Selim Bilgin

İtalyan Üzümü: Giulietta 1.4 TB Multiair TCT

Recommended Posts

Selim Bilgin

İnsan bir Alfa Romeo alınca neden pişman olur? Daha önce almadığı için. Bende de öyle oldu.

 

Piyasaya çıktığından beri dıştan çok sevdiğim, içini bir türlü sevemediğim, yolda görünce "benim tsi daha iyi gidiyor" diye kendimi avuttuğum Giulietta'yı sonunda aldım. İşin aslı tekrar bir "C Hatchback" almaya niyetim yoktu, 2.0 Ecoboost Mondeoları favorilere eklemiştim ancak iki araba olmasın, hanım da kullanabilsin ama benim ihtiyacımı da karşılasın deyince süreç bizi buraya getirdi. 159 çok baktım ama hem eşimin kullanımına uygun olmaması hem de temizinin çok zor bulunması daha güncel bir modele sevk etti beni.

 

2013 Model, 60.000'de ilk sahibinden aldım. "Bianco Pastello" renginde, yani pastel beyaz, Distinctive donanım seviyesinde, spor paket ya da sunroof yok. Dolu donanımın opsiyonsuzu yani. Gayet yeterli bir donanım listesi var.

 

Motor 1.4 TB Multiair, TB'nin açılımı "Turbo Benzina". İtalyanlar her şeyi havalı bir tabirle ifade etmeyi seviyorlar. 170 PS güç ve 250 N-m tork üretiyor. Multiair teknolojisi elektrohidrolik valfler yardımıyla anlık olarak hava emiş zamanlamasını ayarlayarak çift karakterli bir motor sağlıyor. Motor üst kapağı yerinde multiair modülü adı verilen özel bir ünite bulunuyor. Aynı motor aynı turbo ile multiair olmadan 155 PS verirken multiair modülü ile 170 PS veriyormuş. Tork değerinde de yine 20 N-m'lik bir fark var.

 

Şanzımanımız TCT (Twin Clutch Transmission) çift kuru kavramalı 6 ileri BorgWarner - Fiat ortak üretimi bir şanzıman. BorgWarner DSG'nin de üreticisi ancak TCT'nin yazılım ve kontrol ünitesini Fiat'ın bu işlere bakan şirketi "Magnetti Marelli" ürettiği için TCT ve DSG huy olarak pek benzeşmiyor. TCT'yi ben daha sürücü odaklı, sportif karakterli, sert ve bir tık daha yavaş buldum. Uzun süre DSG'nin farklı versiyonlarını da kullandığım için ayrı bir başlıkta iki şanzımanı karşılaştırmayı düşünüyorum. Alfa Romeo VW ya da Ford'a göre çok daha az sattığı için internette hakkında detaylı Türkçe yazı bulmak imkansız. Ben bu aralar İngiliz forumlarının yanı sıra Google Translate ile İtalyan ve Polonya forumlarını kurcalıyorum. Polonyalılar acayip kafa kırmışlar bu işte.

 

İzlenimlerime gelince başta şu konuda anlaşalım, Alfa Romeo bir otomobil, araç değil. "Bir araba alalım da ayağımız yerden kesilsin" arabası değil kesinlikle. Bu niyetle alanı da yarı yolda bırakır muhtemelen (JTD motorluları hariç tutabiliriz belki kısmen).

 

Almadan önce detaylı araştırınca çok sert, takır tukur bir otomobiller karşılaşacağımı düşünüyordum, binince (hem de W210 Mercedes'ten inip bindim) hiç öyle olmadığını fark ettim. Yumuşak diyemem ama "tangır tungur" değil.

 

Direksiyon inanılmaz net, oturma pozisyonu alçak, direksiyon dört yönde hareket ediyor ama çok aşağı inmiyor, "apaçi" pozisyonuna izin vermiyor yani. Koltuk yan destekleri iyi. Sürüş pozisyonu sizi doğru oturup 9-15 tutmaya zorluyor. Bu açıdan çok başarılı buldum.

