İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Motor Sıcaklığı ve Termostat Sorunları


Alper Koçbıyık

Recommended Posts

Halil ibrahim Oruc
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Profilinizdeki meslek ile biraz probleminiz var sanırım. Yazdığınız cümleyi insanlar anlamakta zorlanabilir..

Kendisi foruma mesaj yazarken bile  basin calisani oldugu belli oluyor 😂 hatta foruma mesaj yazarken saygi deger forum sakinleri  mesajin sonunda esen kalin demisligide vardir oyle deilmi ozan abi😁

Ozan Öz yazdı:

gökhan bey araç 90 120 km giderken rüzgar alırsa 90-97 derece arasında düz yolda motor sicaklığı, ama o esnada yokuş gelirse araç birden başlıyor 108 derecelere kadar çıkıyor. fan açıyor 100 dereceye düşürüyor, trafikte olursa 108 derece fan 100. böyle, artık yarın devirdaim termostat radyötör ne varsa sirasıyla söktürcem birisi bir işini yapmıyor. yokuşlarda trafikte sadece

Arac rampa yukari olunca antifriz oldugu gibi geriyen yaslaniyor yani radyatorde sirkule olan suyun debiside dusuyor ayrica icinde hava oldugunu kabul edersek hava ile karisik bir su devirdaimi olusuyor. Simdi sorsam genlesme kapagin nasil bana diyecek kirik 😂

Yorum bağlantısı

birsey sorucam tecrübeli aradaşlardan,  bizim bu soketli termostatları soksez 88 lik soketsiz elektirik bağlantısı olmayan termostan takabiliyormuyuz. bir arıza ışığı falan veriyormu. bilgisi olan varmı.

Yorum bağlantısı

bugun bozuk olan termostatı değiştirdik Delphi markasıyla sevgili forum arkadaşlarım. ama iyimi oldu kötümü karar veremedim :)))

araç mondeo 2004 benzinli otomatik vites. aracın 2. kademe fanı kesinlikle 110 derecede açıyor ve 99 düşürüyor. bir sorun yok,  (110 derecede fan açması çok ilginç geldi bana)

2. termostatı değiştirmeden önce düz yolda 98 derece sıcaklıkla ilerliyordu. şimdi 104 derecelerde 107 hatta kafayı sıyırmak üzereyim arabayı yakasım var artık. lanet olsun bu arabayı aldığım güne

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Yahu ustam 110 derece ne ısısı?? soğutma suyu sıcaklığı mı sanıyorsun o üst kapak sıcaklığı o sensör suya temas etmez soğutma suyunu ölçmez. Varsın 120 dereceye çıksın senin araban su kaynatıyor mu?

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Sen gaz vermezsen düz yolda fan açmasa bile sıcaklık düşmesi normal. Dip gaz yap rampaya sar bakalım 100 110 normal bence ısınan üst kapak. Gerektiğinde fan devreye giriyor hararet düşüyorsa sıkıntı yoktur. Hararet düşmüyor daha da yükseliyor su kaynatıyorsa ya suyun eksik ya hava var yada hararet sensörü bozuktur.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül yazdı:

Sen gaz vermezsen düz yolda fan açmasa bile sıcaklık düşmesi normal. Dip gaz yap rampaya sar bakalım 100 110 normal bence ısınan üst kapak. Gerektiğinde fan devreye giriyor hararet düşüyorsa sıkıntı yoktur. Hararet düşmüyor daha da yükseliyor su kaynatıyorsa ya suyun eksik ya hava var yada hararet sensörü bozuktur.

çok sağol hocam bilgi için biriz içim rahatladı. Birşey soracam fan kapatı suyu düşürdü kalın radyötöt hortumu soğuk gibi yumuşal dil hafif eğiliyor basınç var sanki.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül yazdı:

Sen gaz vermezsen düz yolda fan açmasa bile sıcaklık düşmesi normal. Dip gaz yap rampaya sar bakalım 100 110 normal bence ısınan üst kapak. Gerektiğinde fan devreye giriyor hararet düşüyorsa sıkıntı yoktur. Hararet düşmüyor daha da yükseliyor su kaynatıyorsa ya suyun eksik ya hava var yada hararet sensörü bozuktur.

çok sağol hocam bilgi için biriz içim rahatladı. Birşey soracam fan kapatı suyu düşürdü kalın radyötöt hortumu soğuk gibi yumuşal dil hafif eğiliyor basınç var sanki.

