İçeriğe Yönlendir

Hadi Hayırlısı Olsun, Yerli Otomobil İmzaları Atıldı


Serkan Aktay

Recommended Posts

Ahmet Gül

Kimse neden yapılıyor yapılmasın demiyor. Yapılan yanlışlar hakkında bir ikaz durumu ve tecrübe ile sabit bir huzursuzluk var bazılarımızda sadece. Yoksa ortaya bir mal çıksın gider arabamı satar ben de alırım. Herkes de bunu yapar. Kapitalist sistemde kurallar hemşehri, milliyet, din kardeşliği, süt kardeşliği bağlarında ilerlemez. Satmak için güzel yapmak lazım 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yoksa ortaya bir mal çıksın gider arabamı satar ben de alırım.

Aynen. Yalanlardan bıktık.
Ümidim yok cümlemden kastımı anlamayan arkadaşlarım olmuş.
Ben yapamayız demiyorum. Yine show, yine bişeylerin yatırımı diyorum.
Bu güne kadar duyduklarımız hep show çıktı. Kamuflajlı saab, hazır araba gibi gösterilmiyor mu hala.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Elektrikli araç bana daima çok uzak geliyor. Benim alacağım yerli araç benzinli ya da dizel olur.

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin
(düzenlendi)

yapmayalım diyenler de var, yapmayalım demiyoruz ama yapamazlar beceremeyiz, boşuna para kaybı diyenler de var.. bende naçizane onlara cevap yazmaya çalıştım, işin siyasi tarafına takılmamak lazım onların işi şov, şuda bir gerçek ama siyasi taraf olmasaydı bugün yerli araç yapalım hadi denmiyecekti.. 
tabii ki iyi olmalı, piyasaya girmeli tutunmalı, ama olmaz giremeyiz dandik teneke olur sözleri de bu yolda yapıcı destekleyici olarak görünmüyor..
cery di gely di değil  bir c4, bir civic, bir corolla bir focus gibi olmalı.. kaldı ki hedefleri bu yöndedir.. 
neyse bekeleycez görcez.. inşaAllah kazanan milletimiz olur.. 

tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

özeti işin, boşa hayal kurmayalım, bu kafayla yapamayız ve zaten yaptrımazlar.....

 

Servet aga,  kullanımda olmayan şeyleri katmayayım, bana elektrikli araba yaptın diyelim, pilide 400 km. dayandı, bu pili ne ebatta ve güçte bir jenaratörle 1 saatten az sürede doldururum?  bu pilin normalda şarj edersek şarj maliyeti nedir buna karşılık janeratörün şarj maliyeti nedir?

 

basitçe, 400 km. ye dayanan pilin şarji 50 tl. olsun, ben bunu yolda giderken bagajdaki içten yanmalı motor ve jenaratörüyle kaça doldururum, aradaki fark ne boyutta?

Ank-İst a 50 tl. li,k şarjla tam dolu pille gidiyorsa 70 tl. ye mesela bagajdaki alet onu dönüşte doldurursa güzel olurdu, bu bile yeterdi, tabii gerçekte durum ne? yok böyle bir dünya sanırım...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

2021 çok uzak değil. Hep birlikte ömür olursa görürüz. Boşa para kaybı diyen arkadaşlar da haksız sayılmazlar, Saab firmasına ödenen 40 milyon euro kimin parası? Görünenler ışığında böyle düşünmek çokta yadırganmamalı.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Yok öyle bir dünya, yarım saatte dolduracağın pili 3 sefer doldurursun sonra çöp olur. Hızlı şarj şarj değildir yâni. Şu olabilir basitçe pil değişimi yapılabilir, örneğin aracında PO pili olur istasyona girersin pili değişir devam edersin gibi.. Bagajda içten yanmalı motor taşıyacaksak niye pilli arabaya binelim basar gaza gideriz. Bagaja mesela ben golf çantamı koymak isterim nasıl olacak, motorun kenarına mı sıkıştıracam is olacak yağ olacak.. :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

hepimiz için geçerli; hesap soracaksınız hak arayacaksınız, arada aynayada bakacaksınız, yoksa boş herşey, düzelmez....

