Levent Eksen 14 Ekim 2015 Paylaş 14 Ekim 2015 (düzenlendi) arkadaşlar,bu araç c sınıfı. kıyaslarken civic,focus,jetta,corolla,astra gibi modellerle kıyaslamak lazım.işin içine symbol,301,ellyse,accent gibi araçları katmayalım. isteyen şunu diyebilir,bu araç sınıfının en kötüsüdür... o yorum kişiye aittir.isteyen istediğini diyebilir.ama kendi sınıfıyla kıyaslayınız.(muhtemelnen de sınıfının en uygun fiyatlı olanıdır) Linea'da da bu sınıf tartışmaları bolca yaşanmıştı.. Civic'ten daha uzun, ama daha dar bir yapıya sahipti mesela.. Segment olarak illaki bi yere sokacaksak, kabul sizin dediğiniz C segmenti olsun.. Ama üreticisinin bile bu araca B sınıfı kalite/fiyat/donanım politikası uyguladığı apaçık ortada, otomobil müşterilerinin çoğunluğununda araç satın alırken oturup aks aralığına baktığını düşünmüyorum.. Ya da segmenti nedir diye araştırdığını.. Sözün özü; algı operasyonu var.. Fiat bunu Linea'da da yaptı.. Jetta, Focus, Corolla segmentindeymiş gibi göstererek, aba altından Symbol gibi filo araçlarına saldı tüm iştahını.. Strateji iki sınıfa birden hitab edebilmek.. Ha burada ne var, Egea Linea'dan daha yatkın, daha bi çalışılmışlık var bu iş üzerinde.. 301'le de kıyaslayabilirsiniz, Focus'la da.. Birinden bariz şekilde daha iyi, öbüründen bariz şekilde daha zayıf.. 14 Ekim 2015 tarihinde Levent Eksen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 14 Ekim 2015 Paylaş 14 Ekim 2015 (düzenlendi) Fiat Linea'ya sarıldı çünki, Avrupada Stilo Golf'e rakip olarak çıktığında sedan versiyonu düşünülmedi. Halefi Bravo da sadece hb kasa ile üretildi. Türkiye pazarına fabrika ile yatırım yapan FIAT'ın Türkiye'deki sedan pazarına ilgiden habersiz olması imkansızdı ve Punto şasesi üzerinden mecburen ince uzun bir sedan yaratıldı. Ancak atlanan birşey var Fiat'ın aile aracı olarak tanıttığı Linea değil, Doblo'dur. Reklamları bile Geniş Aile aracı temalıdır. B+ sınıfı, otomobil firmalarının C sınıfının iç yaşamhacmini genişletirken bagaj hacmini küçültükleri ve 5 seneönceki D sınıf araçların fiyatına konumlandırdıkları C sınıfını alamayan "dar gelirli" için ürettiği bir sınıf. Bu sınıfın her aracının bagaj hacmi geniştir, ailelere göz kırpar. Bu sınıfın çok boş donanımı da vardır, dolu donanımı da vardır, hem filoya hem de yine normal biniciye hitap eder. Muakkak dizel seçeneği vardır ve dizeli daha çok satar. Genelde HB master abilerinin popolarına kasa gibi bagaj eklenmiş halleridir ve hep ana model olan abilerinden ucuz olurlar. Aegea bu açılardan bakıldığında özgün bir araç. Hb modeline sedan eklenmiş değil, sedan olarak üretilmiş bir araç gibi duruyor. Fiat'ın yıllardır açlığını çektiği "c" sınıfında sedan olarak geliyor. Bu yüzden "b" veya "c" sınıf olarak değerlendirilmesi önemli. C sınıfı olarak değerlendirildiğinde, fiyatı oldukça yükselen "c" sınıfı araçlara göre uygun fiyatlı olacak gibi. En donanımlı modeli 70.000TL ise rakiplerinden yaklaşık 10.000TL ucuz demektir. Bu ucuzluğa göre ise fotoğraflardan görüldüğü kadarı ile vereceği kalite hissi daha üs seviyede. Fiat'ın 500 modelleri Jeep'in Renegade modeli ile çok benzeşirken, bu araçtaki birçok parçanın 90.000-100.000 TL aralığındaki Jeep Renegade ile aynı kullanılması münasebetiyle, klima,tuşları, direksiyon kalitesi gibi iç materyalin bu faktörlerde gözönüne alındığında düşük olması çok mümkün gözükmüyor. Saygılarımla. 14 Ekim 2015 tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Levent Eksen 14 Ekim 2015 Paylaş 14 Ekim 2015 B+ sınıfı, otomobil firmalarının C sınıfının iç yaşamhacmini genişletirken bagaj hacmini küçültükleri ve 5 seneönceki D sınıf araçların fiyatına konumlandırdıkları C sınıfını alamayan "dar gelirli" için ürettiği bir sınıf. Bu sınıfın her aracının bagaj hacmi geniştir, ailelere göz kırpar. Bu sınıfın çok boş donanımı da vardır, dolu donanımı da vardır, hem filoya hem de yine normal biniciye hitap eder. Muakkak dizel seçeneği vardır ve dizeli daha çok satar. Genelde HB master abilerinin popolarına kasa gibi bagaj eklenmiş halleridir ve hep ana model olan abilerinden ucuz olurlar. Aegea bu açılardan bakıldığında özgün bir araç. Hb modeline sedan eklenmiş değil, sedan olarak üretilmiş bir araç gibi duruyor. Fiat'ın yıllardır açlığını çektiği "c" sınıfında sedan olarak geliyor. Bu yüzden "b" veya "c" sınıf olarak değerlendirilmesi önemli. C sınıfı olarak değerlendirildiğinde, fiyatı oldukça yükselen "c" sınıfı araçlara göre uygun fiyatlı olacak gibi. En donanımlı modeli 70.000TL ise rakiplerinden yaklaşık 10.000TL ucuz demektir. Bu ucuzluğa göre ise fotoğraflardan görüldüğü kadarı ile vereceği kalite hissi daha üs seviyede. Anlatmak istediğimde buydu zaten.. B+ çok güzel bir tanımlama olmuş, Fiat'ın Marea'dan sonra temsilcisi yok bu sınıfta.Punto'dan devşirme kasayla Linea'yı yaratarak iki sınıfa birden (ya da B+ diyelim, ara sınıf yaratarak) ürün sokmuş oldular.Avrupada zaten Linea yok denecek kadar az, sadece bizim gibi sedan meraklısı ülkeler için güzel bir ürün oldu şirket açısından.Başarılı bir dizel motorla birlikte best-seller oldu yıllarca. Demek istediğim, Linea'nın bi tık üzerinde, C sınıfına daha yakın bir araç olmuş, Egea.. Ama tam bir C segmenti değil, o sınıfta boy ölçüşebilecek bir araç değil gibi bir izlenimim var.. Özellikle Fiat'ın konumlandırmasıda böyle gibi duruyor, B kadar ekonomik, C gibi gözüken, Asya sedan pazarında güzel başarılar yakalabilecek bir araç.. Ama ülkemizde dahil olmak üzere, Avrupada da Jetta/Focus/Astra (çıkacak HB ve Sedan karoseri dahil) arasında bir dördüncü olamayacak, şahsi fikrimce.. Marea'nın zamanında(2000'li yıllar) o zamanki Focus, Astra, Corolla gibi araçlarla Marea'yı çok rahat karşılaştırabiliyorduk, boyut olarakta, donanım olarakta, verdiği sürüş/kalite hissi olarakta.. Olay bence şu, günümüzde tam dolu bir Egea ile tam dolu bir Focus/Jetta karşılaştırıldığında sıkıntı var Yorum bağlantısı
