Ali Cihangiroğlu 16 Nisan 2014 Paylaş 16 Nisan 2014 (düzenlendi) Binmezsen bozulmaz ki, Taunus veya seninle alakalı bir durum değil yani, önemli olan sarf malzemeleri ile km. leri devirmek... Balkonun altında gölgede bende yatsam mr. sız ilaçsız 80-90 sene yaşarım... Taunus çok yol yaptı, elbette kullanım ömrüde var ama o ömrü yakalamak yada geçmek senin elinde, neyse 300-400 bin yapmış olsam sıkıntı olurdu sanırım, sonuçta ömürlük parça değiller... bizde bir de fiesta tdci var 2006 o da 161.000 km de turbo orj sanırım fiesta turbosu vgt diil c max daki turbo vgt. ömrü etkiliyo. turbonun ömrü verdiği peak pressure ve mean pressure ile de ilgili. yuksek basınç veren turbolar daha kısa ömürlü , fiesta gibi endurans motorları turbosu sankı daha uzun ömürlü gibi Fiesta düşük basınç garret turbo, tabii basınç vs. de etkili bu ömür meselesinde... 16 Nisan 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 16 Nisan 2014 Paylaş 16 Nisan 2014 Turbo ömrünü Garrett Turbo Distribütör'ü Fahreddin Güven'e sormuştum. Araç bakımları eksiksiz yapılır, kullanıcı da aracı düzgün kullanırsa (hemen hareket ve stop etmemek vb.) en az 300-350 K gider demişti. Bu arada yıllar içerisinde araçta da turboya zarar verebilecek sorunlar çıkmamalı tabi. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Nisan 2014 Paylaş 16 Nisan 2014 Turbo ömrünü Garrett Turbo Distribütör'ü Fahreddin Güven'e sormuştum. Araç bakımları eksiksiz yapılır, kullanıcı da aracı düzgün kullanırsa (hemen hareket ve stop etmemek vb.) en az 300-350 K gider demişti. Bu arada yıllar içerisinde araçta da turboya zarar verebilecek sorunlar çıkmamalı tabi. Bu bilgi iyi oldu, inşallah o km leri görürüz.... Yorum bağlantısı
ismet tamer 6 Haziran 2014 Paylaş 6 Haziran 2014 Arkadaslar sivasta yasiyorum ve forumu gezince anladimki burdaki ustalarin sizin kadar bilgisi yok. 10 gun once cmax ghia aldim2004 model 110000 de aracin agir bakimlari yapilmisti bende yagi filtreleri yeni degistim ancak aracta siyah duman var surekli degil rolantide gaza basinca yada 3000 3500 devirde bekletince arada bir atiyor ve vites gecislerinde aynadan goruyorum azda olsa. Bilgisyarda kizdirma bujisi hatasi veritor aldigim kisi gecen yil egr valfini ve bujileri degistirmis. Ustalarin hicbiri bisey demiyor biri diyor bisey olmaz birri diyor egryi degis iyice gicik ettiler beni ayrica turboda islik benzeri ses varmis bundanda bisey olmaz dedi usta sorum su bu ustalara ben ne diyim neresine baktiriyim kendileri anlamiyor bari ben yonlendiriyim arabayi severek aldim sogumaya basladim simdiden tesekkurler... Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 6 Haziran 2014 Paylaş 6 Haziran 2014 Arkadaslar sivasta yasiyorum ve forumu gezince anladimki burdaki ustalarin sizin kadar bilgisi yok. 10 gun once cmax ghia aldim2004 model 110000 de aracin agir bakimlari yapilmisti bende yagi filtreleri yeni degistim ancak aracta siyah duman var surekli degil rolantide gaza basinca yada 3000 3500 devirde bekletince arada bir atiyor ve vites gecislerinde aynadan goruyorum azda olsa. Bilgisyarda kizdirma bujisi hatasi veritor aldigim kisi gecen yil egr valfini ve bujileri degistirmis. Ustalarin hicbiri bisey demiyor biri diyor bisey olmaz birri diyor egryi degis iyice gicik ettiler beni ayrica turboda islik benzeri ses varmis bundanda bisey olmaz dedi usta sorum su bu ustalara ben ne diyim neresine baktiriyim kendileri anlamiyor bari ben yonlendiriyim arabayi severek aldim sogumaya basladim simdiden tesekkurler...İsmet bet sanayii de tek oto var. Ahmet usta. O bu konuda iyi ustalardan dir.Kizdirma bujileri bir senede de patlayabilir. Serviste onu tesbit edebiliyorlar. Turbo da ki ıslık bir süre sonra turbonun dagilacaginin işaretidir. Siz ahmet usta nin yanına gidip bu durumu anlatın yardımcı olur heralde.. Bu arada yeri gelmişken ameliyat ettiğim bir turbonun resmini koyayim 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 6 Haziran 2014 Paylaş 6 Haziran 2014 İsmet bet sanayii de tek oto var. Ahmet usta. O bu konuda iyi ustalardan dir. Kizdirma bujileri bir senede de patlayabilir. Serviste onu tesbit edebiliyorlar. Turbo da ki ıslık bir süre sonra turbonun dagilacaginin işaretidir. Siz ahmet usta nin yanına gidip bu durumu anlatın yardımcı olur heralde.. Bu arada yeri gelmişken ameliyat ettiğim bir turbonun resmini koyayim Ameliyattan sonra yaşadı mı? 1 Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 7 Haziran 2014 Paylaş 7 Haziran 2014 Ameliyattan sonra yaşadı mı? Ölü ölü Revize edilecek.. Yorum bağlantısı
