İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - 2012 1.4TDCI Gazdan Ayağını Çekince Yığılıyor


Onur Tanrıverdi

Recommended Posts

Sercan Öztulum
Süleyman Can yazdı:

 

EGR bi ihtimal. Ama ben sensörlerden kaynaklandığını pek düşünmüyorum. İlk sebebi araç bilgisayara bağlandıktan sonra hiçbir arıza kodu vermiyor. Sensörlük bir durum olsa mutlaka ECU uyarı verirdi. Diğer sebebi, araçla seyir halindeyken silkelese veya gazlarken aynısını yapsa sensörden olabilirdi. Ama sadece gazdan ayağı çekince yapması sensörden kaynaklanmadığını düşündürtüyor.

 

Takozlara baktırın, eskiyenleri değişince yumuşuyor ama tam olarak çözülmüyor. 2003 den 2012'ye kadar 1.4 tdci 68ps 70ps motorların çoğunda bu sorun var.

 

 

Yüksek ihtimalle bu sorun enjektörlerden kaynaklanıyor. Anlaşılan bu sorun biraz pahalıya patlayacak.

Yorum bağlantısı
Sercan Öztulum
Mustafa Yanar yazdı:

Akslardan yapar mı acaba. 

Akslardan olsa bunu sürekli yapmaz mı? Bu durum sadece gaza basıp bırakınca oluyor. Yani resmen biri arabayı tutup sallıyor gibi oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sercan Öztulum
Süleyman Can yazdı:

Ben gaz tepkimesinden anlıyorum yığılmadan önce. 2. vites düşük devirde gaza azıcık dokunduğumda normalden fazla fırlarsa eyvah diyorum şimdi çekince yığılacak. Takoz değişince yine yumuşadı ama %100 çözmüyor. 

Ben ustadan haber bekliyorum enjektör ayarlayacaktı deneyip bakacağız. 
Siz şanzıman takozunu mu değiştirmiştiniz?

Yorum bağlantısı
Sercan Öztulum
Metin Taşcı yazdı:

3 ay önce ön takım + mazot pompa müşürü değişince silkeleme sorunu ciddi oran düzelmişti. 2-3 haftadır yine sorun yine baş göstermeye başlamıştı. bugun alt takımdan ses geliyor diye rotçuya uğradım ve salıncakların burcunda ciddi oranda boşluk oluşmuş. ileri geri hareket ediyordu. 3 ay önce taktığım salıncak 3 ayda bozulmuş ve tekrar değiştirdik (eskileri fabrika kabul ederse para iadesi olcak) 

 

sorun sanki düzeldi gibi geldi. sizce silkeleme bu durumla alakalı olabilir mi? 

Bende aynı sorun için baskı balatadan yapar mı diye düşündüm. Seyir halinde özellikle düşük viteste, vites değiştirmek için debriyaja bastığım zaman vınnnnn diye uğultu gibi bir ses geliyor. 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Sercan Öztulum
Metin Taşcı yazdı:

3 ay önce ön takım + mazot pompa müşürü değişince silkeleme sorunu ciddi oran düzelmişti. 2-3 haftadır yine sorun yine baş göstermeye başlamıştı. bugun alt takımdan ses geliyor diye rotçuya uğradım ve salıncakların burcunda ciddi oranda boşluk oluşmuş. ileri geri hareket ediyordu. 3 ay önce taktığım salıncak 3 ayda bozulmuş ve tekrar değiştirdik (eskileri fabrika kabul ederse para iadesi olcak) 

 

sorun sanki düzeldi gibi geldi. sizce silkeleme bu durumla alakalı olabilir mi? 

Sorunu çözebildiniz mi acaba?

Yorum bağlantısı
Sercan Öztulum
Metin Taşcı yazdı:

Maalesef hayır

 

Artım egrden kaynaklandığını düşünmeye başladım

Arabayı satmayı düşünüyorum iyice canı sıkıcı olmaya başladı. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sercan Öztulum
Süleyman Can yazdı:

Metin bey benim aracım 2004 fiesta d4 kodlu 1.4 tdci motor var. Tek ortak yanı motor olduğuna göre sanırım motor ile ilgili tahminimce enjeksiyon ile alakalı bir sorundan dolayı oluyor. Şanzıman alt takozu değişimi ile yumuşak yumuşak da olsa yine silkeliyor. Ben alıştım artık ama harbiden araba sattırır insana. Her yavaşlamada direk boşa alıyorum. :) 

Yüksek ihtimal enjektörlerle alakalı olduğunu düşünüyorum bende. Fakat enjektörlere bosh yetkili serviste baktırdım sorun yok dediler. Ustanın biri enjektörlerden olabileceğini söyledi. Rölantide gaza yüklenip bırakınca rölanti devrine düşerken motor stop edecek gibi olup devri öyle toparlıyor anlık olarak. 
Sanırım ya debriyajla aşk yaşıyacaz yada satıp kurtulacaz?