Misafir 14 Ekim 2015 Paylaş 14 Ekim 2015 C sinifinda premium ve standart modeller var artik:) Focus premium kesimde artik") Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu 14 Ekim 2015 Paylaş 14 Ekim 2015 Fiat 'ı anlamıyorum. Bir türlü modellerinin isminde karar kılamıyor aynı sınıfta kaçıncı ürettiği araba bu.C sınıfında bir isimde karar kıl 10 larca yıl aynı adla üret bir imaj-marka anlayışı oluşsun. Bunu akledemiyecek ne var anlamıyorum. 2 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 14 Ekim 2015 Paylaş 14 Ekim 2015 Skoda Rapid'i anımsattı dışarıdan. İçeriden de Megane 3 Bir an yerli oto bu olsaymış da dedim içimden. İnşallah bizimkisi daha güzel olur. Yorum bağlantısı
Levent Eksen 14 Ekim 2015 Paylaş 14 Ekim 2015 Kesinlikle Fiyatlar uçmuş resmen, Focus/Jetta vs dizel dolu versiyon oyuncaklarıyla birlikte 100bin tl'den kapı açıyor Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran 14 Ekim 2015 Paylaş 14 Ekim 2015 Aracın adı egea sanırım aegea değil. http://egea.fiat.com.tr/ Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 15 Ekim 2015 Paylaş 15 Ekim 2015 Aracın adı egea sanırım aegea değil. http://egea.fiat.com.tr/ Aegea diye tanıttılar tanıttılar şimdi egea olmuş 1 Yorum bağlantısı
Alper Başdemir 15 Ekim 2015 Paylaş 15 Ekim 2015 https://vimeo.com/142488425 Reklamınıda biz çektik Çokda güzel oldu çokda iyi oldu tamammıı ) Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 15 Ekim 2015 Paylaş 15 Ekim 2015 (düzenlendi) Fiat 'ı anlamıyorum. Bir türlü modellerinin isminde karar kılamıyor aynı sınıfta kaçıncı ürettiği araba bu.C sınıfında bir isimde karar kıl 10 larca yıl aynı adla üret bir imaj-marka anlayışı oluşsun. Bunu akledemiyecek ne var anlamıyorum. Satışları iyi olsa değiştirmezler, golf , fiesta corolla vs gibi isimler değiştirir mi? 40 yıldır liderler kendi sınıflarında. 15 Ekim 2015 tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 15 Ekim 2015 Paylaş 15 Ekim 2015 Vectra da iyidi ama değiştirdi opel nedense. Bazen değişiklik daha iyi oluyor sanırım. Bence de linea ile kıyaslanamaz, punto bozması değil. Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu 15 Ekim 2015 Paylaş 15 Ekim 2015 ileride fiat 500L alabilirim 1.6 dizel çok hoşuma gidior çok büyük bir araç... ama 1.6 dizel 105 lerin yakıtı fazla deniliyor... yüksek araba ona birde araç üstü çadır alırsan tadından yiyemezsin abi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Ekim 2015 Paylaş 15 Ekim 2015 https://vimeo.com/142488425 Reklamınıda biz çektik Çokda güzel oldu çokda iyi oldu tamammıı ) Egea yapıyorlardı, yine mi döndüler isimden? 1 Yorum bağlantısı
Okan Tansel 16 Ekim 2015 Paylaş 16 Ekim 2015 (düzenlendi) 16 Ekim 2015 tarihinde Okan Tansel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Levent Eksen 16 Ekim 2015 Paylaş 16 Ekim 2015 Tipo geri mi dönüyor.. ? Yabancı bazı sitelerde yaza çıkacak Hb karoseri, Tipo ismiyle satılacak deniyor.. Yorum bağlantısı