 

sevgili forum burda çok iyi insanlarla tanıştım, bu forumdan kopamam ama mondeyu satışa koydum, pazarlık etmeden vericem bıktım. Bir araba yüzünden şekerim çıktı bugün oturup ağladım bukadar başınızı ağrıtım araçla ilgili hakkınızı helal edin. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

İlk dediğinizi tam anlamadım hortumlarda basınç olması normal.

 

Sanırım çok sorun yaratmış size bu mondeo. Aynı şeyler focus 1 imde başıma geldi, kara bela rölanti probleminde, sinirlerimi çok alt üst etmişti. Ama hallettim şükür😁😁

Napalım abi bizim arabalarda yeni doğmuş bebek gibi ne yapsan ağlaması kesilmiyor büyütüp iyileştirene kadar.

Uğrasa uğrasa her gün yeni bir şey öğretti. 😁😁 

Hakkınızda hayırlısı olsun

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
(düzenlendi)
Ozan Öz yazdı:

çok sağol hocam bilgi için biriz içim rahatladı. Birşey soracam fan kapatı suyu düşürdü kalın radyötöt hortumu soğuk gibi yumuşal dil hafif eğiliyor basınç var sanki.

 

sevgili forum burda çok iyi insanlarla tanıştım, bu forumdan kopamam ama mondeyu satışa koydum, pazarlık etmeden vericem bıktım. Bir araba yüzünden şekerim çıktı bugün oturup ağladım bukadar başınızı ağrıtım araçla ilgili hakkınızı helal edin. 

Asiri duygusala bagladin abi bizi burda etme eyleme. Mondeonun pismanlik oldugunu soyleyen ilk defa birisi cikmistir eminim. Kendi modelinde ve segmentinde  uretim yilina gore alabilecegin sorunsuz konforlu baska bir arac yoktur  bmw mercedes disinda.  Audiyi katmiyorum bile onu kullanmak resmen bir sevgiliye ha bire para yedirmekle es anlamli.  Ve su anda bunu mondeonun icinde oturup sana yaziyorum ozan abi:)  sistemde hava olmasi asiri muhtemel  kapagi degistirdigin gibi duzelecek umuyorum aha burayada yaziyorum

tarihinde Halil ibrahim Oruc tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül yazdı:

İlk dediğinizi tam anlamadım hortumlarda basınç olması normal.

 

Sanırım çok sorun yaratmış size bu mondeo. Aynı şeyler focus 1 imde başıma geldi, kara bela rölanti probleminde, sinirlerimi çok alt üst etmişti. Ama hallettim şükür😁😁

Napalım abi bizim arabalarda yeni doğmuş bebek gibi ne yapsan ağlaması kesilmiyor büyütüp iyileştirene kadar.

Uğrasa uğrasa her gün yeni bir şey öğretti. 😁😁 

Hakkınızda hayırlısı olsun

Sanayinden çıkamadımki hiç 😔

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc yazdı:

Asiri duygusala bagladin abi bizi burda etme eyleme. Mondeonun pismanlik oldugunu soyleyen ilk defa birisi cikmistir eminim. Kendi modelinde ve segmentinde  uretim yilina gore alabilecegin sorunsuz konforlu baska bir arac yoktur  bmw mercedes disinda.  Audiyi katmiyorum bile onu kullanmak resmen bir sevgiliye ha bire para yedirmekle es anlamli.  Ve su anda bunu mondeonun icinde oturup sana yaziyorum ozan abi:)  sistemde hava olmasi asiri muhtemel  kapagi degistirdigin gibi duzelecek umuyorum aha burayada yaziyorum

İbrahim iyiki mondeo almışım seni tanıdım kardeşim en büyük kazancım sensin 🥰

ibrahim sırasıyla yazıyorum

aracı aldım bakım yaptım antifriz koydum yağ filtre işte.

1 kalorifer borusu parladı 

2 diğer su boruları patladı

3 devridaim patladı 

4 v kayışı değişti

5 termostat parladı (değiştirmemiş ceza gerektiren kelime usta) osman usta düzelti bugün

6 araba şakır şakır yağ damlatmaya başladı arka krank keçesi değişti açmışken şanzıman keçeside değiştik.

7 termostat yine su kaçırmaya başladı.

8 ön amortisör takozları değişti

9 4 lastik sıfır

10 fan müşrü değişti

11 moror üst kapak contası erimiş bujilerin içi yağ doldu

12 bobin patladı 4 bujiyle değişti

şimdi söyle ibrahim bana ağlamıyımda

 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)
Ozan Öz yazdı:

İbrahim iyiki mondeo almışım seni tanıdım kardeşim en büyük kazancım sensin 🥰

ibrahim sırasıyla yazıyorum

aracı aldım bakım yaptım antifriz koydum yağ filtre işte.

1 kalorifer borusu parladı 

2 diğer su boruları patladı

3 devridaim patladı 

4 v kayışı değişti

5 termostat parladı (değiştirmemiş ceza gerektiren kelime usta) osman usta düzelti bugün

6 araba şakır şakır yağ damlatmaya başladı arka krank keçesi değişti açmışken şanzıman keçeside değiştik.

7 termostat yine su kaçırmaya başladı.

8 ön amortisör takozları değişti

9 4 lastik sıfır

10 fan müşrü değişti

11 moror üst kapak contası erimiş bujilerin içi yağ doldu

12 bobin patladı 4 bujiyle değişti

şimdi söyle ibrahim bana ağlamıyımda

 

Bakımda konulan antifrizde sıkıntı varmış kesin, belkide havasını alamadılar hararet problemine takıldınız, heryeri patlatmış contayı eritmiş bi de.

Bu kadar bakım masraftan sonra araba kendine gelmiştir sizi bayağı götürür satmayın derim.

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül yazdı:

Bakımda konulan antifrizde sıkıntı varmış kesin, belkide havasını alamadılar hararet problemine takıldınız, heryeri patlatmış contayı eğitmiş bi de.

Bu kadar bakım masraftan sonra araba kendine gelmiştir sizi bayağı götürür satmayın derim.

Conta derken üst kapak plastik contası değişti

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

En üst muhafaza kapağı contası sanırım. O ise ucuz işlem

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Ozan Öz yazdı:

İbrahim iyiki mondeo almışım seni tanıdım kardeşim en büyük kazancım sensin 🥰

ibrahim sırasıyla yazıyorum

aracı aldım bakım yaptım antifriz koydum yağ filtre işte.

1 kalorifer borusu parladı 

2 diğer su boruları patladı

3 devridaim patladı 

4 v kayışı değişti

5 termostat parladı (değiştirmemiş ceza gerektiren kelime usta) osman usta düzelti bugün

6 araba şakır şakır yağ damlatmaya başladı arka krank keçesi değişti açmışken şanzıman keçeside değiştik.

7 termostat yine su kaçırmaya başladı.

8 ön amortisör takozları değişti

9 4 lastik sıfır

10 fan müşrü değişti

11 moror üst kapak contası erimiş bujilerin içi yağ doldu

12 bobin patladı 4 bujiyle değişti

şimdi söyle ibrahim bana ağlamıyımda

 

Araba saglam usta eli gormemis bugune kadar.  Hep yanlis iscilik , fason uretim malzeme yuzunden mondeoya kotu reklam yapma hakki sana tanimiyorum😏her ne kadar seni arabadan sogutmus olsada  ona esek mualemesi gostermelisin hastalanabilir atesi cikar ishal olur  kolu ayagi kirilir ama ginede seni sirtinda tasiyan odur.  simdide  oncekindede inorganik antifriz kullanilmis bu antifrizin sicaga ve korozyona karsi korumasi g12den daha azdir.  90 derecede calisan uzak dogu ve fransiz menseeili araclar icin yesil kullanilabilir ama 90 ustu calisan araclarda kirmizi sart.  Saf su ile karistirilmamis g12 nin  176dereceye kadar yanma noktasi vardir su ile 50-50 seyrelttikten sonra 120-130 civarina duser.  Ama seyreltilmis normal antifriz 100-110 arasi kaynamaya baslar

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Genel bir yorum yazacağım.

Biraz fazla detaya iniyorsunuz. Gereksiz kurcalıyorsunuz.

Qashqai 2,5 yıldır bende. 60 bin km dir kullanıyorum.
Motor kaç derecede çalışıyormuş daha geçen hafta Servet’in bağladığı bir cihaz sayesinde gördüm.

Araba hararet yaparsa önünüzde göstergesi var o yükselir. Termostat kaçırıyorsa rampa aşağı inerken hararet düşer.
Sürücünün bilmesi gereken bundan ibarettir. Bundan ötesini bilmek, ileri seviyeye girer ve olaya tam hakim olmayanların psikolojisini bozar.

Soru şu; araba hararet yapıyor mu.
Cevap hayır ise.
Kurcalamayın.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ozan Öz yazdı:

bugun bozuk olan termostatı değiştirdik Delphi markasıyla sevgili forum arkadaşlarım. ama iyimi oldu kötümü karar veremedim :)))

araç mondeo 2004 benzinli otomatik vites. aracın 2. kademe fanı kesinlikle 110 derecede açıyor ve 99 düşürüyor. bir sorun yok,  (110 derecede fan açması çok ilginç geldi bana)

2. termostatı değiştirmeden önce düz yolda 98 derece sıcaklıkla ilerliyordu. şimdi 104 derecelerde 107 hatta kafayı sıyırmak üzereyim arabayı yakasım var artık. lanet olsun bu arabayı aldığım güne

Sıcaklığı nasıl ölçüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Uzun süre antifriz kullanılmamış arabaya antifriz koymak, arabanın kalbine silah doğrultmak gibi bir şey. Bu iyi olmamış. 

 

Araba alırken km, boya vs sorarken bakımını fa sormak lazım. Eğer mantıklı ve istenilen cevaplar gelmiyorsa oradan uzaklaşmalı. 

 

Son olarak, bence bir şey yapmayın. Ford’dan anlayan, forumun yönlendirdiği ve işine profosyonelce yaklaşan usta bulun. Arabayı herkese elletmeyin. Ülkede ben ustayım diyenlerin %95’i çırak bile olamayacak kapasitede

Ha bir de az mekanik sorun=japon ;) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Ömer Sarıgül yazdı:

Yahu ustam 110 derece ne ısısı?? soğutma suyu sıcaklığı mı sanıyorsun o üst kapak sıcaklığı o sensör suya temas etmez soğutma suyunu ölçmez. Varsın 120 dereceye çıksın senin araban su kaynatıyor mu?

üst kapak sensörü her arabada varmı. benim arabada göremedim. 1 hararet müşürü (motorblogunda) var birde termostat müşürü var (radyotörde). bunun 2side suyun sıcaklıgını ölcüyor.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz yazdı:

üst kapak sensörü her arabada varmı. benim arabada göremedim. 1 hararet müşürü (motorblogunda) var birde termostat müşürü var (radyotörde). bunun 2side suyun sıcaklıgını ölcüyor.

Menüden gösteriyor km sıfırlamaya 5 saniye basınca çıkıyor araç çalişmadan. Kim öğretiyse bana 😂😂😂

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)
Okay Kaygusuz yazdı:

üst kapak sensörü her arabada varmı. benim arabada göremedim. 1 hararet müşürü (motorblogunda) var birde termostat müşürü var (radyotörde). bunun 2side suyun sıcaklıgını ölcüyor.

Markaya göre farklılıklar var. Fordlarda  focus 1lerde hararet müşiri üst kapakta bujilere yakın ve soğutma suyuna temas etmiyor. Hararet göstergesi bu sensörden bilgi alıp fanlar açılıyor. Gauge den bu sıcaklık görülebiliyor. Tabi ölçülen su sıcaklığı değil. Sizin dediğiniz sensörlü termostatta görülüyordur su harareti. Motorda çok yerde ısı sensörü var neyi nerde gösteriyor emin olmak gerek. Mantıken göstergede okunan değeri veren sensör suya temas etmemeli. Su aksa gitse haberimiz olmaz motor yanar 

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Ozan Öz yazdı:

Menüden gösteriyor km sıfırlamaya 5 saniye basınca çıkıyor araç çalişmadan. Kim öğretiyse bana 😂😂😂

Kulagim cinladi bi girip bakayim dedim😂

Yorum bağlantısı
Ulaş Arıkan

Bende de şöyle bir durum var; orjinal ısı müşürü diye bir siteden müşür satın aldım. Ancak şimdi fan devreye girdiğinde, motoru durdurana kadar hiç durmadan çalışıyor. Bu sırada motor sıcaklığı 97-98 derecede oluyor. ( Bu durumu araç sabitken çalışır durumda iken söylüyorum.) Acaba bu sadece ısı müşürü ile ilgili bir durum mudur? Yoksa başka bir sebebi olabikir mi?

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

hararet konusu gerçekten çok detaylı bir konu.  heleki antifriz olayı  arabayı baya bir zorlamış. her sanayi ustası usta değildir.gözümün önünde sağlam parçayı değiştiren ustalar gördüm sırf fazla para alabilmek için.  pireyi deve yapan ustalar(!) çok maalesef. doğru kişiyi bulunuz.

bende mehmet abiye katılıyorum.  sürücünün bilmesi gereken noktaları bilseniz yeter gerisi ustanın işi. geçmiş olsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...