İçeriğe Yönlendir

Hadi Hayırlısı Olsun, Yerli Otomobil İmzaları Atıldı


Serkan Aktay

Recommended Posts

Eren Gökmen
(düzenlendi)

İyi guzel diyorsun da Ali abi bu pil, alternator vs var tabiki de piyasada yok. Neden yok cunku oncekiler satilacak. Neden, cunku adamlar onceki seri icin bile bir suru para harcamis.simdi kullanmak istersek fiyati ne olur? 

Gelelim bize... Bizde ne var? Super pil mi? Super alternator mü? Super sarj istasyonu mu? Hangisini kesfetmisiz, hangisini uretiyoruz? Vestel pili yapti diyelim. Her turlu guvenli ve ekonomik oldugu kanitlandi diyelim. Kim duruyor onunde. Devlet sirf vestel icin ithal mallara vergi koydu (yukarida soyledigim araba cikinca olmasi muhtemel vergi olayi da aynen bu... memnuniyet + Win win olayi) devlet vestelin arkasinda.

Ticaret icin adam gunde yuzlerce km yol yapiyor. Zaten ucu ucuna yetisiyor, yarim saat bekleyecek vakti yok. Veya bir taksici yarim saat bekleyemez. He lokantalarda hizli sarj istasyonu olursa yemek yerken 1 saat de bekler ama boyle bir sey yok. Su anda benzin doldurma da bile sira varken yarim saatlik sirayi dusunemiyorum bu arada.

Ya da misal acil isin var, hastan var vs arabaya bindin tam gideceksin. Sarj bitmis. Once hizli sarj istasyonunu bulacaksin sonra yarim saat bekleyecceksin...

Alt yapiyi yavas yavas kuralim. Arabalarin guvenli, sorunsuz ve saglam oldugunu kanitlayalim. Araci 1.6 dizel otomatik yapalim (milletimizin en sevdiğinden) sevdirelim yani. Bu arada da elektrik motorunu gelistirelim (onda da ne kadar gerideyiz belli degil)

Bu araba  en basindan itibaren satmak zorunda.

Arabanin fiyati ucuz olmak zorunda. Bir kac milliyetci parasi olan delikanli disinda kimse ne oldugu belli olmayan araca sirf yerli diye o kadar para yatirmaz. Ucuz olmasi icin de uçuk teknolojiler kullanilmamak zorunda.

Senin dediklerin tabi ki gun gelecek ve gerceklesecek ama simdi degil abi.... Gecis donemindeyiz su anda. Dunya genelinde ciddi alt yapi gerekiyor ve bunun icin daha cok zaman gerekiyor.

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ali yere göğe sığdıramadığın tesla yeni yeni kinetik enerjiyi elektrik enerjisine çeviriyor verimli olarak. 94 model jungheinrich forklift %15 verimli çalışırken, 86 model still forklift hibrit olarak hâlâ çalışıyor, daha Toyota yeni yeni yaparken.

Otomotiv arkamızdan artıkları toplaya toplaya gelmeye devam etsin. 20 sene ilerde bekliyor olacağız.

Eren, elektrik motoru her yerde aynı. Hesabı kitabı bellidir. Verimi bellidir. Motor sürücüleri de öyle. Şasi yapılsın gerisi kolay

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
10 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Ali yere göğe sığdıramadığın tesla yeni yeni kinetik enerjiyi elektrik enerjisine çeviriyor verimli olarak. 94 model jungheinrich forklift %15 verimli çalışırken, 86 model still forklift hibrit olarak hâlâ çalışıyor, daha Toyota yeni yeni yaparken.

Otomotiv arkamızdan artıkları toplaya toplaya gelmeye devam etsin. 20 sene ilerde bekliyor olacağız.

