İçeriğe Yönlendir

Fiat Punto Evo Deneyimleri


Misafir

Recommended Posts

İtiraf edeyim aşağıdaki soruları önce Grande forumunda sordum:)) Kullandıkça tespit ettiğim konular bunlar. 1.6 tdci'lerde boştaki titreşimin daha füşük km'lerde dahi hisseedildiği düşünülürse aslında normaldir ama hazır garanti devam ediyorken yapılması gerekenler varsa doğru tespit önemli.

Ben de sorumu bu başlıktan sorayım. Yaklaşık 130.000km Albea kullanan biri olarak mjetin tepkimelerine alışkınım ancak belki şirket aracı olduğundan çok dikkat etmediğim ama kendi aracımda dikkatimi çeken bir iki konu var.

Araçta hiçbir performans, duman, devirsizlik gibi sorun yok, 100.000km'dir aynı yetkili servisten bakım görüyor, parça değişimleri orjinal. Bu bilgiler ışığında;

1- Araç rolantide çalışırken devirde oynama yok, alıpverme yok ama direksiyon sıcak ya da soğuk farketmiyor dokunulduğunda titreşimi hissettiriyor. Albea'da gözle görülür titremeleri yaşadığımdan normal kabul ediyorum bu durumu ama gerçekten normal mi?:)

2- Araç sürüş halindeyken, örneğin kırmızı ığığa yaklaşırken boşa aldığımda, vitestekinden daha çok sarsıntı hissediyorum. Elim vitesteyken vitesten de sarsıntıyı hissedebiliyorum.

3- Aracın sağ taraftaki motor kulağı, dikiz aynasının titremesi nedeni ile servisten orjinal parça ile değiştirildi. Ancak bu değişim daha az sarsıntı hissetmeyi beklerken sonrası vites değişimlerinde sanki motorun sarsıntısını daha çok hisseder gibi oldum. Daha önce hiçbir aracımda motor kulağı değiştirmediğim için usulünü bilmiyorum ama sanki tüm kulakların aynı anda değişmesi daha iyi sonuç verirdi gibime geliyor, doğru mu düşünüyorum?

4- carbon clean yaptırma düşüncesindeyim, 100.000km sınırı önemli çünki, yaptırmadan önce yukardaki durumlar için bir kontrol yapılmalı mı karar veremedim.

Cevaplar için teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

Abi gel de benim traktörün titreşimini gör :D Ayrı bir seversin puntoyu :)  Ama 3. vitesten sonra benim traktörde hiçbir titreşim ve motor sesi kalmıyor şükür :) 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...

Bugun kalan menzil, alinan yol hesabi yapalim:) depoyu fulleyince sifirlamistim bilgisayari;

Tamami sehirici degerleridir. Genelde haftasonu kullanildi ama 5 gun aksam trafigi vardir icinde.

Saygilarimla.

Alınan yol:

y3a7eve4.jpg

Kalan Menzil:

u7azybys.jpg

Bu da sabah cektigim ama hala degismemis olan ortalama rüketim

e5u2eme4.jpg

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal
(düzenlendi)

Abi bütün sayfaları okudum, bilgiler için teşekkürler. Son mesajında ortalama hızın neydi ?

Tekrardan güzel günlerde kullanman dileğiyle.

tarihinde Serdal Soysal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Dieseeel candır   :)

 

Hürmetler...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Abi bütün sayfaları okudum, bilgiler için teşekkürler. Son mesajında ortalama hızın neydi ?

Tekrardan güzel günlerde kullanman dileğiyle.

he6u4y7a.jpg

37 km gozukuyor. Karsilastirma icin, yakin kulkanim tarzi ve hizlarinda:

Cordoba 1.4 benzinli : 6,9lt/100km

Mondeo 2.0 benzinli : 9,9lt/100km

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Teşekkür abi ben ş.içinde bu ortalamayı hayatta yakalayamam.

Benim 21 km/h ort. Hızla 7,7 l/100km [emoji3]

Yorum bağlantısı

göstergeler çok güzel okunaklı, bence devir saati sağda olmalı.

Bu gösterge paneli genel anlamda basarılı ama üç eksiği var;

Yol bilgisayarından hariç sıfırlanacak bir km sayacı(Odometre) yok. Diğer araçlardaki gibi genelde hız göstergesinin altında bulunan En son yakıt alıp sıfırlanan sayacı sürekli takip edemiyorsunuz, menü içersinde alınan yolu seçmek gerekiyor.

Yol bilgisayarında dilenirse menüden tripb açılıyor. Bu güzel bir seçenek ancak tripa verilerine tripb eklendikten sonra bir de diğer seçenekler eklenince (tarih bilgisi, radyo bilgisi gibi) uzun bir yol bilgisayarı menüsü ortaya çıkıyor.

Üçüncü eksiklik biraz yukarıdaki madde ile ilintili. Yol bilgisayarının seçenekleri arasında sileceğin ucundaki düğme ile geçiş yapıyoruz ama bu düğme sadece ileri gitmeye izin veriyor. Uzun menüler arasında geriye geçiş olmaması bazen sıkıcı oluyor. Sadece direksiyonun sol tarafında aracın farklı fonksiyonlarını açıp iptal etmeye yarayan bölümdeki esc tuşu ile bulunduğunuz menüden çıkıp ilk menüye geri getiren bir seçenek var ama ilginç bir şekilde bu tuşa basıldığında ilk seçeneğe gelip yol bilgisayarı tuşuna bastığınızda 2. Sırada gelmesi gereken kalan menzil seçeneği görülemiyor. Bir tut atıp aynı noktaya gelince gösteriyor. Bu da ilginç bir ayrıntı.

Sürekli dış hava sıcaklığın görülmesi, açık kapı, hız sabitleyici açıldığında yazı ile bildirmesi, arızaları haber vermesi bakımından ise son derece gelişmiş bir ekran. Yine lcd mantığı ile 8'den türetilmeyen yazılar gayet başarılı ve havalı.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

Ilk depo bitmedi henuz. Son kaydedilen degerler;tamami sehirici

Saygilarimla.

Kalan menzil

y9ybujud.jpg

Yapilan yol

6udupe2e.jpg

Ortalama tuketim

qage8avy.jpg

Ortalama hiz

uny4ubug.jpg

Kullanilan sure

e2e7yjem.jpg

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
(düzenlendi)

Yaz geldi. Klima sezonu acildi. Uzun sure 2.0 motor kullanicisi olarak klimadan kaynakli performans dusukluklerine ve ses gurultu gibi problemlere aliskin bir kullanici degilim. Hakkini vermek lazim, 1.4 benzinli cordoba da; dik rampalarda kalkislarda zorlanma disinda sorunsuz bir klimaya sahipti.

1.3 multijet'te cift yonlu dijital klima sinifi icin bir ilk belki. Ancak klimayi actigimda duydugum sesler de benim icin bir ilk[emoji3]

Ilk calisma sirasindaki gurultu aracin motor sesi ile birlikte rahatsiz etmese de, 1 ve 2. Viteslerde transitin son devirlerdeki ruzgarla karisik sesi ile unomgun gurultusune benzer homurtusu araci kucuk bir kaplanmis gibi gormeme neden oluyor.

Ilk bu sesleri duydugumda forumlari arastirdim. Bircok kisis bu sesleri duyuyor ve memnuniyetsiz. Serviste komoresor degistirip sesten kurtuldugunu soyleyen de var, hic bir duzelme olmadigini belirten de.

Benim kistasim, cekiste dusukluk ve iceriyi sogutma ile bir problem yasama. Sadece ilk kalkista cok fazla gaz vermeyen bir kullanici olarak 2 kere stop ettirdim ama turbonun tam gucle devrede oldugu bolumlerde klimanin guce olumsuz etkisi yok. Sogutma da basarili.

Uzun donem kullanici yorumlarinda klima detayini da boylece aktarmis oldum.

Gelelim diger konulara. Bu ara her gun araci kullaniyorum. Sabah 6:30, aksam 18:00'de aracla beraberim.

Sabah araci 90km'ye baglayip, eskisehir yolundan tunus cad.'ne kadar sirasiyla bulvar ve akay alt gecidini kullanip ulasiyorum. Aksam da guvenlik cad.-hosdere-cetinemec-cevizlidere-malazgirt bulv(yeni odtu yolu)-eskisehir yolu istikameti. Hiz yol durumuna gore ama hiz sabitleyiciyi 90'a ayarlayip uygun bolumlerde devreye aliyorum. Klima sunrooftan dolayi cok cok az aciliyor.

Uzun donem verisi 2500km'dir, kisa donem verisi 210km'dir kayit tutuyor ve ortalama yakitim 4.9lt. Yol bilgisayarindan fotograf almadim ama 215km yol yapmisim, 750 km menzil veriyor su anda. Ancak menzil Ford'dan farkli olarak cok hizli degisiyor Evo'da. Ornegin sabah evde cikarken 590km gosteriyordu, donuste stop ederken 750km. Ustelik 50km yol yapildi.

