Tahir Ak 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 eğitim öğretim enince sadece okul gelmemeli akla, böyle böyle yayılacak bu işler, prof da insan eve ekmek götürecek vesile ile her faiz yazan kelime faiz manasını taşımaz. Banka faizi ile tefeci faizi ayrı şeyler. S500 de araba, murat 124 te...arabaya bindim dersek hangisini anlayacağız?sadece oranı farklı sonuç faiz Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 21 dakika önce, Tahir Ak yazdı: 47 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: eğitim öğretim enince sadece okul gelmemeli akla, böyle böyle yayılacak bu işler, prof da insan eve ekmek götürecek vesile ile her faiz yazan kelime faiz manasını taşımaz. Banka faizi ile tefeci faizi ayrı şeyler. S500 de araba, murat 124 te...arabaya bindim dersek hangisini anlayacağız? sadece oranı farklı sonuç faiz değil. kelime önemsiz anlamı önemli Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Camiden çıkıp bankadan fazla isteyen tefeci var. Rahmetli imtihanı kaybetmiş demiş. Gıyaben evladına sorayım, hiçbir şey yok iken bir şehadet getirse o kişi, rahmetli nasıl onun yüzüne bakacak mahşerde 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 26 dakika önce, Ali Tolga Aksoy yazdı: krediden kredi, tefeci faizi kategorisnde mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Yani demem o ki, inançlıysan kardeşim, uzak dur faizden krediden, sana fayda etmezİki yorum yapacağım. Bir. İnançlı olmasa bahsettiğiniz dinde olmazdı. Yani yorumunuz yanlış. İki. Nevşehirde bir sarraflar çarşısı vardı. Bir gün hepsini bastı maliye ve polis. Kredi kartı çekip taksit yapıp %4-5-10 kaçsa artık, belli bir oranda düşüp Anlık nakit veriyorlarmış. Daha inançlı olan ise şöyle yapıyor. Para mı lazım. Sana kredi kartı ile bilezik satıyor. Bilezik tezgahtayken hurda fiyatından satın alıp hurda bedelini ödeyip bileziği vitrine koyuyor. Bu sebeple kimseyi inancı sebebiyle küçümsememek aşağılamamak gerek. Önce kendimize bakmak gerek. Yukardaki mesajı siliyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ali Tolga Aksoy 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 İki yorum yapacağım. Bir. İnançlı olmasa bahsettiğiniz dinde olmazdı. Yani yorumunuz yanlış. İki. Nevşehirde bir sarraflar çarşısı vardı. Bir gün hepsini bastı maliye ve polis. Kredi kartı çekip taksit yapıp %4-5-10 kaçsa artık, belli bir oranda düşüp Anlık nakit veriyorlarmış. Daha inançlı olan ise şöyle yapıyor. Para mı lazım. Sana kredi kartı ile bilezik satıyor. Bilezik tezgahtayken hurda fiyatından satın alıp hurda bedelini ödeyip bileziği vitrine koyuyor. Bu sebeple kimseyi inancı sebebiyle küçümsememek aşağılamamak gerek. Önce kendimize bakmak gerek. Yukardaki mesajı siliyorum. Bir. Bütün yazıdan bunumu anladınız, kimseyi inancından dolayı küçümsediğim filan yok.İki. Yazımı silmekle ayıp ettiniz.Üç. Üyeliğimi de silmenizi rica ediyorum Yorum bağlantısı
Tahir Ak 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 değil. kelime önemsiz anlamı önemlionlarca din adamı Prof yanılmış diyorsunuz Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Şimdi, Tahir Ak yazdı: 45 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: değil. kelime önemsiz anlamı önemli onlarca din adamı Prof yanılmış diyorsunuz 1200 TL vereyim, 12 ay 100 TL geri alayım. Bu , söz konusu olan bir faiz midir? bu vesile kısmı idi, bitcoin kısmında ise insanlığı bekleyen büyük felaketi görmek için prof olmak yetersiz olabiliyor. Einstein bile yanılmıştır, hata kula mahsustur Yorum bağlantısı
