İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Motor Sıcaklığı ve Termostat Sorunları


Alper Koçbıyık

Recommended Posts

Yusuf Davaz
1 dakika önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Oralari iyice bi kurcalayin  kablo takilmamis olabilir belki yada termostat degisirken araya biryere girmis olabilir

yarın malzeme gelirse inş herşey belli olur. ama şase dede sensörsüz göründügü için parçacılar kesin öyledir diyorlar

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

https://www.gatesautocat.com

 

Motor kodunuda biliyorsaniz burdanda bakin  dedigime cikiyor gine

https://www.gatesautocat.com/v/ford/mondeo/termostat--soğutma-sıvısı/gates/th35798g1.html

 

https://www.gatesautocat.com/v/ford/mondeo/termostat--soğutma-sıvısı/gates/th45190g1.html

 

 

Burada 2 model var ikisinde acma sicakligi ve  model yili yaziyor

 

 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz

kataloglar onu gösteriyor ama şase ve araç üzerindekide sensörsüz model oldugunu gösteriyor. ne çıkacak neyle karşılacaz vallahi bilmiom artık

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
On 22.04.2019 at 23:17, Halil ibrahim Oruc yazdı:

https://www.gatesautocat.com

 

Motor kodunuda biliyorsaniz burdanda bakin  dedigime cikiyor gine

https://www.gatesautocat.com/v/ford/mondeo/termostat--soğutma-sıvısı/gates/th35798g1.html

 

https://www.gatesautocat.com/v/ford/mondeo/termostat--soğutma-sıvısı/gates/th45190g1.html

 

 

Burada 2 model var ikisinde acma sicakligi ve  model yili yaziyor

 

 

Bugun 15:30 gibi parça anca geldi. ustamda 23 nisan tatili nedeniylede baya yogundu. malesef hem yogunluk hemde geç olmasından dolayı bugun parçayı takamadık. cumartesi bir sorun olmazsa inş taktıracam. Parça olarak orjinal ford ( FoMoCo logusu üzerinde var ) 4L5G 8575 BC kodlu parça.  Ankara Şaşmazda bulunan Oto İkiler den aldım. fiyat olarak 180 TL.  bugun ustamın dükkanında başka bir  2005 benzinli mondeo daha vardı. onuda kontrol ettim ondada sensörlü tip termostat var. aşagıdada resmi var. benimki kesinlikle sensörsüz olan model. boşta hiçbir kablo yok ve derece ölçümlerinde şuanda hiçbir sorun yok. sensörlü yerine sensörsüz takılmış olarak varsaysak bile sıcaklık olçümleri düzgün. 

QLqW6y.jpg

XMAJa3.jpg

buda ustamın dükkanındaki diger mondeonun termostatı

bV3YnZ.jpg

Yorum bağlantısı
Said Çiftci

Ana termostat veya yağ soğutucu termostatin hangisinin sıkıntılı olduğunu nasıl öğrenebilirim, yada anlayabilirim acaba.?

 

Benim araç ta da bugün gauge menüyü açtım.bayagi bi yokuş tırmandım test menüsünde maksimum 95-96 dereceleri gördü,ama ibre hiç yerinden oynamadı sabit olarak 90 da çakılı kaldı,,,

 

Fakat yolun tersinde inise geçtiğimde,gauge menu de değer 40 dereceye kadar düştü,ibre ise sanki hic yol gitmemiş gibi direk en sola 60 yazan yerin altına kadar sıfırlandı...

 

Fakat biraz gaz verince tekrar ibre yükseliyor gauge menüde de değer yükseliyor...

 

Şimdi sorunlu olan parçanın hangisi olduğunu anlama yolu var mı.?

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Yavuz Kara2
7 saat önce, Said Çiftci yazdı:

Ana termostat veya yağ soğutucu termostatin hangisinin sıkıntılı olduğunu nasıl öğrenebilirim, yada anlayabilirim acaba.?

 

Benim araç ta da bugün gauge menüyü açtım.bayagi bi yokuş tırmandım test menüsünde maksimum 95-96 dereceleri gördü,ama ibre hiç yerinden oynamadı sabit olarak 90 da çakılı kaldı,,,

 

Fakat yolun tersinde inise geçtiğimde,gauge menu de değer 40 dereceye kadar düştü,ibre ise sanki hic yol gitmemiş gibi direk en sola 60 yazan yerin altına kadar sıfırlandı...

 

Fakat biraz gaz verince tekrar ibre yükseliyor gauge menüde de değer yükseliyor...

 

Şimdi sorunlu olan parçanın hangisi olduğunu anlama yolu var mı.?

 

 

 

 

sait bey sizin sorununuz yag termostatı bozuk degişmesi gerek

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
11 saat önce, Yusuf Davaz yazdı:

Bugun 15:30 gibi parça anca geldi. ustamda 23 nisan tatili nedeniylede baya yogundu. malesef hem yogunluk hemde geç olmasından dolayı bugun parçayı takamadık. cumartesi bir sorun olmazsa inş taktıracam. Parça olarak orjinal ford ( FoMoCo logusu üzerinde var ) 4L5G 8575 BC kodlu parça.  Ankara Şaşmazda bulunan Oto İkiler den aldım. fiyat olarak 180 TL.  bugun ustamın dükkanında başka bir  2005 benzinli mondeo daha vardı. onuda kontrol ettim ondada sensörlü tip termostat var. aşagıdada resmi var. benimki kesinlikle sensörsüz olan model. boşta hiçbir kablo yok ve derece ölçümlerinde şuanda hiçbir sorun yok. sensörlü yerine sensörsüz takılmış olarak varsaysak bile sıcaklık olçümleri düzgün. 

QLqW6y.jpg

XMAJa3.jpg

buda ustamın dükkanındaki diger mondeonun termostatı

bV3YnZ.jpg

Muhtemelen sahte olabilir cunku ford yedek parcalari beyaz kutulu ford logolu ve spare parts yazar her tarafinda.  Fomoco baskili yedek parca kutusuna daha sahit olmadim son zamanlarda. Ha bujilerde motorcraft yazar  diger urunlerin cogunda ford spare parts beyaz yada sari karton olur

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Bir saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Muhtemelen sahte olabilir cunku ford yedek parcalari beyaz kutulu ford logolu ve spare parts yazar her tarafinda.  Fomoco baskili yedek parca kutusuna daha sahit olmadim son zamanlarda. Ha bujilerde motorcraft yazar  diger urunlerin cogunda ford spare parts beyaz yada sari karton olur

kutu zaten beyaz. her tarafında ford logo ve çeşitli dillerde orjinal parçalar yazıyor. kutu üzerinde FoMoCo logosu yok zaten. o logo termostat üzerinde var. burdaki tüm parçalarda aynı logolu kutu ve fomoco logosu mevcut . daha önceki servisten almış oldugum ateşleme bobinide bu şekilde kutu ve logoya sahipti. o yüzden parçanın orjinal olduguna eminim. hatta dün birde bujiye baktım. onun kutusunuda çekmiştim. dış ambajalı aynı. bujide bu sefer bir yüzünde motorcraft diger yüzünde Ngk üretimi buji oldugu yazıyor. 

QLqB9j.jpg

XMAk55.jpg

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Yanlis anlasilma oldu o zaman:) termostat uzerindemi fomoco ibaresi mevcut?

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
1 saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Yanlis anlasilma oldu o zaman:) termostat uzerindemi fomoco ibaresi mevcut?

evet termostat üzerinde Fomoco yazıyor. resimdede fomoco yazısı görünüyor zaten

XMAJa3.jpg

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz

bugun termostatımı degiştirdittim. eskisi devamlı açık kalıyormuş. fotografdada görülüyor zaten. aldıgım malzeme dogru. üzerinden çıkan malzemede aynı koda sahip. sadece üretim yılından kaynaklı son harfi farklılık gösteriyor. yeni aldıgım malzeme 4L5G 8575 -BC üzerinden çıkan ise 4L5G 8575 - AC . sanayiye uzaklıgm yaklaşık 25 km. sabah giderken ort 70 75 derecelerde gitti motor. termostat sonrası gelirken ise 94 97 derece arası seyretti. soguk motor sorunum ortadan kalkmış oldu.  yag ve filtre bakımında az kalmıştı , gitmişken onlarıda yaptırdım. 3 litrede antifiriz eklemesi yapıldı. işçilik olarakda ustam 80 TL aldı.

V9ddrj.jpg

lqllOg.jpg

 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
7 dakika önce, Yusuf Davaz yazdı:

bugun termostatımı degiştirdittim. eskisi devamlı açık kalıyormuş. fotografdada görülüyor zaten. aldıgım malzeme dogru. üzerinden çıkan malzemede aynı koda sahip. sadece üretim yılından kaynaklı son harfi farklılık gösteriyor. yeni aldıgım malzeme 4L5G 8575 -BC üzerinden çıkan ise 4L5G 8575 - AC . sanayiye uzaklıgm yaklaşık 25 km. sabah giderken ort 70 75 derecelerde gitti motor. termostat sonrası gelirken ise 94 97 derece arası seyretti. soguk motor sorunum ortadan kalkmış oldu.  yag ve filtre bakımında az kalmıştı , gitmişken onlarıda yaptırdım. 3 litrede antifiriz eklemesi yapıldı. işçilik olarakda ustam 80 TL aldı.

V9ddrj.jpg

lqllOg.jpg

 

Hayirli olsun kazasiz belasiz surusler diliyorum. Yanliz termostat sokulurken dokulen antifriz ile radyator arasinda hava kaliyor ufakta olsa. O sebebten ustanizdan radyator alt tipasindan komple bosaltip gercek %50 50  hazir karisimli temiz antifriz doldurmani oneriyorum. Cunki saf antifriz icerdeki %50 olan antifriz karisimini yukseltir. Bu da motoru sicaga ve soguga karsi verimli koruyamaz. Unutmayin cok antifriz sogukta etkin koruma saglamaz aksine donma derecesini dusurur

Bu videoyu sonuna kadar izlemelisin

 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
5 dakika önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Hayirli olsun kazasiz belasiz surusler diliyorum. Yanliz termostat sokulurken dokulen antifriz ile radyator arasinda hava kaliyor ufakta olsa. O sebebten ustanizdan radyator alt tipasindan komple bosaltip gercek %50 50  hazir karisimli temiz antifriz doldurmani oneriyorum. Cunki saf antifriz icerdeki %50 olan antifriz karisimini yukseltir. Bu da motoru sicaga ve soguga karsi verimli koruyamaz. Unutmayin cok antifriz sogukta etkin koruma saglamaz aksine donma derecesini dusurur

Bu videoyu sonuna kadar izlemelisin

 

Saolun Halil ibrahim bey. Amin ins. Evet dediginiz gibi yaptik. Radyator altindan bosalltik suyu. Zaten yaklasik 3 4 senedir bosaltilmiyordu. Suda baya pislenmis. Radyator genlesme tankinida sökup temizledik. 3 lt antifiriz ve su eklemesi yaptik. %50 karisim yapmadik ama. Havasini radyator uzerindeki hortumdan aldi ve tamamlandi. 30 km yol yaptim bu islemden sonra herhangi bir hararet vs bi sorun olmadi. 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
3 dakika önce, Yusuf Davaz yazdı:

Saolun Halil ibrahim bey. Amin ins. Evet dediginiz gibi yaptik. Radyator altindan bosalltik suyu. Zaten yaklasik 3 4 senedir bosaltilmiyordu. Suda baya pislenmis. Radyator genlesme tankinida sökup temizledik. 3 lt antifiriz ve su eklemesi yaptik. %50 karisim yapmadik ama. Havasini radyator uzerindeki hortumdan aldi ve tamamlandi. 30 km yol yaptim bu islemden sonra herhangi bir hararet vs bi sorun olmadi. 

Kaliteli bir hazir antifriz 5 sene yada 100000km koruma saglayabilir ama su cok kirlenmisse eger ilk bosaltmadan sonra  temiz su ile 90derecelere gelip tekrar bosaltmak ve sonrasinda mutlaka genlesme kabindan hava kompressor yardimi ile komple saglikli bosaltmak daha verimli olur. Ben sayet kendim degistim ama 2 kere temiz su ile iyice artik saf su cikana kadar tekrarladim. Suyun icine bakinca zerre kadar siyah ufak toz tortu yok. Ayrica termostat devirdaim ve bloktaki su kanallari oksitlenmeye karsi koruma ve temiz tutmak cok onemlidir motorun sihhati icin. Sayet kendinizde guzel bir havada yapabilirsiniz. Ben evin onunde kompressor bulma imkanim yoktu ama nefesim cok gucludur:))  5 litre hazir karisimin doldurup kalanini saf su ile tamamlamanizi oneririm  eger soguk bir yerde yasamiyorsaniz yuzde olarak motor suyu sicakligi iletimi artacak ama koruma -50 lerden -30 lara kadar dusecektir koydugunuz orana gore  sayet erzurumda yasamiyorsaniz sorun yok  hazir karisima antifriz ekleme yapmayin. 3 litre gibi bir ekleme yapmissiniz ama detayini anlamadim.  Cikan suyu geri mi kullandiniz

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
3 saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Kaliteli bir hazir antifriz 5 sene yada 100000km koruma saglayabilir ama su cok kirlenmisse eger ilk bosaltmadan sonra  temiz su ile 90derecelere gelip tekrar bosaltmak ve sonrasinda mutlaka genlesme kabindan hava kompressor yardimi ile komple saglikli bosaltmak daha verimli olur. Ben sayet kendim degistim ama 2 kere temiz su ile iyice artik saf su cikana kadar tekrarladim. Suyun icine bakinca zerre kadar siyah ufak toz tortu yok. Ayrica termostat devirdaim ve bloktaki su kanallari oksitlenmeye karsi koruma ve temiz tutmak cok onemlidir motorun sihhati icin. Sayet kendinizde guzel bir havada yapabilirsiniz. Ben evin onunde kompressor bulma imkanim yoktu ama nefesim cok gucludur:))  5 litre hazir karisimin doldurup kalanini saf su ile tamamlamanizi oneririm  eger soguk bir yerde yasamiyorsaniz yuzde olarak motor suyu sicakligi iletimi artacak ama koruma -50 lerden -30 lara kadar dusecektir koydugunuz orana gore  sayet erzurumda yasamiyorsaniz sorun yok  hazir karisima antifriz ekleme yapmayin. 3 litre gibi bir ekleme yapmissiniz ama detayini anlamadim.  Cikan suyu geri mi kullandiniz

Radyatordeki suyu felan komple bosalttik. Sadece genlesme tankini temizleyebildim. Antifiriz koymadan normal su koyup biraz calissin boslatalim dedim ustaya ama isleri yogun oldugu icin sicak bakmadi acikcasi. Once 3 lt antifirizi koyduk sonra normal cesme suyu ile eksik kalani doldurduk. Eski antifirizli su komple doktuk kullanmadik. Eskisindede siyah partikul olarak deilde kirmizi renkte camurlasma vardi genlesme tankinda. Radyatorden akan cok kotu deildi ama berrakda degildi.yaza giriyoruz artik. Kisa giriste bi antifiriz olcumu yapariz, olumsuz bi sonuc olursa dediginiz gibi musait bir zamanda yaparim. Is geregi hafta sonu gidebiliyorum sanayiye. Oda hafta sonu cok kalabalik oluyor ve ustalarda dogal olarak yogunlukdan biraz gecistiriyorlar.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
54 dakika önce, Yusuf Davaz yazdı:

normal cesme suyu ile eksik kalani doldurduk

Sonra kireçten devirdaim pompası, radyatör vs tıkanıyor hep. Hazır karışımlar bu tip değişimler için birebir.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
52 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Sonra kireçten devirdaim pompası, radyatör vs tıkanıyor hep. Hazır karışımlar bu tip değişimler için birebir.

Hazir karisimlar nasil oluyor. Normal antifirizlerden farki nedir. Nerde ve ne isimle satiliyor. Acikcasi hazir karisimi ilk defa duyuyorum. Bundan onceki degisimlerdede 3 lt antifiriz eksik kalan kismi su ile tamamliyordum. Sanayilerde genelde bu islem uyguluyorlar cunku

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
18 dakika önce, Yusuf Davaz yazdı:

Hazir karisimlar nasil oluyor. Normal antifirizlerden farki nedir. Nerde ve ne isimle satiliyor. Acikcasi hazir karisimi ilk defa duyuyorum. Bundan onceki degisimlerdede 3 lt antifiriz eksik kalan kismi su ile tamamliyordum. Sanayilerde genelde bu islem uyguluyorlar cunku

Renault'un antifreeze'leri hazır karışımdır. Yani aracın kapasitesi kadar dolduruyorsunuz, bir daha su eklemiyorsunuz. "Ready for use" yani "kullanıma hazır" diye satılıyorlar.

Örnek satış linki:

https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/antifiriz-1-litre-7711428132-P300004987

 

-21 dereceye kadar koruma sağlıyor.