Mondeo'nun benzer guzergahta ancak sabah hiz sabitleyici 70'e bagli olarak tuketimi uzun donemde en son 9.9.lt'ydi yol bilgisayarinda, cordoba'da ise 6.9lt. Sonunda hep 9 olmasi kaderim galiba, evo'da 4.9lt[emoji4]

Sag kapidan 3000 devirden duserken olusan rezonans sonucu cizirti geliyor. Hafta sonu sanayide sunger ile takviye yaptim duzelmedi. Kapi kolundan kendime cekince duzeliyor. Bir de on panelden tam anlayamdigimiz noktada bir cizirti var ama muzik ses kademesi 1'ken bile duyulmadigi icin mudahale etmedik. Bunun haricinde arac cukura girdiginde, baliksirtindan gectiginde, gicirti, kasilma, takir, tukur hic ses yok. Yekpare bir ses ile cukurdan geciyor, monoblok govde arac hissi uyandiriyor ki ben bu aractan bu toklugu beklemiyordum.

Pug206 ile kiyaslandiginda kapilarin kapanisindaki tokluk ayni sinif olmasina ragmen bir ust sinif havasi veriyor.

Direksiyonu en alta aldigimda biraz yukarda ve cama paralel pozisonda kaliyor ve en sevmedigim nokta bu oldu. 90 derece aci olmamasi direksiyonu ustten kavramama engel oluyor. Hafif soldan guc alarak kullaniyorum ama aliskin olmadigim surus sekli yuzunden sol kolumu dayayacak yer ariyorum. Aslinda kiralik kullandigim araclarda dikkatimi cekmeyen bu durum, kendi aracim olunca bir miktar yukseklik, koltugu da en alt pozidyonda tuttugumdan dikkat cekici oldu. Sonrasinda hepsinde bu yukseligi farkettim.

Aynalarda kor nokta olabiliyor. Genis baslayip daralan aynalarda genis aci olmamasi astigmatim yuzunden beni sevindirdi. Ancak aracin c sutunu genkisligi nedeni ile ic dikiz aynasinin kor noktasina, dogru ayarlanmayan aynalar eslik edince genis bir kor nokta alani kaliyor. Uzun suredir arac kullanan biri olarak gecen gun biraz da benim dikkatsizligimden(sag kapiyi cekistiriyordum ses gelmesin diye) serit degistirirken yanimdaki karartiyi gordum ve kactim sola ama hayatimin en uzun kornasini yiyip bir de munakasa ettik bonus olarak:) Simdi aynalar aracin kaportasini gormeyecek sekilde kor noktalari ortadan kaldirmaya ayarli:)

Henuz ruzgar testi yapmadim ama yol tutus ve direksiyon titresimleri bakimindan sorunsuz. Sadece araci bosa aldigimda direksiyonda vitestekj pozisyona gore titresim hissediliyir. Rahatsiz edici degil ancak bosta cogu arac rahatlar bu rahatsiz oluyor[emoji3]

Ben arac kulkanirken sabah uyandigimda araci kullanmak icin heyecan duyuyorsam benim icin o arac iyi secimdir derim. Bu biraz aracin doluluguyla da alakali. Yuce Allah'a şükür Mondeo, Cordoba'dan sonra Evo bu tadi bana veriyor.

Simdilik uzun donem testinden bu kadar. Artik iftar vakti[emoji56]

Saygilarimla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Fotograflari bu sabah aldim. Trip A yani en son mazot aldigim 274km once sifitlanmis verilerdir.

Saygilarimla.

usezuvej.jpg

hy5a7eqy.jpg

dydusute.jpg

haru5eda.jpg

etazezud.jpg

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Herşey bir yana yakıt çok albenili.Anladigim kadarıyla da oldukça memnunsun araçtan.Burada da çok güzel modifiye edilmiş bir tane var gözüm kayıyor sürekli.

Yorum bağlantısı

Herşey bir yana yakıt çok albenili.Anladigim kadarıyla da oldukça memnunsun araçtan.Burada da çok güzel modifiye edilmiş bir tane var gözüm kayıyor sürekli.

Akan, genelde herkes aldigi aractan memnun olur ilk asamada. Ben bu aracj mondeo gibi bir amiral gemisinden sonra cok fazla beklenti ile almadigim icin aslinda memnunum. Az yakmasi onemli bir kriterdi. Ancak bu donanim az yakmanin yaninda, bircok goz dolduran ve keyif veren secenekleri barindirdigi icin memnuniyetim artiyor. Eksileri var tabi ancak mondeoya gore eksiklikleri aracin handikapi olarak belirtirsem adil olmaz. Onceki sahibinin de araca iyi bakmasi, bakimlarini aksatmamasi benim memnuniyetimi arttirdi. Modeli yeni ve servis bakimli aracin derdi tasasi az oluyor.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...

En Son 8 temmuzda fotoğraf eklemistim. Henüz depo bitmedi. Son değerler aşağıdaki gibi. Tamamı şehir içi değerlerdir.

Saygılarımla.

yhu6a3y4.jpg

ahavy3az.jpg

5udahary.jpg

7abu4a9a.jpg

ra9ureha.jpg

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir

En Son 8 temmuzda fotoğraf eklemistim. Henüz depo bitmedi. Son değerler aşağıdaki gibi. Tamamı şehir içi değerlerdir.

Saygılarımla.

Abim bu nasıl şehir içi ortalama 43  :shok:

Bir dönem hastanede gece acil doktor getirme götürme işindeydim. Polisler asla dur demezlerdi. Çok seri olmam gerekirdi ortalama hızım 30-35 olurdu.

Araç 1,3 mj linea yakıtım hep 5,5 idi :) En uzun düzlüğüm 1,5 km idi.

Yorum bağlantısı

Abim bu nasıl şehir içi ortalama 43 :shok:

Bir dönem hastanede gece acil doktor getirme götürme işindeydim. Polisler asla dur demezlerdi. Çok seri olmam gerekirdi ortalama hızım 30-35 olurdu.

Araç 1,3 mj linea yakıtım hep 5,5 idi :) En uzun düzlüğüm 1,5 km idi.

Oğuzhan o ortalama ev ile işyerinin arasının 20km olmasından kaynaklı. [emoji4]

Özellikle sabah 90km'nin altına düşmeden kullanılinca ortalama yükseliyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Evren bey,

Ortalama hız 35km nin üzerinde şehir içi mi oluyor bu :) Benim Megane 23km ile 6.4 yakıyor. 35km ile sanıyorum 90'la gitsem aynı tüketime düşerim ;)

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Evren abinin oturduğu konum ile alakalı bir şehir ici bu. Aynı durum bizde de var. :D

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Evren bey,

Ortalama hız 35km nin üzerinde şehir içi mi oluyor bu :) Benim Megane 23km ile 6.4 yakıyor. 35km ile sanıyorum 90'la gitsem aynı tüketime düşerim ;)

Bazen şehirden uzak oturmanin Avantajları oluyor Sani Bey. Dün de aksam toplantısında konu geçti. Ankara'nın eski semtlerinde oturanlar Konutkent, Batıkent, Eryaman, Elvankent gibi banliyoleri çok uzak bulurlar ve bizler için üzülürler. Şehirlerarası yollardan daha çok seride sahip, eğimsiz ve büyük oranda virajsiz geniş Bulvarin bizi şehre bağladığı bu yollarda mesai saatleri dışında, kaza veya çalışma haricinde yoğun trafik pek olmaz. Boş saatlerde hız sabitleyici devreye alınacak kadar hem uzun hem de rahat olur yollar. Ben sabah 6:30'da evden çıktığım için yolu boş yakalıyorum. Akşam ise genelde yoğunluğu az alternatif guzergah seçip, hız tahtidi olmadan eve ulaşıyorum. Sabah boş ve akşam mesai trafiğinde şirkete geliş ve eve varış sürem yaklaşık 5dk farkeder. Sabah 90km hizla sabitleyici marifetiyle gitmek ortalama hızımi yükseltiyor, akşam ise boş buldugum noktada daha yüksek hızlıca ulaşmak, ortalama hızının aşağıya düşmesine engel oluyor.

Bu arada Evo'da hız sabitleyici dip gaz mantığıyla çalışmadığı için 5. Viteste devreden çıkış girişlerde anlık tüketimi ziplatmiyor. Bizim eve giden satıhı bozuk bir yol var 2 km kadar. 4.vites 50km hıza ayarlıyor, hafif rampa olmasına rağmen devri zorlamadan ekonomiyi koruyor.

Uzun anlattım, aracın ekonomisinin sağlandığı guzergah yanlış anlaşılmasın. Ancak genelde diğer araçlarımi da benzer şekilde, büyük oranda aynı yollarda kullandığim için yakıt tüketilmlerini önceki mesajlarda karşılaştırmalı olarak iletmiştim. Şartlar aynı olunca mukayese daha anlamlı oluyor.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...