Abdurrahman Balaban 24 Ekim 2013 Yazar Paylaş 24 Ekim 2013 Benim aracimda 125000 de turbonun eksoz tarafindaki pervane 135 km hiz ile giderken parcalandi servivin 3500 tl istedigi parayi 1000 tlye kendim hallettim Katalizatöre kırık parça gitmiş mi bakıldımı Yorum bağlantısı
Turgut Bakar 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Peki stop-start'lı araçlarda durum nedir? 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Peki stop-start'lı araçlarda durum nedir? O daha muamma... Ancak bu sebeple bozulanı daha duymadık. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 24 Ekim 2013 Yazar Paylaş 24 Ekim 2013 Peki stop-start'lı araçlarda durum nedir? Start-stopta stop etme şartları gerçekleştiğinde araç rölantidedir, turboyu sıkıntıya sokacak bir durum yoktur yani 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 vw lerde bununla ilgili bir tedbir var sanırım. Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Peki stop-start'lı araçlarda durum nedir? Kendi aracımdan örnek vereyim start stop aktifken zaten araç 120 km/s geçmiyor. Geçmek için start stop kapatmak gerekiyor. Görünüşe göre çok sıkıştırmadığımız ve ışıklara gelirken ayağı gazdan çekip 10-15 sn içerisinde ışıklara geldiğimizi varsayarsak Abdurrahman bey'in dediği gibi sıkıntı yok. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 24 Ekim 2013 Yazar Paylaş 24 Ekim 2013 Anlaşıldı arşivimden start stop bilgilerini de çıkartayım.. Start Stop Fonksiyonu ne zaman çalışmazStart Stop Fonksiyonu şu şartlar altında çalışmaz yani ya Motor kapanmaz yada Motor çalışmaz;• Klima Kompresörü en yüksek Hızda çalışıyor, örneğin Ön camin buğusunu çözmek için.• Fren yada Direksiyon Yardımı gerektiğinde, örnek olarak bir yamaç üzerinde yuvarlandığımız zaman• Kemer kilidi takılı değil ise veya Sürücü kapısı yada Motor Kaputu açıksa• Aracın içi çabuk soğutulacak veya ısınacaksa• Hava Üfleme manuel en yüksek seviyede ise• Akü doluluğu az bir seviyede ise• Araç gereken işletme isisin ulaşmadıysa • Geri Vites "R" takılı ise• Geri gidildiyse veya Direksiyon asri şekilde döndürüldüyse (Manevra Modu)• Arka çekiç çalışıyorsa• duracağı an Vites değiştirildiyse• "Park Assist" (PLA) calisiyorsa• Havali Suspansiyonlar aktif seviyeyi düzeltiyorsa• Dizel Partikul Filtresi (DPF) temizleniyorsa (sadece Dizel Motorlar icin) Manuel Araçlarda Start Stop nasıl çalışıyor Motor kapanırken • Sürücü Kırmızı Trafik Lambasına doğru 50km/s ile ilerliyor. • Sürücü Vitesi küçültüyor yavaşlamak için ve durana kadar Fren e basıyor • Ardından Vitesi Boşa alıyor ve Debriyajı bırakıyor. Start Stop Sistemi Motoru kapatıyor. Motorun heran çalışmaya hazır olduğunu Göstergeden Start Stop işaretinden görüyoruz. Motor tekrar çalışırken • Trafik Lambası Yeşil yanıyor • Sürücü Debriyaja basıyor • Start Stop Sistemi Motoru tekrar çeliştiriyor ve göstergedeki Start Stop sembolü sönüyor • Sürücü Vitese takıyor ve Gaza basıp yoluna devam ediyor. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Peki stop etmeden yakıt almanın bir dezavantajı varmı ki.? 2 kere bu şekilde yakıt aldım. Pompacı nasıl müsaade etti Yorum bağlantısı
Abdullah Hacıefendioğlu 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Pompacı nasıl müsaade etti Pompacılar böyle şeylere dikkat etmiyor ki, bende denk geldim bir keresinde stop etmeden yakıt aldım dalgınlıkla ancak beni uyarmadı hiç.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Turbo arızalanmasının sebeplerinden biri de aşırı yakıt ile egzos gaz sıcaklığının yükselmesidir. Bu zaten DPF li araçlarda da sorun teşkil ediyor. REGEN moduna girince püskürtülen aşırı yakıt turboyu da ısıtıyor. Tabi uzun süre 200 le felan gitmek de bozuyor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 kanıtlanmış dezavantajı yok ama risk katsayısı yüksek tabii Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Kia kendini sağlama almak istemiş olabilir,rölanti devrindeki bir motorum turbosunun başına buyruk 1 dakika ya yakın yüksek devir çevirmesi fizik kurallarına aykırı bikere..Bu durum belki elektrik destekli bir turbo şarjda geçerli olabilir. turbonun durması için değil soğuması için bu. Pompacı nasıl müsaade etti yaz mevsiminde içerde insan varsa kapamam. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 yaz mevsiminde içerde insan varsa kapamam. Bildiğim kadarıyla tehlikeli? Önemsiz ama, Renault'larda motor çalışırken ya da akü konumundayken yakıt alındığında yol bilgisayarının şaftı kayıyor. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 24 Ekim 2013 Yazar Paylaş 24 Ekim 2013 turbonun durması için değil soğuması için bu. yaz mevsiminde içerde insan varsa kapamam. 1 dakikada mı Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 24 Ekim 2013 Paylaş 24 Ekim 2013 Biz mecbur stop ediyoruz, depo kapağı anahtarsız açılmıyor. Yedek anahtar taşımaya da gerek yok bunun için, pompayı depo ağzında unutup hortumuyla birlikte koparmayalım sonra. Yorum bağlantısı
Akan Belen 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 7500 km hava filitresi değişimi için çok geç...3500 -4000 km de hava 7500 km de de yağı değişirim...turbom 2000 lira...iyi bakmalıyım ona...Fiyatı düşük yazmışsın abi.Yanlış bilgi vermeyelim ben turboyu dağıtınca araştırmıştım garantisiz faturasız 2500 gayme.işçilik yağ ve filtre değişimi ile 3000 i çok rahat buluyor.Servisi söylemeye gerek yok zaten sadece turboya 4000 civarında para istediler Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 Bu turboyu yağlayan bir pompa mı var yoksa yağ buharıyla mı yağlanıyor ? Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 25 Ekim 2013 Yazar Paylaş 25 Ekim 2013 Bu turboyu yağlayan bir pompa mı var yoksa yağ buharıyla mı yağlanıyor ? Külbütör kapağından turbo tarafından emilen yağ buharı emiş hattındaki pervaneye gider ve bence bir faydası yoktur,yağlanması gereken turbo mili'dir ve direkt yağ pompasından beslenir. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 25 Ekim 2013 Yazar Paylaş 25 Ekim 2013 Turbolu aracın stop edilmesi ile ilgili yazdıklarımızdan hala ikna olamayan varsa diye Kullanım kitapçığından alıntı yapıyorum..Bu kıyağımı da unutmayın 2 Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 Bilgiler güzel, teşekkürler arkadaşlar Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 O zaman aracı ilk çalıştırırken kontağı açtıktan sonra ışıkların sönmesini beklemek de turbo için önemli gerekli yağlanmayı sağlaması açısından doğru anladıysam. ama kaç kere servise gittiysem şahit olmuşumdur ustalar lööppp diye marşa basıp arabayı çalıştırıyorlar hiç bekleme falan yok. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 25 Ekim 2013 Yazar Paylaş 25 Ekim 2013 O zaman aracı ilk çalıştırırken kontağı açtıktan sonra ışıkların sönmesini beklemek de turbo için önemli gerekli yağlanmayı sağlaması açısından doğru anladıysam. ama kaç kere servise gittiysem şahit olmuşumdur ustalar lööppp diye marşa basıp arabayı çalıştırıyorlar hiç bekleme falan yok. İlk çalıştırma için kontak açıp beklemek gereksizdir (soğuk havalarda ısıtma buji ışığı yanıyorsa sönmesi beklenir) çünkü turbo da tıpkı motor gibi çalışma başladığı anda yağ pompasıyla yağlanmaya başlar 1 Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 İlk çalıştırma için kontak açıp beklemek gereksizdir (soğuk havalarda ısıtma buji ışığı yanıyorsa sönmesi beklenir) çünkü turbo da tıpkı motor gibi çalışma başladığı anda yağ pompasıyla yağlanmaya başlar yani kontağı açınca 5 sn falan boşuna mı bekliyoruz? Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 25 Ekim 2013 Yazar Paylaş 25 Ekim 2013 yani kontağı açınca 5 sn falan boşuna mı bekliyoruz? Evet beklemek gereksizdir fakat araç ilk başta röleleri, sensör ve modülleri check eder bu durum için ışıkların sönmesini beklemek olası data okuma hatasını önler gibi duruyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 25 Ekim 2013 Paylaş 25 Ekim 2013 Evet beklemek gereksizdir fakat araç ilk başta röleleri, sensör ve modülleri check eder bu durum için ışıkların sönmesini beklemek olası data okuma hatasını önler gibi duruyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts