İçeriğe Yönlendir

Ne Yaptın Volkswagen Emisyon Skandalı


Cemal Cangöner

Recommended Posts

Emrah Altun

Burada ( hamburg ) vw yi kimse anmak istemiyor, yollarda yok. Vatanına ihanet etti diyor hans. İflas etse keşke, itibarımızı kazanırız diyor

 

Kralda çok kralcı olduğumuz için deli gibi savunuruz abi biz. Hans nerden bilecek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cihan Göllü

Sanırım emisyon dalgalanması kısa sürdü VW yine tam gaz yoluna devam ediyor..

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Satışlarının düşeceğine ihtimal dahi vermiyorum ben

Vw alacak kitle yine alacak . zaten almayacak olan anti vw ler de almayacak değişen bişey yok pek

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Türkiye gibi "en"lerle yaşadığımız bir ortamda emisyon nedeniyle VW nin satışının düşeceğini düşünmek bana mantıklı gelmiyor..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Emrah Altun

Ekşi Sözlük'te şöyle bir yazı yazmışlar. Paylaşmak istedim.

volkswagen, bir kamu iktisâdî teşekkülüdür. günlük ve bizim anlayabileceğimiz lisân ile söylersek; bildiğimiz halka âit bir fabrikadır. tıpkı bizim petkim, tüpraş, karabük demir çelik ve sâir fabrikalarımız gibi...

volkswagen, 2015 yılı ticârî rakamlarını açıkladı.

vw, 2014'ü net 3 milyar € kâr ile kapatmıştı. abd'de ortaya çıkan sıkandalın ardından 2015 yılını ise gelmiş geçmiş en yüksek zarar ile kapatmak zorunda kaldı. toplam zarar aşağı yukarı 16 milyar avro olarak tahmin ediliyor. kaba taslak rakamlar şöyle:

2015 brüt zarar 16,2 milyar €

2015 net zarar: 5,5 milyar €

2015 yılı toplam bütçesi: 213 milyar €

şimdi; abd'deki sıkandal volkswagen'e pahalıya patladı. ama rakamlarla görüldüğü üzere, öyle pek sıkıntı yaratacak bir durum da yok. işbu hâlde, vw'yi bir adama benzetirsek, 2015 yılını da "traş olurken meydana gelen küçük bir kesik" olarak addedebiliriz.

volkswagen'in derdi ile almanlar ilgilenir nasıl olsa, biz işimize bakalım. buradan dönüp bir kendimize bakarsak; türkiye cumhuriyeti'nin gsyih'sı yaklaşık 750 milyar $, aşağı yukarı 650 milyar € tutuyor. türkiye cumhuriyeti'nin en büyük ticârî kuruluşu tüpraş, ki türkiye'de yıllık ödenen vergi miktarının %10'unu tek başına ödüyor. ve tüpraş'ın bugün ederi, hepi topu 5 milyar € ya var, ya yok.

volkswagen, tek başına yıllık 213 milyar avroluk bütçesi ile, hülâsa 80 milyonluk türkiye cumhuriyeti'nin 1/3'ü kadar ticârî bir hacime sahip.

volkswagen, sadece bir yıllık net kârı ile tüpraş'ı satın alabilir. ya da her yıl bir tüpraş satın alabilir.

volkswagen'de çalışan bir gurbetçi işçi dahi, türkiye sıtandartlarında "orta-üst sınıf"a girebilir.

bir de böylesine devasa bir kuruluşun, yaklaşık 100 seneden beri oluşturduğu zenginliğini, bankasını, hazinesini hayâl edin...

bu sadece volkswagen. bunun daha mercedes'i var, bmw'si var, audi'si porsche'si var, opel'i, man'ı, setra'sı, neoplan'ı var...

bunlar da sadece otomobil sektöründe fakirin aklına bir çırpıda gelebilen markalar. bu sektörün yan, alt, üst, ön, arka kollarını, bacaklarını ve hülâsa bir almanya sanayisini, ekonomisini ve dahi topyekün federal almanya cumhuriyeti'nin kifâyetini, gücünü ve kudretini ve tabii ki, bizim cürmümüzü de varın siz yüksek irfanınız ile tasavvur ediverin...

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Abdussamed Acar

Bu konuyu kim neden sabitledi merak ettim... Adminlere sesleniyorum Ford forumunda gizli vw reklamı var :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu konuyu kim neden sabitledi merak ettim... Adminlere sesleniyorum Ford forumunda gizli vw reklamı var :)

 

Harbi gereksizlik olmuş.. Kim yaptı bilmiyorum... 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

 

Onca paraya rağmen Hamburg'ta rezidans yok, sokak lambaları, tafik lambaları halojen, yollar yamalı, internet istersen 3 ayda anca geliyor vs.

 

Neden yaşamsal alanlara para harcamazlar?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Onca paraya rağmen Hamburg'ta rezidans yok, sokak lambaları, tafik lambaları halojen, yollar yamalı, internet istersen 3 ayda anca geliyor vs.

Neden yaşamsal alanlara para harcamazlar?

Parayı yemeyi bilmiyorlar 5 trilyon dolar civarı dış borçları var..
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

O rakamların özetini çoktan yazmıştık. Geriden geliyor lar. Hile yanıltma teknik açıdan resmen porş da da oldu mitsubishide de... Merso da ilam edilen beygir ler de de şaibe var mesela.. Emisyon hikayesi sektörde daha önceki yıldan beri konuşulur.. Ncap testi de ak sütten çıkma kaşık değildir.. Sabit konu iyidir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Reno candır

Belgeli tasdikli bilgi yayılabilir

5 trilyon dolar diyorum sen alacak diyorsun.. :D

5 ne yahu.... Merso tüketim düşürme argesi için 1.5 milyona yakın harcamıştı.. Sonuç olarak röno ya gitti
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Belgeli tasdikli bilgi yayılabilir

5 ne yahu.... Merso tüketim düşürme argesi için 1.5 milyona yakın harcamıştı.. Sonuç olarak röno ya gitti

Bize gelseydi çakmaga takılan cihazla %15 garantiydi..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...