İçeriğe Yönlendir

Fiat Punto Evo Deneyimleri


Misafir

Recommended Posts

  • 2 hafta sonra...

Arac 118.000 km'de ve servis disinda bakimi yok. Yaklasik 2 senedir kullaniyorum. Yakiti ankara ortalama 5.0lt. Motor performansi gayet iyi. Ancak ayagimi gazdan cekince hemen kompresyona giriyor 1. Ve 2. Viteste. Mesela sıkışık trafikte 1. Viteste sabit gaz ile yavas giderken arac sarsiliyor. Debriyaj ile surekli ayar yapmak gerekiyor. Bu arada rolantideyken alma verme yok.

Ozellikle bu konuyu sormadim ama Servis araciniz gayet saglikli diyor bakim sonrasi testlere gore. Ustama gosterdim, 15km kullandi sen turbo gecikmesini hissettigin icin boyle oluyor, bu araclarda nirmal diyor ki kendisinin bilgisine guvenirim. Ben ise bu durumlari aldigim gunden beri farkediyorum ve evo'ya gore surus karakterimi degistiriyorum. Vites gecis aralarinda debriyaja uzun basmazsam ya da cok hizli vites degistirmezsem one yigilip tekrar burun kaldiriyor. Buna gore arac kullaniyorum.

Fren yaptigimda debriyaja genelde son anda basarim. Bir cok arac kullandim, fiesta dizel hergun kullaniyorum, benim puntoda ayni sekilde fren yaptigimda arac devir yukseltiyor ve one atiliyor. Diger araclarda bunu gormedim. Artik aracin tepkimesini tahmin ettigim icin gerekenden once debriyaja basarak bu istenmeyen durumu yoketmeye calisiyorum.

Gecen gun 2013 model 22.000'de punto(disi evo, ici grande olan) kullandigimda o aracin surus karakteri tamamen farkli olunca soru isareti olstu.

Kullandigim arac sanki havasiz bir ortamda hizlanirken, benimki el freni hafif tutarken hizlanan arac gibi. O aracta debriyaja basinca vitesi degistirmek icin 2sn beklesen devri dusurmuyor. Boylece sakin suruste dahi daha akici bir surus oluyor. Gaz pedali daha hassas gibi, turbo guc dagilimi devirlere daha iyi yayilmis gibi. Bizimki ise sanki go kart araci. Yani rampa asagi inerken benimki motor freni yapar gibi digeri bosta hizlanir turden. Iki arac arasinda aldigim his bu.

Yukardaki 3 farkli durumun da nedeninin ayni sebepten oldugunu dusunuyorum tecrubelerime dayanarak.

Muhtemel ariza olarak enjektorler dedim. Ondan olmaz dediler. Egr dedim ariza isigi yok dediler. Maf sensoru(debimetre) bu derece farkli bir surus hissi yaratir mi bilemiyorum. Westinghouse tarzi basinc bu gibi bir sey yapar mi diye de dusunuyorum. Ariza isigi yanmadigi ve aracin yakiti, performansinda, duman atmasinda sorun olmadigi icin nokta atis olmadigi muddetce elletmek dogru olmayacak sanirim. Baski balata hic degismedi ama su an icin kacirma vs. Yok. Gaz veya debriyaj svicleri ile problem yasayan var mi diye internette arastirdim pek sonuc yok. Benim konuma benzer bir iki konu var ama normal diyen de var, motor sorunlu diyen de:)

Simdi ben ne yapayim:)?

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı

yazılım /beyin farkıdır belki.

Tabi ihtimaller arasinda var ama ben obur yazilimi istiyorum o zaman:)) Fiesta ile yakin surus tarzi var onda:)

Araca yazilim mi attirsam acaba:)

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

öyle yazılım değil. beyindeki stil farklıdır. sürüş akıcı diyoru zda acaab tüketim nasıl?

Yorum bağlantısı

öyle yazılım değil. beyindeki stil farklıdır. sürüş akıcı diyoru zda acaab tüketim nasıl?

5.6lt gordum. Onu sifirlayacak kadar detayli kullandiklarini sanmiyorum. 22.000km'deydi.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı

Sirket araci:)

başka araç kullanma :blush:

Guzel fikir ama ben kullanirken anliyorum o da yeter. Sag ve sol ayaklarim cok senkronize ozellikle aksam trafiginde 1. Viteste giderken.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Sirket araci:)

Guzel fikir ama ben kullanirken anliyorum o da yeter. Sag ve sol ayaklarim cok senkronize ozellikle aksam trafiginde 1. Viteste giderken.

Saygilarimla.

