İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - 2012 1.4TDCI Gazdan Ayağını Çekince Yığılıyor


Onur Tanrıverdi

Recommended Posts

Ü.Emre Kartal
Süleyman Can yazdı:

 

Düz boş bir yolda giderken yüksek devir çevirip hızlanın. Sonra yavaslayip tekrar deneyin. Bunu yapınca kısa süreliğine yigilmiyor. Şimdi aklıma mazot pompası mi acaba sorusu geldi. Devir yüksek iken gelen güçlü voltajla yakıtı doğru yolluyor, voltaj azalınca sapitiyor mu acaba? Aku ve alternator de olabilir.

Mazot pompası motor devri arttıkça istediği kadar fazla yakıt versin enjektörden geri dönüş artar veya azalır ihtiyaca göre. 

 

Yakıt hava karışım oranında bir tolerans var, o aralığın dışına çıkarsa yakıt fakir veya zengin karışım olur. Yığılma yaptıracak bir akış azlığı veya fazlalığı lamba yaktırır yahut arka planda kod bırakır geçici bir arıza ise. 

 

Basınç sensörü olabilir ancak o da akımla vs ilgili değil zamanla hassasiyeti bozulduğundan olur. Ki o zamanda arıza kodu alırsınız. Değişmeye bile gerek yok test için bilgisayara bağlanıp yolda anlık basınç değerleri okunursa belli eder. 2 tane sensör olması lazım. 

 

Yığılma sorunu neden oluyor derseniz eğer sebebi şu, 

 

Kalkış yaptınız vitesi 2 ye aldınız devir 1750 civarına geldi (torku max olduğu aralığa yani) sonra ayağı çektiniz gazdan ve yığıldı. Bunu biraz hissetmeniz normal çünkü araç gideceğini düşünüyor ama siz yok gitme diyorsunuz ve o tork birden kesiliyor eylemsizlik prensibi gereği öne yığılıyor. 

 

Aynısını 2.5-3000 devirde yapın yığılma minimumda olacak. Çünkü güç kademeli düşüyor. 

 

Bu yığılmalar çok hissediliyor ise önce takozlara baktırın, yansanayi vs takılmışsa zaten olumlu sonuç beklemeyin :) Daha önce motor takozunu yan sanayi taktım, 3 ay geçmedi daha kötü oldu. Bütün takozlar orjinal ve iyi durumda olmalı (çatlak vs dışında kauçuklar yumuşuyor esniyor zamanla bu çok önemli) 

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Süleyman Can yazdı:

 

Aracın torkunun kasaya göre fazla olması fizik kuralları dahilin de zaten yığılmaya sebep olur. 1800 devirde turbo giriyor devreye. Şehir içi hızlarda da en sık kullanılan Aralık 2. Vites 1800 2200 arası. 

 

Burada anormal olan en azından benim arac için; gaz pedalinin tepkimesi anormal. En az seviyede dokunduğum da fırlıyor, o an anlıyorsunuz çekince yigilacagini. Boşa atıp gücü safta aktarmayinca kurtarıyor. Bir de ilk calistirmada yapmaması var. Normali bu işte deyince arıza aratıyor. 

 

Ülkede işini iyi bilen usta olsa detaylı girisip mutlaka çözer. Ama bizdekiler genellikle alaylı. Bazılarında obd bile yok. Öyle cihaz baglayayim Bluetooth dan veri okuyayım falan bizimkilere ters. 

 

Sorun mekanikten ziyade elektronik bence. Bakalım çözülecek mi?

İlk başta motor soğukken hissetmemenizin sebebi yakıt karışımının zengin olması. Rölanti de yüksek haliyle ve titreşim az oluyor. Gaza dokununca fırlama oluyorsa aracın boğaz kelebeği ve egr si kalibrasyon istiyor olabilir. Bir işlem için sökülüp takıldıysa, akü bittiyse vs bu gerekebiliyor. 

 

Bir de özellikle kış ayında olur bu, motor takozu arızalı ise ilk marşta ses yapar. Hemen stop edip çalıştırsanızda sesi yapmaz tekrar. Ama parça arızalıdır aslında. Sadece ilk sürtünmede ısınınca ses kesiliyor ilk aşamada. Sonra iyice bozuluyor ve hep yapıyor

 

Ben yine söylüyorum takozların hepsini (3 adet var) kontrol ettirin, yansanayi varsa sorgusuz değişin. Orjinallerse hiç değişmedi ise zaten özelliği gitmiştir. 

Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
Süleyman Can yazdı:

 

Aracın torkunun kasaya göre fazla olması fizik kuralları dahilin de zaten yığılmaya sebep olur. 1800 devirde turbo giriyor devreye. Şehir içi hızlarda da en sık kullanılan Aralık 2. Vites 1800 2200 arası. 

 

Burada anormal olan en azından benim arac için; gaz pedalinin tepkimesi anormal. En az seviyede dokunduğum da fırlıyor, o an anlıyorsunuz çekince yigilacagini. Boşa atıp gücü safta aktarmayinca kurtarıyor. Bir de ilk calistirmada yapmaması var. Normali bu işte deyince arıza aratıyor. 

 

Ülkede işini iyi bilen usta olsa detaylı girisip mutlaka çözer. Ama bizdekiler genellikle alaylı. Bazılarında obd bile yok. Öyle cihaz baglayayim Bluetooth dan veri okuyayım falan bizimkilere ters. 

 

Sorun mekanikten ziyade elektronik bence. Bakalım çözülecek mi?

hocam benim araç çekince fazla yıgılmıyor, çok hafif bir şey var o da tölere edilebilir. benim problemim asıl gaza basınca. gaza basınca araba birden ileri atıyor kendini

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Selamı Yıldırım
Süleyman Can yazdı:

 

Basinca atildigi icin yigiliyor zaten. Asil sorun cekince degil pedala basinca. Vaktiniz var ise yetkili servise götürüp obd cihazına baglatin. Orijinal ekipmanla hata kodu okutulsun. Sensör yapıyor ama pedal mi oksijen mi başka bir şey mi anlamadım. Gelişmeleri paylaşırsanız seviniriz.

Çözen oldumu bu arızayı 

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ömer Günçü

arkadaşlar aynı arıza bende vardı. gaza bastıgımda yarım saniye bekliyor sonra birden ileri atlıyordu. gazdan çekince de bazen yapıyordu. özellikle motor sogukken olmuyordu ama beş altı km sonra ısınınca yapıyordu. gaz pedalına basmak resmen işkenceydi her bastıgımda ne kadar ufacık dahi bassam öne atlıyordu. baskı balatam bitmişti değişim yaptım, volanı da zımparaladı usta. çok şükür bu derdim bitti. şimdi gaza bastıgımda yumuşak şekilde gaz alıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...