Tahir Ak 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 1200 TL vereyim, 12 ay 100 TL geri alayım. Bu , söz konusu olan bir faiz midir? bu vesile kısmı idi, bitcoin kısmında ise insanlığı bekleyen büyük felaketi görmek için prof olmak yetersiz olabiliyor. Einstein bile yanılmıştır, hata kula mahsusturbitcoin hakkında bilgim yok bu konuda yapılmış İslami bir araştırma da yok. Bir kaç hocanın kendi görüşü var.bakara 2.ayet Ey inanıp güvenenler, birbirinize belli bir vadeye kadar borçlandığınızda borcunuzu yazın. Bir yazıcı, aranızda doğru olarak yazsın. Yazıcı Allah’ın bu ayette öğrettiği gibi yazmaktan kaçınmasın. Yazıyı borçlu yazdırsın. Sahibi(Rabbi) olan Allah’tan çekinsin de borçtan bir şeyi eksiltmesin. Borçlu; sefih[1*], güçsüz[2*] veya söyleyip yazdıramayacak durumda ise onu velisi, doğru olarak yazdırsın. Erkeklerinizden iki kişiyi de şahit tutun. İki erkek yoksa bir erkek ile iki kadın da olur. Bunlar, şahitliğini kabul edeceğiniz kişilerden olsunlar. Kadınlardan biri unutur veya yanılırsa, diğeri hatırlatır. Şahitler çağrıldıklarında kaçmasınlar. Borç ister büyük ister küçük olsun, vadesi ile birlikte yazmaktan üşenmeyin. Allah katında böylesi daha düzgün, şahitlik için daha sağlam[3*], şüpheye düşmemeniz için daha uygundur[4*]. Aranızda alıp verdiğiniz peşin ticaret olursa, onu yazmamanın size günahı olmaz. Alım satım yaptığınızda şahit tutun. Yazıcı da şahit de zarar görmesin; onlara zarar vermeniz, yoldan çıkmanız olur. Allah’tan çekinerek korunun. Bunu size Allah öğretiyor. Her şeyi bilen Allah’tır. [1*] Beceriksiz, malının değerini bilmeyip, gereksiz harcama yapan. [2*] Çocuk, bunak veya çok yaşlı. [3*] Sağlam olan iki şeyi karşılaştırınca birine daha sağlam denir. Bu yüzden “şahitlik için daha sağlam…” sözü, onun sağlamının da olduğunu gösterir. Bu âyeti tam anlamak için ona benzeyen şu âyetleri okumak gerekir: “Müminler! Sizden biriniz ölüm döşeğinde vasiyet edeceği zaman içinizden güvenilir iki şahit tutsun. … Eğer şahitlerin günaha girdikleri anlaşılırsa ölenin hak sahibi iki yakını onların yerine geçsin ve şöyle yemin etsinler: Vallahi, bizim şahitliğimiz onlarınkinden daha doğrudur, biz haksızlık etmeyiz. Öyle olsa zalimlerden oluruz. Böylesi, şahitliği gereği gibi yapmalarının alt seviyesidir...” (Maide 5/106-108) Kadın erkek ayrımı olmaksızın güvenilir iki şahit, alt seviye olduğuna göre şahitler, iki erkek, iki kadın veya bir erkek ile bir kadın da olabilir. [4*] “Daha doğru…” ile başlayan ifadeler, borcu yazmanın farz olmadığını ve tavsiye niteliğinde olduğunu gösterir.vadeli borçlanma olayında bence sorun tamemen anlaşma olayı. istediğin vadede borç ver. ha ben paramın değerini isterim param değersizleşir dersen gram altına endeksleyip borç verebilirsin ya da dolara burada sakınca olacağını şahsen sanmıyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 5 dakika önce, Tahir Ak yazdı: gram altına endeksleyip borç verebilirsin ya da dolara burada sakınca olacağını şahsen sanmıyorum onda da sonuçta total geri ödenen daha fazla olursa, sonuç faiz diyemeyeceğmize göre, klime aynı olsa da anlamlar değişyor yani? 6 dakika önce, Tahir Ak yazdı: bitcoin hakkında bilgim yok bu konuda yapılmış İslami bir araştırma da yok. Bir kaç hocanın kendi görüşü var. kendi görüşleri olmaları için, ekonomist olmaları gerkir, bence eve ekmek götürmek adına çalışmalar başlamış. normaldir olur böyle şeyler Yorum bağlantısı
Ali Tolga Aksoy 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Camiden çıkıp bankadan fazla isteyen tefeci var. Rahmetli imtihanı kaybetmiş demiş. Gıyaben evladına sorayım, hiçbir şey yok iken bir şehadet getirse o kişi, rahmetli nasıl onun yüzüne bakacak mahşerde İhtimaller le yorum yapmak doğru olurmu. Zahiren neyse gerçek olan odur. Hem hangimizin garantisi var ki yarın ne durumda olacağımız bellimi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 İki. Yazımı silmekle ayıp ettiniz.Yazınız kural dışı idi. Kurallarımıza bakabilirsiniz Ali Bey. Benim amacım kimseyi rencide etmek değil. Siz o yazınızla ediyordunuz. Bu sebeple sildim. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Ünlü Nobel ödüllü fizikçi Richard Feynman şöyle demiş, benim fikrim de budur: (videosu linkte) http://mentalfloss.com/article/22542/richard-feynman-i-can-live-doubt "You see, one thing is, I can live with doubt, and uncertainty, and not knowing. I think it's much more interesting to live not knowing than to have answers which might be wrong. I have approximate answers and possible beliefs and different degrees of certainty about different things. But I'm not absolutely sure of anything, and there are many things I don't know anything about, such as whether it means anything to ask why we're here, and what the question might mean. I might think about it a little bit; if I can't figure it out, then I go onto something else. But I don't have to know an answer. I don't feel frightened by not knowing things, by being lost in the mysterious universe without having any purpose, which is the vay it really is, as far as I can tell -- possibly. It doesn't frighten me. [smiles]" tercüme için : translate.google.com Tolganın yazısı biraz ağırdı bence de. İnsanın dini doğduğu yer ile ilgili. Öyle olmasa idi tüm ülkelerde her dinin ağırlığı eşit olurdu. Tel aviv de doğmuş olsaydı Tolga Bey sınavdan çakmış mı diyecektik. Elbette hayır. Akıl var mantık var. 2 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Aralık 2018 Paylaş 20 Aralık 2018 Bilememek veya bilmek kelimelerini değiştirdim Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 21 Aralık 2018 Paylaş 21 Aralık 2018 İş dönüp dolaşıp Kâfirun suresine geliyor. 2 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Aralık 2018 Paylaş 21 Aralık 2018 11 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: Nobel ödüllü bu ödülü atom bombası yapana da vermişler miydi? 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Aralık 2018 Paylaş 21 Aralık 2018 3 saat önce, Selim Bilgin yazdı: İş dönüp dolaşıp Kâfirun suresine geliyor. Format içi kaynak.. sayılmaz. Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı: bu ödülü atom bombası yapana da vermişler miydi? Aziz Sancar da aldı. Bomba yapana vermediler hayır. Bomba sayesinde milyonlarca insan ölümden kurtuldu ayrıca..Suriyede bomba atılmadı ama atom bombasının öldürdüğünden 15 kat fazla insan öldü. Daha da ne olacağı belli değil. O konu tartışılır konu yani. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Aralık 2018 Paylaş 21 Aralık 2018 Aziz Sancar da aldı. Bomba yapana vermediler hayır. Bomba sayesinde milyonlarca insan ölümden kurtuldu ayrıca..Suriyede bomba atılmadı ama atom bombasının öldürdüğünden 15 kat fazla insan öldü. Daha da ne olacağı belli değil. O konu tartışılır konu yani.Format dışı kaynak: Hawking 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Aralık 2018 Paylaş 21 Aralık 2018 3 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: 22 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: Aziz Sancar da aldı. Bomba yapana vermediler hayır. Bomba sayesinde milyonlarca insan ölümden kurtuldu ayrıca..Suriyede bomba atılmadı ama atom bombasının öldürdüğünden 15 kat fazla insan öldü. Daha da ne olacağı belli değil. O konu tartışılır konu yani. Format dışı kaynak: Hawking Güzel sözleri var. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Aralık 2018 Paylaş 21 Aralık 2018 Şimdi, Selim Bilgin yazdı: Hawking de format içi bence. Belki de evet. Dolayısı ile feynman ve yunus emre doğru der.. keep looking.. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 21 Aralık 2018 Paylaş 21 Aralık 2018 (düzenlendi) On 20.12.2018 at 10:50, Önder Özcan yazdı: İyice eğip bükelim. neden sildim anlaşıldı değilmi, çünki yanlış anlaşılıyor, sildiğimi neden yazıyorsun tekrardan.... bu arada madem dedin evet Faiz haram, normal banka ile kar payı diye yutturan islami bankalarda aynısını yapmakta, yani yalan, verdikleri şey aynı şey.... İslama göre bir malı borç verdiysen aynen geri alırsın, 1 kilo muz verdin 1 kilo muz alırsın, 1 kilo altın verdin 1 kilo altın alırsın, şu olmaz, 1 kilo altın verdin yerine değerine denk 2 kilo gümüş mesela alamazsın, aynı olacak kaçarı yok, gümüşü satıp 1 kilo altın aldım olmuyor, heleki buna klıfı uydurup 1 kilodan fazla altın alabilecek durum oluyorsa bu hiç olmuyor, hayvan verdiğinde iş değişiyor mesela, 1 deve verdin alma zamanı gelince 2 deve yavrularsa falan alıyorsun ama buna galiba tam onay vermiyorlardı... gelelim paraya, bankadan ev için 100 bin çektin, 10 yıl vadeli, ne ödeyeceğiz geri, faiz haram olduğuna göre 100 bin değilmi, nasıl olacak o iş... adı faizsiz olan katılım bankalarında olan şuymuş... Hocalarımızın bir çoğuna göre başka bir yerden alınan paranın ( kredinin, finansmanın ) helal olabilmesi için doğrudan finansman olanağı sunan kişinin o malı alıp size vadeli olarak kar payını koyarak satması gerekmektedir. Örnek vermek gerekir ise; İslami şartlara uygun ev alacaksanız ve bunun için para ihtiyacınızı katılım bankalarından sağlayacaksanız evin alımını banka sorumlusunun yapıp size kar paylarını koyarak vadeli olarak satması gerekmektedir. Hımm, yani evi banka kendisine alıyor, sonra senin ödeyeceğin vadelere kar payını ekliyor, bu faiz olmuyormuş, şimdi nedir bu? nedense oran normal bankalarla yani faizli bankalarla aynı, ayrıca ev ipotekli yani zaten bankanın senin değil borç bitene dek, evirip eğip bükme aranıyorsa esas budur, katılım bankacılığıymış İslamiymiş bu hele hele.... örnek link vereyim bakın https://www.albaraka.com.tr/hesaplama-araclari.aspx faiz yok öylemi, dindeki faiz ile para arasında başka bir olay var bence, parayı aldın 120 ay sonra geriye aynen ödeyemezsin, atladığımız birşey var, aksi halde dünya bitik, aldığınız maaşlar bile faiz, zamlar faiz herşey faiz, hata nerede? 21 Aralık 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ali Gök 21 Aralık 2018 Paylaş 21 Aralık 2018 1500 senedır tArtışılıp çözülmeyen konularda kırıcı konuşmamak lazım. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts