İçeriğe Yönlendir

750 Kg Altı Karavan (Römork) - Twingo


Fatih Evcin

Recommended Posts

Sami Demirpaz
Fatih Evcin yazdı:

şu anda kafamda 2 proje var ;
biri çocukluğumdan beri hayallerimi süsleyen karavan yada römork üstü çadır,

diğeri de 4- 4,5 mt. 300-350 kg  bot taşıyacağım römork.

 

Römorklarla ilgili en büyük sıkıntı evraksız olması. Evraktan kastım O1 belgesi. 750 kg nin altında olan römork ve karavanları arkanızda götürebiliyorsunuz ama karayolu uygunluk belgesi ( o1 ) olmayınca, Allah korusun kaza durumunda sıkıntılar başlıyor gördüğüm kadarıyla. 

Satılık karavanların çoğu 750 kg altı dense de üzerinde olduğu bariz belli, çoğunun belgesi evrağı yok. 

 

En pratik çözüm aşağıdaki gibi belgeli bir römork alıp, alt kısmı modifiye edip, ( odunluk, mutfak, su deposu, hidrofor ) üst kısmına araç üstü çadır eklenebilir.

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-ticari-araclar-romork-kara-yollari-tip-onay-uygunluk-belgeli-o1-o2-yuk-romorklari-651380831/detay

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

çekme karavanın evraklı olanında ayrı plaka varmı

 

örneğin tırların dorsesinin plakası da farklı . 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Ali Gök yazdı:

çekme karavanın evraklı olanında ayrı plaka varmı

örneğin tırların dorsesinin plakası da farklı . 

 

O2 sınıfındaysa, 750 kg üstü olup plakalı olması gerekir. Senede 1 kez muayene var. Vergi vs yok. 

O1 sınıfı olup 750 kg altı olanlara da istersen plaka taktırabilirsin. 

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Sami Demirpaz yazdı:

 

Römorklarla ilgili en büyük sıkıntı evraksız olması. Evraktan kastım O1 belgesi. 750 kg nin altında olan römork ve karavanları arkanızda götürebiliyorsunuz ama karayolu uygunluk belgesi ( o1 ) olmayınca, Allah korusun kaza durumunda sıkıntılar başlıyor gördüğüm kadarıyla. 

Satılık karavanların çoğu 750 kg altı dense de üzerinde olduğu bariz belli, çoğunun belgesi evrağı yok. 

 

En pratik çözüm aşağıdaki gibi belgeli bir römork alıp, alt kısmı modifiye edip, ( odunluk, mutfak, su deposu, hidrofor ) üst kısmına araç üstü çadır eklenebilir.

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-ticari-araclar-romork-kara-yollari-tip-onay-uygunluk-belgeli-o1-o2-yuk-romorklari-651380831/detay

 

 

haklısın, evraksız yasaya uymayan bir şey kesinlikle istemem. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bunları çekebilmek için D sınıfı ehliyet isteniyormuş. Bir arkadaşımız söylemişti.. Doğru mu acaba? 750 nin üstü için mi gerekli bu.. 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Römork için ehliyet sınıfı değişmeli. Ayrıca motorun ömrünü yarıya indirirsiniz. Şehirler arası yollarda araç sürekli zorlanacak. Hızlanmadan zorlanacak. Uzun süreli 5000 devir üstü çalışacak vs. Bence bunun için dizel motor tercih edebilirsiniz. Ya da daha büyük hacimli benzinli motor. 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bunları çekebilmek için D sınıfı ehliyet isteniyormuş. Bir arkadaşımız söylemişti.. Doğru mu acama.. 750 nin üstü için mi gerekli bu.. 

 

 

O1 sınıfını B ehliyet ile kullanabiliyoruz sorun yok. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Römork için ehliyet sınıfı değişmeli. Ayrıca motorun ömrünü yarıya indirirsiniz. Şehirler arası yollarda araç sürekli zorlanacak. Hızlanmadan zorlanacak. Uzun süreli 5000 devir üstü çalışacak vs. Bence bunun için dizel motor tercih edebilirsiniz. Ya da daha büyük hacimli benzinli motor. 

750 kg altı 01 sınıfı için gerek yok.  Aracın motorunu yarıya indirme göreceli birşeydir. 

 

Burada önemli olan çeki okunun topuza verdiği yüktür. İyi planlanmış bir römorkun çeki demiri yaklaşık 75 80 kg yük bindirmelidir topuza. Ozaman araçta yorulmaz, römorkta dengeli bir şekilde yol alır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Çekişin beygirle değil şanzıman ile alakası var, traktör misali. Mühim olan yoldaki durum.

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Römork için ehliyet sınıfı değişmeli. Ayrıca motorun ömrünü yarıya indirirsiniz. Şehirler arası yollarda araç sürekli zorlanacak. Hızlanmadan zorlanacak. Uzun süreli 5000 devir üstü çalışacak vs. Bence bunun için dizel motor tercih edebilirsiniz. Ya da daha büyük hacimli benzinli motor. 

ehliyet sınıfını değiştirmemek için 750 kg altı tercih ediyoruz :) bunları araştırarak mı yazdınız yoksa kendi fikriniz mi?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sami Demirpaz yazdı:

 

O1 sınıfını B ehliyet ile kullanabiliyoruz sorun yok. 

750 kg altı 01 sınıfı için gerek yok.  Aracın motorunu yarıya indirme göreceli birşeydir. 

 

Burada önemli olan çeki okunun topuza verdiği yüktür. İyi planlanmış bir römorkun çeki demiri yaklaşık 75 80 kg yük bindirmelidir topuza. Ozaman araçta yorulmaz, römorkta dengeli bir şekilde yol alır.

Konu aksa binen yük değil. Düz yolda sabit hızda sorun yok zaten. Örneğin uzun soluklu yüzde 6-7 eğimli rampa yolda o römorku çekebilmek için çok ciddi güce ihtiyaç var. O gücü beygir ve tork ile elde ediyoruz. Yere çimento torbası koyalım. İple bisiklete bağlayalım. Çekmeye çalışalım. Bisiklete yük binmez ama hareket ettirmekte zorlanırız. 

 

Hasan Karabekiroglu yazdı:

Çekişin beygirle değil şanzıman ile alakası var, traktör misali. Mühim olan yoldaki durum.

 

Şanzıman oranları tabi ki önemli. Ama yeterli değil. O rampayı traktör hızında çıkmayı kimse düşünmez elbette. Atarsın 1’e 3000 devirde çıkarsın yoksa. Ya da 2’de 3500-4000 devirde. Twingo ile. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Güç olarak çeker ancak aracın baskı balatası nisbeten ufaktır. Eskiyebilir. Yokuşlarda zorlanır hararet yapabilir bunun için ekstra radyatör gerekebilir yahut dikkatli sürmelidir. ağırlık dağılımı düzgün yapılmalı römorkçu kaliteli montaj ve ayar yapmalı. Yoksa sonu takladır. Yukarıya çıkıntı yapmayan römorklar rüzgar kesmez bu nedenle çok zorlamaz. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bana agirliklari verin size her tur rampada ihtiyac duyulan beygiri hesapliyim..

 

Arabanin modeli kullanilan lastik ölçüsü ve çekicegi yük ağirliği. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Bana agirliklari verin size her tur rampada ihtiyac duyulan beygiri hesapliyim..

 

Arabanin modeli kullanilan lastik ölçüsü ve çekicegi yük ağirliği. 

 

Hele bi saminin arabayı hesap etsene 4.7 230 beygir çekermi çekmezmi😬

 

geçen bir sürdüm tahminimce tır dorsesi bağlasan 16 ton kaya  yüklesen çeker

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

 

Hele bi saminin arabayı hesap etsene 4.7 230 beygir çekermi çekmezmi😬

 

geçen bir sürdüm tahminimce tır dorsesi bağlasan 16 ton kaya  yüklesen çeker

 

Eve gidince hesapliyam. Peki surat ne olsun. 90 km/h ?

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
 
Şanzıman oranları tabi ki önemli. Ama yeterli değil. O rampayı traktör hızında çıkmayı kimse düşünmez elbette. Atarsın 1’e 3000 devirde çıkarsın yoksa. Ya da 2’de 3500-4000 devirde. Twingo ile. 
Cimento torbasina tekerlek baglarsak bisiklette ceker, rampada zorlanir elbette.
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bunları çekebilmek için D sınıfı ehliyet isteniyormuş. Bir arkadaşımız söylemişti.. Doğru mu acama.. 750 nin üstü için mi gerekli bu.. 

 

Dmax da alaman otobanın da bı araç durdurdu polis. römork çekerken tır muamelesi yapıyordu hız sınırı için. Dayida kuvvetli araba vardı  soldan yardiriyordu. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Taşınan her kg yük motoru ve çekişi direk etkiler. 

Koca qashqai ile bahçeye giderken dik bir rampa iniyorum. İnerken manuel 1. Vitese alıyorum.

Araçta yalnız isem. Motor freni ile inebiliyorum. 

Şayet yanımda bir kişi daha varsa araç hızı koruyamıyor ve hızlanıyor. 2. Vitese geçiyor.  Fren yapmak zorunda kalıyorum. 

Arkadan gelen 750 kg yükü düşünemiyorum. 

Her şartta çok olumsuz etkileyecektir.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Arkanızda 750 kilo yük varken standart frenler ile durmanız zor olacaktır . Frenlere de müdahale şart diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Römorkler frenli frensiz diye ayrılıyor. Frensiz işi sıkıntı gibi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Elimde hazır olan verileri kullanarak küçük bir arabanın (i10) 750 kilo karavanı çekmesi için gereken gücü hesaplıyalım 

 

caravantowing.jpg

 

Boş sürücüsü ile küçük arabanın 80 km hızla ilerlemesi için gerekli olan

1122 kg için 7,7 hp tekerde ,  motorda 10 hp

Araba + Karavan + Aile toplam 2098 kg için 9,5 hp tekerde , motorda ise 14 hp.

Normal bir otoban rampası %4 eğim ile çıkılırsa tekerde 35 hp , motorda ise 46 hp gerekiyor. 

Küçük bir arabanın %4 rampayı 2100 kilo ile sağlıklı çıkması için 3ncü vitesde 4000 devir cevirmesi gerekir. 

Bu motordan 46 hp üretmek için %80 yükte çalışması anlamına gelir. 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Haftasonu arabaya biraz yük bulup bir kaç deneme yapacağım. Net olmasa da en azından bana bir fikir verecektir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Haftasonu arabaya biraz yük bulup bir kaç deneme yapacağım. Net olmasa da en azından bana bir fikir verecektir diye düşünüyorum.
Ayni etkiyi alamazsin bence, 1.6 honda O1 sinifi bir romorku rahatlikla ceker. Camper tarzi 350 400 kg romork icin frensizde olabilir ama ustunde her turlu frenli olmasi avantaj.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Örnek veriyorum 7 kişilik bir captiva 

içine 7 tane 100 kiloluk adam binse  frenleri diremicekmi

 

illaki zorlanır arabalar lakin onu direyecek kadarda freni vardır

benm arabanın kitapçıkta yazıyordu Romork ile yolculuk nasıl yapılır kapasitesi vs bi bakim yarın ona resim çeker atarım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...