İçeriğe Yönlendir

Fiat Egea


Abdurrahman Tekin

Recommended Posts

(düzenlendi)

Bu konu hiç bitmez :D

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Megane 74.000 yine iyimiş fluence 85.000 lira 

 

Hb. Sedanı (olsaydı) ya da  Sport Tourer'i o fiyatlara bulmak zor. Sedansızlıktan fluance yerine megane'ın sportourer'ri bile sattı :)

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Örnek anlamında şey ettim, o paralara focus style 3.5 zorlanır. :)

Sıfir mi, ikinci el mi Burak? Ikinci el ise sifif almak isteyene zorla ikinci el satilmaz.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu parayı buna vereceğime 55bin'e full c-elysee alırım.

Şu fransızları listeden çıkar hele :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şu fransızları listeden çıkar hele :)

Fiyat / performansta öneriniz nedir?

55bin'e sıfır dolu dolu dizel ne var mesela?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

psa diyoruz zaten :)

Ford laşmış psa yalnız :) neredeyse tamamı alman ayrıca...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tayfun Özcan

İlla sedan olmayacaksa style paket, dizel i30 çok daha tercih edilebilir bir seçenek bence. Liste Fiyatı 71.500 TL olan aracı komşum bir hafta önce 69.000 TL'ye satın aldı. Elbette liste fiyatı 69.400 TL olan egea'da da belli miktar indirim alınabileceğini atlamamak lazım.

Yorum bağlantısı

Sıfir mi, ikinci el mi Burak? Ikinci el ise sifif almak isteyene zorla ikinci el satilmaz.

Saygilarimla.

 

Style için sıfır 2014 olabilir ama genelde ikinci el. ;) Sıfır diye diye B sınıfı arabalar tepemize çıktı. Bir naylona bile 60 binli rakamlar telafuz ediliyor artık. :angry:

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

Liste fiyatı üzerinden konuşuyorum:

Egea Lounge 1.6 M.Jet 120 HP 69.400 tl

Megane hb GT Line 1.5 dCi 110 bg 74.800 TL

O kadar para verdikten sonra madem illaki sıfır alınacak gider naylon alırım, hiç değilse istediğim zaman zararsız satarım. ;) Sıfır şartı olmaz ise bu paraya 2015 f3.5 tadından yenmez.

megane çok çok iyi bir araçmı? Egea megane yerine tercih edilebilecek bir araç, Egea bu fiyattan alınsın üç beş ay sonra 5bin lira kar bıraktırır EN AZ.
Yorum bağlantısı

megane çok çok iyi bir araçmı? Egea megane yerine tercih edilebilecek bir araç, Egea bu fiyattan alınsın üç beş ay sonra 5bin lira kar bıraktırır EN AZ.

 

Motoru rüştünü ispatlamış iyi demiyorum ama Egea'ya göre en azından ikinci eli var. ;)