Alper Başdemir 16 Ekim 2015 Paylaş 16 Ekim 2015 Egea yapıyorlardı, yine mi döndüler isimden? İşin o kısmını bilmiyorum:) Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz 16 Ekim 2015 Paylaş 16 Ekim 2015 Lansman fiyatları çok uygun. Hyundai Accent Blue (53.000 TL) yerine bu güzel bir seçenek. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 16 Ekim 2015 Paylaş 16 Ekim 2015 https://vimeo.com/142488425 Reklamınıda biz çektik Çokda güzel oldu çokda iyi oldu tamammıı ) Güzel reklam çekimleri beğendim 1 Yorum bağlantısı
Alper Başdemir 16 Ekim 2015 Paylaş 16 Ekim 2015 Güzel reklam çekimleri beğendim Biraz daha süresi kısa olaydı iyiydi Yorum bağlantısı
Bayram Aktaş 27 Ekim 2015 Paylaş 27 Ekim 2015 Direk bakar bakmaz ne hikmezse mercedes çizgilerini gördüm araçta fena değil ya olsa zevkle kullanırım Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel 27 Ekim 2015 Paylaş 27 Ekim 2015 https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Aegea Wikipedia B segment diyor Yorum bağlantısı
Misafir 27 Ekim 2015 Paylaş 27 Ekim 2015 https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Aegea Wikipedia B segment diyor Ben mi yanlis goruyorum:) Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 31 Ekim 2015 Paylaş 31 Ekim 2015 Ben de sırf merak ettiğim için bugün gidip arabayı inceledim. Aracın sınıfı konusunda kafalar karışık gibi ama, satış temsilcisi aracın B sınıfı olduğunu söyledi. Bence de araç B sınıfı. Artı olarak sadece bagajı geniş. Ve rakiplerinden birazcık da şişman. Ki artık bütün B sınıf sedanlarda bagaj 500 litrenin çok az altı veya üstü. Görünüm olarak önden Albeanın fazlaca makyajlısı gibi aynı zamanda şişmanı diyebiliriz. Ancak yandan bakıldığında iş değişiyor. Benzetecek olursak, ilk aklıma pejo 301 geldi. Yine arkaya doğru stop lambasına kadar Bmw yi de çağrıştırıyor. İç mekanda özellikle direksiyonu ve sürüş pozisyonunu sevdim. Ergonomik olarak bu olmamış dedirtecek bir duruma rastlamadım. Koltuğu kendime göre ayarlayıp arkaya geçtiğimde diz mesafesi yeterli düzeyde. Sınıfları aynı olduğu için karşılaştıracak olursak Rapid bu konuda daha iyi diz mesafesine sahip. Ancak beni hayal kırıklığına uğratan arkada tavanın basıklığı oldu. Koltuğa yaslanıp dik bir şekilde oturduğımda başım tavana değdi. Özellikle uzun yolculuklarda arkada oturanlar bunalıma girebilir... Ön göğüste ve koltuk döşemelerinde işçilik hataları yok ancak kalite algısı bana çok zayıf geldi. Bravonun koltuklarında ve göğüsteki kalite kesinlikle yok. Hani o meşhur "tok kapanma sesi" yorumumu da yapayım. Kapıların kapanması B- diyebilirim. Bana çok kötü geldi. Sanki içi boş teneke gibi... Aracı kullanmadım. Ama alınacaksa 1.6 dizel 120 bg olan alınmalı. Teknik verileri çok iyi... Ben 17 inç jantları beğenmedim. Ancak, Üst donanımda standartmış 17 inç jantlar. İlave olarak yağmur, far sensöri, krom cam çıtaları ve geri vites kamerası varmış. Sonuç itibariyle aklımda kalanlar: Bagajı büyük, arka koltukları basık, motoru güçlü, lineanın biraz şişmanı, üst paket 68900,orta paket 64900 liralık sıfır bir araç... Alınır mı elbette alınır. Ben alır mıyım almam. Egeadan indikten sonra benim aracın yanına geldim ve ilk olarak arka koltuğa oturdum. Oh be dünya varmış dedim... 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts