Hüseyin Asa 23 Mayıs 2012 Paylaş 23 Mayıs 2012 1.25 ler şehir dışı baya az yakıyormuş. Bende 1.4 benzinli titanium var 16 jantlar ile Bursa şehir içinde 100 km / 6.7 şehir dışı Bursa İstanbul arası 100 km / 4.8 yaktı. Yorum bağlantısı
Musa GÜVEN 23 Mayıs 2012 Paylaş 23 Mayıs 2012 ben sakın kullanıyorum sehır ıcı ızmır trafıgınde bınmeme ragmen hepte kalabalık yerler 1.4 tdci 2010 fiestamla 50 tl ye 270 - 300 km gıdıyorum ama tapa gaz basmam ısık yandıysa dıbıne kadar kokleyıp frenlemem onceden saptayarak hareket edıyorum fıltrelerı gec degıstrmıyorum ayrıca ısınmadan asla basmam 3000 devırı pek gecmem lastık bassınclarını 3,4 haftada kontrol ederım lutfen yakıt ıcın camlarınızı sonuna kadar ındırmeyınız 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 23 Mayıs 2012 Paylaş 23 Mayıs 2012 arkadaşlar, aynı sıkıntı benimde başıma geldi. küçük motor araçlar, uzun yolda insanı şaşırtabiliyor. ben combo 1.3 cdti ile samsun ş.içi 6-6,5 yakarken, uzun yolda 7 litre yaktığım bile oldu. nasıl oldu, klima+biraz fazla hız (110-120), vitesleri biraz daha yüksek devirde değiştirmek(şehir içindeki gibi değiştirince çekmiyor), en ufak eğimde 5.vitesten 4.vitese düşmek gibi olumsuzluklar, küçük motorun dezavantajları. unutmayın, sıfır araçların yakıt tüketimi testi, laboratuarda, dönen silindir üzerinde, eğimsiz pozisyonda, araçta bir kişi, klima çalışmazken yapılıyor. tüm bu şartlar bozulunca tabiki hepsi yakıtı arttırıyor. klima yaklaşık 5-8 beygir çeker. dolayısıyla, 68 beygirlik araçta 8 beygirlik klima yükü, % 12 lik güç kaybı yaratırken, 109 beygirlik araçta % 7 lik güç kaybı yaratıyor. yani motor ne kadar güçlü ise, yakıtı etkileyen olumsuz etkenlerden o kadar az etkileniyor. onun için fiestadan katalog değerini yakması pek beklenemez. Yorum bağlantısı
Yaşar Özleyen 24 Mayıs 2012 Paylaş 24 Mayıs 2012 (düzenlendi) http://www.halaogull...astikhesap.html Buradan hesaplayabilirsiniz. 24 Mayıs 2012 tarihinde Ahmet Kıyak tarafından düzenlendi Büyük harf Yorum bağlantısı
Misafir 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 Ankara-Ereğli gidiş geliş, arada Akçakoca, Alaplı ve Düzce'nin içine giriş çıkışlarla dahil 690km yolda, yaklaşık 42-45lt yaktı. Yol bilgisayarı 6,9lt/100km gösteriyordu. Düzceden, Ankara gişelere 1 saat 15 dakikada girecek şekilde ve genelde güzergah boyu araç son limitlerdeydi. Zaman zaman klima açık, 3 kişi ve bagaj boştu. Gözlemlediğim uzun yol tecrübelerine göre tüm küçük motorlu turbo araçlar gibi 120km hızda yakıt tüketim eğilimi bir üst hacimlere yaklaşıyor. Ancak bu eğilim 1,3 multijete göre biraz daha fazla. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Misafir 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 Evren bey 45 litre yakıt nasıl aldınız Yoldan aldım:) Yola çıkarken ve dönüşte olmak üzere ikmalimiz oldu. Ankaradan Full depo çıktım. Gidiş(Ankara-Ereğli)-Dönüş(Alaplı-Akçakoca-Düzce). Düzce'den çıkmadan depoda mazot azalınca fullettim tekrar. Yaklaşık 217tl'lik mazot aldım. Ankara'ya döndüğümde mazot çeyreğin hafif üstündeydi. Aracı aldığımızda da mazot biraz daha fazlaydı. Yaklaşık rakam olarak verdim bu yüzden. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 (düzenlendi) Fiestamın yakıt değerleri yol bilgisayarı değerler bugun yola cıkmadan sıfırladım güzergah istanbul izmit izmit şehir içi izmit üzeriden ağva koy yolları koy yollarından şile şileden istanbula donuş..0.2 l ise rölanti tüketim değeri.. Bu araba bozuk, bu kadar az yakmaması lazım. Hatalı üretim 25 Mayıs 2012 tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 Ruhan hocam daha düşük olurduda arada dangalakların gazına gelip yapıştırdığım oldu :)Focusla aynı yolu 3.1 ile mustafanın yanına gitmiştim.. ah o dangalaklar yok mu? tam uzun yola çıkıyorum, diyorum ki dur bir az yakma rekoru kırayım...20-30 km gittikten sonra bir dangalak çıkıp bir sıkıştırıyor...bende duramıyorum, kedi fare gibi oynuyorum onunla...rampa yukarı 180 falan derken ohooooo bir bakıyorum bizim rekor tersine işlemiş Yorum bağlantısı
Gürsoy Bayram 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 (düzenlendi) küçük bi pazar gezintisi yaptım bugün ve şehir dısı agırlıklı bi kullanımdaki ortalamam sanırım gayet yeterli bi seviyede ekonomi sağlamışım (Tekirdağ-şarköy arası yaklaşık 200 km) resim biraz kötü oldu sanırım ama görülebiliyodur sanırım 27 Mayıs 2012 tarihinde Gürsoy Bayram tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Gürsoy Bayram 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 3,3 litre mi yazıyor orada? evet Ruhan bey 3.3 tü en son ortalama Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 evet Ruhan bey 3.3 tü en son ortalama benim gözler sakat olduğu için(yakın problemi) tam göremedim. maşallah, az gayretle 3,0 rahat görürsünüz demekki... Yok artık lebrwon james diyorum 200 km yolu 3.3 le mi tamamladınız ? Ortalama hızını kaçtı.Genelde kaç km ile seyir halinde idiniz ? iştahın kabardı değil mi? Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 Dangalaksız bir yol bulmak lazım . çok zor Yorum bağlantısı
Gürsoy Bayram 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 benim gözler sakat olduğu için(yakın problemi) tam göremedim. maşallah, az gayretle 3,0 rahat görürsünüz demekki... iştahın kabardı değil mi? resim kalitesi cok iyi olmadıgı için normaldir sizde değil yani sorun daha fazla düşeceğini sanmıyorum ama deneme fırsatım olursa deneyeceğim... Yok artık lebrwon james diyorum 200 km yolu 3.3 le mi tamamladınız ? Ortalama hızını kaçtı.Genelde kaç km ile seyir halinde idiniz ? hızım sabit değildi ama yaklaşık 80-90 km si 50kh/h kalanıda 80 civarıydı değişen oranlarda tekirdağ çok inişli çıkışlı bi yer oldugu için şehir içinde cok artıyo 6,5 lt ye kadar çıkıyor çoğu zaman ama şehirler arası yolda sabır varsa cok ekenomik bu motorlar... Yorum bağlantısı
Gürsoy Bayram 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 en çok dikkat ettiğim deviri yaklaşık 1800-2000 arası tutma konusu gerçektende işe yarır,yor, özelliklede düz mevkiilerde Bu araç 44 bindemi 34 bindemi ? 34binde Yunus bey Yorum bağlantısı
Gürsoy Bayram 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 (düzenlendi) Yol bilgisayarında ortalama hız vvarmı o kaç ?_ var yanlış hatırlamıyorsam onu sıfırlamamıstım sadece tuketımı sıfırlamıstım , ama o karma kullanımda 35 km civarını gosteriyordu hatırladığım. bi de göstergeler arasında ortalama tüketim harıcınde anlık tüketimi gösteren bi bölüm yok benimkinde bu hepsinde aynı mı yoksa yeni modellerde mevcut mu acaba? 27 Mayıs 2012 tarihinde Gürsoy Bayram tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 Bende anlık tüketim değeri de var 4 vites maksimimum gazda 16l/100 üstü görmedim.. Düz yolda 4. viteste sabit 2000 devire geldiğinde ortalama yakıt tüketimini sıfırlayıp 500 metre kadar gidip ortalama tüketim değeri alırmısın. Birde aynısını 5. vites 2000 devirde yap bakalım 4. vites ile 5. vites arasında nekadar fark var görelim. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 Düşük devrde tam gaz çok yakıyor. Rampa çıkarken vites düşürmek onun için daha avantajlı oluyor (çoğu zaman) Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 (düzenlendi) Aynı yakıt miktarı geçse bile, devir arttıkça hız da artığından tüketim düşmesi mantıklı. Yani aynı gazla daha çok yol gitmiş oluyor. 27 Mayıs 2012 tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 Bende anlık tüketim değeri de var 4 vites maksimimum gazda 16l/100 üstü görmedim.. ben 33 litreyi gördüm Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 Yarın okula arabayla gidersem bunları deneyeceğim. İmkanın varsa 500metre yerine 1-2 km kadar git. Sonuclar daha net olur. Zaten ortalama tüketimi sıfırlayıp teste başladığında 500 metre sonra ortalama tüketimdeki değer değişmemeye başlar.. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 Düz yolda 4. viteste sabit 2000 devire geldiğinde ortalama yakıt tüketimini sıfırlayıp 500 metre kadar gidip ortalama tüketim değeri alırmısın. Birde aynısını 5. vites 2000 devirde yap bakalım 4. vites ile 5. vites arasında nekadar fark var görelim. ben çok denedim hocam...4.vites 1750 devir 2.3-3,0 yakarken 5.vites 1750 devir 3,3-3,7 gösteriyor. bana göre nedeni artan rüzgar direnci... Yorum bağlantısı
Burak Koca 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 ben çok denedim hocam...4.vites 1750 devir 2.3-3,0 yakarken 5.vites 1750 devir 3,3-3,7 gösteriyor. bana göre nedeni artan rüzgar direnci... Hocam bence hem rüzgar direnci, hemde motorun kasayı daha rahat taşıyabilmesiyle ilgili bu durum tabi sürat arttıkça değişen sürtünmeninde (lastiklerle-yol arasındaki) de payı olabilir bu işte. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Mayıs 2012 Paylaş 27 Mayıs 2012 ben çok denedim hocam...4.vites 1750 devir 2.3-3,0 yakarken 5.vites 1750 devir 3,3-3,7 gösteriyor. bana göre nedeni artan rüzgar direnci... Bende onu merak ettim. Evet rüzgar direnci artıyor ama vites büyüdüğü için daha düşük devirde daha yüksek hızda gidilebiliyor. Acaba tüketim aynımı diye düşündüm. Aynı ise 5. vites sadece zamandan tasarruf. Eğer yüksek ise az yakayım diye hep 5. vitese atmaya gerek yok. Bazı yerlerde 4. vites yeterli oluyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts