Ali Darbaz 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 Merhaba Fethiye dönüşü, 1500 metreye kadar tirmandik. Kulaklarimizda basinç oluştu. D330 karayolundayiz. Gaza basiyorum araba yemiyor. Hatta yokuş aşaği bile hizlanmiyor. Normalde tirmanicagi rampayi 2 nci vitesde zor tirmaniyor. Lpg enjektorleri bozuldu sandim, benzine gectim. Durum hic değişmedi. Sonra farkettimki sagimdaki solumdaki arabalarda benden hizli degiller. Öndeki tofaşin egzosundan ciğ gaz tutuyor. Yuksek irtifada bu kadar etkilenmek normalmidir. Kullandigim 35 beygirin 10 beygirini kaybetmiş gibiydim.. Yorum bağlantısı
Ali Gök 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 ben hiçbir arabamda bu kadar belirgin bir güç problemi hissetmedim yükseklere çıkınca yani farkettiğim bir fark yoktu 5 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 Yükseklik arttıkça oksijen azalır güç düşer yakıt tüketimi artar(atmosferik araçlar için).. turbolu araçlarda bu durum yaşanmaz. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 Deniz seviyesinden yükseldikçe oksijen miktarı azalır açık hava basıncı düşer atmosferik motorda çekişin düşmesi gayet normal. 1 dakika önce, Ömer Sarıgül yazdı: turbolu araçlarda bu durum yaşanmaz. Turbo beslemeli araçlarda rakım yükseldikçe nicelik olarak güç kaybı daha fazla yaşanır. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Haziran 2019 Yazar Paylaş 12 Haziran 2019 Bir de şu vukuat var, klimaya rağmen telefonum isinarak korumaya gecti. Şu videoda sogutmaninda aşiri zorlandiğini ögrendim. Yaklaşik 20 km can cekiştik. Yorum bağlantısı
Koray Demir 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 5 dakika önce, Ali Gök yazdı: ben hiçbir arabamda bu kadar belirgin bir güç problemi hissetmedim yükseklere çıkınca yani farkettiğim bir fark yoktu Aynen güç kaybı göreceli bir durum 👍 Kimi ise gaz pedalına farkında olmadan daha fazla basar. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Haziran 2019 Yazar Paylaş 12 Haziran 2019 3 dakika önce, Ali Gök yazdı: ben hiçbir arabamda bu kadar belirgin bir güç problemi hissetmedim yükseklere çıkınca yani farkettiğim bir fark yoktu Daha önce bir cok rampa tirmandim . 1500 metrede bulundum. Ama boylesi etkilenmemiştik. Daha önce d330 karayolunu kullanan varsa tecrubesini paylaşabilirmi. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 2 dakika önce, Koray Demir yazdı: Turbo beslemeli araçlarda rakım yükseldikçe nicelik olarak güç kaybı daha fazla yaşanır. Turbolar motora daha çok oksijen basmak için geliştirilmiş diye biliyorum her rakımda. Aşırı güç kaybı olacağına kanaat getiremedim doğrusu 🤔☺️ 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 1 dakika önce, Ömer Sarıgül yazdı: Turbolar motora daha çok oksijen basmak için geliştirilmiş diye biliyorum her rakımda. Aşırı güç kaybı olacağına kanaat getiremedim doğrusu 🤔☺️ Kağıt üstünde kayıp daha fazla olur. Turbo tolere ediyor bir şekilde hissiyat farklı bir husus. 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 Bende torosların tepesine yaylaya Kızıldağ a çıkarken (1700 rakım) araba güçten düşüyordu. Hele hava da 45 derece olunca çekilmiyor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 nevşeerde güzel manzarası var diye yanardağlı bir yere tırmandırmıştı Emmi, 2.0 tdci gitti yerine 1.0 Lupo geldi sanki, her rakım artışında güç düşer. cep telefonları da baz istasyon arama telaşesinde ısınıyor, yolculuk sorasında mobil veriyi kapatmalı zaten araç kullanırken cep telefonu kullanılmaz, çok riskli bir şey. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 (düzenlendi) 22 dakika önce, Ömer Sarıgül yazdı: Turbolar motora daha çok oksijen basmak için geliştirilmiş diye biliyorum her rakımda. Aşırı güç kaybı olacağına kanaat getiremedim doğrusu 🤔☺️ Basınç başka oksijen başka. İsterse 1.5 bar olsun moleküler olarak yanıcı gaz az. Her 1000m sanırım %15 gücü törpülüyor. 3200m rakımlı geçitten geçerken 105 bg araç 1.viteste can çekişiyordu tırmanırken, sürücüsü zaten çoktan pert olmuştu 12 Haziran 2019 tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi 3 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Haziran 2019 Yazar Paylaş 12 Haziran 2019 Üsenmedim araştirdim. Arabayi surdugum yerde hava sicakliği 30 derece idi. Barometre ise 29.88 in hg. Bu bilgiler ışığında Hava Yoğunluğu 1500 metrede 0.9696 kg/m3 çikiyor. İstanbul bugun 23 dereceydi. Barometre ayni fakat 100 metredeyiz. Yoğunluk 1.1758 kg/m3 Bu hesaba gore 1.17 ile 100 beygir ureten araba 0.9696 82 beygir uretiyor. Yani %18 guc kaybetmişiz. 4 Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 Elazığ rakım 1060m. Erzurum 1890m. Trabzon 0m. Ne zaman sahil yoluna insem Ali Can resmen burnunu kaldırıp gidiyor. Erzurum ‘a giderken en fazla 2400m rakımlı 4 geçit geçiyorum. Her geçit çıkışında araç güçten düşüyor. Turbolu araçlarda güçten düşüyor. Bayram tatilinde sahil yolunda 6 silindir olmasına rağmen Ali Can ‘ın ne kadar az yaktığına şahit oldum. 40 lt lpg ile 550 km ‘yi gezebildim. Hızım 100-120 bandındaydı. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 37 dakika önce, Koray Demir yazdı: Aynen güç kaybı göreceli bir durum 👍 Kimi ise gaz pedalına farkında olmadan daha fazla basar. Yokus asagi gaza basinca hizlanmiyor demis 😊 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 istanbul da modifiyesi beyni yazılımı ayarlanmış pist araçları, Ankara da migros sepeti gibi olurdu mercimek tunink sektörü çözemezdi işi 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Haziran 2019 Yazar Paylaş 12 Haziran 2019 3 dakika önce, Ali Gök yazdı: Yokus asagi gaza basinca hizlanmiyor demis 😊 Kağni gibi hizlaniyor. Olmasi gerektigi gibi degil. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 Bir saat önce, Ali Darbaz yazdı: Kağni gibi hizlaniyor. Olmasi gerektigi gibi degil. Göz aldanması olabilir, bekli yokuş çıkıyordunuz ama siz yokuş aşağı sandınız. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 12 Haziran 2019 Paylaş 12 Haziran 2019 Geçenlerde 2400 rakıma çıktım can çekişiyordu yolun bazı yerlerinde , arıza ışığının yandığı kısımlar oldu, dönüşte hava bir hayli serindi güç artışı bariz belli oldu. Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 13 Haziran 2019 Paylaş 13 Haziran 2019 9 saat önce, Ali Darbaz yazdı: ... Yuksek irtifada bu kadar etkilenmek normalmidir. Kullandigim 35 beygirin 10 beygirini kaybetmiş gibiydim.. 8 saat önce, Ömer Sarıgül yazdı: Turbolar motora daha çok oksijen basmak için geliştirilmiş diye biliyorum her rakımda. Aşırı güç kaybı olacağına kanaat getiremedim doğrusu 🤔☺️ yeni nesil elektronik ateşlemeli turbo şarjlı makinalar, havanın incelmesinden kaynaklanan güç kaybını tolere etmek için, turbo basıncını ayarlayabiliyorlar. Bu durum, rakımdan kaynaklanan güç kaybını tam olarak yerine geri koyamasa da, atmosferik makinalara göre bir avantaj teşkil ediyor. turbolu makinalardaki sorun ise, yükselen basınç ve sıcaklık ile birlikte, turbo verimliliğinin düşmesi. Yani, yüksek rakımda çok eğlenmeyip, hemen aşağıya inmek lazım 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 13 Haziran 2019 Paylaş 13 Haziran 2019 Yuksek rakim da arac cidden etkileniyor. Atmosferik benzinliler kac bg olursa olsun. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 13 Haziran 2019 Paylaş 13 Haziran 2019 Antalya Kütahya arası d650 den 1600 rakımlara çıkıyorum sürekli. 4 yetişkin klima açık hiç çekiş düşüklüğü hissetmedim. 1.6 TDCI focus. 70-80 HP ler güç kaybını hissettiriyor sanırım. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 13 Haziran 2019 Paylaş 13 Haziran 2019 3 saat önce, Kerem Kurluva yazdı: yeni nesil elektronik ateşlemeli turbo şarjlı makinalar, havanın incelmesinden kaynaklanan güç kaybını tolere etmek için, turbo basıncını ayarlayabiliyorlar. Bu durum, rakımdan kaynaklanan güç kaybını tam olarak yerine geri koyamasa da, atmosferik makinalara göre bir avantaj teşkil ediyor. turbolu makinalardaki sorun ise, yükselen basınç ve sıcaklık ile birlikte, turbo verimliliğinin düşmesi. Yani, yüksek rakımda çok eğlenmeyip, hemen aşağıya inmek lazım o zaman gelsin supercharger+turbo. imza 1.4 tsi 150hp :P Bir saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı: Antalya Kütahya arası d650 den 1600 rakımlara çıkıyorum sürekli. 4 yetişkin klima açık hiç çekiş düşüklüğü hissetmedim. 1.6 TDCI focus. 70-80 HP ler güç kaybını hissettiriyor sanırım. WK ile de pek bir şey hissedilmiyor.hanım sağolsun, zaten hint işi otobüsler gibi dolu olduğundan, gidebildiği kadarını hep götürüyor. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 13 Haziran 2019 Paylaş 13 Haziran 2019 Yerine göre değişiyor bu durum bence. Sadece yükseltiye de bağlı değil diye düşünüyorum. Örneğin, Bergama - Soma üzerinden Akhisar tarafına gidersem hiç tadı olmuyor arabanın. Ben de artık Balıkesir tarafını kullanıyorum. Antalya 'dan Korkuteli istikametine o rampalarda ceylan gibi seken araba, Denizli - Antalya istikameti Cankurtaran 'da arkadan ittiresim geliyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 13 Haziran 2019 Paylaş 13 Haziran 2019 geçen yaz torosların tepesine çıktım. bazı noktalar 2700 metre gösteriyordu altimetre. kırbacı vurunca ateş ediyordu liberty atmosferik benzinli oda tabi normal arabalarla kıyaslamak haksızlık olur Yorum bağlantısı
Recommended Posts