İçeriğe Yönlendir

Hypermil Projem "Ayten"


Ali Darbaz

Recommended Posts

Evren Erakçora
Güzel dolu bir konu olmuş elinize sağlık. Benim merak ettiğim bir nokta var. Konforu v.s. şeyleri bir kenara bırakıp az yaksın diye lastiği normalden fazla şişirdiğimizde lastiğin yıpranma maliyeti ile yakın sarfıyatı arasında nasıl bir bağ oluşuyor. Elde edilen yakıt ekonomisi lastiğin yıpranmasından yüksek mi ?
Yüksek basınçtan pek bir şey olmaz ,asıl düşük basınç lastiği bitirir.
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Dizel araçlara göre değil bu konu. Ben aracımı böyle kullansam dpf kesin dolar masraf açar. Kar edeyim derken zarar ederim. Benzinli araçlar için güzel konu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Benim aracim benzinli ama yine de bu sekilde kullansam cani cikar gitmek bile istemez. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Ama güzel konu olmuş, Ayten e selam :)

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Hypermiller Projem "Bu sabah işe araba ile gideceğim."

 
 

"Bu sabah işe araba ile gideceğim."

06:30 Sabah yatağınızdan kalkarsınız. İşe giden servis sizi 07:44 de duraktan alacaktır. Bu durak sizin evinize 22 dakika uzaklıkta. Her sabah 22 dakika yürümek, kardiyonuzu yüksek tutan bir eylem. Zorunlu bir sabah yürüyüşü denebilir. Ama siz bu gün işe araba ile gitmek isteyeceksiniz. Servis var iken, bu şımarıklığı üstünüzde buluyor iseniz, hypermiler olarak yapmanız gereken bir takım şartlar olmalı. Hypermiler sürücü yaktığı her yakıtın hesabını yapar. İşe araba ile gitmek demek, onun için müsrüflikdir. Her sabah zorunlu sabah yürüyüşünü yapacak, 5 dk erken durağa gelip servis beklenecek. Servis de yol boyunca sırtını koltuğa rastlanıp istirahat ederek işe gidilecek. Her koşulda, araba ile işe gitmekten daha sağlıklı ve masrafsız. 
Hypermiler arabasının kontağı açtığından itibaren tüketilen yakıtı, artan kmyi, harcayacağı dikkati düşünür. Bu sebeple, yolun acık olduğu zamanı bilir. İstanbul Trafiğinde eforunu arabasını eskitmek , yakıtını yakmak istemez. Otomobil sürmek onun için en kutsal eylemlerden biridir. 06:30'da kalkar. Hava sıcaklığına bakıp, arabanın içinde terlemeyeceği, yada üşümeyeceği türden elbisesini giyer. Çıkmadan önce, trafiği internetten kontrol eder. gerekirse sürüşü iptal eder. Ama trafik konusunda kendisini ikna ederse, evin kapısından 06:50'de çıkar. Asansörü kullanmak yerine merdivenleri yürüyerek iner. 
Otoparka yürüyüp, arabasına biner. Kontağı çevirir, ışıkların sönmesini bekler. Hava yastığı ve emniyet kemeri ışığı söndüğünde, marşı verir. Araba çalışır, sesi güzel gelir. Motorun durumu hakkında ikna olduğunda, vitesini takar arabayı yavaş yavaş yola çıkarır. 
 
Artık yoldayız, Motor henuz soğuk. Bu nedenle 1500 - 2000 devir bandı arasında ilk iki vitesi kullanır. yolun eğimi biraz olsun düzleştiğinde takar vitesi 3'e saate 40 km süratle ara yoldan ilerler. Motorun henuz ısınmamıştır. Klima kontrollerinden sıcak havayı yada soğuk havayı sonuna kadar açar. Aracın ataleti ile içeri dolan rüzgar, havalandırmanın konumuna göre soğuk veya sıcak akar. 
 
