İçeriğe Yönlendir

Fiesta Vl - Yakıt Tüketimi


Engin Oynak

Recommended Posts

Cenk Yıldız

yav arkadaşlar hep yazıyorsunuz ya yol bilgisayarı ortamalarını gerçekten tutuyormu yoksa sadece gösterenimi yazıyorsunuz. çünkü tam bir yıldır kullanıyorum(2009 tdci tit) 6.6 ile başladı şuan 6.1 gösteriyor, bu hesaptan 23-24 lira arası yakması lazım 100 km.de 6.1 x 3.95(1litre mazot fiyatı) ama allaha şükür km hesabıyla o kadar yakmıyor. yani depoyu doldurup km sıfırlıyorum sonra geri dodur böl km yeklasik hesap km.de hıza göre 20 lira civarı yakıyor. diyeceksiniz deponun tam dolmaması yada istasyon farkı falan ama 10 kerenin 9unda aynı istasyondan alıyorum ama değiştirsemde aynı oluyor.

Yorum bağlantısı
Mahmut GENÇ

istanbul ankara arasında arada abantada uğrayarak yaklaşık 500 km yolu 110 120 km hız civarında 5,2 lt yakarak gittim

dönüşte ise ankara istanbul arası 420 km yi sabit 100km hızla 4,3 lt yakarak geldim. rakamlar iyi gibi

Yorum bağlantısı
Erdinç Yılmaz

175 65 14 ün muadili 175 55 15 dir.195 50 15 ise 195 60 14 e tekabül ediyor.Çap olarak 175 65 14 dah büyük.

yani ilki taban genişliği, ikincisi yanak yüksekliği, üçüncüsü ise jant yüksekliği.

yanlışım yoksa şayet bu şekilde...

Yorum bağlantısı
Onur Efe

Opet yakıtı ile full yakıtı arasında zerre kadar fark görmedim. Fiyat dışında. Bu nedenle fullden alırım.

Sırf kullanım faktörünü elimine etmek için hız sabitleme ile 5. vites 98 kmh sabitledim ve 1.5 saat dümdüz yol gittim. Tükettim bu halde bile 5.2 Lt altına düşmedi 100 km de.

Sonuç: araç 5000 km de ve fabrika verisi olan 3.9 a yaklaşmasına imkan bile yok. Çok yakıyor. Kimse bana rodaj falan demesin bozuk işte araba. Var bir gariplik.

Yorum bağlantısı
Serdar Can

Opet yakıtı ile full yakıtı arasında zerre kadar fark görmedim. Fiyat dışında. Bu nedenle fullden alırım.

Sırf kullanım faktörünü elimine etmek için hız sabitleme ile 5. vites 98 kmh sabitledim ve 1.5 saat dümdüz yol gittim. Tükettim bu halde bile 5.2 Lt altına düşmedi 100 km de.

Sonuç: araç 5000 km de ve fabrika verisi olan 3.9 a yaklaşmasına imkan bile yok. Çok yakıyor. Kimse bana rodaj falan demesin bozuk işte araba. Var bir gariplik.

yol bilgisayarı ile değil de bir de depoyu tam doldurarak ölçüm yapın. Benim yol bilgisayarım biraz yüksek gösterebiliyor. Depoyu doldurarak ölçüm yaptığımda daha düşük değer elde edebiliyorum.

Yorum bağlantısı
Yener Yıldırım
(düzenlendi)

Kayseri - Mersin arasında yaklaşık 1000 km yaptım, yol bilgisayarı 4,6lt/100km yi gösteriyordu, kendi hesabımla kilometreye 18 kuruş yaktım yol bilgisayarıyla aynı. Hızmı çoğunlukla 100 kmye sabitledim ara ara 70 km ve 120 kmyi de gördüm.

Bu arada şehir içinde en son 100 kmde 3,9'u gördüm :D

tarihinde Yener Yıldırım tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Efe

yol bilgisayarı ile değil de bir de depoyu tam doldurarak ölçüm yapın. Benim yol bilgisayarım biraz yüksek gösterebiliyor. Depoyu doldurarak ölçüm yaptığımda daha düşük değer elde edebiliyorum.

Serdar bey dediğinizi yaptım aracı aldığım günden beri dediğiniz şekilde ölçüm yaparım. Yol bilgisayıryla tamamen aynı değerler veriyor.

Kayseri - Mersin arasında yaklaşık 1000 km yaptım, yol bilgisayarı 4,6lt/100km yi gösteriyordu, kendi hesabımla kilometreye 18 kuruş yaktım yol bilgisayarıyla aynı. Hızmı çoğunlukla 100 kmye sabitledim ara ara 70 km ve 120 kmyi de gördüm.

Bu arada şehir içinde en son 100 kmde 3,9'u gördüm :D

Olması gereken bu ancak benim arabada olmuyor. Bugün filitreyi değiştiriyorum. Bakalım durum ne olacak. Bu arada yoğun tavsiye neticesinde 40 50 lira nemden buruşan kağıt filitre yerine 135 liraya KN kutu içi filitre siparişi verdim. Sonucu paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Recep Akpınar

Arkadaşlar hız sabitleyiciyle kullanınca yakıt tüketimi artıyor. Hız sabitleyiciyle : km/225 krş Manuel kullanınca km/190 krş aynı hafta içinde denedim aracım 2012 1.4 tdcı fiesta. Daha aracım 4000 kmde bakıma gitmedim ama kitaptakiyle hiç alakası yok uzun yolda 100 kmde 5 litreye düşüyor

Yorum bağlantısı
Onur Efe

Arkadaşlar hız sabitleyiciyle kullanınca yakıt tüketimi artıyor. Hız sabitleyiciyle : km/225 krş Manuel kullanınca km/190 krş aynı hafta içinde denedim aracım 2012 1.4 tdcı fiesta. Daha aracım 4000 kmde bakıma gitmedim ama kitaptakiyle hiç alakası yok uzun yolda 100 kmde 5 litreye düşüyor

Bana da öyle geldi. Hız sabitleyici ile daha çok yakıyor gibi gerçekten. Manuel kullanınca 0.1 0.2 lt/100 km daha az oluyor sanki ama teknik olarak ölçemedim bu durumu. Evet kitapçıkla alakası yok. Düpedüz kandırılıyoruz.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Hız sabitleyici konfor amaçlıdır ; ekonomi amaçlı bir özellik değildir.. Yol durumuna göre ekonomikte olabilir ; pahalıyada gelebilir ..

Yorum bağlantısı
Onur Efe

Hız sabitleyici konfor amaçlıdır ; ekonomi amaçlı bir özellik değildir.. Yol durumuna göre ekonomikte olabilir ; pahalıyada gelebilir ..

Kesinlikle fiestada ekonomik değil. BMW de kullandım çok ekonomikti.

Yorum bağlantısı
Yener Yıldırım

Valla fazla yaktırabilir ama hız sabitleyicideki konforu hiçbirşeye değişmem. 340 km yolu sabitleyiciyle 3,5 saatte tek başıma yorulmadan gittim.

Bu arada bence yakıt tasarrufu için hız sabitleyiciyi düz yolda kullanıp rampa inerken ve çıkarken kullanmamak lazım.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

rampa inerken ve çıkarken hız sabitleyici kullanırsanız, yakıt tüketimini arttırırsınız. 120 ile rampaya dalıp, rampa çıkarken hızınızı kademeli olarak düşürüp anlık tüketimi kontrol altında belli bir seviyede tutarsanız, ekonomi yaparsınız. bırakın fiestayı, ben imzadaki aracımla daha yeni aynı taktikle yol bilg. 3,5>>>>>>gerçek tüketim 3,76 yaktım.(samsun-ordu-samsun) hiçde öyle 90 a falan sabitlemedim. 50 ile 115 arasında sürekli değişen hızlarda, dura dura gittim. 6-7 defa dur-yemek ye-çay iç-gez. stop-startların arasında motor tamamen soğuyordu. bu şartlarda bunu yaktım. bu fazla yakan araçlarda mutlaka bir sorun vardır.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

şimdi bu öyle bir şey ki... şehirler arası şu kadar yakıyor cümlesinin altında bir dolu parametre var. hava sıcaklığı, lastik havaları, yolun eğimi, eğimlerde gaza basış tarzı, eğimlerdeki hız, düz yoldaki seyir hızı, aracı boşa atma, yük ve yolcu durumu, vites değiştirme devirleri, sabit gazda mı gidiliyor, yoksa ayak sürekli gaza bir yükleniyor bir bırakıyor mu, rampa aşağı gaz mı basılıyor, yoksa sabırla viteste mi iniliyor, aracın bakımları, kaçak mazot, yeni yükleme yapılmış bir istasyondan alınmış mazot, mazot aldığınız andaki hava sıcaklığı(hava sıcakken yakıt genleşir, daha az yoğun mazot alırsınız onun için ya gece geç saat, yada sabah erken saat yakıt alınmalı), araca takılmış ve yakıtı etkileyen aksesuarlar, elektrik yükü gibi daha sayamadığım bir dolu parametrenin yakıta etkisi vardır. bunlardan biri veya bir kaçı bile fazla tüketime neden olabilir. hepsini kontrol altına alıp (doğru bir şekilde), öyle ölçmek lazım. benim, 2010 fluence kullanıp(20 yıllık sürücü), yokuş aşağı boşa atan arkadaşım var. "vitese atsana niye mazot yakıyorsun" dediğimde, "hadi len, olur mu öyle saçma şey" diyor. yakıt tüketimi konusunda bilinen-bilinmeyen o kadar çok nokta var ki, ben bile hepsini bildiğimden emin değilim. ama katalog değeri ş.içi 4,8 ş.dışı 3,6 olan bir araç, ş.dışı 5,2 nin altına inmiyorsa, saydığım parametrelerden bazıları dikkate alınmıyor demektir. ben tüketimimi ve kullanım tarzımı, çok yakan arkadaşlarımla konuştuğumda, e canım öylede araba kullanırsak zevk almayız diyorlar. o zaman niye fazla yakıyoruz demeyin diyorum bende. bu bir tercih meselesi, belli zevklerden ödün vermez, ben rampa yukarı gaza basarım derseniz, o zaman niye fazla yakıyorum dememelisiniz. araba ne yapsın. yol bilg. olan araçlar zaten gösteriyor ne zaman fazla ne zaman az yaktığını. herkes deneme-yanılma yoluyla optimum tüketimi bulabilir aslında. saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Onur Efe
(düzenlendi)

şimdi bu öyle bir şey ki... şehirler arası şu kadar yakıyor cümlesinin altında bir dolu parametre var. hava sıcaklığı, lastik havaları, yolun eğimi, eğimlerde gaza basış tarzı, eğimlerdeki hız, düz yoldaki seyir hızı, aracı boşa atma, yük ve yolcu durumu, vites değiştirme devirleri, sabit gazda mı gidiliyor, yoksa ayak sürekli gaza bir yükleniyor bir bırakıyor mu, rampa aşağı gaz mı basılıyor, yoksa sabırla viteste mi iniliyor, aracın bakımları, kaçak mazot, yeni yükleme yapılmış bir istasyondan alınmış mazot, mazot aldığınız andaki hava sıcaklığı(hava sıcakken yakıt genleşir, daha az yoğun mazot alırsınız onun için ya gece geç saat, yada sabah erken saat yakıt alınmalı), araca takılmış ve yakıtı etkileyen aksesuarlar, elektrik yükü gibi daha sayamadığım bir dolu parametrenin yakıta etkisi vardır. bunlardan biri veya bir kaçı bile fazla tüketime neden olabilir. hepsini kontrol altına alıp (doğru bir şekilde), öyle ölçmek lazım. benim, 2010 fluence kullanıp(20 yıllık sürücü), yokuş aşağı boşa atan arkadaşım var. "vitese atsana niye mazot yakıyorsun" dediğimde, "hadi len, olur mu öyle saçma şey" diyor. yakıt tüketimi konusunda bilinen-bilinmeyen o kadar çok nokta var ki, ben bile hepsini bildiğimden emin değilim. ama katalog değeri ş.içi 4,8 ş.dışı 3,6 olan bir araç, ş.dışı 5,2 nin altına inmiyorsa, saydığım parametrelerden bazıları dikkate alınmıyor demektir. ben tüketimimi ve kullanım tarzımı, çok yakan arkadaşlarımla konuştuğumda, e canım öylede araba kullanırsak zevk almayız diyorlar. o zaman niye fazla yakıyoruz demeyin diyorum bende. bu bir tercih meselesi, belli zevklerden ödün vermez, ben rampa yukarı gaza basarım derseniz, o zaman niye fazla yakıyorum dememelisiniz. araba ne yapsın. yol bilg. olan araçlar zaten gösteriyor ne zaman fazla ne zaman az yaktığını. herkes deneme-yanılma yoluyla optimum tüketimi bulabilir aslında. saygılarımla.

Şimdi dediklerinize katılıyorum. Sırf bu şartları elimine etmek için dümdüz yol sabah saatleri trafik yok ve 99 km sabit hızda 1.5 saat neredeyse vites bile değiştirmeden yavaşlamadan kullandım. Lastik havaları tam araç boş bagaj yükü 18 kg idi. Hava sıcaklığı 22 derece güneşli yol kaplaması güzel rampa iniş ve çıkış yok. Mazot NŞA da fullpetten alınmış. Hep fullpetten alınır zaten. Bu durumda hedefim en ekonomik sürüş için kasmak olduğundan 99 km (aslında gps de okunan süret 94 km idi.) ayarlandı. Sürat sabitlendikten sonra bilgisayar sıfırlandı. Buna rağmen 5.2 in altına düşmedim. Şehir içi direk 6.5 Lt.

Ancak bugün KN hava filitresi aldım ve 5000 km lik orjinal peçete filitreyi çıkarıp yeni filitreyi taktıktan sonra bilgisayarı sıfırladım ve 25 30 km şehir içi kullanımı sonunda 5.6 litre okuyorum. Bu daha önce şehir içinde görmediğim bir değerdir. Ölçümlerim devam edecek ve yeni filitre ile yakıt durumunun nihayi halini aktaracağım. Şehirler arası 4.2 falan yakalasam kitapçık değerini zaten beklemiyorum. ancak 5 lt altına düşmüyorsa bir sorun vardır ve bu sorun kesinlikle kullanım şeklim ortam şartları değil. Kaldı ki lab ortamında şi şd tüketimi hesaplanırken de sabit 90 km hızla ölçüm yapmıyorlar. Değişik hızlarda belli süre kullanımda tüketim oratalamaları alınıyor.

tarihinde Onur Efe tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

i7jT3.jpg

Testte kullanılacak araçların en az 3000 km kullanılmış olması gerekiyor. Test iki bölümden oluşuyor; şehir içi ve şehir dışı.

Şehir içi testi

Bu test bir laboratuarda 20C ila 30C sıcaklıkta döner bir yol üzerinde motor soğuk olarak başlanarak yapılır. Bu testte çeşitli hızlanmalar, sabit hızda gidişler, yavaşlamalar ve boşta çalışmalar bulunuyor. En yüksek hız 50 km/s, ortalama hız 19 km/s ve geçilen mesafe de 4 kilometredir. Yukarıdaki grafikteki birinci bölüm bu testi gösteriyor. Testin bu bölümü şehir içinde sürekli dur kalk trafiğini yansıtıyor.

Şehir dışı testi

Bu test şehir içi testinin hemen ardından yapılır ve aşağı yukarı yarısı sabit hızda gidişten ve geri kalanı da hızlanma, yavaşlama ve biraz boşta çalışmadan oluşur. En yüksek hız 120 km/s, ortalama hız 63 km/s ve geçilen mesafe de 7 kilometredir. Bu test de aşağıdaki grafiğin sağ tarafında gösteriliyor.

Ortalama yakıt tüketimi rakamı

Ortalama yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı rakamlarının bileşimidir. Bu nedenle, her iki testin her bölümde geçilen mesafeye göre ağırlıklı olarak alınmış ortalamasıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bilal Kırar

28 nisan 1 mayıs tarihleri arasında edremit izmir denizli istikametinde 1200 km üzerinde bi seyahat yaptım izmir aydın otobanda sanırım 1.4tdci fiestanın görebileceği en son hız olan 180 de görerek ayarsız bi kullanımla 240 lira yakıt kullandım idare eder diyorum çokta yavaş kullandığımı düşünmüyorum zaten. Ayrıca izmir şehir içi trafiğinide katarsak bence az bile :)

Yorum bağlantısı
Cenk Yıldız

arkadaşlar son tüketimimi yazmak istedim, 265 km 50 tl yaktı yani 4.7lt/100km ediyor 200km şehirler arası 65km şehir içi ölçtüm

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

arkadaşlar son tüketimimi yazmak istedim, 265 km 50 tl yaktı yani 4.7lt/100km ediyor 200km şehirler arası 65km şehir içi ölçtüm

ben şaşırdım doğrusu, bir üye 98 cc ile hepsi uzun yol olmak üzere 5,2 nin altına inemedim demiş. sizinkinde ş.içide var ve 4,7 olmuş. aklıma tek ihtimal geliyor. cc ile sürekli gidilince rampa yukarı aşırı yakıyor. çıkarken cc iptal edip hız azaltıp gerekirse vites değiştirilirse, aşırı tüketimin önüne geçiliyor. bende geçende çakallıya giderken attım cc ye, tork fazla olduğu için rampaları 5 le rahat çıktı ama mazotunda canına okudu. aracınızın torku yeterli diye düzde cc ile giderken hiç dokunmadan rampayıda öyle çıkarsanız, anormal yaktığı bir gerçek. benim araç cc 90 la düzde 3,3 ile 3,8 arası gezerken, aynı şekilde cc iptal etmeden rampada 10 litrenin üstünde seyrediyor. cc yi sürekli kullanmamak lazım. viraj ve rampada devre dışı bırakmalı.

Yorum bağlantısı
Recep Akpınar

Aracın yakıt tüketimini en az seviyeye indirmek için kilometreyemi bakılır yoksa devir saatinemi bakılır eskiden bildiğimiz kadarıyla 90 la gidersen az yakar denilirdi.yada 3000 devirlemi kullanmak gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Aracın yakıt tüketimini en az seviyeye indirmek için kilometreyemi bakılır yoksa devir saatinemi bakılır eskiden bildiğimiz kadarıyla 90 la gidersen az yakar denilirdi.yada 3000 devirlemi kullanmak gerekiyor.

aracınızın 5.vites 90 km ile giderken gösterdiği devir, yaklaşık olarak diğer viteslerde de, en az yakıt tükettiği devirdir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Gürcüoğlu

şehir dışında ortalama 90 km hızla 3.7 lt ortalama yakaladım. kars-erzurum-bayburt -gümüşhane- trabzon arasında 4.7 ortalama yakaladım :bravo:

Yorum bağlantısı
Cihangir Elbasan

5.vites ve 90 km devirin yokuş çıkarken 2'nin altına düşmesine aracın kendini toplamak için daha fazla yakıt tüketmesine sebeb olabilir.Benim CC deki favorim 100-110 km.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoğlu

arabamı istanbul'dan almıştım ve alır almaz ki şehir içi ortalamam 8.7 idi.karsa dönerken ortalama 4.8 yaktı.kars şehiriçi 6.8 yaktı. tabi şimdilerde çok sakin kullanımda 5.1 e , tokyo dirift müzikleriyle :seytan: birlikte 6.2 bir ara kars sarıkamış arasında 3.7 gördü sakin kullanımda.

bu arada hiçbir katkı kullanmadım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...