 

Alfa Romeo'nun meşhur DNA sistemi standart olarak N (Neutral) konumunda, gaza basıp sürüşe geçince benzer bir turbo benzinliye alışkınsanız "hmm çok da atik değilmiş filan diyorsunuz", ama şalteri ileri itip D (Dynamic) moda geçerseniz otomobil kendini kaybedip sağa sola saldıran bir kurta dönüşüyor. Motor sesi ve egzoz tınısı 1.4 gibi değil, İtalyan mühendisler iyi ayarlamış. Üst devirlere doğru çok tatlı sesler geliyor. Multiair motor TSI gibi alt devirlerin insanı değil, üst devirleri de seviyor, kaputun altında ne olduğunu 2000 devirden sonra anlıyorsunuz. Direksiyon çok net, süspansiyon çok iyi ayarlanmış, D modunda Q2 adı verilen Alfa'nın meşhur elektronik kilitli diferansiyeli de devreye giriyor. Gaz pedalından N modunda 140 PS gibi, D modunda 210 PS gibi hissediyorsunuz diyebilirim.

 

Hız ve devir göstergeleri saat 6 konumundan başlıyor bu arada. Klasik Alfa göstergesi, ortadaki ekran ise maalesef Punto-Linea grubundan tanıdık. Otomobilin Fiatlaştığı noktaların başında direksiyon tuşları ve bu ekran geliyor. Malzeme kalitesi mükemmel değil, çok kötü de değil. Spor 2 paketlerde opsiyona göre deri koltuk, makyajlı modellerde deri kaplanmış göğüs seçenekleri var, iç ambiyansa ciddi etki ediyor bu durum.

 

Aldıktan sonra v kayışı, triger seti, multiair filtresi vs. dahil kapsamlı bir bakım yaptırdım, retro şekilli ama hiç bir özelliği olmayan radyo-cd çalara elveda diyerek Pioneer SPH-DA120 modelini taktırdım, Bluetooth'tan Apple Car Play'e kadar tüm özelliklere sahip olduk. Ve 3.000 km'lik bir seyahate çıktım. Bolu Dağı'na kadar otomobili iyice tanıyınca N modunun eziyet olduğuna karar verip D'ye geçtim, vitesi de manuele çektim ve otomobilin esas keyfine vardım. Özellikle Doğu Karadeniz'in virajlarında asfalta bol bol iz bırakmışımdır.

 

Bu 3000 km'lik seyahatte ortalama tüketimim 6.8lt/100km oldu. Yol bilgisayarı da pompa da aynı değeri verdi. Shell Nitro kullandım benzin olarak, Opet alsam muhtemelen 6.5'un altına inerdi. Ortalama bir sürüş olarak düşünebilirsiniz bu ortalamayı. Hiç yavaş gitmedim, ama bir kaç yer hariç deli hızlara da çıkmadım. 120-140 aralığı genelde. Ancak şehir içinde yakıyor, İstanbul'da kısa mesafe trafikte kullandığım bir deponun pompa ortalaması 10.5 olarak çıktı. Kavrama yavaş yavaş kaçırmaya başlıyor, onun da yakıtta 1 litre etkisi vardır diye düşünüyorum. Bir seneye kadar kavramayı değiştirmemiz gerekecek.

 

Sürüşüyle ilgili izlenimlerimi özetleyecek olursam, otomobil yola çok iyi oturuyor. Direksiyon çok iyi feedback veriyor ve komutlarınızı net şekilde uyguluyor. Frenler standart otomobillerden önde. Normali böyleyse spor pakette sunulan dört pistonlu brembolar nasıldır tahmin etmek güç. Bu kadar sert ve sportif olmasına rağmen uzun yolda tek seferde 1000+ km yaptığımda hiç yormadı beni (sınıf standartlarına göre). Otomobilin sürüşünün zevkli olması, gaza basınca yok demeden gidip direksiyonu çevirince kafasını çat diye o tarafa çevirmesi sürüşü çok kolaylaştırıyor. Siz siz olun virajlı bir yolda öndeki Alfa'ya güvenip viraja girmeyin. Uzun süre Focus kullanmış bir sürücü olarak söylüyorum bunu.

 

Almak isteyebilecekler için kronik problemleri de sıralayalım, motor kulakları çok hassas, özellikle sağ motor kulağı bütün Giulietta'ların bozuluyor ve vibrasyon yapıyor. Benimkini değiştirdiğini söyledi satıcı ama bence titriyor, ben tekrar değiştireceğim. Multiair motorlarda multiair ünitesi bozulabilecek bir yapıda, özellikle 2010 modellerin böyle olduğu ve sonra çözüldüğü söyleniyor. Multiair alacaksanız mutlaka bakım geçmişini araştırın ve aldıktan sonra kaliteli yağlarla değişimi 10.000 km'yi geçmeyecek şekilde yapın. Onun dışında çözülebilen trim problemleri vs. olabilir, ancak sık karşılaşılan başka bir durum yok.

 

5 senede aldığım 8. otomobil oldu bu, Allah kısmet ederse 2021'e kadar binmek istiyorum. C ve D sınıfında bundan sonra almak isteyebileceğim bir alternatif yok çünkü şu an. Onun için aklımdakileri yavaş yavaş yapıp biraz uğraşacağım bununla.

 

Ben aldıktan sonra:

- Triger vs. ağır akımlarını yaptırdım.

- Lumar ATR35 cam filmi uyguladım yola çıkmadan önce, yolda bol bol ön cama da yine Lumar'ın renksiz "Air 80 ya da PP 60" modelini yapmadığıma pişman oldum, çünkü yanlardan gelen ısı ciddi şekilde kesilirken önden gelen güneş fena yaktı. Yazın başında mutlaka yaptıracağım.

- Pioneer SPH-DA120 ünite ve geri görüş kamerası takıldı.

- 4 lastik Good Year F1 Assymetric 3 ile değişti, 225-45-17

- Vidalanan dandik plakaları söküp, app plakaları yapıştırdım.

- Silecek lastikleri değişti arka dahil.

- Ön disk (BluePrint)  + balatalar (ATE) değişti. Hidrolik yenilendi.

 

Yapılmayı bekleyenler:

- Ufak kaporta işleri var, kış sonu Hakan Usta'ya emanet.

- Kaporta işlemleri sonrasında sahipleri de Alfista olan Paddock Detailing'e gidecek, seramik ve detaylı iç temizliği yapılacak.

- Ayna kapakları orijinal saten kromlarla değişecek.

- Farlara bi-xenon montajı yapılacak.

- Ön cama da Lumar film yapılacak.

- QV (Quadrofoglio Verde) direksiyon.

- Kapı içi gibi yerleri keçe kaplayacağım.

- Bir sonraki bakımda sağ motor kulağı, bujiler değişecek. Servis değişmez dese de TCT şanzıman ve hidrolik kontrol ünitesinin yağını değiştireceğim.

- Hava filtresi KN takılacak, fiyatlar uçmuş onun için almadım şu an.

- Ön ve arka logolar 2015'te değişen logoyla değişecek.

 

Yapılmayı beklemeyen çılgın projeler:

- Deri kaplama.

- KW Coilover

- QV arka difüzör ve custom susturuculu çift egzoz çıkışı.

- Mat hâki yeşil kaplama.

 

Yazının devamı gelecek.

 

da83e0d12202.jpg

 

869be4462266.jpg

 

3e61e006a408.jpg

 

b03d9d365598.jpg

 

31fea76ae609.jpg

  • Beğen 20
  • Teşekkür 4

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yıldız

Of, çok güzel anlatmışsınız, bir solukta okudum yazınızı. Güle güle kullanın.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erdem Bozkurt

Alfa giulietta 1,4 tb bu kadar güzel anlatılmaz,bu arabayı alacakların bu yazıyı okumaları yeterli...

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yurt

Çok güzel anlatmışsınız ellerinize sağlık, yapacaklarınızın yerine spor paketi 1 ve 2'yi barındıran bir model alsanız daha ekonomik olmazmı? 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin
2 dakika önce, Mahmut Yurt yazdı:

Çok güzel anlatmışsınız ellerinize sağlık, yapacaklarınızın yerine spor paketi 1 ve 2'yi barındıran bir model alsanız daha ekonomik olmazmı? 

 

Teşekkürler.

 

Trigeri, v kayışı, lastiği, kaporta işleri, şanzıman işleri vs. alacağım diğer arabada da olacak muhtemelen. Ben bunda tadında ve yavaş yavaş bir şeyler yapmak istiyorum. Yapacaklarım tam olarak spor pakete çevirmek değil zaten. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ferhat Yavuz

Hayırlı olsun bende 159 aradım neredeyse 3 ay ama hep hor kullanılmışlar geldi karşıma vazgeçtim.Fotolar bende görünmedi maalesef merak ettim doğrusu.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Yeldan

Kırmızı olaydı keşkee

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin
Kırmızı olaydı keşkee


İlk beyazım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Cem Işık

Ellerine sağlık Yavuz gayet güzel anlatmışsın. Yeğene aldırdım 1.6 jtdm olanı. Her fırsatta keyfini sürüyorum:)

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Yeldan


İlk beyazım.


