İçeriğe Yönlendir

Turbo Neden Arızalanır Veya Performans Kaybeder


Abdurrahman Balaban

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Binmezsen bozulmaz ki, Taunus veya seninle alakalı bir durum değil yani, önemli olan sarf malzemeleri ile km. leri devirmek... Balkonun altında gölgede bende yatsam mr. sız ilaçsız 80-90 sene yaşarım... :D

Taunus çok yol yaptı, elbette kullanım ömrüde var ama o ömrü yakalamak yada geçmek senin elinde, neyse 300-400 bin yapmış olsam sıkıntı olurdu sanırım, sonuçta ömürlük parça değiller...

bizde bir de fiesta tdci var 2006 o da 161.000 km de  turbo orj

sanırım fiesta turbosu vgt diil

c max daki turbo vgt.

ömrü etkiliyo.

turbonun ömrü  verdiği peak pressure ve mean pressure ile de ilgili.

yuksek basınç veren turbolar daha kısa ömürlü , fiesta gibi endurans motorları turbosu sankı daha uzun ömürlü gibi

Fiesta düşük basınç garret turbo, tabii basınç vs. de etkili bu ömür meselesinde...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Turbo ömrünü Garrett Turbo Distribütör'ü  Fahreddin Güven'e sormuştum.

Araç bakımları eksiksiz yapılır, kullanıcı da aracı düzgün kullanırsa (hemen hareket ve stop etmemek vb.) en az 300-350 K gider demişti.

Bu arada yıllar içerisinde araçta da turboya zarar verebilecek sorunlar çıkmamalı tabi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Turbo ömrünü Garrett Turbo Distribütör'ü  Fahreddin Güven'e sormuştum.

Araç bakımları eksiksiz yapılır, kullanıcı da aracı düzgün kullanırsa (hemen hareket ve stop etmemek vb.) en az 300-350 K gider demişti.

Bu arada yıllar içerisinde araçta da turboya zarar verebilecek sorunlar çıkmamalı tabi.

Bu bilgi iyi oldu, inşallah o km leri görürüz....

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
ismet tamer

Arkadaslar sivasta yasiyorum ve forumu gezince anladimki burdaki ustalarin sizin kadar bilgisi yok. 10 gun once cmax ghia aldim2004 model 110000 de aracin agir bakimlari yapilmisti bende yagi filtreleri yeni degistim ancak aracta siyah duman var surekli degil rolantide gaza basinca yada 3000 3500 devirde bekletince arada bir atiyor ve vites gecislerinde aynadan goruyorum azda olsa. Bilgisyarda kizdirma bujisi hatasi veritor aldigim kisi gecen yil egr valfini ve bujileri degistirmis. Ustalarin hicbiri bisey demiyor biri diyor bisey olmaz birri diyor egryi degis iyice gicik ettiler beni ayrica turboda islik benzeri ses varmis bundanda bisey olmaz dedi usta sorum su bu ustalara ben ne diyim neresine baktiriyim kendileri anlamiyor bari ben yonlendiriyim arabayi severek aldim sogumaya basladim simdiden tesekkurler...

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Arkadaslar sivasta yasiyorum ve forumu gezince anladimki burdaki ustalarin sizin kadar bilgisi yok. 10 gun once cmax ghia aldim2004 model 110000 de aracin agir bakimlari yapilmisti bende yagi filtreleri yeni degistim ancak aracta siyah duman var surekli degil rolantide gaza basinca yada 3000 3500 devirde bekletince arada bir atiyor ve vites gecislerinde aynadan goruyorum azda olsa. Bilgisyarda kizdirma bujisi hatasi veritor aldigim kisi gecen yil egr valfini ve bujileri degistirmis. Ustalarin hicbiri bisey demiyor biri diyor bisey olmaz birri diyor egryi degis iyice gicik ettiler beni ayrica turboda islik benzeri ses varmis bundanda bisey olmaz dedi usta sorum su bu ustalara ben ne diyim neresine baktiriyim kendileri anlamiyor bari ben yonlendiriyim arabayi severek aldim sogumaya basladim simdiden tesekkurler...

İsmet bet sanayii de tek oto var. Ahmet usta. O bu konuda iyi ustalardan dir.

Kizdirma bujileri bir senede de patlayabilir. Serviste onu tesbit edebiliyorlar.

Turbo da ki ıslık bir süre sonra turbonun dagilacaginin işaretidir.

Siz ahmet usta nin yanına gidip bu durumu anlatın yardımcı olur heralde..

Bu arada yeri gelmişken ameliyat ettiğim bir turbonun resmini koyayimepusy5yj.jpg

7e9u2edu.jpg

5yreqemu.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

İsmet bet sanayii de tek oto var. Ahmet usta. O bu konuda iyi ustalardan dir.

Kizdirma bujileri bir senede de patlayabilir. Serviste onu tesbit edebiliyorlar.

Turbo da ki ıslık bir süre sonra turbonun dagilacaginin işaretidir.

Siz ahmet usta nin yanına gidip bu durumu anlatın yardımcı olur heralde..

Bu arada yeri gelmişken ameliyat ettiğim bir turbonun resmini koyayim

 

Ameliyattan sonra yaşadı mı? :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
mehmetsönmez

rica etsem , araçlarınızın ve turbonuzun km sini paylaşır mısınız?

benimki 2004 tdci 198.000 km, ilk tubom 50.000 km de garantiden değişti ( turbo pallerinde sıkışma hata kodu verdiği için )

2. turbom ise 148,000km de.


herhangi problemi de şimdilik yok

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Cihan Kanyılmaz

Aracim 2006 focus tdci.88000 kmde.Ikinci turbosu.Benden onceki sahibi (tanidigim bi abimdir) 40000'lerdeyken garantiden degistigini soyledi.Su anda hicbir problemim yok cok sukur.

Yorum bağlantısı
Muharrem Kutlu

96000 km orijinal turbo. Turbo konusunda ,araç sürüş tekniklerinden yeterince anlatım var,ancak ben başka bir şeye değineceğim. Araç yağ,filtre,hava filtresi ve turbo yakınında ki boruların değişiminde ve temizlenmesinde  bazı tamircilerin bilinçsiz yaklaşımlar sergilemesi, temizlik için üstüpü ve pamukçuk bırakan bez kullanmaları neticesinde turbo of olmakta.Özellikle turbo giriş boru ağzını üstüpü ile silen usta gördüm,yağ değişiminde kullanılan konilerin kirliliğini gördüm hatta  bu konileri üstüpü ve bezle silerken artık bırakılmaması çok önemli vb nedenler hassas olan turbo palleri ufak bir kalıntıda sıkışa bilmektedir.Bu da turbonun elden çıkması demektir.      

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Dikkatimi çekmişti vakti zamanında. Aynı motor volvo tarafından kullanılıyor, nerede ise turbo hatası yok, ford ise olmaması gereken kmde turbo öldürüyor. Sebep?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Dikkatimi çekmişti vakti zamanında. Aynı motor volvo tarafından kullanılıyor, nerede ise turbo hatası yok, ford ise olmaması gereken kmde turbo öldürüyor. Sebep?

Volvo'dan kalite akıyor, Ford dandik :p

 

Aynı motor olabilir ama aynı arge'den geçmiyor sonuçta. Volvo belli ki daha çok kafa patlatmış derim.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Volvo 0-30 long life yağ kullanıyor. Ford 'un 12 de 1'i kadar satıyor ve Volvo kullananlar araçlarını fazla mıncıklatmayan servis dışına pek gitmeyen daha bilinçli bir kullanıcı kitlesine sahip...Ha birde volvoclub.tr bile yok çok fazla umursamıyorlar sanırım :)

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Turboyu uretenler ayni firmalar garrett gibi mesela.Fark turbo ile alakalı kullanilan diger parcalarda olabilir.Mesela turbo yaglama hatti, hava filtresinin kalite farki vs gibi nedenler ile eşdeger iki turbo ve farkli marka iki aracta degisken turbo ömürleri olabilir kanımca

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mustafa AYSAN

bu turbo milini ekstradan yağlamak gerekir mi? gerekirse nasıl ve hangi özellikte yağ kullanmak gerekir?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...