Ara sokaklardan, anayola. Ana yollardan ise çevre yoluna çıkarsın. Beklediğin an budur. Kavşaktan 40 km hızla ilerlerken, çevre yoluna çıkış için 3.cü viteste 3500 devire kadar tırmanırsın. Yol ile buluşur buluşmaz önce 4ncü vites, hız stabil hale gelince 5nci vitese geçer 80km/h ile otobanda yola devam edersin. 2500 devirde 80 km/h ile seyir edersin. Bu sürat bulunduğun yolunda yasal hız sınırıdır. Hız kurallarına uyduğun gibi, Hyundai i10 1,0 kappa b3la kodlu lpg yakan motorun en verimli bandında seyir yaparsın. Bu devir ve tork bandında, tam gazda sana hizmet edecek tam 30 beygir güç vardır. Hypermil gereği motora %70 den fazla yükte kullanmıyorum. %70 motor yükünde karşımıza çıkacak 3,2% eğime sahip rampalara kadar hızımı kaybetmeden tırmanmak mümkün. 
klimaanlage_d.jpg__350x457_q85_crop_subsampling-2_upscale.jpg
 
Sabahın güneşi ön camdan sana vurduğunda, 80 km/h getirisi içeri dolan taze soğuk hava ile serinlersin. Fan veya klima açmana gerek yok. Güneşle ısınan iç kabin, kalorifer ızgaralarından akan ılık taze havayla serinletilir. Oda sıcaklığında ev konforunda yolcuğuna devam edersin. Aracın elektrik tüketimi , gündüz farlarının yanmasından ibarettir. Motorun kullandığı elektrikten başka hiç bir elektriksel tüketim yapmazsın. Müzik dinlemez, kulağını motorun tatlı mırıltısına bırakırsın. Yükte ve yüksüz 3 silindirli mırıltıya o kadar alışırsın ki, en ufak bir ses bozukluğunda hastalandığını anlarsın. Bu mırıltı oyle güzeldir ki, ıslak asfalta başka, beton yolda, soğuk havada hep farklı bir şarkı söyler. Bazen parkta arabanın altında su birikir,  marşta ses yankı yapar, şaşırırsın. Gözlerin hem önündeki araçları takip eder, motorun sesi o kadar net ama o kadarda sesiz arka planda çalar ki, vites değiştirmen için, kadranlara bakmaya ihtiyaç duymazsın. Harlı yanan LPG'nin yüke bindiğinde oluşan tok sesi, sana haber verir. Rampa senin motorun %70 yükte çıkamayacağı kadar diklenmiştir. Takarsın bir alt vitese, 0,7 çarpanı 0,9'a çıkarırsın. Diframsiyel üzerindeki son dişli oranın, 4ncü vitesin 0,9 çarpanıyla buluşunca, motor direct drive dedikleri doğrudan bağlantı oluşur. 3000 devire çıkar, 80 km hızı daha bir güçle tutarsın. Rampayı çıkar çıkmaz, süzülme açısına ulaşınca "o" dayanılmaz hareketi yaparsın. Ayağını gazdan çekersin. 
schubschaltung.jpg__350x378_q85_crop_subsampling-2_upscale.jpg
Motorun rampanın eğimine göre kompresyona girer, Daha rahat süzülmek için hemen 5nci vitese takarsın. Süzüleceğiniz rampanın eğimi 3-4% civarındadır. En sevdiğim Şile otoyolu Bu Yaka mevkinden başlar, D100 karayolu otobüs duraklarında biter. 5 km uzunluğundadır. Ecu bu rahatlı farkedince anında alternatörün şarj moduna geçer. Akü 14,4 volta şarja başlanır. Motor fren etkisi 1,5 beygir artar. Yer yer eğim düşerse hızınızda azalır. Bu noktada gaz pedalındaki %8'lik ölü nokta devreye girer. Bu ölü noktada gaz pedalını tutunca, Alternatör şarjı kapanır. 1,5 beygirlik motor fren etkisi bertaraf edilir. Hyundai i10 motoru süzülme esnasında 1,8 litre lpg yakar. Lpg sistemi ayak gazdan çekildiğinde, çoğu araba gibi yakıt hattını kesmez. Bu durum motorun düşükte olsa yakıt tüketmesine sebep olur. Aynı zamanda normal bir motora nazaran çok daha az kompresyona binmesine sebep olur. Motorun soğumasına izin vermez 85 derecede tutar. Aracın düşük eğimde süzülme hızını yüksek tutar. 
 