mehmetsönmez 8 Haziran 2014 Paylaş 8 Haziran 2014 rica etsem , araçlarınızın ve turbonuzun km sini paylaşır mısınız? benimki 2004 tdci 198.000 km, ilk tubom 50.000 km de garantiden değişti ( turbo pallerinde sıkışma hata kodu verdiği için ) 2. turbom ise 148,000km de. herhangi problemi de şimdilik yok Yorum bağlantısı
Cihan Kanyılmaz 15 Aralık 2014 Paylaş 15 Aralık 2014 Aracim 2006 focus tdci.88000 kmde.Ikinci turbosu.Benden onceki sahibi (tanidigim bi abimdir) 40000'lerdeyken garantiden degistigini soyledi.Su anda hicbir problemim yok cok sukur. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Aralık 2014 Paylaş 15 Aralık 2014 139 binde, orjinal ve sıfır hata Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 15 Aralık 2014 Yazar Paylaş 15 Aralık 2014 Turboyu nasil koruruz? Konunun İlk mesajı yardımcı olmadı mı Yorum bağlantısı
Muharrem Kutlu 15 Aralık 2014 Paylaş 15 Aralık 2014 96000 km orijinal turbo. Turbo konusunda ,araç sürüş tekniklerinden yeterince anlatım var,ancak ben başka bir şeye değineceğim. Araç yağ,filtre,hava filtresi ve turbo yakınında ki boruların değişiminde ve temizlenmesinde bazı tamircilerin bilinçsiz yaklaşımlar sergilemesi, temizlik için üstüpü ve pamukçuk bırakan bez kullanmaları neticesinde turbo of olmakta.Özellikle turbo giriş boru ağzını üstüpü ile silen usta gördüm,yağ değişiminde kullanılan konilerin kirliliğini gördüm hatta bu konileri üstüpü ve bezle silerken artık bırakılmaması çok önemli vb nedenler hassas olan turbo palleri ufak bir kalıntıda sıkışa bilmektedir.Bu da turbonun elden çıkması demektir. Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar 15 Aralık 2014 Paylaş 15 Aralık 2014 Konunun İlk mesajı yardımcı olmadı mı sımdı okudum Yorum bağlantısı
Servet Aydın 15 Aralık 2014 Paylaş 15 Aralık 2014 Dikkatimi çekmişti vakti zamanında. Aynı motor volvo tarafından kullanılıyor, nerede ise turbo hatası yok, ford ise olmaması gereken kmde turbo öldürüyor. Sebep? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Aralık 2014 Paylaş 15 Aralık 2014 Dikkatimi çekmişti vakti zamanında. Aynı motor volvo tarafından kullanılıyor, nerede ise turbo hatası yok, ford ise olmaması gereken kmde turbo öldürüyor. Sebep? Volvo'dan kalite akıyor, Ford dandik Aynı motor olabilir ama aynı arge'den geçmiyor sonuçta. Volvo belli ki daha çok kafa patlatmış derim. Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 16 Aralık 2014 Paylaş 16 Aralık 2014 Servislerde yapilan bakimlarda kullanılan yag in viscosite ne bakmak lazim. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 16 Aralık 2014 Paylaş 16 Aralık 2014 Volvo 0-30 long life yağ kullanıyor. Ford 'un 12 de 1'i kadar satıyor ve Volvo kullananlar araçlarını fazla mıncıklatmayan servis dışına pek gitmeyen daha bilinçli bir kullanıcı kitlesine sahip...Ha birde volvoclub.tr bile yok çok fazla umursamıyorlar sanırım Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 16 Aralık 2014 Yazar Paylaş 16 Aralık 2014 Turboyu uretenler ayni firmalar garrett gibi mesela.Fark turbo ile alakalı kullanilan diger parcalarda olabilir.Mesela turbo yaglama hatti, hava filtresinin kalite farki vs gibi nedenler ile eşdeger iki turbo ve farkli marka iki aracta degisken turbo ömürleri olabilir kanımca Yorum bağlantısı
Mustafa AYSAN 22 Şubat 2015 Paylaş 22 Şubat 2015 bu turbo milini ekstradan yağlamak gerekir mi? gerekirse nasıl ve hangi özellikte yağ kullanmak gerekir? Yorum bağlantısı
Recommended Posts