak:

Subap ayarının bilgilerini almanız lazım

Akışmetrenin fişi çıkınca düzelmesi sorunlu olduğunu gösterdiği gibi, akü sökülüp beyin resetlenirse sorun düzelebilirde. Bu denendi mi?

KA'ların daha bozulan beynini görmedim, duymadım. Ben olsam asla elletmem.

Akışmetre için MErkez oto ile görüşüp sıfır alabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Erhan Sevinc

Kusura bakmayın Sani bey bilgileriniz için çok teşekkür ediyorum.

Akü kutup başı sökülüp 5 dakkika sonra takılıyor. Kontak 5 kere açılıp kapatılıyo ve öyle çalıştırılıyo yine bişey değişmiyo

Bilgisayar ısı müşürü ve bişeylerde hata gösteriyo ısı müşürüde yaparmı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kusura bakmayın Sani bey bilgileriniz için çok teşekkür ediyorum.

Akü kutup başı sökülüp 5 dakkika sonra takılıyor. Kontak 5 kere açılıp kapatılıyo ve öyle çalıştırılıyo yine bişey değişmiyo

Bilgisayar ısı müşürü ve bişeylerde hata gösteriyo ısı müşürüde yaparmı?

Hata kodlarını alabilidiniz mi acaba?

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Rölantideki dalgalanmaya bazen 02 sensörüde sebeb olabiliyor, ben yaşadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Sevinc

Hata kodlarını alabilidiniz mi acaba?

2 tane hata gösteriyo ısı müşürü şase hatası birde hava filtresine bağlı olan müşürde 

Rölantideki dalgalanmaya bazen 02 sensörüde sebeb olabiliyor, ben yaşadım.

bu sensörün başka bi adı var mı? yoksa adı öylemi geçiyo?

Yorum bağlantısı
veli koç

2 tane hata gösteriyo ısı müşürü şase hatası birde hava filtresine bağlı olan müşürde 

bu sensörün başka bi adı var mı? yoksa adı öylemi geçiyo?

Lambda sondası da denir.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

2 tane hata gösteriyo ısı müşürü şase hatası birde hava filtresine bağlı olan müşürde 

bu sensörün başka bi adı var mı? yoksa adı öylemi geçiyo?

Hava filtresine bağlı olan MAF sensörüdür. Arızalı ise araç çok yakar.

Isı müşürü de lambda muhtemelen. O da arızalı ise, yine çok yakar.

Yorum bağlantısı
veli koç

Sani hocam arıza tespit cihazı normal şartlarda lambda sondasını o2 diye gösteriyor arıza başlığında. Benim ka' da ısı sensörü arızası veriyordu hararet müşürü değişti arıza kayboldu. Korkunç yakıt tüketimi vardı önceden değişince bayağı düzeldi.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sani hocam arıza tespit cihazı normal şartlarda lambda sondasını o2 diye gösteriyor arıza başlığında. Benim ka' da ısı sensörü arızası veriyordu hararet müşürü değişti arıza kayboldu. Korkunç yakıt tüketimi vardı önceden değişince bayağı düzeldi.

Haklısınız, karıştırdım. o2 sensörünün ısıtmalı ve ısıtmasız versiyonları vardı. Onlardan diye düşündüm.

Yorum bağlantısı
Burak Fidan

Sani hocam arıza tespit cihazı normal şartlarda lambda sondasını o2 diye gösteriyor arıza başlığında. Benim ka' da ısı sensörü arızası veriyordu hararet müşürü değişti arıza kayboldu. Korkunç yakıt tüketimi vardı önceden değişince bayağı düzeldi.

Veli hocam selamlar tekrar. Bu arıza tespit cihazı = OBD cihazı olabilir mi? Eğer değilse nasıl bir cihaz bu? Foto veya marka model var mı.

Örnek vermek gerekirse, benim araçta diyelim ki arızalı bi sensör var. Ben bu arızayı hangi cihazla tespit edebilirim. Ayrı bir elektronik cihaz var mı arıza tespiti için ?

Yorum bağlantısı
Erhan Sevinc
(düzenlendi)

Hava filtresine bağlı olan MAF sensörüdür. Arızalı ise araç çok yakar.

Isı müşürü de lambda muhtemelen. O da arızalı ise, yine çok yakar.

Son gittiğim usta motorda değişecek her şeyi değiştirmişsin senin sorun tesisatda dedi.

Kablolar sıcaktan eriyip şase yapıyor yada kırık var dedi, o yüzden ısı müşürü şase hatası vermiştir

ısı müşürü arızalı olsa sabah çalıştırdığında rolenti yüksek çalışıp, sonra düşürmez dedi. 

Fanda zamanında açıyor.

Tesisatın komple sökülüp cihazla ölçülmesi gerekiyomuş. 

Artık millet ford ka olduğunu görünce uğraşmamak için beyinden yada tesisatdan deyip gönderiyor mu?

Artık motor rolentideyken eskisi kadar sarsıntılı çalışmıyo ama karıştırıyor.

Yakıtı karıştırdığı zamanda rolentide dalgalanma oluyo ve zengin karışımıyla çalışıyor.

Önceden akışmetrenin fişini çıkarınca düzeliyodu şimdi oda farketmiyor.

Daha önce rölenti yüksek çalışıyodu düşüremiyoduk.Şimdi ise bu halde ve hep farklı şeyler yapıyor.

Bu söylenenlere rağmen yinede ısı müşürünü değiştireyim mi? 

Bi faydası olurmu? 80 lira fiyatı var onunla birlikte başka sensörde değiştireyim mi?

Tesisata baktırmak 600 lira falan tutuyormuş. Hadi yaptırdık ya tesisatdan değilde sadece sensör arızası var ise

KUSURA BAKMAYIN BİRAZ BAŞINIZI AĞRITTIM...

tarihinde Erhan Sevinc tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Estağfurullah, ne ağrısı :)

Öncelikle hata kodunu bi silin. Tekrardan hata verecek mi, ona bi bakın. Sonrasında eğer ki hata verirse, sensörü değiştirin.

Ayrıca, rölanti dalgalanması için karter havalandırma borularını ve emiş borularını kontrol ettirin. Hiç biri olmaz ise, Bursa istanbul arası 2 saat. Atlayın gelin buraya, ustamız kesin çözüm bulur.

Yorum bağlantısı
Erhan Sevinc

aracımda bugün akışmetreyi orjinaliyle değiştirdik yine düzelmedi.

Hala akışmetrenin fişini çıkarınca motor normale dönüyo takınca motor karıştırıyor.

Bilgisayara bağlandığında LAMBDA SENSÖRÜ B1 S1 arıza veriyo bu oksijen müşürümüdür?

Bundan 2 tanemi vardır? 

Motorda egsoz monifoldunun üstündeki dik duran parçamıdır? Biride egsozun altındamıdır?

Birde 1200 BGD HIZ OKUYUCU MÜŞÜRÜ galiba yanlış hatırlamıyosam öyle yazıyodu

Bu 2 hatayı veriyo bu ikinci hatayı bi fişin çıkık olması gerektiği için takılı olmadığındanmı veriyo

yoksa arızalı bişeymi var. Ne yapılabilir? Oksijen sensörünü değiştirelim mi?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

aracımda bugün akışmetreyi orjinaliyle değiştirdik yine düzelmedi.

Hala akışmetrenin fişini çıkarınca motor normale dönüyo takınca motor karıştırıyor.

Bilgisayara bağlandığında LAMBDA SENSÖRÜ B1 S1 arıza veriyo bu oksijen müşürümüdür?

Bundan 2 tanemi vardır? 

Motorda egsoz monifoldunun üstündeki dik duran parçamıdır? Biride egsozun altındamıdır?

Birde 1200 BGD HIZ OKUYUCU MÜŞÜRÜ galiba yanlış hatırlamıyosam öyle yazıyodu

Bu 2 hatayı veriyo bu ikinci hatayı bi fişin çıkık olması gerektiği için takılı olmadığındanmı veriyo

yoksa arızalı bişeymi var. Ne yapılabilir? Oksijen sensörünü değiştirelim mi?

 

Oksijen müşürü aynı dediğiniz yerdedir. Ancak egzoz üstünde var mıydı hatırlamıyorum.

Araçta parça değişimi sonrası resetleme yapıldı mı?

Hız okuyucu şanzımanın üzerinde. Forumda foto'ları mevcut. Fişin takılı olması gerekir.

Yorum bağlantısı
Erhan Sevinc

Oksijen müşürü aynı dediğiniz yerdedir. Ancak egzoz üstünde var mıydı hatırlamıyorum.

Araçta parça değişimi sonrası resetleme yapıldı mı?

Hız okuyucu şanzımanın üzerinde. Forumda foto'ları mevcut. Fişin takılı olması gerekir.

kutup başı sökülüp takıldı fayda etmedi sonra bigisayara bağlanıp hatalar silindi ve o ikisi hata verdi sadece

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

kutup başı sökülüp takıldı fayda etmedi sonra bigisayara bağlanıp hatalar silindi ve o ikisi hata verdi sadece

O halde arızalı parçaları değiştirmeniz gerekecek.

Yorum bağlantısı
Burak Fidan

Erhan hocam selamlar,

 

ben de Bursa'dayım, benim araçta stop etme ve rölanti problemi vardı hala da var ta ki;

1- hız sensörünün kablolarını düzeltip taktıktan ve

2- yağ dolum kapağını yenisiyle değiştirdikten sonra

 

Stop etme ve rölanti problemim ortadan kalktı.

 

Yağ dolum kapağı eskisi takılıyken araba stop ediyor rölantisi bozuk çalışıyor. yenisini takıyorum sanki suyu lıkır lıkır içer gibi rahat çalışıyo motor. şaka gibi ama bi kapak bunu yapıyor. ben Görükle'deyim sen neteraftasın?

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

oksijen sensörüde arada bir dalgalanma yapıyor.

Burağın dediği yağ dolum kapağını bende bir temizleyeyim hafta sonu bakalım ne olucak yağ buharı tıkamış olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...