İçeriğe Yönlendir

Bisikletim ve Motosikletim


Ahmet Kiriş
Çözüme git Yurdaer Elay tarafından,

Recommended Posts

İlkay Başaran

Ben nasıl döndüğümü anlatmayayım şimdi :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

23 senedir 650 cc drn daha büyüğe geçmeyişim ihtiyaç duymamam. 100 110 maks gidiş hızım. 1000 lik vstrom benim şu an kullandığım motordan 30 40 bin tl daha pahalı. Yani geçilmeyecek bir durumu yok iyi de makinadır (2006).

Benim yaşadığım yeri biliyorsun. Marketten yoğurt almaya gelmrz o makina. Tr ya da dünya turu da mümkün değil. Gerek yok bazuka ile sinek avlamaya.

yani tamamen ihtiyaçlara göre seçim yapıyorsun, ben ise başlangıç motoru yoktur diyorum, istediğin klasta motor alır onu öğrenirsin....

motor işi ihtiyaç dışında keyif içindir, ben tamamen keyfi bakıyorum, o yüzdende seçtiğim modeller benim ihtiyaçlarıma göre, anlaştık sanırım :)

 

yeni başlayan tedirgin olur herşeyi aşırı dikkatli yapar, inan ben ilk başladığımda 2-3 kez stop dışında ettirmedim arabayı, bana öğretende olmadı, babamı izledim ve direk atladım, bu benim çabuk öğrenme el kol kordinasyonu becerisi gibi şeylerde iyi olmamlada alakalı tabii, motora binecek adam zaten kendini az çok bilir, bilmeyen lak diye isterse 50cc motora binsin kafa göz yarar zaten, bunlar değil kıstas, her motorla başlanır, bileceksin kendini, bilmeyen zaten neye binersen binsin farketmez, senelerce kullan her motoru sonra al 1000RR artık oldum de, ki bunu dediğin an zaten işin bitti demektir, kaldır şaha bas gir romörkün altına beynin yere saçılsın vs fin.....  kendini bileceksin, bilmeyen adamın işi değildir motor, bilen adam 50 yaşından sonra goldwinglede başlar hiiç sorun olmaz, büyük motor farklıdır, büyük motor büyük motorda öğrenilir.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ahmet Kiriş yazdı:

Hocam ben gidona sadece elimi koyup, viraj çok dar değilse kalça hareketi ile dönüyorum.

 

Eliyle herkes sürüyor. 😂

neee sen deme bari :D kalça tekniği sadece dönüş yarıçapını azaltmakta etkili destek hareketidir zaten...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yani tamamen ihtiyaçlara göre seçim yapıyorsun, ben ise başlangıç motoru yoktur diyorum, istediğin klasta motor alır onu öğrenirsin....

motor işi ihtiyaç dışında keyif içindir, ben tamamen keyfi bakıyorum, o yüzdende deçtiğim modeller benim ihtiyaçlarıma göre, anlaştık sanırım :)

Keyfi baktığını biliyorum. Artık bakma al. Bizde görelim dünya gözüyle. O motor mu şu varken, bu motor mu o varken... 

Adam araba soruyor mercedes c180. Ali abinin c2vap mercedes e den başlar kalan liste dışı. 

İyiymiş.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ahmet Kiriş yazdı:

İlkay kardeşim, Ali hocam der ki;

 

Benim öz güvenim, kendimi ve kullanım kabiliyet limitlerimi biliyor olmam ve bisiklet sürüş kabiliyetimi de üzerine eklersem, motosikletin kaç cc olduğu kaç bg olduğu ve sürüş dinamikleri beni etkilemez, elektronik destekler olmadan da ben motosiklet kullanabiliyorum diyor.

Ali hocam senin dediğin gibi trafikte veya olur olmaz sokak aralarında motosiklet ve kullanım koşulları üzerinde tam hakimiyetini kaybedip, motosikletin kendi kontrolü dışında herhangi bir durumun oluşmayacağını düşünerek bunu söylüyor.

 

Zaten takdir edersin ki, bu elektronik desteklerin tamamı, sürüşte olağandışı oluşabilecek durumlarda motosiklet hakimiyetinin kaybedilmemesi için alınmış önlemlerden ibaret. 
Motosiklet kullanmayı bilmeyene 150 cc de risk malum.

 

Ali hocam bende motosiklet sürebilecek tecrübe var diyor kısacası.

var evet ama eğitimim zayıf ileri sürüş eğitimi almam ve uzun km ler deneyim kazanıp korkularımı yenmem lazım, buda yıllaaar alır ki yinede kapasitem kadar kullanabilirim, ben kendimi ve limiti bildiğim için dediğin gibi motor kullanırım diyorum, ama limit aşmadan, motor farketmeksizin, büyük ve güçlü motorun bana yapacağı tek etki ağırlığı, destek sistemleri olursa tabiki çok daha iyi olur, sıkışık trafikte dur kalk helede İstanbul gibi yerde zor oluyor, manevra çok yavaş hızlarda oluyor ve bunları yapmak içinde gaz arka fren kullanımı motor sıfır hızda dik tutabilme kabiliyetini arttırmakla oluyorki çalışma gerektiren işler, bu işte ağır motor bence hafif motordan çok daha kolay kontrol ediliyor ve daha rahat öğreniyorsun, yinede kaçırdınmı tutmak tabiki hafif motora göre zor, o yüzden sıkışık trafikte ufak motor derim, yaşadığım bölgede böyle bir dert pek yok, zaten şehir içinde bisiklet yada yürüyerek giderim, haa yazın atlayıp gezip tozduktan sonra sahile çekip bir kahve içierken binerim ama :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Muhittin Kaplan yazdı:

Motosiklet gidonunu sağa çektiğinizde sağa, sola çektiğinizde sola dönmez dediğimde de bana gülenler vardı.

Dönüş işi ters çalışıyor demiştim. Sonra bu konuları konuşmayı bıraktım.

Sizde bırakın.

sağa döneceksen sağ elciği ileri it, anlık basınç yeter yatış açısı istediğin düzeye gelince baskıyı sıfırla sonra zaten gider, yavaşsan belli bir hızın altındaysan motor ağırlığına göre değişir bu hız, sağa çevirirsin bisklet gibi dönersin ama çok yavaşken dikkat, olay yatırmakta, motoru yatırmadan döndüremezsin, gelde anlat şimdi :)  bunu bilmeyen motora binmesin, helede ağır motorda...

AEA rahmetliyi izleyiniz....

 

 

 

örnek, ART Academy, şansıma Edremitte bu kurumun hocası var, İzmire falan gitmeye gerek yok...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

var evet ama eğitimim zayıf ileri sürüş eğitimi almam ve uzun km ler deneyim kazanıp korkularımı yenmem lazım, buda yıllaaar alır ki yinede kapasitem kadar kullanabilirim, ben kendimi ve limiti bildiğim için dediğin gibi motor kullanırım diyorum, ama limit aşmadan, motor farketmeksizin, büyük ve güçlü motorun bana yapacağı tek etki ağırlığı, sıkışık trafikte dur kalk helede İstanbul gibi yerde zor oluyor, manevra çok yavaş hızlarda oluyor ve bunları yapmak içinde gaz arka fren kullanımı motor sıfır hızda dik tutabilme kabiliyetini arttırmakla oluyorki çalışma gerektiren işler, bu işte ağır motor bence hafif motordan çok daha kolay kontrol ediliyor ve daha rahat öğreniyorsun, yinede kaçırdınmı tutmak tabiki hafif motora göre zor, o yüzden sıkışık trafikte ufak motor derim, yaşadığım bölgede böyle bir dert pek yok, zaten şehir içinde bisiklet yada yürüyerek giderim, haa yazın atlayıp gezip tozduktan sonra sahile çekip bir kahve içierken binerim ama :)

 

Yeni başlayan adam kendini ve limitini bilmeyen adamdır. O sebeple 160 hp motorun onu nasıl maymun edeceğini bilmez. Dururken düşmeler de deneyimle olur. 250 kg altındaki alet. 
O yüzden her motorla başlanmaz diyorum ve hep diyeceğim. Sıfır adamdan bahsediyoruz.
Senin deneyimin vardır h2  alırsın ilk motorunu çünkü yıllarca başkalarının motorlarını ya da eğitimlerdeki motorları kullanmışsındır ve bilinç oluşmuştur. Daha boy kuvvet olayına gelmedik. 1,60 lık adam 93 cm sele yüksekliği olan motoru sıkışık trafikte kullanamaz. Kullanıyorsa elini öpmek lazım. Kullanıyorsa da kamikaze gibi kullanıyordur. Ş.arası otoban vb kullanır tabi. Şunu unutmamak lazım motor yolda gitmek için adam aramaz jiroskop etkisinden dolayı zaten dengede. Hızı sabitle atla üzerinden yol düzse o benzin bitene kadar gidecek zaten.  

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

sıfır değil en az bisklet sürmüş olacak, bisikleti bilmeyen adama zaten motor anlatamazsın, bisiklet diyorum komik geliyor ama önemli, çünki işin temel dinamiği denge, bunu bilmeyen zaten motorda duramaz bile delilik olur binmesi...   

o zaman şöyle diyelim, en azından bisiklet kullanmış ve sonrası biraz skutır yada 125 lik falan deneyimi olmuş insan nasıl dur kalk yapar nasıl gider bu alet görür,  sonrası istediği motorla devam edebilir, ne olacağını tahmin eder onda göre sürer çünki, senin dediğin hafiflik olayı doğru elbet, altında kaldığında ezilmezsin, ama atladığın konu bu değil, sen istersen 50 sene 100kg. luk motor kullan, 200-300 kg luk bir motorla daha ilk virajda ben bu işi bilmiyorum dersin, bir motor seçip onda öğrenmek bence daha iyi, tarzına isteklerine göre direk hedeflediğin aletle devam et,  ama öncesi az bir hafif motor deneyimi olması iyi olur diyim, bu deneyimde birkaç ay, 1000 km falanda diyebilirim artık senin kapasitene kalmış,, öyle yıllarca falan değil ama, gerek yok, kendini bilmeyen adam zaten her türlü acı çeker, kaçış yok bundan, totosu yiyen adam ağır motora biner.  h2 r gibi extrem motor seviyelerini katmıyorum tabii, ha kullanırsın kullanmayada hız motorunu hızlı kullanmak özel yetenek gerektirir, F1 pilotu gibi olacaksın,yoksa zaten mıymıy gittikten sonra neyleyim h2r yi, hakkını vereceksin, o hakta PİSTTE verilir, birazda sosyal mesaj verelim :)

 

benim deneyim var sanıyorsun, skutırda daha çok var ama öyle yılaaarca değil yazdan yaza kullanmayla, diğer yazdıklarımsa birkaç kez kısa süreli, olayı anlamama yetecek kadar kullandım, mesela Sütleğeni bilirsin hani, o dağ yollarında azıcık Planet kullanmam bile yetti bana, birazda NC750 dct kullandım ahanda dedim, 200 bastım zaten son hızıydı, bir iki virajdan sonra evet dedim benim stabiltemi kontramı geliştirmem lazım tekniğim çok eksik kurs ve kullanım şart dedim kendimi biliyorum yani.

Şimdi neye binersem bineyim ne yapacağımı biliyorum, istediğim motorla mıy mıy gidip yavaş yavaş limitlerimi arttıracağım zaten başka yolu yok, bakalım nereye kadar gelişeceğim:) 

 Motor seçtiğin motoru sürdükçe öğrenilir, süreceksin eğitim alacaksın mümkünse ve limitin kadar sürüp gördüğün kadar basacaksın, nefsine kesinlikle hakim olacaksın soğukkanlı ve ani karar verebilen biri olacaksın, yol okuyacaksın, bunlardan birini yapamıyorsan ya hiç motor sürmeyceksin yada kapasiten kadar süreceksin.

 Bir sürü tanıdığım var, adam senelerce 125 lik sürmüş, köy yolarında falan, hemde deli gibi gidiyorlar çatır çatır stablizede hemde, fakat soruyorum izliyorum yok aga, yerinde saymış büyük motorda düşecek girecek biryere, neden? hiç kulanmamışki ne olduğunu görsün kendini tanısın, o yüzden büyük motor sürmeden öğrenilmez, başlangıç motoruyla öğrendim lafı çok çok sınırlı bir alanı kapsar, kullandığın motorun sınıfı neyse orada kalırsın, bu işi öğrenmekte yani tam tekniğini yıllaar alır oda kapastinle sınırlıdır.

 

amma yazdım yahu, bin işte motoruna arkadaş, ben 900 cc lik alıcam ne bu yahu :D 50 yaşındayım 125 like yerimde sayıp 250 vs. hepsini ayrı ayrımı öğreneceğim arakadaş, ömür bitti yahu, neyse burada önemli olan ağırlık, motorda ana etmen bence bu, gerisi senin elinde basma şu gaza...

 

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
(düzenlendi)
Ahmet Kiriş yazdı:

Hocam ben gidona sadece elimi koyup, viraj çok dar değilse kalça hareketi ile dönüyorum.

 

Eliyle herkes sürüyor. 😂

Şu video birçokşeyi anlatıyor.

 

 

tarihinde Muhittin Kaplan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Cihangiroğlu yazdı:

gs enduro, yüksek vs. enduroyu hakkını vermedikten sonra almak istemem, rnine aynı motor görünsede daha alçak toplu ve klasik görünümde, bende klasik severim...

 

listemdekiler şunlar

z900rs se

Kawasaki_Z900RSSE_04.jpg22MY_Z900RS_SE_BK3_ACT__1_.jpg

r nine 

maxresdefault.jpg

xsr900 yamaha ( bu aslında fazla spor ama olsun, şuan kardeşimde var, el koyabilirim ama onada yeni birşey bulmak lazım)

 

2022-Yamaha-XS850-EU-Legend_Blue-Static-

 

bunlar olmazsa trompet t120 falan olabilir

t120-family-hero-1920x1080.jpg

 

 

alıp şöyle takılıcam benim olay bu adamınki gibi  :) 05:37 den sonrası esas...

 

 

 

Ya bende 69 mustang istiyorum, ulaşılabilir hedefler koy abi :D 

 

Muhittin Kaplan yazdı:

Hedefimdeki cihazlardan biri, bir yandan da GS diyor.

Sanki erişilmesi gereken yer GS mış gibi bir ruh hali var bende.

Hayırlı olsun.

 

GS konusunda ruh hali geçerli. Herkesin eninde onunda varacağı nokta orası.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

160 beygir ne ya.. Ne gerek var o kadar güce. 

 

Keyfi orda. Yoksa 120 bilemedin 130 beygirden sonrası binek tüm kara taşıtları için gereksiz. Ama 160'la giderken gaz açarsan anlarsın ne gerek olduğunu :D 

 

Ahmet Kiriş yazdı:

Başka markalara bakarken 2023  0 km yeni rengiyle KTM 1290 Süper Adventure S’e söz kestik. Pazartesi nasipse haneye gelecek.

5311FA50-CAED-4B69-8A22-4579B550043E.jpeg

 

Hayırlı olsun, güzel seçim. Sonrasında da GS gelir artık :) 

 

Mert Gülkokan yazdı:

bu artık şeytan icadına benzemiş iş farklı boyuta gelmiş

bu motordan sonra arabalarda keyif vermez

 

Motordan sonra araba kullanmak çok keyifsiz geliyor zaten. 250 cc herhangi bir motordan sonra standart binekler gerçekten keyfini yitiriyor. Birisi (mesela ben) bir noktadan sonra motora veda edip otomobil kullanıyorsa bu sadece mecburiyetten kaynaklanıyordur :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

bende 69 mustang istiyorum

en değersizlerindendir, 64,5 olursa makbul

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Mustangı buldunuz da şeyi kaldı. Yılı.

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Mustangı buldunuz da şeyi kaldı. Yılı.

tek özelliği o zaten lem yoksa bassan gitmez, bassan durmaz (farklı pedallar) virajda kendi istedği yöne gider, düzde de düz gitmez falan. park edeyim dersen oturduğun yerden  hiçbir yeri görülmez

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

tek özelliği o zaten lem yoksa bassan gitmez, bassan durmaz (farklı pedallar) virajda kendi istedği yöne gider, düzde de düz gitmez falan. park edeyim dersen oturduğun yerden  hiçbir yeri görülmez

Polyannacılığın da bu kadarı :D

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Polyannacılığın da bu kadarı :D

benzin kokusu standart özellik, kült imaj hariç ben sevmem mastengi, yatırım değeri ayrı mesela ford  maverick ile aynıdır ama kimse tanımaz bile o modeli ,

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

benzin kokusu standart özellik, kült imaj hariç ben sevmem mastengi, yatırım değeri ayrı mesela ford  maverick ile aynıdır ama kimse tanımaz bile o modeli ,

Birer gt 40 alır mıyık?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Birer gt 40 alır mıyık?

fordun yarış sorumlusu müdür yardımcısı, ford takımı kürsüye çıksın diye diğer pilota 3 kağıt açmasa severdim, lakin prensip olarak 3 kağıt sevmiim,

bende S 56,9 var

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Fakir kafası işte :seytan:

glasgow dan katılıyorum tanisalim?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

glasgow dan katılıyorum tanisalim?

Ben suri. Türki cennet

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

cıks bizim otoyolda bile yere sürter bu

çakma Ford almıycaksın aga :D

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...