 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Hazir karisim  %50 50 olcusu ayarlanmis  antifiriz ve deminarelize edilmis su karisimidir.  5litre hazir karisim g12  bulabilirsen kendin degistir derim  ayrica tecrubede kazanirsin  kesinlikle bozabilecegin bir aksam yok sadece tam suyu doldururken agiz yardimi ile ufleyerek suyun daha cabuk su kanallari ve radyatore dolmasini saglayabilirsin. Motor calistikca su kendini cekecektir genlesme kabinda su devamli olsun  motoru calistirdiktan sonra  elinde sasal su hazir olsun:)

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
34 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Renault'un antifreeze'leri hazır karışımdır. Yani aracın kapasitesi kadar dolduruyorsunuz, bir daha su eklemiyorsunuz. "Ready for use" yani "kullanıma hazır" diye satılıyorlar.

Örnek satış linki:

https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/antifiriz-1-litre-7711428132-P300004987

 

-21 dereceye kadar koruma sağlıyor.

 

Peki bunun normal antifiriz + su eklemeden farki ne? Reno servislerinde gormustum bu urunlerden. 1 er lt olarak satiliyor ama fiyati normal antifirize gore cok pahali. Cesme suyu yerine hazir suda koyulabilir. Hep aklimdaydi ama yine atladim o detayi. haftasonu olmasi sebebiyle sanayiler asiri kabalik oluyor yapilacak bazi seyler atlanabiliyor.

17 dakika önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Hazir karisim  %50 50 olcusu ayarlanmis  antifiriz ve deminarelize edilmis su karisimidir.  5litre hazir karisim g12  bulabilirsen kendin degistir derim  ayrica tecrubede kazanirsin  kesinlikle bozabilecegin bir aksam yok sadece tam suyu doldururken agiz yardimi ile ufleyerek suyun daha cabuk su kanallari ve radyatore dolmasini saglayabilirsin. Motor calistikca su kendini cekecektir genlesme kabinda su devamli olsun  motoru calistirdiktan sonra  elinde sasal su hazir olsun:)

%50 %50 guzel diyorsunuz ama antifirizler farkli farkli. Hicbiri nerdeyse derece olarak birbirini tutmuyor. -20 -30 -37 vs bunlarla yapilacak %50 karisimlar hep farkli deger verecektir. Bu yuzden %50 bence sagliksiz. Hazir karisim olur ama oda pahali. Genelde zaten antifiriz + su eklemesi ile degisim oluyo. Yag bakimi ve su degisiminde bisey yok zaten. Usta termostati degistirirken bende o arada hava ve polen filtrelerini felan degistirdim. Radyator suyunda tek cekincem hava yapmasi ve olasi kacak durumlari.

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Termostat sorunun vardi bunu halletmis olmanin ustune rahatlamis olman gerekirdi simdi daha cok strese soktuk seni:))   her karisim ayni korumayi saglayamaz ve antifriz kalite farkina gorede degisir. Siz durumunuz iyiyse eger suyu 2 kere  sirkule edip kaliteli bir 5lt hazir karisimin icine kaynamis yada deminarilize su koymaniz yeterli.  Ustaniz asagi yukari dogruya yakin uygulama yapmis ama homojen bir sekilde karismamis antifriz ile dolasiyorsun. Ayni suyun homojen olarak karismasi uzun sure zaman alir cunku kalorifer petegindeki suyun akiciligi daha azdir. Ama blok etrafindaki kanallardaki antifriz su pompasi calismadigi surece  orada kalir. Bu sebebten en az 2 kez  kalorifer full acik 90dereceye kadar calistirip oyle bosaltmak. Bunu hic bir usta yapmaz zaman alir cunku o yuzden durumun ve zamanin varsa hazir 5lt al kendin yap

Yorum bağlantısı
Said Çiftci

Hiç antifriz kullanmasak ne olur..? Düz çeşme suyu kullansak ne zarar olur... ?
Sıcaklık düşüp yükselir mi?
Yada motor blogu zarar görür mü?

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Bir saat önce, Said Çiftci yazdı:

Hiç antifriz kullanmasak ne olur..? Düz çeşme suyu kullansak ne zarar olur... ?
Sıcaklık düşüp yükselir mi?
Yada motor blogu zarar görür mü?

En basitinden kışın donar. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...