İçeriğe Yönlendir

İtalyan Üzümü: Giulietta 1.4 TB Multiair TCT


Selim Bilgin

Recommended Posts

Selim Bilgin
Ahmet Gül yazdı:

Ağırlık sensörlerini de alsak? Hatta far yıkamayı da. 

 

Maliyet hesaplaması yapmadım abi, kurcalayalım bi. Anlatmıştım, Jetta’da öyle yaptım ama para ve enerji lazım. 

 

Bi bakayım parça kodlarına. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Yıkama şart değil bu arada muayene için, oto yükseklik ayarı şart.

Yıkama olmadan kusursuz geçmiştim muayeneden Jetta ile. 

 

jetta_front.jpg

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Selim Bilgin yazdı:

 

Maliyet hesaplaması yapmadım abi, kurcalayalım bi. Anlatmıştım, Jetta’da öyle yaptım ama para ve enerji lazım. 

 

Bi bakayım parça kodlarına. 

Yurtdışından ucuza buluruz bence. Türkiye’de yaptıracağın fiyata orijinal alırız. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selim Bilgin

80.000'i devirdik, bakım zamanı geldi.

 

Malzemeler hazır, yakında operasyon var. Bu sefer radyatör taşma kabı, antifriz ve bujileri de değiştireceğim.

Alfa kutulu orijinal yağ filtresi Türkiye'de yok bu arada, Alamanya'dan almıştım. Bize özel. :) TR'deki yetkili servisler Opar kullanıyor.

 

80000.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Benimde yağ değişimi geldi. Netten lique Molly 5w40 alacam da kendi sitesinden mi alsak sanayide 5 litre 270 lira

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Motul candır 👍 Selim senin motor x clean efe kullanmıyor mu?

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Benimde yağ değişimi geldi. Netten lique Molly 5w40 alacam da kendi sitesinden mi alsak sanayide 5 litre 270 lira

 

İnternetten alıyorum ben, N11’de sağlam satıcılar var. Senin JTD 5w40 mı istiyor?

Sinan Akgöl yazdı:

senin motor x clean efe kullanmıyor mu?

 

Yok, Fiat’ın Euro5 ve öncesi tüm benzinlileri 5w40, multiair olunca Acea C3 istiyor ki piyasada sadece Motul, Liqui Moly ve Castrol’ün uygun yağı var. 

 

Euro6 ile birlikte Acea C2 0w30’a geçti tümü. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Selim Bilgin yazdı:

 

İnternetten alıyorum ben, N11’de sağlam satıcılar var. Senin JTD 5w40 mı istiyor?

 

Yok, Fiat’ın Euro5 ve öncesi tüm benzinlileri 5w40, multiair olunca Acea C3 istiyor ki piyasada sadece Motul, Liqui Moly ve Castrol’ün uygun yağı var. 

 

Euro6 ile birlikte Acea C2 0w30’a geçti tümü. 

Hem 5w40 hem kalite istiyor. Evvelden 5w30 koydular galiba. Biraz kalın mıdır 5w40 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Hem 5w40 hem kalite istiyor. Evvelden 5w30 koydular galiba. Biraz kalın mıdır 5w40 

 

Liqui Moly ve Motul sitesinden baktım da 5w30 görünüyor yav seninki için.

 

159yag.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

Liqui Moly ve Motul sitesinden baktım da 5w30 görünüyor yav seninki için.

türk facessinde km ye göre vizkozite artar teknikerleri vardır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Selim Bilgin yazdı:

 

Liqui Moly ve Motul sitesinden baktım da 5w30 görünüyor yav seninki için.

 

159yag.jpg

Kitapçığında vizikote 5w40 spec Fiat M2 mıydı neydi. Karşılayan tek yaq toptec 4100 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

türk facessinde km ye göre vizkozite artar teknikerleri vardır.

 

20w50’ye kadar yolu var diyorsun. 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kitapçığında vizikote 5w40 spec Fiat M2 mıydı neydi. Karşılayan tek yaq toptec 4100 

 

Sonradan değişiyor bazen tavsiyeler. Önceki bakımda ne koydunuz? 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Neden önceki nesil antifriz seçtiniz? G13 daha yeni bir antifriz ve içinde bir miktar silikat var. Alüminyum için iyidir. 

 

Total quartz ineo c3 5-40 da sizin araca birebir uyan bir yağ. Ya da mc3. 9.55535.s2 spec var

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Neden önceki nesil antifriz seçtiniz? G13 daha yeni bir antifriz ve içinde bir miktar silikat var. Alüminyum için iyidir. 

 

Kitapçıkta bu spec'i tavsiye ettiği için bunu aldım, detaylı bakmadım açıkçası içeriğine. Orijinal tavsiye "Paraflu Up", bu da muadili. Farklı içerikler uygun olmayan boru ve bağlantı aparatlarına zarar verebiliyor bazen.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Total quartz ineo c3 5-40 da sizin araca birebir uyan bir yağ. Ya da mc3. 9.55535.s2 spec var

 

C3 ve 5w40 ise Fiat S2 spec'ini karşılıyor, ama Türkiye'de satılıyor mu bu yağ?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Selim Bilgin yazdı:

 

Kitapçıkta bu spec'i tavsiye ettiği için bunu aldım, detaylı bakmadım açıkçası içeriğine. Orijinal tavsiye "Paraflu Up", bu da muadili. Farklı içerikler uygun olmayan boru ve bağlantı aparatlarına zarar verebiliyor bazen.

