İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - 2012 1.4TDCI Gazdan Ayağını Çekince Yığılıyor


Onur Tanrıverdi

Recommended Posts

Halil Uçar
Metin Taşcı yazdı:

aracı 9 sene /260bin kmdir kullanıyorum aracımın herşeyini tanıyorum :) bu dediğim olay turbolag olayı değil, zaten aracımızda da intercooler olmadığı için turbolag olayı cok az. benim dediğim olay bazen gaz veriyorum gaz yemiyor, aracı sanki arkadan birisi tutuyor ve birden birden bırakıyor gibi oluyor. tabi bu dediğim olay 2 snlık bişey.

2 sene önce bu işlem yapıldı değişen birşey olmadı.

 

bugun forscan programı ile maf,egr,yakıt pompası,gaz kelebeği kalibrosyon sıfırlama işlemlerini yaptım, silkeleme biraz daha azaldı, gaz tepkisi, çekişi bir miktar arttı. uzun yola gidince denerim artık.

2011 1.4 tdc aynı sorun. Aks , baskı balata, alt salıncaklar, şanzıman takozu değişti ama sorun devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Ekrem Öztürk

2008 1.4 tdci, her zaman olmasa da tüm viteslerde gazdan çekince en üst noktada silkelenme sorunu bende de oluyor. Sorunu çözebilen oldu mu acaba? Mazot pompası müşürünü değiştirmek kesin çözüm mü?

Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu

benim yığılmalar çok arttı artık çok fazla rahatsız ediyor.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Şerif Özhaseki

Fiesta gerçekten başa bela oldu. Bu mesele aracın bakımlı olmasıyla ilgili değil. Ayağımı gazdan çekince oluşan vuruntu ve 2bin devirde yaptığı silkeleme yüzünden aracı satacağım artık az kaldı. Sorunu çözebilen kimse yok galiba? 

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
  • 2 hafta sonra...
Ü.Emre Kartal

Benim aracım 2015 model 1.5 dizel, benzer şikayetler bende de bazen daha belirgin olarak vardı. Özellikle motor soğukken problem yok, ısınmaya başlayınca daha belirgin oluyordu. Ayak ilk 2 viteste gazdan çekildiği an sanki kazık fren yapmışım gibi öne yığılmalar, gaza hafif dokunsam dahi ani atılmalar oluyordu. Bazen hiçbir şey yok :) Sonra biraz irdeleme yapınca soğuk havada sıkıntı yok, hava sıcak ise problem var şeklinde gibi göründü. Ben bir girişimde bulunmadım bu konu ile ilgili çünkü sürekli olmayan ve aşırı rahatsız edici boyuta erişmeyen bir şeye net olarakta çözüm olmayacak ise masraf mantıklı gelmiyordu.

 

Geçtiğimiz haftasonu standart yağ/filtre bakımı yapıldı. Yapılmış iken zaten değişecek olan motor takozunu (1 sene önce yan sanayi ile değişti, ancak kışa girişle beraber yine kötü oldu) ve şanzıman üst takozunu orjinal olarak değiştirdim. Daha önce alt takozu değiştirmiştim (orjinal değil, Swag marka). Motor yağını 0w30 a geçiş yaptım (5w30 kullanıldı hep 118000'e kadar) değişim öncesi iç temizleyici kullandım. Yakıt filtresi de orjinal değişti. Şanzıman üst takozunu değişmemin sebebi bozuk olması değil, iki gün sonra onu değişmeyeyim mantığı idi. Sökülen parçada da yırtık yoktu(hatta görünce tekrar takıp aldığımı iadeyi bile düşündüm) çok hafif bir ince çizgi şeklinde iki tarafta iz oluşmuştu esnemeye bağlı olarak. Söken arkadaşın da söylediğine göre üst takoz kolay kolay bozulmuyormuş yeterki alt takoz ve motor takozu iyi olsun.