3 yıl mj linea kullandım,ayağı gazdan çekince akardı,bahsettiğin derece motor freni yapmazdı.tabi bunun için belli bir vites-hız-devir gerekli.

Ama sıkışık trafikteki tepkisini gerçekten unuttum.

Yorum bağlantısı

3 yıl mj linea kullandım,ayağı gazdan çekince akardı,bahsettiğin derece motor freni yapmazdı.tabi bunun için belli bir vites-hız-devir gerekli.

Ama sıkışık trafikteki tepkisini gerçekten unuttum.

Ben de Albea'da ayni sekilde akiciligi hatirliyorum. Benimkini kullanirken farkettim hemen ama baska punto denemedigim icin birkac kez danistim birilerine. Onlar da normal dedikleri icin, yakit vs gayet guzel olunca kabul dedim. Ama son dedigim araci kullaninca bu akiciligi istiyorum dedim. Lineada trafikte sorun oldugunu dusunmuyorum. O akicilik 1. Vitesi de etkiliyor.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı

Bugun sanayide ustama akismetreyi temilettirdim. Cok deneyecek bir yol yapmadim arkadasimin yanina geldim. Ancak aracin one yigilmasi sanki azaldi. Bu arada o da iki araci karsilastirma yazilim farklidir dedi. Belki de euro5 motordur diger arac onlar hepten farkli olur dedi. Simdilik durum bu.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Burak Günhan

Sınıfında güzel araçlardır ama " city " modu biraz sorun çıkarabiliyor ve tehlike arz ediyor direksiyon kilitlenmesi yapabiliyor her bakımda sistemini kontrol ettirin güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Sınıfında güzel araçlardır ama " city " modu biraz sorun çıkarabiliyor ve tehlike arz ediyor direksiyon kilitlenmesi yapabiliyor her bakımda sistemini kontrol ettirin güle güle kullanın.

 

city modu arızasının direksiyon kilitlenmesi yaptığını ben duymadım ve yapacağını sanmıyorum.city modu,direksiyona elektrikle destek oluyor.bu destek olmazsa en fazla direksiyon ağırlaşır,mekanik çalışmaya devam eder.

Yorum bağlantısı
Burak Günhan

Evet  " city " modu park manevralarında filan çok kullanışlı ama bence bu konu hakkında bir araştırma  yapmalısınız kendi arkadaşım daha 8.000 km de aracı ile kaza yaptı ve araç kullanılmaz hale geldi çok şükür şuan kendisi iyi ama bu sorunun hız ile alakası yok mesela bir anda o kadar sertleştiki direksiyon çeviremedim demişti ve bunu hidrolik destekli direksiyona alışkın kişiler " kilitlenme " diye yorumluyor olabilirler çünkü bizzat kendim yaşamadığım ama düşünsenize bir anda direksiyonu çeviremeyecek kadar aniden bir sertleşme helede yüksek hızlar ve viraj içlerinde ölümcül kazalara sebebiyet verir Allah korusun.bizimki sadece bir uyarı.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Evet  " city " modu park manevralarında filan çok kullanışlı ama bence bu konu hakkında bir araştırma  yapmalısınız kendi arkadaşım daha 8.000 km de aracı ile kaza yaptı ve araç kullanılmaz hale geldi çok şükür şuan kendisi iyi ama bu sorunun hız ile alakası yok mesela bir anda o kadar sertleştiki direksiyon çeviremedim demişti ve bunu hidrolik destekli direksiyona alışkın kişiler " kilitlenme " diye yorumluyor olabilirler çünkü bizzat kendim yaşamadığım ama düşünsenize bir anda direksiyonu çeviremeyecek kadar aniden bir sertleşme helede yüksek hızlar ve viraj içlerinde ölümcül kazalara sebebiyet verir Allah korusun.bizimki sadece bir uyarı.

siz de haklısınız.dolaylı yoldan kazaya sebep olabilir.bir anda aşırı sertleşen direksiyon istenmeyen şeylere yol açabilir.

fakat sanıyorum belirli bir seneden sonra düzeldi o sorun

Yorum bağlantısı
Burak Günhan

siz de haklısınız.dolaylı yoldan kazaya sebep olabilir.bir anda aşırı sertleşen direksiyon istenmeyen şeylere yol açabilir.

fakat sanıyorum belirli bir seneden sonra düzeldi o sorun

Bu sevindirici yoksa çok kişinin yaya veya seyir halinde maddi manevi canı yanar.Kazasız belasız günler diliyorum.