Yorum bağlantısı
Yusuf ÖZDEM

Arkadaşlar merhaba.Ford sevgimden dolayı foruma üyeliğim var fakat pek girmiyorum.Egea ile ilgili başlığı görünce bir iki kelime karalayayım dedim.Öncelikle buna bu parayı vereceğime C-Elyse alırım diyen arkadaşlar gidip önce Egea'yı test etsinler ardından C-Elyse binsinler aradaki uçurumu çok rahat görürler.C-Elyse denilen arabanın cam açma düğmelerinin yeri bile arabayı almamak için sebeptir,aradaki malzeme kalitesini zaten çocuk olsa anlar.Kısacası C-Elyse verilen 55 bin TL ye çok yazık olur ve kesinlikle Egea ile mukayese edilmez.Bir kaç aya sıfır araç alma arefesindeyim.Şu anda Marea 2.0 HLX kullanıyorum.İncelediğim araçlar Astra,Egea,Focus 3.5 1.6 benzinli,Corolla,C-Elyse,Civic,C4,Rapid,Octavia.Bunların arasından her manada en güzeli Octavia idi.Ford kulübü olduğu için daha çok Focus ile kıyaslama yapmaya çalışayım.Ben Focus 3.5 çok seviyorum ama açıkçası benzinli araba almak istemiyorum eğer Focus alırsam LPG takmayacam.Egea hakkında çok karamsar konuşmuş bazı arkadaşlar ama test edince ön yargıları bozulur.Eğer benim gibi Focus hayranı birisinin bile kafasını karıştırdıysa demek ki Egea olmuş...Egea'nın 1.6 Multijet olanını test ettim arabaya bulunacak bir kusur yok.Ses yalıtımı güzel,motor sesi bayağı az,motoru zaten bilinen kendini ispatlamış güzel bir motor,6.vites 2 bin devirde 120 yapıyor ve en ufak motor sesi yok,17 jantlardan dolayı bozuk asfaltta biraz yol sesi vardı sadece ama Focus kadar değildi,Focus'a göre içi çok geniş,bagajı geniş ve kullanışlı,içindeyken sanki D segment bir araba kullanıyor hissiyatı veriyor.Bazı arkadaşlar arka taraf dar demişler,eğer Egea'nın arka tarafı dar diyorsanız o zaman Focus'a hiç yanaşmayın çünkü Egea'nın yanında mezar gibi kalıyor.Focus çok şahane ama şu iç hacim ve bagaj olayını çözmeleri lazım.Benim boyum 185,Egea'da ön koltuğu kendime göre ayarlayıp arkaya bindiğim zaman dizlerimle koltuk arasında 4 parmak mesafe kalıyordu ama Focus'ta dizim koltuğa yapıştı.Test yaparken düze yolda bir müddet 90-100 km ile sabit kullandım ve yakıt tüketimi 3,5-4,5 litre arasında gitti geldi.Benim Focus ve Egea arasında kafamı karıştıran şeylerden biri iç hacim ve bagaj konusunda Focus'un kötü olması ve benzinli olması,Egea'nın ise güçlü bir dizel olması ve donanımın çok olması.Kalite olarak Focus daha iyi ama şöyle söyleyeyim aralarında dağlar denizler yok,fordun bazı yerlerindeki işçilik hataları çok göze çarpıyor,Fiat diye ön yargılı olmayın yani .Bir de arada eşim de kullanacağını düşününce aklım direk powershift Focus'a kayıyor ama Focus style donanımda sesli park sensörü bile yok bu da eşim için sıkıntı e titanyum alayım desen 70 bin TL yi geçiyor ve benzinli bir araba için Focus ta olsa o kadar para verilmez diyorum.Ford niye böyle bir gereksizlik yapmış anlamadım,far sensörü koyacağına park sensörü koysana be kardeşim.Donanım olarak Egea'da işe yarayacak herşey var.Gerçekten araba almak zor iş.Ben çok arada kaldım varsa sizin fikirlerinizi de alabilirim arkadaşlar.Egea hakkında merak ettiğiniz başka bir şey varsa cevaplayabilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

Motoru rüştünü ispatlamış iyi demiyorum ama Egea'ya göre en azından ikinci eli var. ;)

yakında egea'nında olur hem fiyatının artacağı egea'nın herkesin malumu :nargile:

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Önceden söylemiştim yine söylüyorum...

 

Evet muhtemelen çok satacaktır, Palio gibi, Albea gibi... Zira hedeflenen kitleye bakılırsa fiyatının en geç ilk yıl sonrasında piyasa fiyatlarına göre gayet cazip tutulacağı aşikar...

 

Güncel Palio (Egea HB) Albea (Egea Sedan) modellerimiz hayırlı olsun...

 

Kendi reklamında karizmatik bir ifadeyle "Artık iyi bir otomobile sahip olmak bir ayrıcalık değil" denirken, aslında hedeflenen müşteri portföyü açıkca ifade ediliyor...

 

Her ne kadar reklamda potansiyel müşterilere bunun aksi bir mesaj (siz diğerleri gibi düşünmeyen ayrıcalıklı kişilersiniz) hissettirilmeye çalışılarak bir reklam aldatmacası yapılsa da aslında modelin gayet sıradan olduğu bizzat kendi reklamında deklare ediliyor. Ayrıcalıklı olmayan şey sıradandır..

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Ege seçkin bir c sınıf araç değil. Fiat'ın seçkin bir modeli de yok artık zaten. Fiat seçkinliği italya'da Lancia ile Avrupa'da ise Alfa Romeo ile sağlıyor. Ford ise Yeni Fiesta'yı çıkardığından beri, tüm modellerini bir üst seviyeye çekti. 

 

Fiat'ın ülkemizdeki misyonu belli. Fiat'ın model gamı içersinde zamanında sunduğu Croma, Bravo, Stilo gibi daha üst seviye araçlar Avrupa'da da çok tutmuyor. Fiat'ta sanırım buradan yola çıkarak modellerini daha alt gelir seviyesine göre onları mutlu edecek şekilde dizayn ediyor. Ülkemizdeki vergiler düşünüldüğünde aracın çıplak fiyatı nerdeyse 10.000EUR seviyesinde. Bu fiyata içerdiği donanım ve başarılı motor araç alma arefesindeki en düşük bütçeli tüketiciye gel beni seç diyor. Aradığın herşeyi bulabileceğin aracı kesene göre sunuyorum diyor.

 

Peugeot 301 ve Citroen Elyesee'nin farklı tarafları var. O aracı da çok ezmemek lazım. Daha doğrusu niye bu kadar hakir görüldüğünü anlayamıyorum. Bugün herkes kredi kullanamayabilir. Cebinde parası olmayabilir. 92bg güçlü ve kaliteli bir dizel motor. Geniş bagaj hacmi, geniş iç hacim, hız sabitleyici, bluetooth gibi donanım. 55.000TL seviyesinde alınabiliyor. Estetik açıdan önden bakınca citroen c4 ile benzeşen estetikte. Ben şahsen sıfır araç alacak olsamElyesse veya 301 aldım diye üzülmem. Güzel bir dizele, yükske donanımla cebimdeki para ile ulaşabiliyorum. Daha ne olsun. Daha iyisi vardır ama cebinde o miktar parası olana. Zamanında cebinde parası olmayana hidrolik direksiyonu bile olmayan araçlar layık görülüyordu. Şimdi en düşük fiyata satılan araçta Fiesta'dan güçlü motor var. Bu aracı forum içersinde alan kullanan arkadaşlarımız da var. Bu nedenle eleştirimiz bence karşı tarafı rencide etmemeli.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Önceden söylemiştim yine söylüyorum...

 

Evet muhtemelen çok satacaktır, Palio gibi, Albea gibi... Zira hedeflenen kitleye bakılırsa fiyatının en geç ilk yıl sonrasında piyasa fiyatlarına göre gayet cazip tutulacağı aşikar...

 

Güncel Palio (Egea HB) Albea (Egea Sedan) modellerimiz hayırlı olsun...

 

Kendi reklamında karizmatik bir ifadeyle "Artık iyi bir otomobile sahip olmak bir ayrıcalık değil" denirken, aslında hedeflenen müşteri portföyü açıkca ifade ediliyor...

 

Her ne kadar reklamda potansiyel müşterilere bunun aksi bir mesaj (siz diğerleri gibi düşünmeyen ayrıcalıklı kişilersiniz) hissettirilmeye çalışılarak bir reklam aldatmacası yapılsa da aslında modelin gayet sıradan olduğu bizzat kendi reklamında deklare ediliyor. Ayrıcalıklı olmayan şey sıradandır..

elimizi vicdanımıza koyalım mı ne dersiniz.

nedir insanlardaki bu fiat düşmanlığı anlayamadım.bir önyargı var,direksiyona oturmadan yerin dibine sokuyoruz diğer markaları.yani fiatın rakipleri bile böyle acımasız yorumlar yapmıyor

Yorum bağlantısı
Okan Tansel

 

İki aracıda test ettim 1 ay içinde Egea  o donanımla O fiyatı hak etmiyor.Lakin çıtasını yükseltiği gözle görülüyor c-elize ve pejo 301 lineya ya rakip çıkartılmış ve etkilide olmuş bir araç kullanılan malzeme evet ben plastiğim diyor lakin hem yakıt ekonomisi hem donanım hemde bakım yedek parça fiyatı için ola bilir diyor.benim düşüncem egea o fiyatı hiç hak etmiyor.c-elize ve 301 de fiyat olarak yüksek tabi lakin yinede bir nebze göz ardı edile biliyor.iyi inceleyim iyi düşünmek gerekir.ki 301 ve c-elize dizelleri 1000 milyon kilometre motor  dayanımla övünüyor.kullanım şartları na göre değişr ve kişiye göre

Yorum bağlantısı

Reklamında şunu da demiş "ön yargısı olmayanlar"  . Eğer açıklanan rakamlara bakılırsa araç hedef üstü satıyormuş. Arkadaşım varmı diye aramış sıra veriyorlarmış araca ( ben aramadım % 100 kesin bilgi diye iddaa etmiyorum ) 

Yorum bağlantısı
Yusuf ÖZDEM

Çok ön yargılısınız arkadaşlar,fordcuları severim ben de eski fordcuyum :biggrin:.Egea o donanımla fiyatı hak etmiyor diyorsunuz ama style donanım Focus'ta sesli park sensörü bile yok üstelik 65 bin TL lik benzinli araba,neredeyse bütün C sınıfı araçlarda Dokunmatik ekran standart iken,Focus'ta sadece Titanyumda var o da görsel olarak çok iyi değil.Öğretmen olduğum için ilksan kapmanyasıyla C-Elyse dizelin en fulü 49 bin TL ye geliyordu ama almadım neden sizce ? Sadece motoru için bir araba alınmaz öyle olsaydı dacia dci motorla yok satardı veya benzinli Focus hiç satılmazdı.C-Elyse çok çok kalitesiz bir araba,ses yalıtımı sıfır yolun bütün ayrıntılarını size aktarıyor,kapısını açtığınız zaman sanıyorsunuz elinizde kalacak yani o kadar kötü ki 49 bin bile vermedim,hemen yanında C4 vardı şahane arabaydı ona niye bir şey demedim sizce.Bir arabayı seviyoruz diye Hondacılar gibi onu yere göğe sığdıramamak yanlış olur.Ben hızlı araba kullandığım için Focus'u sırf o yüzden istiyorum,bir de dışı çok yakışıklı bunun haricinde gerçekten çok ta abartılacak tarafı yok.Egea'ya içinde plastik var demişsiniz sanki Focus ondan farklı,sadece torpido kısmı yumuşak kalan heryer taş gibi plastik,hepsini inceledik gördük.Kalite olarak Octaviayı inceleyin,arabada neredeyse sert plastik yok içi çok geniş,bagajı hangar gibi her türlü donanım fazlasıyla var ve fiyatı da Focus'tan düşük ama marka algısı yüzünden ikinci elde Fiat gibi değer kaybediyor böyle olunca da insan sıfırını almaya cesaret edemiyor.Ford öyle değil pek değer kaybetmiyor.Şu anda C sınıfı sıfır kilometre dizel olarak 68 bin TL ye Egea'dan daha uygun araba yok.İ20,Corsa gibi arabalara bile 60 bin TL istiyorlar Egea'ya çok diyorsanız demek ki reklam pek etkili olmamış.Diğer 1.6 dizelleri zaten saymıyorum 90-100 bin TL arasında uçuyorlar."Egea'ya bu parayı vereceğime X marka ikinci el alırım" diye başlayan cümlelerin sonu gelmez çünkü o zaman işin içine yaş faktörü girer.O gözle bakarsanız 50 bin TL ye Mercedes E200,BMW E39 v.s..var.Neyse ALLAH kimseye kaza bela vermesin bir kaç aya netleştirecem durumu. :)

Yorum bağlantısı

Ege seçkin bir c sınıf araç değil. Fiat'ın seçkin bir modeli de yok artık zaten. Fiat seçkinliği italya'da Lancia ile Avrupa'da ise Alfa Romeo ile sağlıyor. Ford ise Yeni Fiesta'yı çıkardığından beri, tüm modellerini bir üst seviyeye çekti. 

 

Fiat'ın ülkemizdeki misyonu belli. Fiat'ın model gamı içersinde zamanında sunduğu Croma, Bravo, Stilo gibi daha üst seviye araçlar Avrupa'da da çok tutmuyor. Fiat'ta sanırım buradan yola çıkarak modellerini daha alt gelir seviyesine göre onları mutlu edecek şekilde dizayn ediyor. Ülkemizdeki vergiler düşünüldüğünde aracın çıplak fiyatı nerdeyse 10.000EUR seviyesinde. Bu fiyata içerdiği donanım ve başarılı motor araç alma arefesindeki en düşük bütçeli tüketiciye gel beni seç diyor. Aradığın herşeyi bulabileceğin aracı kesene göre sunuyorum diyor.

 

Peugeot 301 ve Citroen Elyesee'nin farklı tarafları var. O aracı da çok ezmemek lazım. Daha doğrusu niye bu kadar hakir görüldüğünü anlayamıyorum. Bugün herkes kredi kullanamayabilir. Cebinde parası olmayabilir. 92bg güçlü ve kaliteli bir dizel motor. Geniş bagaj hacmi, geniş iç hacim, hız sabitleyici, bluetooth gibi donanım. 55.000TL seviyesinde alınabiliyor. Estetik açıdan önden bakınca citroen c4 ile benzeşen estetikte. Ben şahsen sıfır araç alacak olsamElyesse veya 301 aldım diye üzülmem. Güzel bir dizele, yükske donanımla cebimdeki para ile ulaşabiliyorum. Daha ne olsun. Daha iyisi vardır ama cebinde o miktar parası olana. Zamanında cebinde parası olmayana hidrolik direksiyonu bile olmayan araçlar layık görülüyordu. Şimdi en düşük fiyata satılan araçta Fiesta'dan güçlü motor var. Bu aracı forum içersinde alan kullanan arkadaşlarımız da var. Bu nedenle eleştirimiz bence karşı tarafı rencide etmemeli.

 

Saygılarımla.

+26000

 

Para ver tercihler diyelim. Egea'nın B+ segmenti ile çok başarılı olacağını sanmıyorum. Hele ki B sınıfı arabayı C sınıfı araçlarla karşılaştıran arkadaşlar için hiç bir yorum yapmaya değmez. Çünkü önce insanlar marka, kalite, sürüş dinamiği, yakıt ekonomisi, ve ikinci el durumu gibi etkenlerden önce Elma ile Armut'u karıştırmamayı öğrenmeli...

 

Focus iyi demiyorum zaten fiyatları bu şekilde şişiren hükümetin yaptığı ÖTV zammıdır. Ancak bu etiket ile egea zor bir tercih olarak gözüküyor, burada kişisel zevkler ve renkler olayına giriyor. Kaliteli donanımlı bir B sınıfı alınabiileceği gibi baz donanım C sınıfı da benzer fiyatlara alınabilir. Terciz meselesidir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...