 

Şuanda aracımda soğuk sıcak hiç bu durum oluşmadı. Bunun çözümü ne derseniz bütün tuşlara basmış gibi olduğumdan çözüm sunamıyorum. Ekleme olarak daha önce 4 kızdırma bujisini orjinalle değiştirmiştim. Uyarı yoktu, 2 tanesi gidik çıktı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Benim aracım 2015 model 1.5 dizel, benzer şikayetler bende de bazen daha belirgin olarak vardı. Özellikle motor soğukken problem yok, ısınmaya başlayınca daha belirgin oluyordu. Ayak ilk 2 viteste gazdan çekildiği an sanki kazık fren yapmışım gibi öne yığılmalar, gaza hafif dokunsam dahi ani atılmalar oluyordu. Bazen hiçbir şey yok :) Sonra biraz irdeleme yapınca soğuk havada sıkıntı yok, hava sıcak ise problem var şeklinde gibi göründü. Ben bir girişimde bulunmadım bu konu ile ilgili çünkü sürekli olmayan ve aşırı rahatsız edici boyuta erişmeyen bir şeye net olarakta çözüm olmayacak ise masraf mantıklı gelmiyordu.

 

Geçtiğimiz haftasonu standart yağ/filtre bakımı yapıldı. Yapılmış iken zaten değişecek olan motor takozunu (1 sene önce yan sanayi ile değişti, ancak kışa girişle beraber yine kötü oldu) ve şanzıman üst takozunu orjinal olarak değiştirdim. Daha önce alt takozu değiştirmiştim (orjinal değil, Swag marka). Motor yağını 0w30 a geçiş yaptım (5w30 kullanıldı hep 118000'e kadar) değişim öncesi iç temizleyici kullandım. Yakıt filtresi de orjinal değişti. Şanzıman üst takozunu değişmemin sebebi bozuk olması değil, iki gün sonra onu değişmeyeyim mantığı idi. Sökülen parçada da yırtık yoktu(hatta görünce tekrar takıp aldığımı iadeyi bile düşündüm) çok hafif bir ince çizgi şeklinde iki tarafta iz oluşmuştu esnemeye bağlı olarak. Söken arkadaşın da söylediğine göre üst takoz kolay kolay bozulmuyormuş yeterki alt takoz ve motor takozu iyi olsun.

 

Şuanda aracımda soğuk sıcak hiç bu durum oluşmadı. Bunun çözümü ne derseniz bütün tuşlara basmış gibi olduğumdan çözüm sunamıyorum. Ekleme olarak daha önce 4 kızdırma bujisini orjinalle değiştirmiştim. Uyarı yoktu, 2 tanesi gidik çıktı :)

3 yıldır aynı problemi yaşıyorum, bugün test ettim kesinlikle haklısınız. Soğuk havada hiç bir problem yok, sıcak havada oluyor.

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım

Bende bütün takozlark orjinal değiştim ama sonuç alamadım.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Yanar

Bu sorunu çözdüm gibi, deneme aşamasındayım, kesinleşirse bilgi vereceğim, yaptığım forscan ve modifiyeli elm cihazıyla birkaç değişiklik ve ayar. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Lastik ebatı ve  dönüş çapının bu konuda verilenle uyuşmadığını gördüm ve onu burada verilen hesap aracındakine en yakın olana ayarladım, bunun dışında birkaç kalibrasyon yaptırdım ama onlara bakmam lazım çünkü hatırlamıyorum. 

https://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=16&t=15994

 

Aşağıdaki hesap makinesinde 195 50 15 girdiğimde çıkan sonuç  benim fiestada kayıtlı olan değer arasındaki fark oldukça fazlaydı. 

https://tiresize.com/calculator/

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Arkadaşlar bendeki fiestada yığılma sorunu kalmadı artık, yaptığım işlemler için aracı bilgisayara bağlamadan forscan işlemleri görünmüyor, zaman bulursam bağlanıp yaptığım işlemleri anlatacağım.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Metin Taşcı yazdı:

Bekliyoruz hocam :) 

Yarın Pazar tüm günümü buna ayırabilirim 😂

Yarın garajda öğleden sonra araca bağlayayım tekrar, buraya yazarım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)

https://drive.google.com/file/d/1_ijZgkEPHlULZ4_YpE6di55Jc7fbwn2c/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1_d0NACsYjCH8EI70ykw9OAR06Adfke5E/view?usp=drivesdk

 

Forumdaşlar önce çip sekmesinden girip PCM modülünden lastik boyunu bulup forscan forumundaki gibi lastik boyuutunu değiştirdim, sonra  bakım onarım olan anahtar sekmesinden sırayla boyuna ivmelenme algılayıcısı, çekme kayma telafi sistemi, direksiyon açı sensörü kalibrasyonlarını yaptım.Şu an foruma konu olan sorun ortadan kkalktı, Mekanik olarak sadece ön diskler değişti. 

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mustafa Yanar yazdı:

https://drive.google.com/file/d/1_ijZgkEPHlULZ4_YpE6di55Jc7fbwn2c/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1_d0NACsYjCH8EI70ykw9OAR06Adfke5E/view?usp=drivesdk

 

Forumdaşlar önce çip sekmesinden girip PCM modülünden lastik boyunu bulup forscan forumundaki gibi lastik boyuutunu değiştirdim, sonra  bakım onarım olan anahtar sekmesinden sırayla boyuna ivmelenme algılayıcısı, çekme kayma telafi sistemi, direksiyon açı sensörü kalibrasyonlarını yaptım.Şu an foruma konu olan sorun ortadan kkalktı, Mekanik olarak sadece ön diskler değişti. 

Bahsettiğiniz ayarların motorun çalışmasıyla alakası yok. 

 

Direksiyon açı sensörü kalibrasyonu özellikle rot ayarında hata varsa ciddi sıkıntı çıkarır hele ki araçta esp varsa. 

 

Abs vs bambaşka şeyler ve lütfen bilginiz yoksa, araçta bir işlem yapılmadıysa gereksiz yere oynamayın. 

 

İlla yapacağım diyen arkadaşlar lütfen bu riskleri göze alıp yapsınlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Direksiyonla ilgili işlem yapıldığı için direksiyon kalibrasyonu yaptım, zaten bilgisayarı bilmeyen ve program kullanmaktan anlamayan bunları yapmasın, program orjinal, lisanslı program, ve dünyaca tanınmış bir forumu var, hata bende, ne diye paylaşıyorum ki, boyuna ivmelenme algılayıcısı kalibrasyonu özellikle yapılmalı, anlamıyorsanız ve korkuyorsanız yapmayın. Ben yaptım ve sonuç başarılı, program zaten yappman ve yapmaman gerekenleri söylüyor, 

Rot  ayarı yeni yapıldı, ayrıca 20 yıldır araç kullanıyorum ve düzgün rot ayarı yapamayan yere aracımı zaten götürmem. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mustafa Yanar yazdı:

Direksiyonla ilgili işlem yapıldığı için direksiyon kalibrasyonu yaptım, zaten bilgisayarı bilmeyen ve program kullanmaktan anlamayan bunları yapmasın, program orjinal, lisanslı program, ve dünyaca tanınmış bir forumu var, hata bende, ne diye paylaşıyorum ki, boyuna ivmelenme algılayıcısı kalibrasyonu özellikle yapılmalı, anlamıyorsanız ve korkuyorsanız yapmayın. Ben yaptım ve sonuç başarılı, program zaten yappman ve yapmaman gerekenleri söylüyor, 

Rot  ayarı yeni yapıldı, ayrıca 20 yıldır araç kullanıyorum ve düzgün rot ayarı yapamayan yere aracımı zaten götürmem. 

Mesleğiniz ile üslup örtüşüyor mu sizce? Aracın direksiyonunda işlem yapılır yaparsın başka, bu sorunun çözümü gibi sunmak bambaşka....

 

Yazdığınız şeylerin motorun çalışması ile ilgili 1 tane bağlantısı yok. Biri göstergenin sapmasını ayarlar, diğeri abs nin çalışması ile ilgili, diğeri ise direksiyonda bulunan sargı içerisindeki açı sensörü ile ilgili. 

 

Size aracınızı götürürsünüz götürmezsiniz de demedim. Burası açık bir yer ve o program orjinal lisanslı fakat erişimi de bir o kadar kolay bir program. Yani sizin yazınızı okuyup( bir üstte paylaştığınız detayların hiçbiri yoktu çözüm olarak yazdığınız yerde) doğrudan bir deneyeyim derse başına iş açabilir. Ki araçta sıkıntı varsa iş açabilir değil açar. Kalibrasyonu o anki duruma göre yapıyor çünkü. 

 

Son olarak, çözüm olarak paylaştığınız şeye karşıt bir görüş geldiğinde "ne diye paylaşıyorumki, hata bende" yanıtı veriyorsanız bir zahmet paylaşmayın bence. Zira inanıyor, güveniyor ve detayını biliyor olsaydınız eminim ki o cümle yerine yaptım

 çünkü şu şununla bağlantılı diye başlardı o cümle. 

 

Her neyse, konuyu okuyan olursa diye yazıyorum. Bile bile birinin canı yansın istemem, o sebeple yazdım. Yoksa benlik durum yok. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Yanar yazdı:

Arkadaşlar bendeki fiestada yığılma sorunu kalmadı artık, yaptığım işlemler için aracı bilgisayara bağlamadan forscan işlemleri görünmüyor, zaman bulursam bağlanıp yaptığım işlemleri anlatacağım.

 

Sorun ne zaman oluşmuştu sizde ?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Sorun aracı aldığımdan beri yani iki yıldır var ve buradan sorunun çözümüyle ilgili defalarca konu açıldı ve her defasında çözüme ulaşılamadı veya ulaşılsa da burada paylaşılmadı, ben de sorunla ilgili yardımcı olmak adına burada paylaşım yaptım fakat birisine zararı dokunacaksa paylaşımım kaldırılsın, kimsenin kılına zarar gelmesin, dediğim gibi bilmeyen ve yaptıklarını geri döndüremeyecek olan zaten yapmasın, sürçilisan etmişsem affola, araç bilgisiyle ilgili olarak kimseyle yarışmak gibi bir niyetim de yok, amacım sadece paylaşım, foruma katılanlara  bir faydam olursa ne mutlu bana, Metin Bey tarfından hem merakla beklenip hem de böyle bir cevap almak açıkçası şaşırttı beni. Dediğim gibi burada çok tecrübeli ustalar var, eğer çözümüm zararlıysa yazdıklarım  silinebilir.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Selamı Yıldırım

arkadaşlar enjektör bobinleri değişerek çözüme ulaştı. kisa devre varmış bobinlerde..

 

Not:

Arkadaşlar sorun devam ediyor. Enjektör bibini ile alakası yokmus. Motor hissiyati düzelince onunda düzenlediğini sandım..aynen devam ediyor bilginize..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Selamı Yıldırım

Sorun hala devam ediyor. Enjektör ile alakası yokmuş. Motor hissiyatı düzelince o sorununda düzenlediğini sandım. Ama devam ediyor bilginize..

 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Selamı Yıldırım
(düzenlendi)

Arkadaşlar arızayı şanzıman da aramayin, öyle bir hata yaptım düşük km de 100 bin de çıkma şanzıman taktım baski balata değişti sorun düzelmedi.. ayağı gazdan çekince gene aynı sekilde sarsılıyor.

tarihinde Selamı Yıldırım tarafından düzenlendi
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım

Aynen çağlar abi kafayi yedirecek bu sorun bana, olabilecek herşeyi değiştim derdi ne anlamıyorum..

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Selamı Yıldırım yazdı:

Aynen çağlar abi kafayi yedirecek bu sorun bana, olabilecek herşeyi değiştim derdi ne anlamıyorum..

 

Çıkma parça bulamıyorum o yüzden ben şüphelendiğim konunun üstüne gidemedim. Gaz pedalı arızası olduğuna neredeyse eminim. Sizin imkanınız var ise pedal değişip deneyebilir misiniz? Sıfırı çok pahalı çıkmacılardan da denemek için alamıyoruz. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Süleyman Can yazdı:

 

Çıkma parça bulamıyorum o yüzden ben şüphelendiğim konunun üstüne gidemedim. Gaz pedalı arızası olduğuna neredeyse eminim. Sizin imkanınız var ise pedal değişip deneyebilir misiniz? Sıfırı çok pahalı çıkmacılardan da denemek için alamıyoruz. 

Gaz pedalı dediğiniz şey basitçe bir potansiyometre aslında. Aracı bilgisayara bağladığınızda gaz pedalı konumunu görürsünüz. Bir anormallik varsa orada çıkar. 

 

Hadi çıktı diyelim doğrudan değişim yapılmaz, kalibrasyonu var. O da olmazsa değişim olabilir. Yeni taktığınız pedalı da kalibre etmezseniz sıkıntı çıkar

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...