İçeriğe Yönlendir

Turbo Neden Arızalanır Veya Performans Kaybeder


Abdurrahman Balaban

Recommended Posts

Cihan Kanyılmaz

Herkese merhaba.Dun aracimi yag bakimi icin servise goturdum.Aracim 2006 focus tdci 109 hp. Gotururken de aracin herhangi bir sikintisi yoktu. Turbo emis hortumunun motora giren tarafinin tirnagi kirikti onunda degismesini soyledim.Araci orda biraktim gec goturdugum icin.Aksam usta beni aradi turboda vuruntu var degismesi gerekir dedi.degismezse motorun icine parca kacar daha buyuk maliyetler cikar vs. vs. Turboda herhangi bir problem farketmedim gayet guzel aciyordu cekiste de bi sikinti yok.Ama kafama takildi turbo degismesi ortalama ne kadar tutar yada napmaliyim ?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Herkese merhaba.Dun aracimi yag bakimi icin servise goturdum.Aracim 2006 focus tdci 109 hp. Gotururken de aracin herhangi bir sikintisi yoktu. Turbo emis hortumunun motora giren tarafinin tirnagi kirikti onunda degismesini soyledim.Araci orda biraktim gec goturdugum icin.Aksam usta beni aradi turboda vuruntu var degismesi gerekir dedi.degismezse motorun icine parca kacar daha buyuk maliyetler cikar vs. vs. Turboda herhangi bir problem farketmedim gayet guzel aciyordu cekiste de bi sikinti yok.Ama kafama takildi turbo degismesi ortalama ne kadar tutar yada napmaliyim ?

Turboda ses yoksa ve çekişte anormallik yoksa dokunmayın.Değişecek ise turbo+yağ-filtre+ işçilik  1400-1500 lira civarı tutar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihan Kanyılmaz

Turboda ses yoksa ve çekişte anormallik yoksa dokunmayın.Değişecek ise turbo+yağ-filtre+ işçilik 1400-1500 lira civarı tutar

Tesekkurler. Turboda ses derken onu nasil anlariz ? Bi de diyelim ki turbo vuruntu yapiyor komple mi degismesi gerekir bu turbo ların tamiri mumkun degil mi ?
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Tesekkurler. Turboda ses derken onu nasil anlariz ? Bi de diyelim ki turbo vuruntu yapiyor komple mi degismesi gerekir bu turbo ların tamiri mumkun degil mi ?

Turboda motor sesi dışında gaz verdikçe artan ötme benzeri ses olur, bu durum kanatcık kırılması- yamulması yada mil aşınması neticesi balans sorunu olduğunda oluşur..Tamiri mümkün ama kullanılan parçalar hiçbir zaman orjinalinin yerini tutmaz..

Yorum bağlantısı
Cihan Kanyılmaz

Cok tesekkurler Abdurrahman usta ben yine de dinlemeye devam edicem bu sefer degirtirmicem bi de baska bi usta bulup dinletecem.

Yorum bağlantısı
Cihan Kanyılmaz

Araba rolantide calisiyor stop ettigimde motor duruyor ve devaminda saniyelik bir uguldama duyuyorum burda da turbodan geliyor sanirim bu normal mi ?

Yorum bağlantısı
Burhan Kahraman

2006 Dizel C-Max 137000km , turbo dün yolda arızalandı,

akşam tanıdık bir ustanın dükkana bıraktım sabah sanayide revizyon yapan bir yerden revizyon yapılmış turboyu  kdv dahil 700TL alıp +50tl kartel ici yağ süzgeci  ustaya taktırdım,

 

2 yağ değişimi turbo takılıp bir sure calistirildi ve yag bosaltılıp tekrar motocraf 5/30yağ - 2 yağ filtresi - hava hortumu -filtreler , motor temizligi vs.. işçilik dahil 480 de oraya verdim toplamda 1230TL cıktı yani,

yeni takılan turbonun sesi güzel ötme falan yok, cekis normal  

turbo icin bilgisayarlı olcum yapılıyormus onuda nerde nasıl yaptırırız ogrenmemiz lazım

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Ani dipgazların turboya zararı oluyor mu acaba?

Lineer gazlamak daha doğrudur ,ani gazlamak pervanelere ani yüklenmek demek ve  turbo milinde burulma direnci oluşturur ..Yüksek km yapmış turboda ani gazlama ile mil kesme  riski oluşabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

2006 Dizel C-Max 137000km , turbo dün yolda arızalandı,

akşam tanıdık bir ustanın dükkana bıraktım sabah sanayide revizyon yapan bir yerden revizyon yapılmış turboyu  kdv dahil 700TL alıp +50tl kartel ici yağ süzgeci  ustaya taktırdım,

 

2 yağ değişimi turbo takılıp bir sure calistirildi ve yag bosaltılıp tekrar motocraf 5/30yağ - 2 yağ filtresi - hava hortumu -filtreler , motor temizligi vs.. işçilik dahil 480 de oraya verdim toplamda 1230TL cıktı yani,

yeni takılan turbonun sesi güzel ötme falan yok, cekis normal  

turbo icin bilgisayarlı olcum yapılıyormus onuda nerde nasıl yaptırırız ogrenmemiz lazım

Revizyonda en büyük handikap orjinal yedek parça kullanılmaması..Çin bu parçalarıda üretiyor ve tabi bu işi yapanlar daha ucuz parça kullanıp kar marjlarını artırma derdindeler..

Revizyon sonrası turbo miline balans yapılır ötme vs olmamalı zaten..Olursa tekrar revizyon demektir zaten

Yorum bağlantısı
mehmetsönmez
(düzenlendi)

Revizyonda en büyük handikap orjinal yedek parça kullanılmaması..Çin bu parçalarıda üretiyor ve tabi bu işi yapanlar daha ucuz parça kullanıp kar marjlarını artırma derdindeler..

Revizyon sonrası turbo miline balans yapılır ötme vs olmamalı zaten..Olursa tekrar revizyon demektir zaten

 

ben revizyona karşıyım.

teknık anlamda da bir karşılığı yok .

turbo gibi hayati bir parçda revizyon sonrası kaç km  sorunsuz  hizmet edicek.

yeni turbo ort 130.000 km hizmet ederken, revizyonlusu ?

revizyon daha pahaliya bile gelebilir.

birde paller dağılırsa dizel motor içine girerek geri dönüşsüz komple motor hasarı yapar.

 c max 1.6 tdci garret turbo yeni parça fiyatı 1200 tl. 600 tl için riske girmeye gerek yok.

hem ben hiç çekinmeden dip gaz yapamazsam otomobil sürmenın keyfi nerede?

hatta  bazı hallerde trafikte zorunlu olarak dip gaz yapıyoruz.

daha dün sanayıde gördüm revizyonlu alternatorlü c max 1 hf sonra revizyon yerinde  değil de ana milde kırılma yaşayıp yolda kalmış . çekici ile gelmiş tamıre. çekilen rezilliğe değer mi?.

revizyon 120 tl komple alternator 350 tl . karar sizin.

 daha 2 ay önce sokumde kırılma nedeni ile 4 adet bosch dizel enj için revizyona 700 tl istediler.

4 ünü 0 olarak 1800 tl ye aldım.

195.000 km yapan enj zaten ömrünü tamalamış. sıfır alıp devam etmek en mantıklısı.

tarihinde mehmetsönmez tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bence de revizyon sağlıklı olmuyor, şirketseniz kamyondu vs. idi yapın derim ama bizim şirket bile senelerdir sıfır turbo alıyor, çünki revize kurtarmıyor, arıza sıklığı fazla olduğundan iş gücü kaybı çok fena fark atıyor, yani bozuldumu, at gitsin, yağınıza suyunuza ve kullanımınıza dikkat edin, zaten turbo çoooook dayanacaktır.

Yorum bağlantısı
mehmetsönmez

Bence de revizyon sağlıklı olmuyor, şirketseniz kamyondu vs. idi yapın derim ama bizim şirket bile senelerdir sıfır turbo alıyor, çünki revize kurtarmıyor, arıza sıklığı fazla olduğundan iş gücü kaybı çok fena fark atıyor, yani bozuldumu, at gitsin, yağınıza suyunuza ve kullanımınıza dikkat edin, zaten turbo çoooook dayanacaktır.

0 km aldığım aracımın  turbosu 50.000 km de garantiden değişti. o günden bu yana 150.000 km geçti . maşallah  sorun yok. ama bir gün bozulursa yenisi ile değişirim.

turbo için önemli konular:

 yag değişim kuralına sıkı sıkıya uymak: 15.000 km de bir orj yag  markası ile değişim yapmak

kaliteli yakıt almak

motor devri yuksekteyken ani stop yapmamak.

 hava filtre değişim aralıklarına sıkı sıkıya uymak.

bir turbo ile bu forumda  max kaç km yapılmış merak etmekteyim

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

0 km aldığım aracımın  turbosu 50.000 km de garantiden değişti. o günden bu yana 150.000 km geçti . maşallah  sorun yok. ama bir gün bozulursa yenisi ile değişirim.

turbo için önemli konular:

 yag değişim kuralına sıkı sıkıya uymak: 15.000 km de bir orj yag  markası ile değişim yapmak

kaliteli yakıt almak

motor devri yuksekteyken ani stop yapmamak.

 hava filtre değişim aralıklarına sıkı sıkıya uymak.

bir turbo ile bu forumda  max kaç km yapılmış merak etmekteyim

Bende meraktayım, şuan 130 bine geliyorum, forumda 250 bin kullanıp sorun yaşamayanlar var diye biliyorum, bu kullanıma göre bana 14 sene gider bu turbo, zaten o zamana motor patlasa umrumda olmaz  :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bende meraktayım, şuan 130 bine geliyorum, forumda 250 bin kullanıp sorun yaşamayanlar var diye biliyorum, bu kullanıma göre bana 14 sene gider bu turbo, zaten o zamana motor patlasa umrumda olmaz  :D

 

 

210 bin civarı C-max ın turboyu çöpe yolladık... Fiesta 170 binde yeni sahibine gitti kendi turbosu ile oradan da 200 bin üstünde daha yeni sahibi aldı turbo değişmemişti.. Gerisini bilmiyorum, geçen gün Elvankentte gördüm Fiestayı ama km. yi göremedim... :)

Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Mondeolarin turbosu bence okadar güce yetersiz ama helal olsun ki eski sahibi 180bin km kirmadan sürmüş uzun yollarda biz aldik 204binde aracimiza 0enjektor 0turbo taktik maksat kafamiz rahat olsun :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

210 bin civarı C-max ın turboyu çöpe yolladık... Fiesta 170 binde yeni sahibine gitti kendi turbosu ile oradan da 200 bin üstünde daha yeni sahibi aldı turbo değişmemişti.. Gerisini bilmiyorum, geçen gün Elvankentte gördüm Fiestayı ama km. yi göremedim... :)

Hah sendin evet  :D

 

Bu arada fiesta bu, über olduğundan 500 bin km. de banamısın demez, düzgün bakımlı araçta normal kk ler bunlar  :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Ufacık bir konu var, ben 500 bin km leri görme niyetindeyim, 4000 devir gibi seviyelere çıkıyorsan, heleki gaza da basarken bunu yapıyorsan bu km leri görmen zor, ortalama kullanıcıysan önemi yok, 150 200 binler anca motorun çeyrek ömrü benim için, kastettiğimde bu, en az 10 yıl kullanım yada 500 bin km., bunu yakalaman için 3500 üstünü unutman lazım, tabii bu çoğu kullanıcı için fazlaca uzun bir mesafe, bu açıdan bakarsan sorun yaşamayabilirsin, ama benim için demir törpüsü demektir, bu şekilde kullanımda benim için 500 bin ve üstü hayal olur :)

 

 

500 bin mi ? Ali hocam o km. yi senin torunlar bulur ancak bu gidişle ve çarşıda pazarda arabayı görenler durdurup fotoğraf çektirirler arabayla... Üstünü falan açtır hatta beyaz yanaklı lastik taktır arabaya klasik olacak yarım milyon km. yi bulacağım diye... :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

500 bin mi ? Ali hocam o km. yi senin torunlar bulur ancak bu gidişle ve çarşıda pazarda arabayı görenler durdurup fotoğraf çektirirler arabayla... Üstünü falan açtır hatta beyaz yanaklı lastik taktır arabaya klasik olacak yarım milyon km. yi bulacağım diye... :D

He vallahi, 7 senede 130 bin, 14 senede 260 bin, 21 senede 390 bin, ohhoooo çoktaaan emekli oldum yahu, hani merso alacaktım, kahretsin, nerden aldım böyle über araba, ömrümüz bitti araba banamısın demedi, ah Ford böyle araba yapılırmı, yap malum markalar gibi 10 senede dağılsın çürüsün  :D  

 

Not: 86 da aldığımız Taunus, birkere baskı balata değişti, fren balatası vs. onun dışında sıfır arıza, hala faaal  :p

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

He vallahi, 7 senede 130 bin, 14 senede 260 bin, 21 senede 390 bin, ohhoooo emekli oldum yahu, hani merso alacaktım, kahretsin, nerden aldım böyle über araba, ömrümüz bitti araba banamısın demedi, ah Ford böyle araba yapılırmı, yap malum markalar gibi 10 senede dağılsın çürüsün :D:D

Abi sen onu bana ver 1 yilda sana boll boll km yapayim :D ekmek almaya bile arabaylan giderim düşün sonra halinii :D

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

He vallahi, 7 senede 130 bin, 14 senede 260 bin, 21 senede 390 bin, ohhoooo emekli oldum yahu, hani merso alacaktım, kahretsin, nerden aldım böyle über araba, ömrümüz bitti araba banamısın demedi, ah Ford böyle araba yapılırmı, yap malum markalar gibi 10 senede dağılsın çürüsün  :D  :D

 

Not: 86 da aldığımız Taunus, birkere baskı balata değişti, fren balatası vs. onun dışında sıfır arıza, hala faaal  :p

 

 

Ayhan ve senin tarzına bayılıyorum, parayı verip arabayı alıyorsunuz sonra yeni sahibi için el bebek gül bebek garajda yatırın... Ben 130 bin km. yi geçtiğimde makyajlı kasası çıkmamıştı fiestanın... :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ayhan ve senin tarzına bayılıyorum, parayı verip arabayı alıyorsunuz sonra yeni sahibi için el bebek gül bebek garajda yatırın... Ben 130 bin km. yi geçtiğimde makyajlı kasası çıkmamıştı fiestanın... :D

Ne garajı, hep sokakta zavallı, şuan şantiyede ve polen bombardımanı altında sararmış durumda :) ayrılamıyoruzki buradan binelim :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

He vallahi, 7 senede 130 bin, 14 senede 260 bin, 21 senede 390 bin, ohhoooo çoktaaan emekli oldum yahu, hani merso alacaktım, kahretsin, nerden aldım böyle über araba, ömrümüz bitti araba banamısın demedi, ah Ford böyle araba yapılırmı, yap malum markalar gibi 10 senede dağılsın çürüsün  :D  

 

Not: 86 da aldığımız Taunus, birkere baskı balata değişti, fren balatası vs. onun dışında sıfır arıza, hala faaal  :p

 

 

Binmezsen bozulmaz ki, Taunus veya seninle alakalı bir durum değil yani, önemli olan sarf malzemeleri ile km. leri devirmek... Balkonun altında gölgede bende yatsam mr. sız ilaçsız 80-90 sene yaşarım... :D

Yorum bağlantısı
mehmetsönmez

bizde bir de fiesta tdci var 2006 o da 161.000 km de  turbo orj

sanırım fiesta turbosu vgt diil

c max daki turbo vgt.

ömrü etkiliyo.

turbonun ömrü  verdiği peak pressure ve mean pressure ile de ilgili.

yuksek basınç veren turbolar daha kısa ömürlü , fiesta gibi endurans motorları turbosu sankı daha uzun ömürlü gibi

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

bizde bir de fiesta tdci var 2006 o da 161.000 km de  turbo orj

sanırım fiesta turbosu vgt diil

c max daki turbo vgt.

ömrü etkiliyo.

turbonun ömrü  verdiği peak pressure ve mean pressure ile de ilgili.

yuksek basınç veren turbolar daha kısa ömürlü , fiesta gibi endurans motorları turbosu sankı daha uzun ömürlü gibi

 

 

Az devir ve değişken geometri olmaması ömrünü etkiliyordur mutlaka..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...