2 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

Yok öyle bir dünya, yarım saatte dolduracağın pili 3 sefer doldurursun sonra çöp olur. Hızlı şarj şarj değildir yâni. Şu olabilir basitçe pil değişimi yapılabilir, örneğin aracında PO pili olur istasyona girersin pili değişir devam edersin gibi.. Bagajda içten yanmalı motor taşıyacaksak niye pilli arabaya binelim basar gaza gideriz. Bagaja mesela ben golf çantamı koymak isterim nasıl olacak, motorun kenarına mı sıkıştıracam is olacak yağ olacak.. :D

kardeş soruyoruz işte, ufak motor ufak alternatör, hani kimlik kaplayanların kullandığı mini honda jenaratörler gibi, varmı böye imkan :)

o zaman şöyle olsun, çift batarya ile 800 km. menzil, sakin sürüş,90-110 gibi(Tesla) basarsam 200 bassın ve hızlanma zaten über, böyle olsun yeter, gittiğim yerde doldururuz nasılsa, bunu yapsınlar bari....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

600 watt makkabı zor çalıştıran jeneratör 300kw aküyü sarj edecek. Sineğin kamyona kafa atması gibi

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
8 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

600 watt makkabı zor çalıştıran jeneratör 300kw aküyü sarj edecek. Sineğin kamyona kafa atması gibi

ohoooo ozaman uzay teknolojisi gizle altrenatör şart, çıkarsınlar zuladan, gerekirse savaşırız :)

 

bu durumda çift batarya şart, enazından bununla 700-800 km. tek seferde gitsinki işe yarasın, olmaz öyle 100 200 km. uzun yola uygun olmalı araç...

Tesla nasıl yapıyor yahu?

 

Tesla p100d  şarj olayı şöyle

 

evde  fişe taktık duvar konnektörü 75kwh    

60 amp / 240 volt devre kesiciye monte edilmiş bir Tesla Duvar Bağlantısı, 75 kWh yapılandırılmış araçlar için 11,5 kW'lık maksimum şarj oranına ulaşacaktır.

90 amp / 240 volt devre kesiciye monte edilmiş Tesla Duvar Bağlantısı, 100 kWh'lik bir yapılandırılmış araç için maksimum 17,2 kW şarj oranına ulaşacaktır.

yada  daha güçlüsü 100kwh

 

yolda ise bu lazımmış

 

sabit şarj istasyonu süperkompressör

120KW

https://www.tesla.com/models

 

 

doğrumu anladım, 90 amp. 240 volt jenaratör ile 100 kwh pilli aracı şarj ediyor, bu jenaratör ne boyutta ve şarj maliyeti ne olur?

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Aerodinamik kanununu başaran, ince uçlu nokia şarjı ile aracını doldurur gezer.

Pil ve motor en son düşünülebilir durumda.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
9 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Aerodinamik kanununu başaran, ince uçlu nokia şarjı ile aracını doldurur gezer.

Pil ve motor en son düşünülebilir durumda.

uzaya git dedin be adam :D

 

o zaman çare abd ye  yerleşmek, yada hayali bırakıp bu deveyi gütmek, olmaz bu iş.  biz araba falan yapamayız, heleki tam elektrikli....

 

The End.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Remzi Karaca

Enerjinin korunumu...
Enerjiyi hareketten elektriğe veya tam tersi dönüştürürseniz arada bir miktar ısı enerjisi açığa çıkar diye biliyorum. Yada diğer bir değişle kayıp olur.
Jeneratör motoru ile üretilen hareket enerjisini elektrik enerjisine dönüştürüp pili şarj edeceğiz. Daha sonra da pildeki elektrikten hareket enerjisi elde edip arabayı yürüteceğiz ve bu dönüşüm aşamasında karlı çıkacağız.
Bu konulardan çok fazla anlamamakla birlikte bana hiç gerçekçi gelmedi açıkçası.
Ne kadar dönüşüm o kadar kayıp :)

Misal araç 400 km elektrik ile gidiyordur, arada şehir dışına çıkacağım zaman menzilli artırmak için daha yüksek bir bedel ödeyerek gitmek bazı kişiler için kubul edilebilir.

Nasıl ki, araba yapalım deyince kimsenin aklına lastiğini de biz mi yapacağız sorusu gelmiyorsa, gidip lastik üreten yerli veya yabancı bir firmadan alınacağı aşikarsa, bu mantık bir çok parça için de geçerlidir.

Yapılması gereken Tasarım & Marka oluşturmak, araba değil.

Malum 5 firma da para kazanmak için çalışıyorlar ve bizlerden çok düşündüklerini tahmin ediyorum.

İnşallah başarılı olurlar da, bizler de memnuniyetle alırız...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
11 dakika önce, Remzi Karaca yazdı:

Enerjinin korunumu...
Enerjiyi hareketten elektriğe veya tam tersi dönüştürürseniz arada bir miktar ısı enerjisi açığa çıkar diye biliyorum. Yada diğer bir değişle kayıp olur.
Jeneratör motoru ile üretilen hareket enerjisini elektrik enerjisine dönüştürüp pili şarj edeceğiz. Daha sonra da pildeki elektrikten hareket enerjisi elde edip arabayı yürüteceğiz ve bu dönüşüm aşamasında karlı çıkacağız.
Bu konulardan çok fazla anlamamakla birlikte bana hiç gerçekçi gelmedi açıkçası.
Ne kadar dönüşüm o kadar kayıp :)

Misal araç 400 km elektrik ile gidiyordur, arada şehir dışına çıkacağım zaman menzilli artırmak için daha yüksek bir bedel ödeyerek gitmek bazı kişiler için kubul edilebilir.

Nasıl ki, araba yapalım deyince kimsenin aklına lastiğini de biz mi yapacağız sorusu gelmiyorsa, gidip lastik üreten yerli veya yabancı bir firmadan alınacağı aşikarsa, bu mantık bir çok parça için de geçerlidir.

Yapılması gereken Tasarım & Marka oluşturmak, araba değil.

Malum 5 firma da para kazanmak için çalışıyorlar ve bizlerden çok düşündüklerini tahmin ediyorum.

İnşallah başarılı olurlar da, bizler de memnuniyetle alırız...

şu olsa yeter, benzinliyle Ank-İst gidiş 100 tl. ye mal olsun,    hadi olduda koyduk diyelim, 400 km menzilli araç var, pili dolu,  bu araç jenaratörle desteklenince 50-60 tl şarja destek olmak için yakıt harcamasıyla pillere destek olup hedefe ulaşırsa olur bu iş,   tek sorun pilin ilk dolumu, onu evde birşekilde beleşe güneş paneli ile yada başka şeyle dolduruduk diyelim, arasıra uzun yol yapan insanlar için yeterli, 400 km zaten şehir içine yeter, akşam işten gelince takarız prize, uzun yolda mecbur kalırsak jenaratör açlıştırırız, bu olmalıki dağda bayırda kalmayalım....

 

hibrit olmaz çünki onda akü zaten zart diye bitiyor, geri kalan yolu içten yanmalı motor götürüyor, benim dediğim tersi,  araç hep elektrikle gidiyor,  normalde o yol için benzin harcamamdan daha azıyla içten yanmalı motor elektrik üretip pile destek olsun ve araç uzun yolu bitirsin, istediğim bu, böyle bir araç yolda hiç kalmaz, yolda şarj etmek için durup zaman kayebetmem, şehir içindede zaten 400 km. yi tek başına pille gieceğinden asla sorun yaşamam yolda kalmam, işe varınca yada eve dönünce ağır ağır şebeke akımıyla şarj olur ve daha ucuza dolar zaten, olay uzun yolda işi götürmesinde, sadece içten yanmalı motorlu bir araçtan daha ucuza götürmesi yeterli....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hadi pilli bebeği yaptık. Kim onaracak bunları, daha ampülü doğru takamayan servis çalışanı mı?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Remzi Karaca
Hadi pilli bebeği yaptık. Kim onaracak bunları, daha ampülü doğru takamayan servis çalışanı mı?


Bu yorumdan sonra olay çok farklı bir boyuta gider [emoji4]
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
9 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Hadi pilli bebeği yaptık. Kim onaracak bunları, daha ampülü doğru takamayan servis çalışanı mı?
 

dipsiz ampül bulamayan yedek parçacı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
10 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Hadi pilli bebeği yaptık. Kim onaracak bunları, daha ampülü doğru takamayan servis çalışanı mı?
 

basit, hak soran hesap soran hesap veren devlet olacak, bak o  zaman o servisler nasıl iş yapıyor, diğerleri nasıl yokoluyor...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
15 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Hadi pilli bebeği yaptık. Kim onaracak bunları, daha ampülü doğru takamayan servis çalışanı mı?
 

 

Çarpılan yanan yapışan çok olacak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Niye illaki en über teknolojiyi istiyoruz ki. Hele bir başlansın, iç piyasada bir yer edinsin...

Motoru Multijet olsun. Anadol 'da Kent motor yok muydu? Tasarım anlamında ilk piyasaya çıkan bakalım ne kadar beğenilecek.

Sırf yerli diye alan da olur, imkanlarını zorlayıp daha iyisini isteyende.

Focus Mk 1 'in motoru ile Fiesta Mk 5 'in motoru ne kadar benziyor ki birbirine. İlerleyen modellerde motorunu biz yaptık dediğimizde olur.

Sonuna bi "EV" takısı ile aynı kasayı elektrikli yaparız. "EV" yerli değil mi? "CA" olur.

Kim ne derse desin. Anadol kıvamında da olsa, yerli diyeceğimiz bir arabamız olur inşallah.

Kuş serisi gibi montaj hattı İtalya 'dan Türkiye 'ye oradan Ethiyopya 'ya olanı yerliden saymayız ama...

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
5 dakika önce, Recep Selim Kaya yazdı:

Niye illaki en über teknolojiyi istiyoruz ki. Hele bir başlansın, iç piyasada bir yer edinsin...

Motoru Multijet olsun. Anadol 'da Kent motor yok muydu? Tasarım anlamında ilk piyasaya çıkan bakalım ne kadar beğenilecek.

Sırf yerli diye alan da olur, imkanlarını zorlayıp daha iyisini isteyende.

Focus Mk 1 'in motoru ile Fiesta Mk 5 'in motoru ne kadar benziyor ki birbirine. İlerleyen modellerde motorunu biz yaptık dediğimizde olur.

Sonuna bi "EV" takısı ile aynı kasayı elektrikli yaparız. "EV" yerli değil mi? "CA" olur.

Kim ne derse desin. Anadol kıvamında da olsa, yerli diyeceğimiz bir arabamız olur inşallah.

Kuş serisi gibi montaj hattı İtalya 'dan Türkiye 'ye oradan Ethiyopya 'ya olanı yerliden saymayız ama...

 

yer edinsin ama son teknolojiyle,  başlangıç dediğin yerden olmaz, biz zaten o noktada değiliz, çok daha ilerdeyiz, neden zaman kaybedelim, gerek yok, zaten yapsakta olmaz, tren kaçtı, anadol kıvamında yerli aracı anında yaparlar, hayatta almam, istediğim bu değil, neler yapabileceğimizde biliyorum, kapasitemizin yüzde 10 nu kullanmak niye, tamamını kullansana, piyasada boşluk neredeyse oradan başlasana, biz devrim otomobili seviyesinde değilizki aynı yerden devam edelim,   olmaz o iş....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Çarpılan yanan yapışan çok olacak
Kesin. Daha arabasını yıkayıp çarpılanları göreceğiz ömrümüz yeterse
basit, hak soran hesap soran hesap veren devlet olacak, bak o  zaman o servisler nasıl iş yapıyor, diğerleri nasıl yokoluyor...
Öyle değil. Endüstriyel devrim öncesinde eğitimsel devrim yapılır. Sonrası kolay
dipsiz ampül bulamayan yedek parçacı?
Kaputu açınca olacağı bu

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Pilli araba şu an için ancak 2. Araç olur ve şehirde kullanırız.
Gece de sarkıtırız balkondan kabloyu.


Yerlinin yerlilik oranı en fazla %60 öteye geçmesi imkansız ve bu da yeterli.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
3 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Yerlinin yerlilik oranı en fazla %60 öteye geçmesi imkansız ve bu da yeterli.

 

%60 zaten hazır. O halde sadece tasarım ve marka mı kalıyor?

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Benzinli bile yapsan satar kaldı şahini doğanı üretsen o bile bir ton satar.Yeterki yapsınlar hiçbirşey için geç değildir.Yeterki siyasi malzeme yapılıp yozlaştırılmasın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...