Eren, elektrik motoru her yerde aynı. Hesabı kitabı bellidir. Verimi bellidir. Motor sürücüleri de öyle. Şasi yapılsın gerisi kolay

Dogrudur abi elektrik motoru hakkinda pek bilgim yok. Patent olayi falan da yoksa onu yapmasini beceririz herhalde. Sorun sarj ve pil. Ki tesla bile henuz 400 km de (maksimum bu arada)

Sase yapmasini da beceririz. O tarz islerin uzmaniyiz zaten. (İki kazali arabadan tek araba cikarabiliyor sanayidekiler :) )

Aslinda beni dusunduren diger kisim da arabanin diger parcalari. Bir arabada zilyon tane parca var. Bunlar sorunsuz olmali. Uyumlu calismali. Bunda da muhendislerimiz halleder diye dusunuyorum ama zaman alacaktir.

Ama herseyden once araci satabilmeliyiz. Markayi sevdirmeliyiz, insanlarin guvenini kazanmaliyiz. Yoksa hepsi hayal.

Tesla model 3 alinamayacak kadar pahali bir arac degil mesela. Model s ise  her gecen gun daha sık gormeye basladim viyanada. Ama apartmanda olan nasil sarj etsin. Viyanada 1 tane hizli sarj istasyonu var. Uzun yola ciksan sarj istasyonu yok. Zaten 300 gittikten sonra sarj etmek gerekecek yoksa yolda kalirsin.

Gecis doneminde piyasaya giriyoruz. Elektrikli araclarin teknolojisi henuz kendini bulamadi. Dikkatli adim atmaliyiz

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Asıl ve en önemli kaynağı vergi olan bir ülkede bu işin söylendiği sürede olabileceğine inanmıyorum. Keza önceki söylenenlere göre su an yerli yolcu uçağımız olmalıydı. 50 liraya gelen otomobili 100 liraya sat, kemiksiz 50 lirayı cebe at. Ne masraf ne birşey mis gibi. Daha kolay degil mi?

 

İstihdam yaratır diyen varsa, dusunsun bakalım insaat gibi gecici istihdam haric son yıllarda istihdama yönelik ne yapılmış, kaç fabrika vs. açılmış.

Yorum bağlantısı
Fevzi Göktaş
7 saat önce, Servet Aydın yazdı:


 

 


Araç 30 kw harcıyor, pil uyarısı Bolu'da yandı.
Hop jeneratör otomatik devreye girdi.
Jeneratör 60 kw harcayacak ki araç durmadan yola devam etsin.
Zaten içten yanmalı motor kendi başına 30 kw ile aracı yürütüyor.
Nerde kaldı teknoloji, bilim, ekonomi?

 

Çevre kirliliğini  en aza indirmek için olabilir mi?

Şu an atmosferde son 6000yılın en büyük karbondioksit birikimi varmış. (karbondioksit olmayabilir ama zehirli bir gaz. okuduğum haberi tam hatırlamıyorum)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

10 yıl en az diyor.
2019 da prototip. 2021 de otomobil. Hikaye.

Şu ana kadar duyduklarımız masaldan ibaret arkadaşlar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yok oturması 10 yıl dedi.

Her şey hazır. Planlama hazır, 500 mühendis sabah ne yapacağını biliyorsa 2 yıl dedi.
Ancak henüz kafamızda bile bişey yok. Ne yapacağız. A mı B mi C mi.
Neye ihtiyacımız var. Neyi satabiliriz. Neyi beğendirebiliriz.
Ekonomik mi olacak, lüks mü. Vs vs.

Süper verimli bir program.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Konuşma tarzını kezban hatemiye benzeiyorum.

kendi kafasında var galiba elektrikli ticari diye biraz bastırdı. beni afaroz ettiler diyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Şimdi, Osman Bilgin yazdı:

vecihi hürkuş olayını hatırladım, yazılanları okudukça..
 

Aynı kabileden.

