İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - Yağ Kaçakları ve Sonrası Yapılanlar


Mustafa Liman

Recommended Posts

Ersin Alan
4 saat önce, Servet Aydın yazdı:


Ersin, zatı muhterem'in bir manifold temizliği macerası var. Benim diyen servis hikaye kalır yanında. Bakma alçak gönüllü olduğuna :)

Onu da paylaşırsa bize yol gösterici olabilir aslında abi 

Yorum bağlantısı
Mustafa Liman
22 dakika önce, Ersin Alan yazdı:

Onu da paylaşırsa bize yol gösterici olabilir aslında abi 

 

O iş altı yıl evveldi, c-max varken. görselleri bulursam paylaşırım bir ara.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Onu da paylaşırsa bize yol gösterici olabilir aslında abi 

Kesinlikle. Alt deviri sürekli seven dizel sürücüsü için bilgi niteliğinde
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Maşallah güzel olmuş ama devamında Çağlar abinin dediği gibi Mishimoto cooler, büyük Turbo mu geliyor dedimdi [emoji16] [emoji16] [emoji16] [emoji16]
Kazasız belasız nefes önemli Mk3 için, yakıttan da tasarruf olacaktır inş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
Purple ayrı bir güzel olurdu :wub:

Al işte bu arkadaş Adana'lıydı dimi [emoji4]
Benim ufaklıkta purple sever [emoji106] Bende turuncuyu beğendim [emoji8]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Said Çiftci

Hocam bende gaza geldim intercooleri çıkardım hemen temizlik yıkama vs... hortumları kontrol ettim yeni degistirmistim çoğunu sıkıntı yok,,
Emme manifoldunun egr ye bağlandığı yerdeki conta yırtılmış yenisini aldım taktım,,, ama hiç bişey olmadı [emoji26]
Arac gürültülü çalışıyor,rolantideyken sarsıntılı, onun için yakındaki bosch(delphi bulmak zor) pompaciya gittim.... baktı biraz... motorun yag doldurduğumuz kapağını açtı duman atıyor,kompresyonu düşük bu aracın dedi memeleri değişecekmiş,enjektör yaparmış o kompresyon kacağını,,,
Pek bişey anlayamadım.... motor mu bitik.? yoksa enjektör tamiri mi lazim şimdi

Yorum bağlantısı
Said Çiftci

Bide kompresyon kaçağı mı bilmiyorum ama,mesela araç 80 'le gidiyorum,4. Vitese çektiğim zaman araç yavaşlamıyor.... motor freni yapmıyor,herhangi bi hızla giderken bi alt vitese attığımda etkilenip yavaşlamıyor.... bu kompresyon kaçağı mi dır? [emoji52][emoji54][emoji45][emoji44]

Yorum bağlantısı
Mustafa Liman
Hocam bende gaza geldim intercooleri çıkardım hemen temizlik yıkama vs... hortumları kontrol ettim yeni degistirmistim çoğunu sıkıntı yok,,

Emme manifoldunun egr ye bağlandığı yerdeki conta yırtılmış yenisini aldım taktım,,, ama hiç bişey olmadı [emoji26]

Arac gürültülü çalışıyor,rolantideyken sarsıntılı, onun için yakındaki bosch(delphi bulmak zor) pompaciya gittim.... baktı biraz... motorun yag doldurduğumuz kapağını açtı duman atıyor,kompresyonu düşük bu aracın dedi memeleri değişecekmiş,enjektör yaparmış o kompresyon kacağını,,,

Pek bişey anlayamadım.... motor mu bitik.? yoksa enjektör tamiri mi lazim şimdi

Bide kompresyon kaçağı mı bilmiyorum ama,mesela araç 80 'le gidiyorum,4. Vitese çektiğim zaman araç yavaşlamıyor.... motor freni yapmıyor,herhangi bi hızla giderken bi alt vitese attığımda etkilenip yavaşlamıyor.... bu kompresyon kaçağı mi dır? [emoji52][emoji54][emoji45][emoji44]

Birincisi, sıfır kilometre dizel aracı alın, çalışırken yağ kapağını açın o üflemeye ve hafif dumanı görürsünüz. Hatta arıza lambası bile yakar. Bunun enjektör ile ne ilgisi varmış çözemedim. O dükkana bir daha gitmeyin.

Delphi cihazları olmayan hiç bir yerde bu aracı kontrol bile ettirmeyin. Hepsi işkembe-i kübra dan sallıyor.

Yağ kapağından kompresyon testi, idrardan karakter tahlili yapmak gibi bir şey.

Diğer yandan bahsettiğiniz sorunu enjektör problemleri yapabilir ama aracınız manuel vites ise eğer bu yavaşlama, vites küçültme mevzusu baskı balata volant üçlüsü göz önüne alınmalı. El freni çekili iken 4. Viteste ayağınızı debriyajdan yavaş yavaş bırakın, araç stop etmez ve çalışmaya devam ederse bakacağınız yer debriyaj gurubu.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

hortumlar iyiymiş. Güle güle kullanın

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Said Çiftci

Hocam 4. Viteste el freni sonuna kadar çektim... debriyajdan yavaş yavaş ayağımı kaldırdım, STOP!! etmemek için direndi bayağı,ama pedal son 1 santim kala araç stop etti...
Şimdi sorun ne acaba anlayamadım,balata volan bitik mi ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Liman
Hocam 4. Viteste el freni sonuna kadar çektim... debriyajdan yavaş yavaş ayağımı kaldırdım, STOP!! etmemek için direndi bayağı,ama pedal son 1 santim kala araç stop etti...
Şimdi sorun ne acaba anlayamadım,balata volan bitik mi ?

Siyah duman meselesi de var....


Eğer son dönemdeki normal kavrama noktasının az üzerinde ise normal bir durum. Kaç km de debriyaj gurubu şu an o da önemli.

Siyah duman bu tabloya eşlik ediyorsa ve sürekli ise her şartta bir delphi servis bulup baktırmak gerekiyor. Sadece dip gaz verdiğinizde ve sıkıştırınca geliyorsa bir yere kadarı normal. Turbo devresindeki hortumlar da kontrol edilmeli beraberinde. Buradan teşhis etmek gerçekten zor. Bu kontroller şart.
Yorum bağlantısı
Said Çiftci

Abi son 30 bin km dir bende araç, 18. Sahibiyim... turbo devresindeki hortumlardan sadece intercooler giriş çıkış hortumu dışında hepsini degistirdim... turboyu 2-3 defa revize ettirdikten sonra düzen tutmayınca sıfırladım... Ondan sonra 2 hortum patladı onları degistirdim... hortumlar kontrol edildi alttan 1 tane daha degistirdim... sonra sizin resimde gösterdiğiniz turbonun alt çıkışında full yag içerisinde ki küçük hortum var,onda da hafif yırtık vardı, onuda degistirdim...
Hala bi düzen tutmadı... enjektörlerin dönüşlerine baktılar normal dediler...
Bu arada araç manuel...
Kompresyon kaçağı mi yoksa motor freni mi dedikleri vites düşürüp araç yavaşlatma olayı benim arabada olmuyor artık... frene destek olsun diye vites düşürüyorum araba hiç bana mi dedin ne oluyor bile demiyor,beni tınlamıyor kerata ??
motor sesli çalışıyor,çok fazla titriyor.... gaza basınca sanki motoru üzüyor muşum gibi hissediyorum biraz [emoji52]
2.0 az yakar çok kaçar olayı yok... [emoji28]

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Geçen hafta bakım yaptırdım. Şanzıman yağ kaçırmış biraz. Bakalım neler çıkacak. 

Eline sağlık Mustafa abi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
45 dakika önce, Mehmet Pınar yazdı:

Geçen hafta bakım yaptırdım. Şanzıman yağ kaçırmış biraz. Bakalım neler çıkacak. 

Eline sağlık Mustafa abi

Ford un var derdin var

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Liman
1 dakika önce, Fatih Keskin yazdı:

Ford un var derdin var

 

Kolayı herkes sever.

Biz zor seviyoruz.
Her koşulda. ;)

Ford Can'dır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar
2 saat önce, Fatih Keskin yazdı:

Ford un var derdin var

Gördüğün tüm jatkoları alma hevesindesin abi, o nasıl olacak? O Ford sayılmaz mı?

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Gördüğün tüm jatkoları alma hevesindesin abi, o nasıl olacak? O Ford sayılmaz mı?

Bi alışkanlık tir gidiyor birden de birakilamiyor
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Said Çiftci

Şimdi izmirde özdemir pompaya geldim delphi bayisi,,,
hadi hayırlısı ne çıkacak bakalım...
400-2000 tl arası fiyat çıkar dediler

Yorum bağlantısı
Ersin Alan
8 dakika önce, Said Çiftci yazdı:

Şimdi izmirde özdemir pompaya geldim delphi bayisi,,,
hadi hayırlısı ne çıkacak bakalım...
400-2000 tl arası fiyat çıkar dediler

Hayırlısı inşallah basit birşeydir 

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Abi eline sağlık. Baya uğraşmışsın ve güzel iş çıkarmışsın.Aracı satma zamanı gelmiş demek ki :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Said Çiftci
Hayırlısı inşallah basit birşeydir 

Abi çok fena ya,enjektörler söküldü kontrol edildi,enjektörün valfleri 11 yıldır hiç değişmemiş. Tamir takımı valf değişimi kod verilmesi işçilik 1600 tl olur dediler...

Ama pompaya da bakmak lazım dediler... pompa basınc hatası veriyor dediler...

Oda 1200-2000 tl arası tutar dediler...

Şoktayım şuan.. toplam 3000 tl yi geçer vs dediler... enjektör kesin yapılacak ta... gerisi pompa işini düşünüyorum... [emoji26][emoji26][emoji26][emoji26]

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...