Ben sevemedim beyazı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Güzel anlatim.. oturus pozisyonu araca ayri bir dinamik katiyor.

Daha once de benzer bir alfa yorumunda yazmistim bu araclarda hakikaten aykiri bir ruh var.sırf arabaya binmek icin alinacak bir arac degil. Asilik kokuyor plakasindan amblemine,Jantindan , koltuguna..Sert suspansiyon olmasina ragmen sehirici yormuyor en enteresan kismida bence bu..

keyifli surusler..

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hakan Gürsu

Çok ateşli makine, güle güle kullanın. 170 bg çook iyi gidiyor.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
İnan Çınar

Çok güzel bir tanıtım olmuş. Güle güle kullanın...

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Gül

Alfisti kardeşim, Allah tekerine taş değdirmesin. Çok güzel anlatmışssın, mest oldum. Beyaz bence Giu’ya çok iyi gidiyor. Hele cam tavan varsa. Hayırlısı olsun demek lazım, ben kırmızı olacak, cam tavan olacak, spor2 paket olacak diye yırtındım, bu araba bana hayırlı gelmedi. Bugün de el frenini çekmeyi unutmuşum araba gitti gitti ağaca çarptı 😞 Gözümün önünde gitti vurdu sadece izledim. Rüyamda ak sakallı dede böyle bir halt yiyeceksin dese, hadi len ordan der kovardım. Sekiz kere el frenini kontrol eden kıl bir insanım halbuki. Allah benim nasibimi sana vermesin kardeşim. Ben yıldım, muhtemelen yaptırınca satacam. Çok memnunum ama şanssızlıklar yakamı bırakmadı. 

  • Üzgün 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin
Ellerine sağlık Yavuz gayet güzel anlatmışsın. Yeğene aldırdım 1.6 jtdm olanı. Her fırsatta keyfini sürüyorum:)


Sen de ilk fırsatta QV alacakmışsın gibi duruyor abi sanki. :)
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hakan Gürsu
24 dakika önce, Ahmet Gül yazdı:

Alfisti kardeşim, Allah tekerine taş değdirmesin. Çok güzel anlatmışssın, mest oldum. Beyaz bence Giu’ya çok iyi gidiyor. Hele cam tavan varsa. Hayırlısı olsun demek lazım, ben kırmızı olacak, cam tavan olacak, spor2 paket olacak diye yırtındım, bu araba bana hayırlı gelmedi. Bugün de el frenini çekmeyi unutmuşum araba gitti gitti ağaca çarptı 😞 Gözümün önünde gitti vurdu sadece izledim. Rüyamda ak sakallı dede böyle bir halt yiyeceksin dese, hadi len ordan der kovardım. Sekiz kere el frenini kontrol eden kıl bir insanım halbuki. Allah benim nasibimi sana vermesin kardeşim. Ben yıldım, muhtemelen yaptırınca satacam. Çok memnunum ama şanssızlıklar yakamı bırakmadı. 

Geçmiş olsun, gözünün önünde olması gerçekten çok kötü bi durum. Hiçbir şey yapamadan öylece izlemek. 😞

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Gulkokan

0 100 7.7 sn oldukça iddialı bir değer

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin
gönderildi (düzenlendi)
2 saat önce, Ahmet Gül yazdı:

Alfisti kardeşim, Allah tekerine taş değdirmesin. Çok güzel anlatmışssın, mest oldum. Beyaz bence Giu’ya çok iyi gidiyor. Hele cam tavan varsa. Hayırlısı olsun demek lazım, ben kırmızı olacak, cam tavan olacak, spor2 paket olacak diye yırtındım, bu araba bana hayırlı gelmedi. Bugün de el frenini çekmeyi unutmuşum araba gitti gitti ağaca çarptı 😞 Gözümün önünde gitti vurdu sadece izledim. Rüyamda ak sakallı dede böyle bir halt yiyeceksin dese, hadi len ordan der kovardım. Sekiz kere el frenini kontrol eden kıl bir insanım halbuki. Allah benim nasibimi sana vermesin kardeşim. Ben yıldım, muhtemelen yaptırınca satacam. Çok memnunum ama şanssızlıklar yakamı bırakmadı. 

 

Hocam geçmiş olsun, çok üzüldüm. :(  Ciddi bir hasar var mı? İnşallah tampon vs. ile kurtarmıştır.

 

Rasyonel bir şey değil biliyorum ama benim ateş kırmızı Focus'un da sürekli sağına soluna bir şey oluyordu, fazla mı dikkat çekiyor bilmiyorum. :( 

 

Bir saat önce, Mert Gulkokan yazdı:

0 100 7.7 sn oldukça iddialı bir değer

 

Launch control ile 7.2 diyorlar. Kitapçıkta yazmasa da launch control var TCT'de, Alfa 4C şanzımanıyla birebir aynı çünkü.

 

alfa-romeo-4c.jpg

 

 

3 saat önce, Mert Yeldan yazdı:

 


Ben sevemedim beyazı.

 

 

Bu beyaz olsun, Giulia'yı kırmızı alırız inşallah. 🤗

 

3 saat önce, Ferhat Yavuz yazdı:

Hayırlı olsun bende 159 aradım neredeyse 3 ay ama hep hor kullanılmışlar geldi karşıma vazgeçtim.Fotolar bende görünmedi maalesef merak ettim doğrusu.

 

159 maalesef ülkemizde kıymeti bilinmeyen, ama alanın da kolay kolay tekrar satmadığı, sattıktan sonra alacak başka otomobil bulamadığı bir otomobil.

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Önder Özcan

Çok güzel anlatmışsın Yavuz eline sağlık. Maaşallahı var Jülyet'in. :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Gül

Çok sağol abi. Pek bir şey yok da işte moral bozukluğu kaldı. Bana 1.75 Competizione Kırmızı Giulietta’sı olan biri de demişti. Kırmızı Giu tüm nazarı üstüne çekiyor, talihsizlikler peşimi bırakmadı, aldığım günden beri rahat yüzü görmedim diye. Yok canım olur mu öyle şey derken, o yolda gidiyoruz. Ahdim olsun bir daha kırmızı almayacam
142ec851f983884a36a63e957a6a0fb8.jpg

  • Üzgün 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin
7 dakika önce, Ahmet Gül yazdı:

Çok sağol abi. Pek bir şey yok da işte moral bozukluğu kaldı. Bana 1.75 Competizione Kırmızı Giulietta’sı olan biri de demişti. Kırmızı Giu tüm nazarı üstüne çekiyor, talihsizlikler peşimi bırakmadı, aldığım günden beri rahat yüzü görmedim diye. Yok canım olur mu öyle şey derken, o yolda gidiyoruz. Ahdim olsun bir daha kırmızı almayacamemoji3.png

 

Dolu hasarları ile birlikte bu da yapılır hocam hiç dert etmemek lazım, bununla geçmiş olsun.

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selçuk Bakış

Maşallah çok güzel bir anlatım olmuş, Araba almadan önce Mitoya çok baktım halen de mito ilanlarına sadece bakabiliyorum :D 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin
gönderildi (düzenlendi)
23 dakika önce, Selçuk Bakış yazdı:

Maşallah çok güzel bir anlatım olmuş, Araba almadan önce Mitoya çok baktım halen de mito ilanlarına sadece bakabiliyorum :D 

 

Bi 3-4 önce sene olsa ben de Mito QV almak isterdim ama teyzemi tek kapı Fiesta'nın arkasına oturtmak zorun kaldığım gün tek kapı işi bize uymaz demiştim. :) 

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Sen çok sevmişsin bunu. 2021 de zor satarsın :)
Maşallah. Güle güle kullan. Süper bir inceleme olmuş

Çok sağol abi. Pek bir şey yok da işte moral bozukluğu kaldı. Bana 1.75 Competizione Kırmızı Giulietta’sı olan biri de demişti. Kırmızı Giu tüm nazarı üstüne çekiyor, talihsizlikler peşimi bırakmadı, aldığım günden beri rahat yüzü görmedim diye. Yok canım olur mu öyle şey derken, o yolda gidiyoruz. Ahdim olsun bir daha kırmızı almayacam
142ec851f983884a36a63e957a6a0fb8.jpg


Ahmet sana da çok geçmiş olsun.
Geçecek bunlar. Keyfini çıkaracaksın.
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi

Plaka ofsayt boo mu bdd mı belli değil. Mındar

Mesajı paylaş


Mesajın linki