İçeriğe Yönlendir

Geri Görüş Kamerası Devreden Çıkıyor


Önder Özcan

Recommended Posts

Metin Akbal
25 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Pire mi ? :)

Mb nin tamamından bahsediyoruz.

 

Mercedesi yorgana sayarsak :)

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
(düzenlendi)
5 saat önce, Önder Özcan yazdı:

Araç geri geri gitmeye devam ederken oluyor, sürüşte kesinti yok.

 

Teybin ışıklarına bak Sani, anlık göz kırpıyor, tuş renkleri kırmızıdan turuncuya dönüp tekrar kızarıyor. Yani enerjide bi kırıklık var, aynı şey geri vites lambasında da var.

 

Video aldatmıyorsa park ışıkları da gidip geliyor. Örneğin koltuk ısıtma düğmesinin ışığı.

Yazmıştım bir daha yazayım, el freni çekili, araba geri viteste, sağ ayakla hafif sabit gaz verilip sol ayakla frene basılınca ne oluyor?

tarihinde Nihat Palolu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Şimdi, Nihat Palolu yazdı:

el freni çekili, araba geri viteste, sağ ayakla hafif sabit gaz verilip frene basılınca ne oluyor?

5sn içinde kendi kendini imha ediyor :crazy:

Abi o nasıl kombinasyondur, ben bile yaparken mavi ekran veririm :p

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

O halde şu meşhur hikayeyi paylaşmanın tam zamanı.

 

Bill Gates, comdex bilgisayar fuarını gezdikten sonra şu açıklamayı yapar:

"Eğer Volkswagen firması son 25 yıl içinde bilgisayar sektörü kadar hızlı gelişmiş olsaydı bugün 500 dolara alacağımız arabalara 25 dolarlık benzin koyup dünya turu atmamız mümkün olacaktı."

Volkswagen, Bill Gates'in bu sözleri üzerine, gazetelere şu ilanı verir:
"VW teknolojisi Microsoft teknolojisi gibi olsaydı otomobiller şöyle olurdu:

1- Her aldığınız arabada tek koltuk olur, diğer koltuklar için ekstra lisans parası ödemek zorunda kalırdınız.
2- Arabalarımız sadece bizim ürettiğimiz benzinle çalışırdı.
3- Ortada hiç bir neden yokken otomobiller günde en az iki kere stop ederdi.
4- Yol çizgileri her yeniden boyandığında yeni bir otomobil almak zorunda kalırdınız.
5- Otoyolda giderken birdenbire otomobilin bütün göstergeleri kilitlenir ve sizin bunu kabullenip arabayı bastan çalıştırmanız gerekirdi.
6- Bazen sağa dönüş gibi basit bir manevra, arabanın tamamen stop etmesine neden olur ve bu durumda motoru tekrar yüklemeniz gerekirdi.
7- Macintosh güneş enerjisiyle çalışan daha güvenli, çok daha süratli bir otomobil yapar ancak bu araba mevcut yolların sadece yüzde beşinde gidebilirdi.
8- Yağ, hararet ve akü ikaz ışıklarının hepsi ortadan kalkar ve tekbir "Genel Koruma Hatası" sinyali olurdu.
9- Yeni koltuklar herkesin ayn boy ve ağırlıkta olmasını gerektirirdi.
10- Bazen araba durup dururken kilitlenir ve aynı anda kapı kilidini açıp marşa basıp bir elle de anteni tutmadıkça blokaj çözülmezdi.(Ctrl+Alt+Delete)
11- VW her yeni model otomobili piyasaya çıkardığında müşterilerin araba kullanmayı bastan öğrenmeleri gerekirdi."
12- Kaza anında, hava yastıkları açılmadan evvel "Emin misiniz?" diye sorardı.

  • Beğen 3
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
12 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

5sn içinde kendi kendini imha ediyor :crazy:

Abi o nasıl kombinasyondur, ben bile yaparken mavi ekran veririm :p

 

Alman mutlaka bu kombinasyonu düşünmüştür, hatta çok daha fazlasını düşünmüştür :nargile:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
47 dakika önce, Nihat Palolu yazdı:

 

Video aldatmıyorsa park ışıkları da gidip geliyor. Örneğin koltuk ısıtma düğmesinin ışığı.

Yazmıştım bir daha yazayım, el freni çekili, araba geri viteste, sağ ayakla hafif sabit gaz verilip sol ayakla frene basılınca ne oluyor?

Evet videoda panelin ışıkları da göz kırpıyor. Denenecek o kadar çok kombinasyon düşündük ki, bunu da yazalım listeye, akşam deneyelim unutmazsak :)

Ne olmasını bekliyoruz, gaz verdiğimiz için kameranın kapanmamasını mı?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Nihat, alternatör voltajı yüksek hale gelsin öyle deneyelim der 

Ancak bu aracın alternatör bildiğim kadarıyla devire bağlı güç üretmiyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
19 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Herşey denendi. Cihazın enerjisi kesiliyor kamera değil

Alternatörlerin bazıları 4 uçlu fiş ve bunu 3 e düşürüyorlar. Adaptif şarj gibi bir numarası var. Doğru bağlı olduğundan emin miyiz?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Alternatörlerin bazıları 4 uçlu fiş ve bunu 3 e düşürüyorlar. Adaptif şarj gibi bir numarası var. Doğru bağlı olduğundan emin miyiz?

Hiçbir bir fikrim yok hocam. Ama alternatör şarjı stabil. 13.8 voltu görüyor sonra 13.5 sabit. 

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Araca şase vermeyi denediniz mi ?

Diğer bir çözüm metodu cihazın artı kabloları üzerine kondansatör ve diyot bağlamak.

Diğer metod cihaza direk elektrik hattı çekmek.

Bunlardan biri bu sorunu çözer diye düşünüyorum ve çin malı bu tarz ürünleri almayın , aldırmayın diyip kaçıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kaçma gel buraya. Her elektronik ürün çinde imal edilir de yeterki kaliteli olanı alınsın. Bak kaçtı gitti la 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Kaçma gel buraya. Her elektronik ürün çinde imal edilir de yeterki kaliteli olanı alınsın. Bak kaçtı gitti la 

Az önce tekrar denemeye indim. Her seferinde Sbc fren pompası devreye girdiğinde gidiyor.Değişik sayıda frene basınca yapmasının sebebi, yukarda bir arkadaşımızın (hatırlayamadım ismi, pardon) dediği gibi pedala basma şiddeti farkı. Pedalı 1-2 defa kökleyince pompa hemen devreye giriyor ve cihaz kesiliyor. Frene basmadığın sürece cihazda kesinti yok. Zaten bazen basarken bazen ayağı pedaldan çekince yapıyordu, demek sadece pompa çalışınca yapıyormuş.

Şimdi bu duruma yoğunlaşsak, neden olur? Aşırı güç mü çekiyor? Öyleyse teybi kesmesi nasıl önlenir.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Öndeki ikincil akü arkadan öne kadar gelen ana hattın desteği. Bir nevi kondansatör görevi yapıyor. O günü biz arka aküyü ölçtük. Cumartesi günü gel, ve hatta konu açalım. Tükkanda Mercedes bozmaca ve devamında ocakbaşında tartışmaca olarak daha detayı bakalım derim 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Mercedes bozmaca olmasın ya lütfen. Güççük aküyü ölçelim, muhtemelen geberik, sağlamıyla deneyelim olumlu sonuç alıp ocakbaşına geçelim.İftarımızı açıp mutlu mesut evlerimize dağılalım. Olma mı?

Hem dönüşte bir de gerçek kalkış deneyelim :spiteful:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ama iki kaplo yanmadan ateşler kıvılcımlar olmadan tamir olmaz. 

0 100 pasat yer hemde çiğ çiğ yer bebeğim 

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Bir saat önce, Önder Özcan yazdı:

Az önce tekrar denemeye indim. Her seferinde Sbc fren pompası devreye girdiğinde gidiyor.Değişik sayıda frene basınca yapmasının sebebi, yukarda bir arkadaşımızın (hatırlayamadım ismi, pardon) dediği gibi pedala basma şiddeti farkı. Pedalı 1-2 defa kökleyince pompa hemen devreye giriyor ve cihaz kesiliyor. Frene basmadığın sürece cihazda kesinti yok. Zaten bazen basarken bazen ayağı pedaldan çekince yapıyordu, demek sadece pompa çalışınca yapıyormuş.

Şimdi bu duruma yoğunlaşsak, neden olur? Aşırı güç mü çekiyor? Öyleyse teybi kesmesi nasıl önlenir.

Beni nasıl hatırlamazsın abi yoksam sen benim dediklerimi dikkate almıyorsun. abi gene söylüyorum bu şanzıman ile alakalı bir sonuç verecek frene güç uygulayınca aracı boşta kabul ediyor frene basınca 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Hayir Mehmet sen degil, olay sanzimanda da degil. Bu aracta 2 aku var, normal aku bagajda. Onde bir tane de ufak aku var, ups akusu gibi. Saniriz sorun onda cikacak.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
7 saat önce, Önder Özcan yazdı:

Evet videoda panelin ışıkları da göz kırpıyor. Denenecek o kadar çok kombinasyon düşündük ki, bunu da yazalım listeye, akşam deneyelim unutmazsak :)

Ne olmasını bekliyoruz, gaz verdiğimiz için kameranın kapanmamasını mı?

 

Evet aynen öyle.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Ama iki kaplo yanmadan ateşler kıvılcımlar olmadan tamir olmaz. 

0 100 pasat yer hemde çiğ çiğ yer bebeğim

[emoji16][emoji16]

5a478480fa94fc89583a485d13438127.jpg

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
59 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Ama iki kaplo yanmadan ateşler kıvılcımlar olmadan tamir olmaz. 

0 100 pasat yer hemde çiğ çiğ yer bebeğim 

 

yanacak kablo kılıfında durmaz.

resimdeki tablodaki araçlar arasında 15 sene fark var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Valla en son "aha bu ampul yamuk" dedi, far sigortası sizlere ömür. Dağ başında yaban ellerde ocak başı.. Şey bi saniye, sonu yok. Öhöm.

Merso kallavi araba, sigorta falan uğraşmaz, direk kendini yakar. Bilemedim şimdi.

 

Şaka bi yana, patronun Jeep'i elinden kurtulamadı. Sayesinde derdi çözüldü. Sigorta yerine entegre kullanan Jeep'e az sövmedik ama :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
14 saat önce, Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

olayı başka yere çekeyim mi :tease3:

şanzımandan olabilir mi ayak frene basınca aracı boşa alıyor olabilir, her basmada yapmamasının sebebi belirli basınç da yapıyor olabilir mi. her baskı da uygulanan güç eşit değilse bazen birinci basmada bazen 5. basmada aynı güç uygulanıyorsa fark gösterebilir. orijinal olanlara nasıl bir incelemek lazım acaba zamanlayıcı mı var. 

 

2 saat önce, Önder Özcan yazdı:

Az önce tekrar denemeye indim. Her seferinde Sbc fren pompası devreye girdiğinde gidiyor.Değişik sayıda frene basınca yapmasının sebebi, yukarda bir arkadaşımızın (hatırlayamadım ismi, pardon) dediği gibi pedala basma şiddeti farkı. Pedalı 1-2 defa kökleyince pompa hemen devreye giriyor ve cihaz kesiliyor. Frene basmadığın sürece cihazda kesinti yok. Zaten bazen basarken bazen ayağı pedaldan çekince yapıyordu, demek sadece pompa çalışınca yapıyormuş.

Şimdi bu duruma yoğunlaşsak, neden olur? Aşırı güç mü çekiyor? Öyleyse teybi kesmesi nasıl önlenir.

 

Bir saat önce, Önder Özcan yazdı:

Hayir Mehmet sen degil, olay sanzimanda da degil. Bu aracta 2 aku var, normal aku bagajda. Onde bir tane de ufak aku var, ups akusu gibi. Saniriz sorun onda cikacak.

Fren olayını ben söyledim abi başka arkadaş söyledi ise bilmiyorum ama olay elbette şanzumanda bozukluk var değil sadece frene basınca aracı boşa alıyor olabilir oyuzden kesiyor olabilir anlamında söyledim. Bir çok otomatik vites aracın ariza verme sebebi aslında bu özellikle DSG ler hu yüzden çok arızalaniyor. Fren pedalına tam basilsa araç kedini boşa alıp şanzumanı korur pedala tam basmaz isen kararsız kalıp ne yapacağını bilemez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...