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

üzülüyor ve içerliyorum, niye ama niye, niye başarmayalım ne eksiğimiz var bizim, neden bu kadar olay oluyor.. niye yapıcı olmuyoruz, benim elimden bir şey gelmez ama desinler bana 1-2 ay her cumartesi gel, personel servisini yap, ya da nakliye yap gönüllü olarak ücretsiz, giderim ya millet vatan için giderim. olmazsa olmaz batarsa batar, ama uğraşmadan üretmeden tüketmek nereye kadar. edison da yapmayaydı binlerce denemeden sonra ampülü ne gerek vardı... 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

gazetelerden yada benzeri yerlerden aldığımız haberlere göre değerlendiriyorsak, fatih altaylı elektirikliğe geçileceğini idda ediyor, güzel düşünceleri var..
 

Yerli otomobili kurulmadan halka açın

 

MUHTEMELEN farkındasınız, Türkiye’nin “yerli” otomobil ve yerli “Türk otomobil markası” yaratma girişimi, beni epeyce heyecanlandırmış vaziyette.

Yapılması planlanan otomobil patlamalı motorlu bir otomobil olsaydı emin olun umurumda olmazdı.

Hatta “Boşuna uğraşmayın” diye yazardım buradan.

Ancak geliştirilmesi planlanan aracın elektrikli olması, heyecan verici.

Hiç kuşkusuz ki dünya istese de istemese de bu yöne doğru gidecek.

Bizim de o yöne gitmemiz şarttı ve öyle olacak.

İki prototip, üç-beş çizime aldanıp “Modeller hazır” diyenlere de katılacak değilim.

O “Modeller hazır” dediklerinizden, ben her televizyon programında en az iki tane çiziyorum.

Yoğunlaşılması gereken alan modeller değil.

O işin en kolay kısmı.

Asıl mesele “enerjiyi saklama” alanında çalışmak.

Yani batarya teknolojisi.

Bu konuda Çin’le işbirliği yapmak en mantıklısı gibi görünüyor.

Araştırma üniversitelerimize de bu konuda “görevler” verilmeli.

Yüksek verimlilikli elektrik motorları üzerinde çalışılmalı.

Enerji saklamakta da kullanılabilecek şasi teknolojileri geliştirmek için mühendislik grupları oluşturulmalı.

5 babayiğitten daha çok, bu gibi teknolojiyi geliştirmeye yönelik küçük şirketler desteklenmeli.

Ana şirket, bu teknolojileri buralarda geliştirecek teknolojilerden satın almalı.

Otonomi konusunda yazılım şirketleri desteklenmeli.

Google, Apple gibi bilinen veya bilinmeyen şirketler ve otonomik araç konusunda çalışmaları olan firmalarla işbirliği imkânları zorlanmalı.

Otomotivde gelişmenin tek bir büyük şirketle değil, ana şirketi destekleyen küçük araştırma şirketleriyle olabileceği ve ana şirketin asıl görevinin bunları motive etmek ve yönlendirmek olduğu unutulmamalı.

Ve bu işi yapacak şirket “halkın” olmalı.

Bu işi yapmak için oluşturulacak şirket, kuruluş aşamasında “halka açık bir ortaklık” olarak kurulmalı.

Şirketin en az yüzde 50’si halka açık olurken, geri kalan yüzde 50 babayiğitler arasında paylaşılmalı.

Bu işe inanan her Türk vatandaşı, bu şirketin hissedarı olmalı.

**************
alıntı: habertürk bugunki yazısı

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
üzülüyor ve içerliyorum, niye ama niye, niye başarmayalım ne eksiğimiz var bizim, neden bu kadar olay oluyor.. niye yapıcı olmuyoruz, benim elimden bir şey gelmez ama desinler bana 1-2 ay her cumartesi gel, personel servisini yap, ya da nakliye yap gönüllü olarak ücretsiz, giderim ya millet vatan için giderim. olmazsa olmaz batarsa batar, ama uğraşmadan üretmeden tüketmek nereye kadar. edison da yapmayaydı binlerce denemeden sonra ampülü ne gerek vardı... 

Bazıları dürüst değil.
Unutma, güven tek kullanımlıktır.
O kadar çok yalan söylendi ki. Artık inanmıyorum ben.

