İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Rölanti Sorunları


Engin Bilen

Recommended Posts

Şener KIRMIZI

Aracınız rölantideyken abuk subuk sesler geliyorsa,sağ ön tekerin  oralardan baktığınızda kayış bir kamçı gibi yukarı aşağı hareketler yapıyorsa sizin de yapmanız fena olmaz sanıyorum. Çünkü sonuçta kayışın düzensiz hareketi gergi bilyesi ve avare kasnak bilyesi üzerinde  dengesiz bir yük dağılımı oluşturacağından hem titreşim oluşacak, hem de bahsettiğim bilyelerin kısa zamanda bozulup ses yapmasına, v kayışta  sünme yoluyla uzamaya sebep olabilecektir. Bu benim kişisel fikrim. Fizikçi arkadaşlar belki bunun tersine görüş bildirebilirler. Aracın çalışmasında herhangi bir sorun görmüyorsanız bırakın öyle kalsın. Mehmet Özyürek Emmi'nin vecizesini tekrarlayıp onun da kulağını çınlatayım bu vesileyle. " Çalışan sistemi fazla kurcalamaya gerek yok"

Çok teşekkür ediyorum verdiğin bilgi için, araç çok şükür ne rolantide ne de giderken  en ufak bir motor sesi yok, desinki araç çalışmıyor..

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mehmet Ozyurek

Eksik olmasın.. Celalettin abinin yönlendirmesi ile kasnağı sipariş ettim.. 

Burada bir oto elektrikçiye getirttim 140 lira kasnak için ödedim.. 

Dinamoyu sökmüşken aşınmalar olduğunu gördük ve içini komple yeniledik.. 

Kömürlerini falan da değiştirdik.. 

 

Dinamoyu yerinden çok zor çıkardık.. 

Sağ üstten, viraj demiri ve yakıt filtresi söküldükten sonra sökülebiliyor.. 

Kasnak, dinamonun içi, kömürleri ve işçilik için toplam 340 lira ödedim.. 

 

Daha önce iş makinasının yüke bindiği andaki homurtularına benzer homurtular duyardım.. Kasnak değişimi sonrası bunlar kayboldu.. 

 

Yaptırdığım elektrikçi çok anlamsız bakışlarla yaptı bu işi.

* Abi bunun kasnağı sabit kasnak bu olmaz.. 

* Abi sesle ne alakası var bunun.. vs bir sürü şey söyledi.. 

 

O kadar ilgisiz yaptı ki, işe yaradı mı diye bile sormadı :D

 

Sonuç.. Evet işe yaradı, artık sadece transit sesi duyuyorum.. 

Teşekkürler Celalettin abi.. 


Not, resimdeki kasnak birebir uymadı, dimadodaki gereksiz bir çıkıntıyı çarklamak gerekti.. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Bundan sonra her altı ayda bir gergi kütüğü, gergi kasnağı değiştirmek zorunda kalmayacaksın. Çünkü onlar daha uzun süre dayanacak. Bir de şarj dinamosu sökülüp takılınca motor biraz gürültülü çalışır. 150-200 km sonra normale döner ve motorun sesini duymak için camı açar müzik dinler gibi dinlersin. Yazıyı okuyan herkesin bu işlemi yaptırmasını tavsiye ederim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Değişik bir ses var abi ama rahatsız etmeyen bir ses. Bu sesten bahsediyorsun galiba. Ben gürültüler kesilince duymaya başladım heralde demiştim. Bilya sesi gibi ama hayırtı kazıntı sesi değil.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Değişik bir ses var abi ama rahatsız etmeyen bir ses. Bu sesten bahsediyorsun galiba. Ben gürültüler kesilince duymaya başladım heralde demiştim. Bilya sesi gibi ama hayırtı kazıntı sesi değil.

Hava fitresinin altından çıkıp ön sol farın yanından çıkan emiş borusunun o sesi yaptığını düşünüyorum. İceriye basınçla giren hava boruyu öttürüyor. Dudaklarımızı u sesini çıkarmak üzere yuvarlatıp havavı dışarı vermek yerine içimize çektiğimizde çıkan sesin oluşunu düşünelim, hatta deneyelim. Bu borudan şüphelenmekte haklı olduğum anlaşılacaktır. Oradaki uluma şeklindeki sesi yok etmek için borunun ağzını bir miktar yassılaştırmak ve hatta o borunun ağzına havanın küçük parçalar halinde yani süzülerek içeri girmesini sağlayacak bir süzgeç koymak iyi bir çözüm olabilir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Gök

Hayirli olsun abi.. Ben de yapacagim bu isi.. Netten alabilir miyim yoksa gavur sitelerinden mi bulacagiz illa... Alternator kasnagi diye geciyor degil mi... Kayista titresim benim aracta da mevcut..

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Bir çok oto elektrikçide bulunuyor. Ina marka Alman malı. Model nosunu not edip ona göre arayın.

Yorum bağlantısı
Murat Gök

Bir çok oto elektrikçide bulunuyor. Ina marka Alman malı. Model nosunu not edip ona göre arayın.

Tamamdir hocam... Uygun bir zamanda halledecegim insallah..
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim kullandığım kasnak bu, dinamoyu çarklamadan oturmuyor yerine.. 

Tam uyan varsa ve parça numarası yazılırsa ona göre alınabilir.. 

 

 

7c3f20ebae925014d67cc51aa8bba9bc.jpg

Yorum bağlantısı

Celalettin bey. Mondeo'nun sesli motoru oldukça uzmanlaştırdı sizi.

Linkini vereceğim videodaki benim aracın sesini dinler misiniz? Yaklaşık bir yıl önce açmıştım konuyu.

Bu ses yüzünden ustaların yanıltmasıyla turboyu bile değiştirmiştim.

Turbo değişip ses düzelmeyince aynı ustalar şu yorumu yaptı.

"Anaa gene geliyor!" Bir şey diyemedim sadece cümlelerinin başını "nıı" diye tamamladım içimden.

Turbodan sonra kasnak, kayış, gergi, kısaca o bölgedeki ilgili parçalar da değiştirildi.

Seste biraz azalma olmakla birlikte aynen devam ediyor. İnleme gibi, hava sesi benzeri garip bir ses.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/254033-ford-ustalar%C4%B1n%C4%B1n-bulamad%C4%B1%C4%9F%C4%B1-motordan-gelen-ses/page-2

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Celalettin abi benimki hava sesi değil. Kayış sesi gibi. Yada rulman sesi gibi. Yada sürtme sesi. Ama çok az.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Arkadaşlar aynı ses benim aracımda da var. Hatta, internette dinlediğim, videosunu izlediğim tüm mondeolarda var. Önceki mesajımdaki düşüncem devam ediyor. Hatta bu konuda bir örnek vereyim, ki bu şeyi kendi gözlerimle gördüm. Arkadaşın 2011 model C5 turboo intercooler hortumunu incelemiştim. Bu hortumun içinde havanın zikzag yaparak ilerlemesini sağlamak için labirentler yapmışlar. Bunun, turbodan gelen hava/inleme sesini kısmak için tasarlanmış olduğuna kanaat getirdim. O sistemi ben de kendi aracımda uygulayacağım önümüzdeki günlerde.   Hava emiş borusuyla ilgili olarak da, yukarıdaki mesajda belirttiğim düşüncelerim doğrultusunda havanın içeriye kütle halinde ve hızlı girişini engelleyecek, havayı minik parçalara bölecek bir sistem tasarlıyorum.

Yorum bağlantısı

Celalettin bey, bu ses benim aracımda önceleri yoktu. Varsa bile dikkat çekmeyecek kadar azdı.

Ne zaman turbo söküldü/takıldı, araca ne olduysa bu ses meydana çıktı.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Bence bu ses hep vardı ve lakırtılardan duymuyorduk :D

Tespit doğru.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Celalettin bey, bu ses benim aracımda önceleri yoktu. Varsa bile dikkat çekmeyecek kadar azdı.

Ne zaman turbo söküldü/takıldı, araca ne olduysa bu ses meydana çıktı.

Algıda seçicilik kuralı devrede. Bir kere siz oraya odaklandınız kulağınız, gözünüz, aklınız sürekli orada olur. Sürekli olarak ilişkili olaylar dikkatinizi çeker. Benim önerim tadını cıkarın. Araba sizi yolda bırakmıyorsa bırakın azcık vınlasın. Ben böyle yapıyorum. Hatta o ses hoşuma bile gidiyor. Elin adamları sırf o ya da benzeri sesleri çıkarsın diye araçlarının bir yerlerine bir şeyler takıyorlar. Egzoz ucuna düdük takanlar, blow off mu up mı bilmiyorum, ondan takanlar; fabrikanın taktığı mis gibi egzozu çıkarıp 1500-2000 dolar verip milletin annesiule akraba olmasını vesile olan sesli egzoz takanlar da varken bırakın mondiciklerimiz hafiften inlesin :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Arkadaşlar aynı ses benim aracımda da var. Hatta, internette dinlediğim, videosunu izlediğim tüm mondeolarda var. Önceki mesajımdaki düşüncem devam ediyor. Hatta bu konuda bir örnek vereyim, ki bu şeyi kendi gözlerimle gördüm. Arkadaşın 2011 model C5 turboo intercooler hortumunu incelemiştim. Bu hortumun içinde havanın zikzag yaparak ilerlemesini sağlamak için labirentler yapmışlar. Bunun, turbodan gelen hava/inleme sesini kısmak için tasarlanmış olduğuna kanaat getirdim. O sistemi ben de kendi aracımda uygulayacağım önümüzdeki günlerde. Hava emiş borusuyla ilgili olarak da, yukarıdaki mesajda belirttiğim düşüncelerim doğrultusunda havanın içeriye kütle halinde ve hızlı girişini engelleyecek, havayı minik parçalara bölecek bir sistem tasarlıyorum.

Hocam söylediklerinizde uyumsuz bir şeyler var gibi. Turbo nun emiş sesini duymamız bence imkansız, turbonun ancak wastgate egzoz çıkış sesini tüm egzoz sistemini boşaltırsanız duyarsınız ki bende o şekilde. C5 de incelediğiniz hortum emiş mi yoksa turbodan çıkan basınç mı ? Çıkan ise daha kötü hava kanallara çarptıkça dahada ısınacaktır.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Hocam söylediklerinizde uyumsuz bir şeyler var gibi. Turbo nun emiş sesini duymamız bence imkansız, turbonun ancak wastgate egzoz çıkış sesini tüm egzoz sistemini boşaltırsanız duyarsınız ki bende o şekilde. C5 de incelediğiniz hortum emiş mi yoksa turbodan çıkan basınç mı ? Çıkan ise daha kötü hava kanallara çarptıkça dahada ısınacaktır.

İntercooler radyatörüne giren hortumda olması lazım. Aracın karşısındayken solunuzda kalan hortumun içinde susturucu var. Ayrıca uğultuyla ilgili söylediğim ikinci şey hava filtresinin emiş borusunun ucu yuvarlaktır tıpkı zurnanın ucu gibi. Burasının tasarımı uğultuya neden oluyor diye düşünüyorum. Turbonun içindeki türbinin sesini duymayabilirsiniz. Ancak türbinin ürettiği etkiyi emiş borusundan şiddetle içeriye giren hava ile duyarsınız. Buradaki iki tezimin hangisinde tutarsızlık olduğunu belirtirseniz.
Yorum bağlantısı

Algıda seçicilik kuralı devrede. Bir kere siz oraya odaklandınız kulağınız, gözünüz, aklınız sürekli orada olur. Sürekli olarak ilişkili olaylar dikkatinizi çeker. Benim önerim tadını cıkarın. Araba sizi yolda bırakmıyorsa bırakın azcık vınlasın. Ben böyle yapıyorum. Hatta o ses hoşuma bile gidiyor. Elin adamları sırf o ya da benzeri sesleri çıkarsın diye araçlarının bir yerlerine bir şeyler takıyorlar. Egzoz ucuna düdük takanlar, blow off mu up mı bilmiyorum, ondan takanlar; fabrikanın taktığı mis gibi egzozu çıkarıp 1500-2000 dolar verip milletin annesiule akraba olmasını vesile olan sesli egzoz takanlar da varken bırakın mondiciklerimiz hafiften inlesin :)

Sabah sabah yazınızı okuyunca moralim düzeldi vallahi. :)  Söyledikleriniz aslında çok mantıklı.

Kafaya takmak yerine keyfine bakmak. Doğrusu bu galiba.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

İntercooler radyatörüne giren hortumda olması lazım. Aracın karşısındayken solunuzda kalan hortumun içinde susturucu var. Ayrıca uğultuyla ilgili söylediğim ikinci şey hava filtresinin emiş borusunun ucu yuvarlaktır tıpkı zurnanın ucu gibi. Burasının tasarımı uğultuya neden oluyor diye düşünüyorum. Turbonun içindeki türbinin sesini duymayabilirsiniz. Ancak türbinin ürettiği etkiyi emiş borusundan şiddetle içeriye giren hava ile duyarsınız. Buradaki iki tezimin hangisinde tutarsızlık olduğunu belirtirseniz.

c5 deki sistem bence çok acaip turbo ile manifolt arasına siper gibi parça koymak ne işe yarar ki havayı ısıtmaktan başka. Mondeo da hava emiş ucu sol farın yanında ve tersten hava alacak şekilde siperli. Sizin yolda giderken hava emiş sesini oradan duymanız bence yine söylüyorum imkansız. Eğer gaza yüklendiğiniz zaman emiş sesi veya buna benzer bir ses duyuyorsanız ya turbonuz inliyordur devir balanssızlığı vardır , yada manifold girişindeki contalardan biri veya birkaçında kılcal yırtık oluşmuştur. Benim aracımda hava emişinin zurna ile bir bağlantılı yanı yok ayrıca isterseniz resimleyelim

Ben hava girişini kısıtlamam abi.. bırak ses yapsın.. :)

K&n filtre kullanıyor musun abi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

K&n filtre kullanıyor musun abi

 

Hayır ama mevcudu da kapamayalım :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Hayır ama mevcudu da kapamayalım :)

Kapama tabi abi nefes alma çok önemli, tavsiyem ilk fırsatta k&n e geçmelisin kutu içi ;) heleki sizin orda rakım yüksek
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...