Yorum bağlantısı

City modu arızası, kronik bir problem değil. Birkaç kişinin başına gelmiş sadece. Şans işi biraz. Ama aracı kaza yaptıracak bir arızaya sebep olacak bir durum yok. Direksiyon öyle çevrilmeyecek kadar sertleşmiyor. Tahminim arkadaşınızın direksiyon pompası/ kutusu gibi farklı başka problemi olmuş olabilir. 2 yıl boyunca Stilo kullandım, arkadaşımda 5 yıldır en eski Punto lardan var, babamda 2 yıldır İdea var. Sürekli açık City mod. Hiçbir sorun yaşamadık şimdiye kadar. Ve belli bir hızdan sonra otomatik olarak devre dışı kalıyor bu özellik.

Yorum bağlantısı

City arizasi daha cok grande puntolarda karsilasilan bir durum. Acik kapali kullanmak cok farketmiyor. Kabaca belli bir sure sonra bozuluyor. Kilitleme yaptigininben de duymadim. Ben city modu kolum kirildiginda 1 hafta park ederken kullandim. Gervekten buyuk rahatlik. 30km -40km hizdan sonra devreden cikiyor(mus). Direksiyon yuksek hizla giderken sertlesirse sorun olmaz da dusuk hizda bir manevrada kotu olur. Punto evolarda cok karsilasildigini gormedim. Yasayan var elbet ama ben bunu biraz kullanima da bagliyorum. Elektrik destekli direksiyonu her manevrada sona dayayip araca manevra yaptiranlar, nasil olsa serce parmakla donuyor diye karsit direksiyon hareketleri sisteme zarar veriyordur elbet. Kullanicilar direksiyon zaten cevrilir, nasil zarar veririm diyor ama mesela direksiyon kutusuna en zarar veren hareketlerden bir frenleyerek cukurlara girmek, ya da cukura frenlemeden girip cukur icindeyken direksiyona kontra vermektir. Yollarimiz buna musait. Neyse insallah basimiza gelmez tabi. Mesela bravoda da ayni sistem var ve bravoda hic sorun yok. Ancak daha once punto kullanip mukayese sansi olanlar da puntodaki direksiyonu daha keyifli diyorlar.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Valla Fiat'ın en sevdiğim arabası, bugün küçük sınıfta bi dizel olacak olsam hiç düşünmem Punto alırım.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Kardeşimin arabası daha yeni sayılır, direk servisin tavsiyesi "City modu mümkünse hiç kullanmayın...." sanırım halen düzelmiş değil durum...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...

Bugun detayli bir temizlik yaptirdim 1,5 ayin uzerine. Temizlik yapilirken eski sahibi ile karsilastik. Satmayi dusunuyormusun dedi:) Sonra baktim wurth'un yakit katkisi var. 30tl imis, hazir bulmusken aldim bir tane bosalttim depoya yarim depodaydi zaten. Bakalim biraz temizlesin rahatlatsin arabayi. Ankara'nin sabahlari genelde -3 derece oluyor. Aksam ise -1 ile +1 arasinda. Bu sartlarda tuketim bilgisayar ekraninda yaklasik 5.8lt/100km. En son 135tl'lik mazot ile (36 lt) 673km yol yapti. Yol bilgisayari sari işık yakmisti 50km'de sari ışıkla yol aldim. Kabaca 650km diyelim. Yol bilgisayarina gore depo degeri biraz daha dusuk o da sanirim sabahlari 4-5dk rolantide calismaktan kaynakli.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Misafir

27 kere yakit alimina gore ortaya cikan istatistik. Bazen sirkette soruyorlar. Niye evo, baska arac mi yok diye?:) Ben buna nasil kiyarim:) Buyuk sehirlerin efendisi kucuk motor hacimli araclar ama can tavanina kadar zengin donanimiyla iyi ki evo'ya zamaninda burun kivirmamisim diyorum. Bazi arac araniyor konularinda bastan Fiat olmasin, ya da Fiat guvensiz diye dusunenlerin fikirlerine saygi duyuyorum. Ben ise guveniyor ve seviyorum:) Birkac guncel fotosunu da paylasayim.

Saygilarimla.

0f261f430667fbd2c8e3d2f5530125d7.jpg

1f7a1fdfdeb46fe725709f1d66bfcdd1.jpg

f1d9b83a03d2c9e907c47b5d57a7d7ee.jpg

7a71a011e0473fde8fde4ee985b50c06.jpg

0ec9b33cc3803c7982f1cccbfa32528c.jpg

175bc5b254c4edbc6136a903a50e388c.jpg

0c64dd896a3158fe4db2d4deefe3076e.jpg

e6030cb14885f12a01bde1ba1a3528c8.jpg

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Evren abi, maşallah öncelikle.

 

Bu istatistiği tuttuğun bir program var mı yoksa manuel olarak kendi hazırladığın bir cetvel mi ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...