Bugünkü konuşan Jan Nahum. Ne güzel anlattı her şeyi. Helal olsun.
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çevre kirliliğini  en aza indirmek için olabilir mi?
Şu an atmosferde son 6000yılın en büyük karbondioksit birikimi varmış. (karbondioksit olmayabilir ama zehirli bir gaz. okuduğum haberi tam hatırlamıyorum)
Tesla doğum anından itibaren 10 yıl kullanılsın. 2.0 motor kadar çevreye zararı var
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tesla doğum anından itibaren 10 yıl kullanılsın. 2.0 motor kadar çevreye zararı var

Elektriği nasıl ürettiğine bağlı.
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

1 dönüm güneş paneli lazım şarj için. Ki onunla bitmiyor. Pilin ve elektronik ürünlerin imalatını hesaplamak, sonrasında pilin geri dönüşümde yok edilişini hesaplamak lazım.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
1 dönüm güneş paneli lazım şarj için. Ki onunla bitmiyor. Pilin ve elektronik ürünlerin imalatını hesaplamak, sonrasında pilin geri dönüşümde yok edilişini hesaplamak lazım.
Motor sana komşu yerde üretilecek.
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


Bazıları dürüst değil.
Unutma, güven tek kullanımlıktır.
O kadar çok yalan söylendi ki. Artık inanmıyorum ben.

Bugünkü konuşan Jan Nahum. Ne güzel anlattı her şeyi. Helal olsun.

abi aynı programı mı izledik:=) sanırım sen ortalarından başladın izlemeye, yoksa bu programla bu kadar ümitsiz olmazsın, üretilmesi gerekli olduğu ve üretileceğinden ümidli oldukları aşikar ortada, süreç olarak da 10 yıl da bahsedilen şey ile yerli aracın üretimindeki süreç ayrımı yapıyor. 500 mühendisle yarın başlansa iki sene diyor ki o kadar mühendisimiz teknolejimiz var diyor, neden yarın karar alınamaz kanısına vardın? kaldı ki 2021 de yola çıkmasın 2025 te çıksın, yeterki çıksın, bizim dediğimiz diyor jan amcada, geç değil bir an önce başlansın, yapılsın diyor tren kaçmadı diyor.. 
izlemek isteyenler için, yada daha iyi anlamak isteyenler için ;) 
https://www.cnnturk.com/tv-cnn-turk/programlar/hafta-sonu/turkiyenin-otomobil-atilimi-hafta-sonunda-konusuluyor

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben bu adama inandım ve güvendim. Tüm detayları anlattı.
Showa dönüştürenlere tepkiliyim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Fatih Altaylı yapılacak arabayı biri sipariş etmiş, bir tane de ben sipariş ediyorum aha buraya yazdım dedi. Biz yapamayız, bizden bir numara çıkmaz diyenler gider yine diğer markaları tercih ederler sıkıntı yok. Ben de imkanım olursa seve seve alır işime gider gelirim inşallah. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
57 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben bu adama inandım ve güvendim. Tüm detayları anlattı.
Showa dönüştürenlere tepkiliyim.

Emre ne kadar yüzeysel kaldı değil mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

bir çok önemli şey söylendi ama iki şeye dikkat çekmek istiyorum, 1- dünyaya bizde varız diyebilmemiz için, ekonomi olarak bir yere varmamız için, araç üretmemiz gerek..2- politik malzeme yapılmamalı.. a kişisi başlattı seçim yatırımı vs basitleştirilmemeli, itibarsızlaştırılmamalı, siyasiler geçici kalıcı olan biziz. hangi düşüncede olursan ol; müslüman her şeyin en iyisine layıktır, en iyisini yapmalıyız, bir türk dünyaya bedeldir; silahın, paran, gücün olduğu kadar.. realist; paran varsa ekonomik gücün varsa varsın yoksa yoksun.. hangisini dersen de ortak payda; türkiyenin bizim çocuklarımızın selameti... 
bu arada; jan amcada abd de iyi ihale kapatmış, ne güzel gurur verici, hayırlısı ise Allah tamamına erdirsin. ne güzel bir referans olur türkiye adına..

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...