İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Motor Sıcaklığı ve Termostat Sorunları


Alper Koçbıyık

Recommended Posts

Yusuf Davaz
1 saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Termostat sorunun vardi bunu halletmis olmanin ustune rahatlamis olman gerekirdi simdi daha cok strese soktuk seni:))   her karisim ayni korumayi saglayamaz ve antifriz kalite farkina gorede degisir. Siz durumunuz iyiyse eger suyu 2 kere  sirkule edip kaliteli bir 5lt hazir karisimin icine kaynamis yada deminarilize su koymaniz yeterli.  Ustaniz asagi yukari dogruya yakin uygulama yapmis ama homojen bir sekilde karismamis antifriz ile dolasiyorsun. Ayni suyun homojen olarak karismasi uzun sure zaman alir cunku kalorifer petegindeki suyun akiciligi daha azdir. Ama blok etrafindaki kanallardaki antifriz su pompasi calismadigi surece  orada kalir. Bu sebebten en az 2 kez  kalorifer full acik 90dereceye kadar calistirip oyle bosaltmak. Bunu hic bir usta yapmaz zaman alir cunku o yuzden durumun ve zamanin varsa hazir 5lt al kendin yap

Acikcasi simdiye kadarki tum antifiriz koydurtmalarimda bugunki gibi yapilmisti ve kisin hic bir sorun yasamamistim. Ins bundan sonrada yasamam. Aldigim antifiriz eger iyiyse sorun yasayacagimida pek sanmiyorum. Kışa cunku baya var. O zmana kadar baya bi homojen karisim halini alir. Sunuda belirtiyim benim termostat en az 2 senedir arizaliymis. Gosterge hep 90 da durdugu icin anlayamadik. Usta bile bugun sicaklik icin gosyergeye bakiyordu. Dedim orasi aldatiyor. Obd den baglandim araca sicakliga ordan baktik. Kaloriferi actim az once resmen alev ufluyor. Bayadir boyle olmuyordu cunku. Isinma sorunum yoktu simdiye kadar. Bu saatten sonra kisin terlicez gibime geliyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
12 saat önce, Yusuf Davaz yazdı:

En basitinden kışın donar. 

Donar ve etkili koruma saglayamaz hem kisin hem yazin.  Antifrizin kaynama seviyesi sudan yuksektir. Ayrica oksidasyona karsida koruma saglar

11 saat önce, Yusuf Davaz yazdı:

Acikcasi simdiye kadarki tum antifiriz koydurtmalarimda bugunki gibi yapilmisti ve kisin hic bir sorun yasamamistim. Ins bundan sonrada yasamam. Aldigim antifiriz eger iyiyse sorun yasayacagimida pek sanmiyorum. Kışa cunku baya var. O zmana kadar baya bi homojen karisim halini alir. Sunuda belirtiyim benim termostat en az 2 senedir arizaliymis. Gosterge hep 90 da durdugu icin anlayamadik. Usta bile bugun sicaklik icin gosyergeye bakiyordu. Dedim orasi aldatiyor. Obd den baglandim araca sicakliga ordan baktik. Kaloriferi actim az once resmen alev ufluyor. Bayadir boyle olmuyordu cunku. Isinma sorunum yoktu simdiye kadar. Bu saatten sonra kisin terlicez gibime geliyor :)

Hayirli olsun tekrar diyeyim. Arac simdi eskiye nazaran biraz daha az yakar cunku zengin karisimdan normal karisima dondu.  Akuyu bosa alip yarim saat bekleyip yakit haritasini sifirlamakta fayda var  cunku yakit atesleme avansida degisecektir bunu gozardi etme

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
2 saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Hayirli olsun tekrar diyeyim. Arac simdi eskiye nazaran biraz daha az yakar cunku zengin karisimdan normal karisima dondu.  Akuyu bosa alip yarim saat bekleyip yakit haritasini sifirlamakta fayda var  cunku yakit atesleme avansida degisecektir bunu gozardi etme

Tekrardan tesekkur ederim. Akuyu soktugum zamandan radyo camlar sinyal vs ayarlarda silindigi icin pek sokme taraftari degilim. Gaz ayari iyi oldugu icin harita kisa zamanda kendini yeniliyecektir zaten stabil bir sekilde. Cok olumsuz bir sey olursa haritayi sifirlarim artik. 

Yorum bağlantısı
Said Çiftci

Antifriz meselesinin yakıta etkisi olur mu ki ?

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
5 dakika önce, Said Çiftci yazdı:

Antifriz meselesinin yakıta etkisi olur mu ki ?

Arac 80 dereceye ulasana kadar zengin karisimda calisir. Simdi normale dondugu icin yakit haritasinin yenilenmesinde fayda vardir buji bobin maf map sensor degisiklik ve temizliginden sonrada faydasi vardir

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
21 saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Arac 80 dereceye ulasana kadar zengin karisimda calisir. Simdi normale dondugu icin yakit haritasinin yenilenmesinde fayda vardir buji bobin maf map sensor degisiklik ve temizliginden sonrada faydasi vardir

belki benim lpg ayarını tekrardan yaptırmam gerekecek. önceki ayar termostat bozuk iken yapılmıştı bundan dolayıda stabil bir ayar saglanamamış olabilir. bunu yapan kişide söylemişti zaten. o zaman vakit darlıgı  ve sensörlü termostat 550 700 arası malzeme fiyatından dolayı ayarı o şekilde yaptırmak zorunda kalmıştım. eger lpg ayarı düzgün ise zengin & fakir karışım hatası vermez ve araç yakıtındanda belli olurki , buna baglı olarakda harita kendini hızlı bir şekilde günceller. ayar bozuk olursa zaten ben hergün aküyü söküp harıtayı sıfırlasam bile lpg ayarı hatalı oldugu harita hep yanlış şekillenecek ve zamanlamalar devamlı karışacak. bu durumdada zengin & fakir yakıt karışımı hatası . buna baglı olarakda yakıt fazlalı olacak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Lpg hic kullanmadigim icin bir fikrim yok:)

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Yusuf Davaz
Bir saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

valla türkiye şartlarında tüm benzinli araçlara lpg şart. şuan lpg de bile 100 km de 7 litre benzin parasına gidiyorum. 100 km de 15 litre lpg tüketiyor aracım şehir içinde

53 dakika önce, Erhan Doruk yazdı:

Geçmiş olsun. Eski termostatın onarılma durumu olabilir mi? 

teşekkürler saolsun. termostat içi civalı oldugu için tamiri yok diye biliyorum. olsa bile ustalar yapmaz gibime geliyor. söküp takması biraz zor bi parça. yan sanayi bile takmıyorlar. alınan termostat arızalı olursa 2. kez işçilik parası alırım diyeni bile gördüm. sorunlu bir parça. orjinaliydi yan sanayisiydi muadili felan derken baya bi parça arayışı oldu . fiyatlarıda sensörlü modeli için 650 850 arası fiyatları vardı. bende bu fiyattan arıyordum ama saolsun aklı başında bir parçacıya denk geldik ve bizim araçdaki termostatın modelini o söyledi ve boştan yere sensörlü model almaktan kurulup kurtulup hem orjinal malzeme hemde 180 tl ye sensörsüz modeli aldım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
(düzenlendi)

herkese iyi forumlar. başınızı çok ağrıtım benim araç yüzünden,

2004 otomatik benzinli lpg araç. ama testi benzinde yaptım

bugun test menusunuaçıp dijiatal motor sıcaklığını aktif ettim ve yola çıktım. test için

araç 100-108 derece arasında duruyor 99 da düştüğü oluyor ama trafikte 100-108 derece arasında

108c iken benzinciye girdim araçı boşa aldım 2. kademe fan çalıştı 100 düşürdü kapandı. bu işte bir terslik

varmı yokmu bilgileriniz çok önemli benim için

aracın sicaklığı normalmi

 

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kapalı devre, düdüklü tencere gibi düşünün, su daha yüksek sıcaklıkta kaynamadan sistemde dolaşır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
7 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

kapalı devre, düdüklü tencere gibi düşünün, su daha yüksek sıcaklıkta kaynamadan sistemde dolaşır

Yani ozan beye patatesleri iceri doldurup haşlayin diyorsunuz demi caglar abi 😁😁

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Değerler doğru ise bana yüksek gibi geldi.
Termostatı kaçlık olmalı bu mondeonun. ?

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

araba giderken rüzgarı yiyor radyotör soguyor haliyle trafikte dur kalk dur kalk bu sefer rüzgara ihtiyacı varken fan acıyor. bence normal

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
59 dakika önce, Okay Kaygusuz yazdı:

araba giderken rüzgarı yiyor radyotör soguyor haliyle trafikte dur kalk dur kalk bu sefer rüzgara ihtiyacı varken fan acıyor. bence normal

Ama 108i gormesi normal deil. Arabayi ne kadar zorlasam 99u gecmiyor  rolantide 98i gorunce fanin ilk kademesi 20sn kadar calisip 93e dusuyor sonra tekrar 98e cikinca tekrar fani aciyor 

Yorum bağlantısı

günaydın arkadaşlar şimdi sabah 28km yol yaptım işe gelirken araç 90 100km hızda 99 100 derece sıcaklıkta dururmas yükseliyor.

klimayı açtım 2 3 dakika geç devreye girdi galiba soğuk hava gelmesi 3 3 dakika sürdü  klimalı sürüşte araç 95 derece sabit  bir ara 100 dereceye ulaştı sacak 95 düşürdü hemen 

şimdi merak ettim fanın 1. kademesimi arızalıdır yoksa termostatmı

dündü 108 derecede fanı açtı 2 gademe 100 düşürdü fan kapandı 

Yorum bağlantısı

şimdi ford elektirikçisine gittim iyi bildim bir usta. fan 1. gademe 104 te giriyor gikinci kademede 108 normal fan çalışıyor sanırım termostat benim 100 lük takmışlar başka bir anlamı kalmıyor. 

Yorum bağlantısı

Benim gibi mondeo alıp, sorunlar zincirinin arasında kalmış biri daha.  şaşırmadım açıkcası ben çoğu şeyi hallettim sayılır satmak üzereyim.

 

 

termostat olayında önemli olan orjinal parça kullanılması bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
19 saat önce, Ozer Oz yazdı:

Benim gibi mondeo alıp, sorunlar zincirinin arasında kalmış biri daha.  şaşırmadım açıkcası ben çoğu şeyi hallettim sayılır satmak üzereyim.

 

 

termostat olayında önemli olan orjinal parça kullanılması bence. 

Kotu mondeo yoktur  kotu usta vardir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
On 17.05.2019 at 21:12, Ozan Öz yazdı:

herkese iyi forumlar. başınızı çok ağrıtım benim araç yüzünden,

2004 otomatik benzinli lpg araç. ama testi benzinde yaptım

bugun test menusunuaçıp dijiatal motor sıcaklığını aktif ettim ve yola çıktım. test için

araç 100-108 derece arasında duruyor 99 da düştüğü oluyor ama trafikte 100-108 derece arasında

108c iken benzinciye girdim araçı boşa aldım 2. kademe fan çalıştı 100 düşürdü kapandı. bu işte bir terslik

varmı yokmu bilgileriniz çok önemli benim için

aracın sicaklığı normalmi

 

Hiç bir sıkıntı yok. Normal çalışıyor siteminiz.

On 18.05.2019 at 09:10, Mehmet Ozyurek yazdı:

Değerler doğru ise bana yüksek gibi geldi.
Termostatı kaçlık olmalı bu mondeonun. ?

Ben hep kontrol ediyorum 106da ikinci kademe 99 da birinci kademe çalışıyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
7 saat önce, Mehmet Kaya yazdı:

Ben hep kontrol ediyorum 106da ikinci kademe 99 da birinci kademe çalışıyor

 

Fanın devreye girme ısısı normal.. 

Normal olmayan motor suyunun sıcaklığı.. Anlatılana göre sürekli fan açma ısısında bekliyor.. 

Yorum bağlantısı
On 18.05.2019 at 20:44, Ozer Oz yazdı:

Benim gibi mondeo alıp, sorunlar zincirinin arasında kalmış biri daha.  şaşırmadım açıkcası ben çoğu şeyi hallettim sayılır satmak üzereyim.

 

 

termostat olayında önemli olan orjinal parça kullanılması bence. 

hiç sormayın gerçekten araç çok güzel konforlu ama benden önceki sahibi hiç bakım yapmamış, herşeyi yan sanayi nin dibi takmış bana kalsa satıcamda hanımın üzerine yaptım kaskodan dolayı satırmıyor borca girmemek için :))

1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Fanın devreye girme ısısı normal.. 

Normal olmayan motor suyunun sıcaklığı.. Anlatılana göre sürekli fan açma ısısında bekliyor.. 

sizce ne yapmam lazım termostadımı değiştirmem lazım? antfirizden olabilirmi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
46 dakika önce, Ozan Öz yazdı:

 

sizce ne yapmam lazım termostadımı değiştirmem lazım? antfirizden olabilirmi?

 

Bence termostatı değiştirin.. Geç açıyor diye düşünüyorum.. 

Yorum bağlantısı
24 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bence termostatı değiştirin.. Geç açıyor diye düşünüyorum.. 

teşekkürler mehmet bey gitti yine 600 tl :))) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...