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Ü.Emre Kartal
Metin Taşcı yazdı:

Turbo selenoid valfini değiştirmeyi düşünüyorum

Değişme olmayacak ? ben değiştirdim, sadece performans bir tık iyileşti gibi oldu.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Süleyman Can yazdı:

 

Metin bey yetkili servisi arayıp sadece cihaza bağlayıp hata kodlarini öğrenmek istiyorum diyerek bı ziyaret edin. Son sanayiye gitmenizin üzerinden biraz vakit geçsin, kullanın. Sanayideki ustalar hata kodlarını siliyorlar.

 

Şu an askerdeyim o yüzden ben gidemiyorum. Bence sorun gaz pedalının veriyi yanlış okumasindan kaynaklanıyor. Pedala ne kadar basildiginin bilgisini ecuya yanlış gidince ecu da yakıyt bı az bı çok gonderiyor enjektorlere. 

Bu şekilde bir hata olsa araç siz gaza basmadığınızda anlık tüketimi 0 görmezsiniz, yine aynı şekilde debriyaja basınca araç deviri yükselmeye devam eder. 

 

Bunu test etmek kolay, pedal konum sensörü var onun hata kodu çıkar çıkmasa bile bahsettiğim şeyler olur. 

 

Benim şahsi görüşüm gazdan ayağı çekşnce ani yığılma motorun kasaya fazla ağır gelmesi. Courierde böyle bir şey olmuyor gördüğüm kadarıyla. 

Metin Taşcı yazdı:

 

 

araç neredeyse 260bin km oldu ve 150-200bin kmdir belki bu sorun var, ustalar biraz daha sür hata kodu verince çözeriz diye diye bu kmlere geldi :) gaza basınca/gazdan cekince olan silkemeleyi fiesta için olan şanzıman takozu ile biraz daha yumusattım ancak geç gaz alma problemi canımı sıkmaya başladı, bazen gaza basıyorum sanki arkadan biri aracı tutup sonra bırakıyormuş gibi tepki veriyor. bu sorunu çözmem lazım

Gazı geç almasının sebebi sensörlü olması, ne kadar bir geçten bahsediyoruz bilemem ama 1-2 sn kadar geç tepki çoğu araçta mevcut. 

 

Bahsettiğiniz şeyler benim aracımda da vardı ve bende turbo valfini değiştirdim sadece performans iyileşti

Yorum bağlantısı
Halil Uçar
Metin Taşcı yazdı:

aracı 9 sene /260bin kmdir kullanıyorum aracımın herşeyini tanıyorum :) bu dediğim olay turbolag olayı değil, zaten aracımızda da intercooler olmadığı için turbolag olayı cok az. benim dediğim olay bazen gaz veriyorum gaz yemiyor, aracı sanki arkadan birisi tutuyor ve birden birden bırakıyor gibi oluyor. tabi bu dediğim olay 2 snlık bişey.

2 sene önce bu işlem yapıldı değişen birşey olmadı.

 

bugun forscan programı ile maf,egr,yakıt pompası,gaz kelebeği kalibrosyon sıfırlama işlemlerini yaptım, silkeleme biraz daha azaldı, gaz tepkisi, çekişi bir miktar arttı. uzun yola gidince denerim artık.

2011 1.4 tdc aynı sorun. Aks , baskı balata, alt salıncaklar, şanzıman takozu değişti ama sorun devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Ekrem Öztürk

2008 1.4 tdci, her zaman olmasa da tüm viteslerde gazdan çekince en üst noktada silkelenme sorunu bende de oluyor. Sorunu çözebilen oldu mu acaba? Mazot pompası müşürünü değiştirmek kesin çözüm mü?

Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu

benim yığılmalar çok arttı artık çok fazla rahatsız ediyor.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Şerif Özhaseki

Fiesta gerçekten başa bela oldu. Bu mesele aracın bakımlı olmasıyla ilgili değil. Ayağımı gazdan çekince oluşan vuruntu ve 2bin devirde yaptığı silkeleme yüzünden aracı satacağım artık az kaldı. Sorunu çözebilen kimse yok galiba? 

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
  • 2 hafta sonra...
Ü.Emre Kartal

Benim aracım 2015 model 1.5 dizel, benzer şikayetler bende de bazen daha belirgin olarak vardı. Özellikle motor soğukken problem yok, ısınmaya başlayınca daha belirgin oluyordu. Ayak ilk 2 viteste gazdan çekildiği an sanki kazık fren yapmışım gibi öne yığılmalar, gaza hafif dokunsam dahi ani atılmalar oluyordu. Bazen hiçbir şey yok :) Sonra biraz irdeleme yapınca soğuk havada sıkıntı yok, hava sıcak ise problem var şeklinde gibi göründü. Ben bir girişimde bulunmadım bu konu ile ilgili çünkü sürekli olmayan ve aşırı rahatsız edici boyuta erişmeyen bir şeye net olarakta çözüm olmayacak ise masraf mantıklı gelmiyordu.

 

Geçtiğimiz haftasonu standart yağ/filtre bakımı yapıldı. Yapılmış iken zaten değişecek olan motor takozunu (1 sene önce yan sanayi ile değişti, ancak kışa girişle beraber yine kötü oldu) ve şanzıman üst takozunu orjinal olarak değiştirdim. Daha önce alt takozu değiştirmiştim (orjinal değil, Swag marka). Motor yağını 0w30 a geçiş yaptım (5w30 kullanıldı hep 118000'e kadar) değişim öncesi iç temizleyici kullandım. Yakıt filtresi de orjinal değişti. Şanzıman üst takozunu değişmemin sebebi bozuk olması değil, iki gün sonra onu değişmeyeyim mantığı idi. Sökülen parçada da yırtık yoktu(hatta görünce tekrar takıp aldığımı iadeyi bile düşündüm) çok hafif bir ince çizgi şeklinde iki tarafta iz oluşmuştu esnemeye bağlı olarak. Söken arkadaşın da söylediğine göre üst takoz kolay kolay bozulmuyormuş yeterki alt takoz ve motor takozu iyi olsun.

 

Şuanda aracımda soğuk sıcak hiç bu durum oluşmadı. Bunun çözümü ne derseniz bütün tuşlara basmış gibi olduğumdan çözüm sunamıyorum. Ekleme olarak daha önce 4 kızdırma bujisini orjinalle değiştirmiştim. Uyarı yoktu, 2 tanesi gidik çıktı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Benim aracım 2015 model 1.5 dizel, benzer şikayetler bende de bazen daha belirgin olarak vardı. Özellikle motor soğukken problem yok, ısınmaya başlayınca daha belirgin oluyordu. Ayak ilk 2 viteste gazdan çekildiği an sanki kazık fren yapmışım gibi öne yığılmalar, gaza hafif dokunsam dahi ani atılmalar oluyordu. Bazen hiçbir şey yok :) Sonra biraz irdeleme yapınca soğuk havada sıkıntı yok, hava sıcak ise problem var şeklinde gibi göründü. Ben bir girişimde bulunmadım bu konu ile ilgili çünkü sürekli olmayan ve aşırı rahatsız edici boyuta erişmeyen bir şeye net olarakta çözüm olmayacak ise masraf mantıklı gelmiyordu.

 

Geçtiğimiz haftasonu standart yağ/filtre bakımı yapıldı. Yapılmış iken zaten değişecek olan motor takozunu (1 sene önce yan sanayi ile değişti, ancak kışa girişle beraber yine kötü oldu) ve şanzıman üst takozunu orjinal olarak değiştirdim. Daha önce alt takozu değiştirmiştim (orjinal değil, Swag marka). Motor yağını 0w30 a geçiş yaptım (5w30 kullanıldı hep 118000'e kadar) değişim öncesi iç temizleyici kullandım. Yakıt filtresi de orjinal değişti. Şanzıman üst takozunu değişmemin sebebi bozuk olması değil, iki gün sonra onu değişmeyeyim mantığı idi. Sökülen parçada da yırtık yoktu(hatta görünce tekrar takıp aldığımı iadeyi bile düşündüm) çok hafif bir ince çizgi şeklinde iki tarafta iz oluşmuştu esnemeye bağlı olarak. Söken arkadaşın da söylediğine göre üst takoz kolay kolay bozulmuyormuş yeterki alt takoz ve motor takozu iyi olsun.

 

Şuanda aracımda soğuk sıcak hiç bu durum oluşmadı. Bunun çözümü ne derseniz bütün tuşlara basmış gibi olduğumdan çözüm sunamıyorum. Ekleme olarak daha önce 4 kızdırma bujisini orjinalle değiştirmiştim. Uyarı yoktu, 2 tanesi gidik çıktı :)

3 yıldır aynı problemi yaşıyorum, bugün test ettim kesinlikle haklısınız. Soğuk havada hiç bir problem yok, sıcak havada oluyor.

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım

Bende bütün takozlark orjinal değiştim ama sonuç alamadım.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Yanar

Bu sorunu çözdüm gibi, deneme aşamasındayım, kesinleşirse bilgi vereceğim, yaptığım forscan ve modifiyeli elm cihazıyla birkaç değişiklik ve ayar. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Lastik ebatı ve  dönüş çapının bu konuda verilenle uyuşmadığını gördüm ve onu burada verilen hesap aracındakine en yakın olana ayarladım, bunun dışında birkaç kalibrasyon yaptırdım ama onlara bakmam lazım çünkü hatırlamıyorum. 

https://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=16&t=15994

 

Aşağıdaki hesap makinesinde 195 50 15 girdiğimde çıkan sonuç  benim fiestada kayıtlı olan değer arasındaki fark oldukça fazlaydı. 

https://tiresize.com/calculator/

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Arkadaşlar bendeki fiestada yığılma sorunu kalmadı artık, yaptığım işlemler için aracı bilgisayara bağlamadan forscan işlemleri görünmüyor, zaman bulursam bağlanıp yaptığım işlemleri anlatacağım.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...