 

 

C3 ve 5w40 ise Fiat S2 spec'ini karşılıyor, ama Türkiye'de satılıyor mu bu yağ?

 

İnternette olmayabilir. Ben zaten internetten yağ almıyorum. Sahte yağı kutuya koyup ya da yarı sahte yarı orijinal koyup satmak kolay. Motul için distribitörü aradım. Bağcılar güngören sanayi sitesinde yetkili satıcıya gönderdi. Oradan alıyorum. Total ve diğer yağ ürünlerini yine yetkili satıcılı daha doğrusu toptancı olan varil petrol’den alıyorum. 

 

Total şanzıman yağı fluide xld fe de yok piyasada mesela. Ama varil petrol’de (ikitelli) oluyor. Sizin yağ da vardır. Açıkçası mazda’nın kendi yağını total üretiyor. O yüzden kullanıyorum. Atf’sinden de motor yağından da çok memnunum.  

 

Antifriz olayını ben de çok araştırdım. Yine mazda etiketli fl22 koymam lazımdı. O sıra piyasada yoktu. Sizin aldığınız da yoktu. Kıtlık vardı sanırım :) g13 aldım son nesil. Araştırınca ikisinin de organik olduğunu fakat g13’te az miktarda silikat olduğunu öğrendim. Çok silikat fazla. Tıkanıklık yapar. Ama azı da iyidir. Alüminyumu korur. Sizin turuncu da silikat yok sanırım

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İnternette olmayabilir. Ben zaten internetten yağ almıyorum. Sahte yağı kutuya koyup ya da yarı sahte yarı orijinal koyup satmak kolay. Motul için distribitörü aradım. Bağcılar güngören sanayi sitesinde yetkili satıcıya gönderdi. Oradan alıyorum. Total ve diğer yağ ürünlerini yine yetkili satıcılı daha doğrusu toptancı olan varil petrol’den alıyorum. 

 

Total şanzıman yağı fluide xld fe de yok piyasada mesela. Ama varil petrol’de (ikitelli) oluyor. Sizin yağ da vardır. Açıkçası mazda’nın kendi yağını total üretiyor. O yüzden kullanıyorum. Atf’sinden de motor yağından da çok memnunum.  

 

Antifriz olayını ben de çok araştırdım. Yine mazda etiketli fl22 koymam lazımdı. O sıra piyasada yoktu. Sizin aldığınız da yoktu. Kıtlık vardı sanırım :) g13 aldım son nesil. Araştırınca ikisinin de organik olduğunu fakat g13’te az miktarda silikat olduğunu öğrendim. Çok silikat fazla. Tıkanıklık yapar. Ama azı da iyidir. Alüminyumu korur. Sizin turuncu da silikat yok sanırım

 

İnternetten satan yetkili bayiler de var, hepsi sahte dememek lazım.

 

Antifirizde risk almak istemedim açıkçası, çok fark oluşturacağını düşünmüyorum. Yeni VW'ler filan G13 istiyor genelde.

 

Total motor yağı için de uğraşıp arayıp bulmaya gerek yok bence. :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Selim Bilgin

Bugün 80.000 km periyodik bakımımızı yaptık. Bu sefer 10.000 bekledim, erken değiştirmedim yağı. :)

 

Yağ, yağ filtresi, polen filtresi, bujiler, radyatör taşma kabı ve komple antifriz değişti.

Yağ dolum kapağında bir sorun vardı zor açılıyordu, onu da değiştirdim.

Yağ ve antifriz Motul, diğer tüm parçalar orijinal, yani "Ricambi Originali" kullandım.

Bakımı da bu sefer ısrarlarım sonucu Maslak'ta Mekatronik VW-Audi servisinde yaptık, Akif ustaya tekrar teşekkür ediyorum bana katlandığı için. :) 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Selami ilettin mi  :)

 

İlettim ilettim. :) 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selim Bilgin

Bugün ufak şeyler yaptık yine. Bu sefer foto da çektim.

 

Saten krom yoncalarımız takıldı, silecekleri orijinal ile değiştirdim.

Son bakımda orijinal karbonlu polen filtresi olmadığı için rixenberg diye bir marka almıştım. Çok gözüm tutmadı, mann stoklara girince aldım, değiştirdim bugün. Poleni değiştirmek 1.90'a göre bir iş değilmiş ama. :) Bakalım havayı filtrelemede bir fark olacak mı?

 

Yoncalar

clv-badges.jpeg

 

Before

clv-badges-before.jpeg

 

After

clv-badges-right.jpeg

 

Polen Filtresi

 

mann-cabin-filter-0.jpeg

 

mann-cabin-filter-1.jpeg

 

Mann vs Rixenberg

 

mann-cabin-filter-2.jpeg

 

Bunlar da temizken bonus

 

engine-bay.jpeg

 

shell1.jpeg

 

 

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

aynen, D1S ve Bosch Gen5 balast, nokta.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Selim Bilgin
Sinan Akgöl yazdı:

Hadi hayırlısı olsun. 

 

Dur daha değil. :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Selim Bilgin yazdı:

sanayi.jpeg

 

Maslak oto sanayide sucuk ekmek yediğimiz yere benziyor, orası ise Çabi de oradadır, bu iş bitmiş demektir, hayırlı olsun.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...