 
Hyundai i10 1.0 Blue kasa otomobilin vitesde iki aşamalı yelken seyri vardır. Bunlardan birincisi ayağınızı gazdan çektiğinizde oluşan alternatörün devreye girdiği tam şarj modu. İkici durum ise gaz pedalına %8 oranında (ayağınızı gaz pedalına koyduğunuzda) tam süzülme modu. Her iki durumda da motorunuz 1,8 lt / 100 km yakıt tüketimi yapar. Tam süzülüş esnasında motorunuz yakıtla beslenir fakat alternatör yükü oluşmaz. Bu şekilde kat edilen mesafe uzatılarak yakıtın verimliliği artırılır. rampa çıkarken harcanan enerjinin bir kısmı geri kazanılır. 
IMG_20181116_130251.jpg
Yolculuk bittiğinde sıcak motorunuzu soğutmadan en iyi park alanını bulursunuz. Akşam çıkışta size en avantajlı ayrılış sağlayacak park alanını seçersiniz. Aracın yönü evinizin yoluna bakar. Arabanın stop etmeden evvel yol bilgisayarına bakarsınız Ortalama sürüş hızının 50 km/h üstü olduğu görüldüğünde tatlı bir tebessüm yer eder suratınızda. Rekorunuz olan 54 km/h hızı geçmişsinizdir. 
 
Ortalama hızın saate 50 km/h ve üzeri olması, 25 kmlik bu yolculuğun maliyetinin sadece 6 tl olduğunu gösterir. Sabah yürümekten vazgecip, servisin rahatlığını unutup, mutluluk hormanlarınızı artmasına vesile olur bu tablo . 
 
IMG_20190101_160737.jpg
2 saat önce, Arda Bülent Güzel yazdı:

Dizel araçlara göre değil bu konu. Ben aracımı böyle kullansam dpf kesin dolar masraf açar. Kar edeyim derken zarar ederim. Benzinli araçlar için güzel konu

 

1 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Benim aracim benzinli ama yine de bu sekilde kullansam cani cikar gitmek bile istemez. 

 

18 dakika önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:

Ama güzel konu olmuş, Ayten e selam :)

 

Siz takipde kalmayı beğenmeyi unutmayın. Daha neler neler yazacağım. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu parçayı, buraya kadar okumaktan çekinmeyip bitirenlere armağan ediyorum. Beğenmeyi unutmayın. Şurda 1000 beğeniye kaç kaldı. 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ayten in başka ellere gidince sonu Fatmagül e dönmez inşallah :D Veriler güzel.

 

Düzenleme: Bence konunun hepsini tek seferde açmak yerine kademe kademe ilerlemelisin üstad :) Oku oku bitmeyince sıkılıyorum ben açıkcası :)

 

 

15 saat önce, Evren Erakçora yazdı:
17 saat önce, Mehmet YILDZ yazdı:
Güzel dolu bir konu olmuş elinize sağlık. Benim merak ettiğim bir nokta var. Konforu v.s. şeyleri bir kenara bırakıp az yaksın diye lastiği normalden fazla şişirdiğimizde lastiğin yıpranma maliyeti ile yakın sarfıyatı arasında nasıl bir bağ oluşuyor. Elde edilen yakıt ekonomisi lastiğin yıpranmasından yüksek mi ?

Yüksek basınçtan pek bir şey olmaz ,asıl düşük basınç lastiği bitirir.

 

Ne yüksek ne düşük. Yük durumuna göre vs basınç önemli. Düşük basınç yanakları, yüksek basınç tabanı yer. Fabrikanın önerdiği basınçlar bu anlamda dikkate alınmalı.

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

aracı satarken böyle detay gececekmisiniz acıklamada neler yazacak merek ediyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
16 dakika önce, Okay Kaygusuz yazdı:

aracı satarken böyle detay gececekmisiniz acıklamada neler yazacak merek ediyorum.

 

Aslında sıradan, nispeten verimsiz, lpg yakmasa ekonomik dahi olmayacak bir otomobil. onu özel kılan sahibinin ben olması. Farkında iseniz 2011 teknolojisi için verimli olmasından bahsediyorum sürekli.  Atmosferikde tepe nokta Mitsubishi ve Nissan 1,2 motorlarında. Non-hydrip motorlar arasında en ekonomik motor  Mitsubishi Mirage yada attrage da kullanılan mivec sistemli, cvt şanzımanlı modeller. 

1,0 kappa verimlilik 270 gram saat iken, 1,2 mivech motor 240 gram saat. Arada tam 30 gram tüketim farkı var.  İ10 4,5 litre yaktığı yerde Mivech 4,1 yakıyor. Daha ne olsun. 

Bir saat önce, Metin Akbal yazdı:

Ayten in başka ellere gidince sonu Fatmagül e dönmez inşallah :D Veriler güzel.

 

Düzenleme: Bence konunun hepsini tek seferde açmak yerine kademe kademe ilerlemelisin üstad :) Oku oku bitmeyince sıkılıyorum ben açıkcası :)

 

 

 

Ne yüksek ne düşük. Yük durumuna göre vs basınç önemli. Düşük basınç yanakları, yüksek basınç tabanı yer. Fabrikanın önerdiği basınçlar bu anlamda dikkate alınmalı.

 

Benim makaleyi yazmam 4 gün sürdü. Sizde hemen tüketmeyin. 4 günde okuyun :)

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
1 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Ayten in başka ellere gidince sonu Fatmagül e dönmez inşallah :D 

“Verme beni ellere, görür dayanamazsın.” :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Çok güzel bir video yapmış adam, benim anlattığım pek çok şeyi bahsetmiş.. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Hypermil Projesi "Hacimsel Verimlilik, Gaz Pedalına Doğru Basmayı Öğrenmek."

 
 
Hacimsel Verimlilik, Gaz Pedalına Doğru Basmayı Öğrenmek.
ecu-sensor.jpeg
 
Hacimsel verimlilik konusunu işlemeden önce bilinmesi gereken bazı öğeler var. Gaz pedalı ile Gaz kelebeği arasında mekanik telli bir bağlantı yoktur.  Siz gaz pedalına bastığınızda bu komut ECU tarafından işlenir. Ecu motorun üzerindeki sensörlerden bilgi alır.  Amaç ideal hava yakıt karışımını yakalamaktır. Ekonomi odaklı bir otomobil kullanıyorsanız, verimlilik adına pek çok şeyi ECU tarafından yapılacaktır. Hyundai i10 1.0 Kappa motorda ekonomi odaklı olup, yakıtın verimli yanması için elinden geleni yapmaktadır.  Bu süreçler esnasında motora yaratacağımız stresler verimliliği düşürür. 
8arA3a.png
 
İçten yanmalı motorlarda en iyi verim 14,7:1 hava yakıt karışım oranıyla sağlanır. Bu oran ile elde edilen bir yanma olayında ortaya mavi alev çıkar. Bu da, hem artık yakıtın kalmadığı (tüm yakıtın yanıp kullanılarak enerjiye dönüştüğü), hem de yanma olayından oksijen moleküllerinin kalmadığı anlamına gelir. Alev kırmızılaştıkça yakıtın fazla, açık sarı ile beyaz bir renk aldıkça da oksijenin fazla olduğu anlaşılır.Güç istenilen durumlarda stokiyometrik orandan daha fazla yakıt gerekir. Burada amaç ortamda yanabileceğinden daha fazla yakıt bulundurarak detonasyon (yanma işleminin istenmeyen bir noktadan, istenmeyen bir zamanda başlama eylemi) önlenmesi ile birlikte açığa çıkan ısının kontrol altına alınmasıdır.
1200px-Bunsen_burner_flame_types.jpg
 
 Diğer bir deyişle, gaz verilip yük altında devri yükselmekte olan bir benzinli motorda bu oran bir anda 14.7:1 civarından 12.5, hatta 11.00:1 seviyelerine çıkar. Yapılan testler, yaklaşık 12.5:1.00 oranı ile en yüksek tork değerinin yakalanabildiğini göstermiştir. Ancak, bu oranın her iki yöne doğru aşırı değerlere gitmesi ciddi sorunlar yaratır. 16 - 17:00:1 değerlerinin yukarısına çıkıldığında açığa çıkan aşırı ısı, piston, segman, sübap gibi hayati parçaların sıcaktan bozulmasına, hatta erimesine dahi yol açabilir.
tuningpix.jpg
 
Buna karşın, sürekli 9.00:1 seviyesinin altında çalışan motorlarda da, yakılamayan yakıt segmanların arasından süzülerek yağa karışır, yağın niteliğini bozar. Ayrıca, içinde çok fazla yakıt bulunan aşırı zengin karışım, kısa bir süre içinde katalitik konvertörün etkiler. Katalitik konvertör tıkanır, araç isteksiz gider yolda.
catalytic-converter-failure.jpg
 
Bu tür sorunların oluşmaması için oksijen sensörü dediğimiz bir geribildirim düzeneği kullanılır. Oksijen sensörü, egzoz gazını motordan çıktığı noktaya yakın bir yerde, egzoz sistemi üzerinde bulunur ve saniyede en az on ölçüm yaparak sonuçları ecu'ya bildirir. Oksijen sensörünün ölçtüğü, egzoz gazının içindeki oksijenin moleküler basıncıdır. (moleküler basınç hacim ile değişmez). Sonra bu ölçümü anlaşılabilir bir hale getirmek için voltaja çevirir, ecu bu voltaj değerleri ile ilgillenir.  Ecu da, duruma göre enjektörlerin yakıt püskürtme sürelerinde mikrosaniye ya da milisaniye seviyelerinde düzeltmeler yaparak sistemin tasarım parametreleri içinde çalışıyor olmasını temin eder.
Lambda_sensor-p.pngLambda_sensor_1-p.png

 Buraya kadar motorumuzun çalışma prensibini anlamış olduk. Küçük Hyundai motorumuz 14,7:1 afr oranıyla çalışan, bu oranı tutturmak için çabalayan "lean burn" yani fakir yanma esası ile çalışan  motordur. Diğer bir çok atmosferik ekonomi otomobilinde de olduğu gibi, fazla oksijen az benzin yakarak çalışır. Lpg yakıyor iseniz afr değeri 15,5 :1 olacaktır. Hyundai kalbinde tek bir beyin modülü olup, aynı anda hem lpg hemde benzin haritalamasını yapabilmektedir. 

 


Arabanızın gaz pedalı ecu ile sürücü arasındaki en büyük bağlardan biridir. Siz gaz pedalına yaptığınız tepkiler her seferinde ecu tarafından işlenir yola aktarılır. Unutmayın ki atmosferik motorda havayı emen , silindirin kendisidir. Ne kadar çok devir çevirir ise o kadar çok hava basabilir. Gaz kelebeğini komuta ederek içeri giren havanın yolunu açıp kapatırsınız. Hyundai i10 için azami kelebek oranı %85 açılır. Siz düşük devirde dip gaz yaparsanız yeterli havası olmayan bir ortama, 2 bar basınç ile yakıt gönderilmesine sebep olursunuz. Azami seviyede tork lede edebilmek için, motor devri kadar gaza basmak, devir artıkca gazı artırmak en ideal hızlanmadır. İdeal güce 12,6 :1 hava yakıt karışımı ile yakalanır. Bunu sağlamak için motorun sesinden faydalanıp o tok sesi duymanız size yetecektir. O tatlı tınıyı devir artıkça kaçırmamak için gaza hafif gazı artırmalısınız. Devir artıkça içeri silindirin çektiği hava artar , sizden sadece gaz kelebeğinin vanasını yavaş yavaş oranlayarak açmanız  beklenir.
 

Güce ihtiyacınızın kalmadığı, artık sesiz sakin bir sürüşe geçmek istediğiniz. Rüzgar direncinin en az olup, sessizliğin içinde huzurlu bir yolculuk yapmanın en ideal hızı saate 80km/h düşersiniz. Gaz pedalına %10-%15 arası basarsın. Bazen ayağınızı gazdan hafif çeker üzülürsünüz. İşte o zaman en düşük yakıt tüketimini yakaladığınız AFR 15,5:1 hava yakıt karışımı ile yürütürsünüz arabayı. Motorun sesini duymaz, giderek hassaslaşan kulağınız lastiğin uğultusuyla dolmaya başlar. 2500 devir çevirirsiniz ama patlama sesi duymazsınız. bir gram lpg için 15 gramdan fazla hava basılıyordur yanma odasına. Sesiz sesiz tutuşur, egzozdan akıp gider. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bilgisayarim bozuldugu icin yukardaki yaziyi zar zor tamamladim. Dolu dolu yazamadim. Yazilmiş olandan kopya yaptim :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
On 11.03.2019 at 19:23, Arda Bülent Güzel yazdı:

Dizel araçlara göre değil bu konu. Ben aracımı böyle kullansam dpf kesin dolar masraf açar. Kar edeyim derken zarar ederim. Benzinli araçlar için güzel konu

Lpg bile kurum yapar 

Yorum bağlantısı
Talat Tekin

bilgiler için sağolun. fakat i 10 u öyle bir anlatmışsınız ki özellikle motor ve aktarma kısmını :) tesla anlatılıyor sanmadım değil

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
26 dakika önce, Talat Tekin yazdı:

bilgiler için sağolun. fakat i 10 u öyle bir anlatmışsınız ki özellikle motor ve aktarma kısmını :) tesla anlatılıyor sanmadım değil

 

İ10 anlatmıyom aslında, hypermil yapmak için bilinmesi gerekenlerden başladım. Arabayı tanımak lazım önce. 

Başka arabalarıda tanımak için yazdım. birkaç örnek. 

 http://uberjager.blogspot.com/2015/08/robot-ile-ilk-temas-fiat-grande-punto.html

http://uberjager.blogspot.com/2015/08/hyundai-i20-12-jump-ile-yakt-tasarufu.html

http://uberjager.blogspot.com/2015/05/2015-model-ford-fiesta-15-tdci-ile-kaz.html

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu gun yeni birşey daha ögrendim. Elektronik değişken zamanlamali ateşleme sistemi var arabada. Motor kompresyonda iken -14 derecede.

2500 devirde +25 derecede

3000 devir ustunde ise +36 derecede ateşleme yaptigini gordum. 

Bunuda bobinin bozuk çaliştiği araliğa bakarken farkettim. 

Bozulan ateşleme bobini +15 +25 arasinda tekliyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Burda arabanın 80 km sabit hızla ölçümleri. İlk 40 saniye ayak gazı, son 40 saniye Hız sabitleyci. 

Burda hız sabitleyicinin ne kadar nizami çalıştığı görülüyor. 

Özelikle ateşleme bobininin Dwell  açısı gayet sabit iken , ayak gazından çok dalgalı.

Yine gaz pedalı çok hareketli çalışırken, sabitleyici çok nizami gaz açıp kapatıyor.

Afr ayak gazında kücük sapmalar yaparken , Hız sabitleyicide  15,5 :1 oranında sabit. 

LPG gazının yanmasında stoichiometric oran 15;7:1 dir.

Arabanın yük altında bile 15:5 sabit kalması Dwell (timing ADV) sürelerinin uzunluğu, tdc 35 derecede rahat seyir yapması şaşaırtıcı

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Ali bu çok bilimsel ,gaz pedalının altına yumurta koysak ?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Bir saat önce, Haşmet Güngör yazdı:

Ali bu çok bilimsel ,gaz pedalının altına yumurta koysak ?

 

Aslında okadar karışık değil :) 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
19 saat önce, Haşmet Güngör yazdı:

Ali bu çok bilimsel ,gaz pedalının altına yumurta koysak ?

varmıs gibi davrancan abi kullanırken ben öyle yapıyorum bazen güzel oluyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Mümkün olduğunca düşük devirde git,yavaş yavaş hızlan, yavaş git,  lastikler şişkin olsun😂 Araç bakımlı olsun tamamdır. 

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
On 15.03.2019 at 09:35, Evren Erakçora yazdı:

Mümkün olduğunca düşük devirde git,yavaş yavaş hızlan, yavaş git,  lastikler şişkin olsun😂 Araç bakımlı olsun tamamdır. 

 

Bende yıllar sonra bir gerçeği öğrendim. Benim lastikler 36 psi basılması gerekiyormuş. Ben 32 pis basılıyor sanıp, üstün 2 psi daha basıp hypermil yapıyorum sanıyordum. :( Ben nasıl böyle bir hataya düştüm anlamadım. Boş ağırlıkla 32 , dolu 36 psi :( 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

nasıl olur ya. lastik ölçün kaç

 

235 70 r16 benim lastik 35 hava basıyorum. normali o 

 

185 65 14 vardı önceden 32 basardık onada mesela 36 hava nasıl olur bilemedim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...