İçeriğe Yönlendir

B5.5 Passat 1.9 TDI


Mustafa Arıkan

Recommended Posts

Doğan Arşiray

Yarisik kadar olmali,dusununce fark ettim. Yoksa diger tarafa  dogru sapma olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Direksiyon sola daha çok döner (u dönüşü için)
Bunda sorun yok.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Direksiyon sola daha çok döner (u dönüşü için)
Bunda sorun yok.

 

İlk kez gördüm, hiç aklıma gelmemişti.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Araçtan araca değişen bir durummuş. Bazılarında eşit iken bazılarında sola fazla olabiliyormuş, Mehmet abinin dediği sebepten. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Direksiyon sola daha çok döner (u dönüşü için)
Bunda sorun yok.

Hiç duymadım görmedim hissetmedim. Olmaz öyle şey. Virajda kaza yapar insan olursa o dediğin 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
6 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Hiç duymadım görmedim hissetmedim. Olmaz öyle şey. Virajda kaza yapar insan olursa o dediğin 

 

Deneyebilirsin :)

Sağa ve sola u dönüşü dene bakalım hangi tarafa daha kısa dönüyorsun.. 

Yada boşta direksiyonu çevir bakalım.. ben de merak ettim.. 

7 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Hiç duymadım görmedim hissetmedim. Olmaz öyle şey. Virajda kaza yapar insan olursa o dediğin 

 

Virajlarda 45-90 derece çeviriyoruz en fazla.. 

Bahsettiğim fazlalık 720 derecenin üstü.. 

 

29 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Araçtan araca değişen bir durummuş. Bazılarında eşit iken bazılarında sola fazla olabiliyormuş, Mehmet abinin dediği sebepten. 

 

Clock spring bile boşta iken sola daha fazla döner.. 

Sola 3 tur dönerse sağa 2,5 tur döner.. Elinde boşta clock spring olan denesin.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Ne var ne yok komple söktürecen bana Mehmet abi :) 

Rotçu inşallah sorunu halleder yoksa ben söküp dağıtacam komple :) 

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Sola sağdan daha iyi döndüğünü fark ettiğim tek araç tata telcoline ve xenon :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Yarım günüm sanayide geçti neredeyse, çözüm bulamadık. Her kafadan ayrı bir ses çıkıyor sanayide :)

 

İlk Nevşehir’de bir rot balanscıya gittim. Ölçtü biçti görünürde kayıklık yok dedi. Rot başını tek değişmeyi tavsiye etmiyorum. O yüzden sağ sol aynı marka ile tek seferde değiştirmen gerek dedi. Farklı üreticilerin rotları arasında milimetrik de olsa fark oluyor. Bu da bu tarz sorunlara neden oluyor dedi. Eyvallah deyip çıktım.

 

Nevşehirdeki parçacıma gittim. İki tane rot başı istedim. (Sağ sol aynı marka değişip sorunu halledeyim istedim.) 

O da ustanın dediğinden olamaz. Daha öncede böyle deyip yolladılar müşterileri. Başka rotçu onların olmaz dediğini yaptı dedi ve Kayseri’de bir rotçuya gönderdi. Kalkıp gittim Kayseriye. Adama anlattım durumu ilgilenmedi bile. Rot ayarı ile alakası yok elektronikçiye gidecen dedi. 

Sinirlenip çıktım. 

Kayseride rot başını değiştirdiğim ustaya gittim. Test sürüşü yaptı sorunu bizzat gördü ama o da rot başı ile alakalı değil dedi. ( Arka koltuk altındaki yanal ivme sensöründen olur deyip ona takıldı. Ama o sensörden olmadığını düşünüyorum.)

 

Ordan da çıkıp Kayseri’de rot ayarı yaptırdığım rotçuya gittim. Alt takımda boşluk vardır. O yüzden virajda bu tarz sorunlar yapabilir dedi. Ee tamam hadi bakalım alt takıma dedim. Bugün çalışmıyoruz elemanlar yok öylesine açtık dedi. :) 

Sorunu çözdürememişim, üstüne bir de ustalar nazlandıkça sinir katsayım arttı çıkıp eve geldim. 

 

Aklımda iki şey var şu an;

- Sağ rot başını da değiştirip ilk rotçunun dediği ihtimali ortadan kaldırmak.

- Tekrar rot ayarı yaptırıp kontrol etmek. Hala düzelmezse direksiyonu söküp biraz sağa veya sola kaydırıp tekrar rot ayarı yaptırmak. Ancak ne tarafa kaydıracağımı tam kestiremedim. O konuda yardım edin :) 

@Servet Aydın @Dogan Arsiray @Mehmet Ozyurek

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Direksiyon testi yaptım az önce. Sağ ve sol dönüşleri birebir aynı ki olması gereken zaten. İkincisi, senin pc bağlı iken açı sensörü 0 derece okuyor halde iken tekerler o an tam düz mü, kalibrasyon yapılırken normalde sol sağ ve orta konum hafızaya alınır. Sistem nasıl kalibre ediyor? 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
4 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Direksiyon testi yaptım az önce. Sağ ve sol dönüşleri birebir aynı ki olması gereken zaten. İkincisi, senin pc bağlı iken açı sensörü 0 derece okuyor halde, tekerler o an tam düz mü kalibrasyon yapılırken normalde sol sağ ve orta konum hafızaya alınır. Sistem nasıl kalibre ediyor? 

Dururken gözle lastiklerin düzgün olup olmadığı anlaşılmıyor pek ama yolda rot ayarında problem yok. Araç düz giderken direksiyon da düz duruyor. Vagcomda da direksiyon düz iken 0 derece okuyorum.

 

Kalibrasyonda en az 30 derece sola çevirip tekrar tam düz yapıp 20km hızı geçmeden biraz sürmeni istiyor. 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kalibrasyon hatası diyorum. Aracın önünü havaya kaldırıp ayar mümkün mü 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Direksiyonu söküp yan takman bişeyi değiştirmez.
Kalibrasyon hatası bence.

Direksiyon testi yaptım az önce. Sağ ve sol dönüşleri birebir aynı ki olması gereken zaten. İkincisi, senin pc bağlı iken açı sensörü 0 derece okuyor halde iken tekerler o an tam düz mü, kalibrasyon yapılırken normalde sol sağ ve orta konum hafızaya alınır. Sistem nasıl kalibre ediyor? 

İşin kolayına kaçıp sağdan direksiyonlu araçlarla ortak üretim yapmaya başlamışlardır.
Farklı araçlar denk getirdikçe dene bakalım.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
2 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Direksiyonu söküp yan takman bişeyi değiştirmez.
Kalibrasyon hatası bence.


İşin kolayına kaçıp sağdan direksiyonlu araçlarla ortak üretim yapmaya başlamışlardır.
Farklı araçlar denk getirdikçe dene bakalım.

Kango ve land ile denerim. 2006 2012 ve 2018 üç farklı araç. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Mustafa acaba takilan rot başı dogru mu? Uzun geliyor olmasin veya kisa?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
1 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Mustafa acaba takilan rot başı dogru mu? Uzun geliyor olmasin veya kisa?

Rot balanscı da ondan bahsettiği. Farklı markalar arası milimetrik de olsa fark oluyor dedi. Parçacı da alakası yok onların ayar olmuyor dediği arabayı ayar yapan rotçular var dedi :) 

Yarın değiştirecem rot başını tekrar.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Mercedes de araç üstü kalibrasyonu vardı cihazsiz. Tam tur sol tam tur sağ yapıp tabi rot kolları orjinal ölçüde ise

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Arkadasimin Jazz rot mili ve rot basi degisti tek tarafli. Araba sola donuyor saga donmuyordu. Ya rit mili ya rot basi yanlis gelmis uzun kalmis manevrayi engelliyordu. Ben parcada sikinti oldugunu dusunuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Aracta degisrn ne var? Bir adet rot basi degilmi? Oyle ise olmasi gerekenden daha uzun kaldiysa direksiyon degisen rot basi tarafina donuk olculmustur makinede. Adamda bu hatayi duzeltmek icin diger ayar somunlarinda direksiyonu ortalamistir. Kalibrasyon bu kadar farki alamiyorsa ne yaparsak yapalim duzelmez. İki rot basi mantikli asli da. Tum mesele simetri. Rotcuya da cok guvenmemek lazim. Jeep liberty varken amortisorkeri degistirtmistim. Araba surekli saga gidiyordu. Rotcuya gore ayar dogruydu. Bende sinirlenip once aracin on tekerinin on ve arka aralik onculerini cikarttim metre ile. Sonra aracin on duzen seklini 3d programnda cizdim. Tamir kitabindaki kaster acisi ve rot acilarini bulup cizime uygulayip, olmasi gereken rot ayar uzakliklarini bulup, direksiyon ayar vidalarindan ortalayarak olayi cozdum. 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Yağ bakımı yaptırdım. Karter tapadan yağ kaçırmış tapayı da değiştirdik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Servise bir danışsanız veya çok yüksek rakam istemiyorlarsa kalibrasyonu serviste yaptırsanız.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
47 dakika önce, Uğur Kamil yazdı:

Servise bir danışsanız veya çok yüksek rakam istemiyorlarsa kalibrasyonu serviste yaptırsanız.

Orada da şansımı deneyeceğim.

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
(düzenlendi)

Jetta grubundanda z rot ile rot başları'nı değiştiren biri bu hataları almış. Göstergedede direksiyon uyarı ışığı yanıyor. Henüz baktırmamış aracı.
W7lr42.jpg

tarihinde Uğur Kamil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...