İçeriğe Yönlendir

1500 Metre Rakımda Motorun Güçten Düşmesi.


Ali Darbaz

Recommended Posts

Gökhan Albayrak

Atmosferik araçta hacim arttıkça güç kaybının hissiyatı azalıyor. Turbo araçlarda da güç kaybı yaşanıyor ama hissedilen atmosferik kadar keskin olmuyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Yerine göre değişiyor bu durum bence. Sadece yükseltiye de bağlı değil diye düşünüyorum.
Örneğin, Bergama - Soma üzerinden Akhisar tarafına gidersem hiç tadı olmuyor arabanın. Ben de artık Balıkesir tarafını kullanıyorum.
Antalya 'dan Korkuteli istikametine o rampalarda ceylan gibi seken araba, Denizli - Antalya istikameti Cankurtaran 'da arkadan ittiresim geliyor.
Araç ne? İzmirli olup Korkutelinde yaşadığım için iki yoluda sık sık kullanıyorum, ikisinde de sıkıntı yok bende
Yorum bağlantısı
Talat Tekin
Yükseklik arttıkça oksijen azalır güç düşer yakıt tüketimi artar(atmosferik araçlar için).. turbolu araçlarda bu durum yaşanmaz.

turbo da neden yaşanmaz? turbo bir yerlerden daha fazla oksijen molekülü mü buluyor?

 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
12 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:
27 dakika önce, Recep Selim Kaya yazdı:
Yerine göre değişiyor bu durum bence. Sadece yükseltiye de bağlı değil diye düşünüyorum.
Örneğin, Bergama - Soma üzerinden Akhisar tarafına gidersem hiç tadı olmuyor arabanın. Ben de artık Balıkesir tarafını kullanıyorum.
Antalya 'dan Korkuteli istikametine o rampalarda ceylan gibi seken araba, Denizli - Antalya istikameti Cankurtaran 'da arkadan ittiresim geliyor.

Araç ne? İzmirli olup Korkutelinde yaşadığım için iki yoluda sık sık kullanıyorum, ikisinde de sıkıntı yok bende

 

2004 Model 1.4 Benzin/LPG Fiesta. Haliyle atmosferik.

Zaten Korkuteli taraflarında sorun yaşamıyorum. Denizli istikametinde yanlış hatırlamıyorsam 1800 lü rakımlar mevcut. Ama o Cankurtaran mevkisi mahvediyor beni.

Yorum bağlantısı
Hamit inan
11 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Merhaba Fethiye dönüşü, 1500 metreye kadar tirmandik. Kulaklarimizda basinç oluştu. D330 karayolundayiz. Gaza basiyorum araba yemiyor. Hatta yokuş aşaği bile hizlanmiyor. Normalde tirmanicagi rampayi 2 nci vitesde zor tirmaniyor. Lpg enjektorleri bozuldu sandim, benzine gectim. Durum hic değişmedi. Sonra farkettimki sagimdaki solumdaki arabalarda benden hizli degiller. Öndeki tofaşin egzosundan ciğ gaz tutuyor.

 

Yuksek irtifada bu kadar etkilenmek normalmidir. Kullandigim 35 beygirin 10 beygirini kaybetmiş gibiydim..

 

 

Bir yerlerde okumuştum. Kontak açıldığında map sensörü başlangıçta okuduğu atmosfer basıncını referans alıp motoru ona göre besliyor. Yani yüksek irtifaya ulaşıldığında yolculuk yüksekte devam edecekse kontak kapatıp marş yapmak sorunu çözer diye düşünüyorum. Denk gelirseniz dener bizi de bilgilendirirsiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
13 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Merhaba Fethiye dönüşü, 1500 metreye kadar tirmandik. Kulaklarimizda basinç oluştu. D330 karayolundayiz. Gaza basiyorum araba yemiyor. Hatta yokuş aşaği bile hizlanmiyor. Normalde tirmanicagi rampayi 2 nci vitesde zor tirmaniyor. Lpg enjektorleri bozuldu sandim, benzine gectim. Durum hic değişmedi. Sonra farkettimki sagimdaki solumdaki arabalarda benden hizli degiller. Öndeki tofaşin egzosundan ciğ gaz tutuyor.

 

Yuksek irtifada bu kadar etkilenmek normalmidir. Kullandigim 35 beygirin 10 beygirini kaybetmiş gibiydim..

 

 

diğer konudaki 300ml su eksilen araç bu değilmiydi?

 

hocam siz bir kompresyon testi yaptırın bence. belki yük altında, contada bir problem oluşuyordur. çok ciddi çekiş problemi oluyor su kaçmaya başladığında.

jeep KJ de oluyordu. alt devirde motor zorlanmıyorken sıfır sorun ama gaza yüklenince belli bir devirde güç düşüklüğü oluyordu. meğerse su giriyormuş 5. silindire.

zaten ertesi kış ilk çalıştırmada gaz yemiyordu su biriktiği için içinde.

 

Mutlaka budur diyemem ama basit bir sistem soğutma sistemi, herşey olabilir. yeterki baştan yakalayalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
 
2004 Model 1.4 Benzin/LPG Fiesta. Haliyle atmosferik.
Zaten Korkuteli taraflarında sorun yaşamıyorum. Denizli istikametinde yanlış hatırlamıyorsam 1800 lü rakımlar mevcut. Ama o Cankurtaran mevkisi mahvediyor beni.
80 HP, 127 nm tork. Dediğim gibi düşük güç ve tork hissettiriyor demekki. Ben sıkıntı yaşamadım. 6 sene önce Erzurum'a gittik, 2400 kop geçitini tırmandık transit ile 6 yetişkin 4 çocuk. Tırmanırken gaz kestim virajlarda, tabi 2.2 dizel di sanırım [emoji16]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

1800 mt rakımlı yaylaya çıkınca genelde araçlar gitmez oluyor, hele lpgli atmosferik varsa vay haline. Rampada lpg de kalkamayan bir kartalı benzine alınca rahatça kaldırmışlardı bir defasında.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
50 dakika önce, Talat Tekin yazdı:

turbo da neden yaşanmaz? turbo bir yerlerden daha fazla oksijen molekülü mü buluyor?

 

Güç kaybı yaşanıyormuş Talat kardeşim.

Bahsettiğim aşırı derecede hissedilir bir kayıp mı? Tabikide yapısı itibariyle turbo dışardan daha çok hava çeker.

Daha çok hava=daha çok oksijen daha çok yanma. Turbosuz bir dizel, benzinliye göre turbolu araç çok etkilenmez  burada ki bir kıyaslamadır.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
26 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

diğer konudaki 300ml su eksilen araç bu değilmiydi?

 

hocam siz bir kompresyon testi yaptırın bence. belki yük altında, contada bir problem oluşuyordur. çok ciddi çekiş problemi oluyor su kaçmaya başladığında.

jeep KJ de oluyordu. alt devirde motor zorlanmıyorken sıfır sorun ama gaza yüklenince belli bir devirde güç düşüklüğü oluyordu. meğerse su giriyormuş 5. silindire.

zaten ertesi kış ilk çalıştırmada gaz yemiyordu su biriktiği için içinde.

 

Mutlaka budur diyemem ama basit bir sistem soğutma sistemi, herşey olabilir. yeterki baştan yakalayalım.

 

Hocam Gayet normal yürüyor şu an,

Arabayı Uzun yol sırasında su eksiltip eksilmedğini kontrol ettiğimde, sıcak suyun F çizgisinin üstüne çıktığını görmüştüm. Eve vardığımızda suyun eski seviyesine indiği görülmekte. 

Mühtemelen şu durmaksızın 5 saat yol yaptığım sırada, Manisa İzmir bölgesinde biraz yükte kullandım. Burda motor suyu fazla genleşti, güvenlik supabından atmış olmalı. Eski çektiğim resimleri bakıp kaybın miktarını hesaplamam gerek. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bu duruma etkin olan şey alçak basınç mı, oksijen mi onu netleştirelim. Ben alçak basınç diyorum.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Şimdi, Metin Akbal yazdı:

Bu duruma etkin olan şey alçak basınç mı, oksijen mi onu netleştirelim. Ben alçak basınç diyorum.

Hocam rakım arttıkça basınç ve oksijen seviyesi düşüyor. İkiside etken

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

100 bg x aracın çekiş kaybı ile 100 bg aşırı beslemeli aracın çekiş kaybı kağıt üstünde aynı reelde farklıdır. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
100 bg x aracın çekiş kaybı ile 100 bg aşırı beslemeli aracın çekiş kaybı kağıt üstünde aynı reelde farklıdır. 


Ben atmosferik 80 beygir fiesta ile yaylaya çıkmaya çalıştığımda zülm geliyordu. Sonra tdi Polo alınca yardıra yardıra çıkıyordum o da 80 beygirdi. İkisi de 1.4 litre idi.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

o yolda benim araba cıldırıyor adete 5.vitesten düşmüyor hiç 120-140la tırmanıyor bir tork veriyor motora anlamıyorum zaten bu arabanında en cok sevdigim vazgecmeme nedeni bu.

cıkarken degilde benim kulagın inerken doldu hiçbişey duymuyordum. bide yorulmustum sona gelmiştim.

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
15 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Üsenmedim araştirdim. 

Arabayi surdugum yerde hava sicakliği 30 derece idi. Barometre ise 29.88 in hg.

Bu bilgiler ışığında Hava Yoğunluğu 1500 metrede 0.9696 kg/m3 çikiyor.

İstanbul bugun 23 dereceydi. Barometre ayni fakat 100 metredeyiz. Yoğunluk 1.1758 kg/m3

Bu hesaba gore 1.17 ile 100 beygir ureten araba 0.9696 82 beygir uretiyor.

 

Yani %18 guc kaybetmişiz.

bunun bir fonksiyonu var mı ? neye göre hesapladınız ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Yüksek rakım, düşük oksijen; verimsiz yanma, çekiş düşüklüğü.

Bozkırda iseniz daha çok hissedersiniz.

Karadeniz, Akdeniz gibi bol yeşillikli yerde iseniz, az hissedersiniz.

Çünkü yeşillik yerde oksijen, çorak arazilere göre fazladır.

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
15 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

nevşeerde güzel manzarası var diye yanardağlı bir yere tırmandırmıştı Emmi, 2.0 tdci gitti yerine 1.0 Lupo geldi sanki, her rakım artışında güç düşer.

 

Atmosferik de çok etkileniyor... 

Benim benzinli mondeo adanaya indiğim zaman asfaltı kazıyordu.. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Arabalarımız da bizim gibi desenize. Aracın yazılımını Erzurum'a göre yapmak lazım. Aynı sporcuların yüksekte kampa girdiği gibi.

Yorum bağlantısı
Talat Tekin
Güç kaybı yaşanıyormuş Talat kardeşim.
Bahsettiğim aşırı derecede hissedilir bir kayıp mı? Tabikide yapısı itibariyle turbo dışardan daha çok hava çeker.
Daha çok hava=daha çok oksijen daha çok yanma. Turbosuz bir dizel, benzinliye göre turbolu araç çok etkilenmez  burada ki bir kıyaslamadır.
çok hava çekmek sorun değil konu hava içindeki oksijen miktarı.
senin turbo saniyede atıyorum 50 gr hava çekmesi ve içinde en az 10 gr oksijen olmalı diyelim.
rakım arttı yine 50gr çekti ama içindeki oksijen 5gr. verimli yanma olmayacak güç düşecek
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
37 dakika önce, Talat Tekin yazdı:

çok hava çekmek sorun değil konu hava içindeki oksijen miktarı.
senin turbo saniyede atıyorum 50 gr hava çekmesi ve içinde en az 10 gr oksijen olmalı diyelim.
rakım arttı yine 50gr çekti ama içindeki oksijen 5gr. verimli yanma olmayacak güç düşecek

 

Oksijen / hava miktarını belirleyen, basınçtır.

 

Akışkanların basınç ve hacim ilişkisine göre, deniz seviyesi (1) ve yüksek rakım (2) için,  P1 x V1 = P2 x V2 olduğuna göre,

 

Yüksek rakımda, turbo basıncı değişeceğinden ötürü, P2 > P1 olacağı içn,

 

Hacmen, V2 < V1 olacaktır.

 

Dolayısıyla, sabit olan yanma odası hacmine, daha fazla hava yerleşecektir.

Teorik olarak, turbo basıncı rakımdaki artıştan ötürü gerçekleşen oksijen / hava azalması oranında artabilirse, yanma enerjisinde değişim olmayacaktır.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Talat Tekin
 
Oksijen / hava miktarını belirleyen, basınçtır.
 
Akışkanların basınç ve hacim ilişkisine göre, deniz seviyesi (1) ve yüksek rakım (2) için,  P1 x V1 = P2 x V2 olduğuna göre,
 
Yüksek rakımda, turbo basıncı değişeceğinden ötürü, P2 > P1 olacağı içn,
 
Hacmen, V2  
Dolayısıyla, sabit olan yanma odası hacmine, daha fazla hava yerleşecektir.

Teorik olarak, turbo basıncı rakımdaki artıştan ötürü gerçekleşen oksijen / hava azalması oranında artabilirse, yanma enerjisinde değişim olmayacaktır.
benim hasan emmi ağzımla anlattığım olayı lisans seviyesine çevirmişsiniz :) maşaAllah.
Yorum bağlantısı
Onur Çelebi

Aynı çekiş düşüklüğünü 2004 dizel fiesta ile Bozdağ'a tırmanırken bende hissediyordum. Araçta intercooller olmaması dahada belirginleştiriyordu bu hissiyatı.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Kerem bey in yazdiklarini okurken kalbim carpmaya basladi. Degil anlamak okuyamadim bile🙄

Cahillik diz boyu bende 😭

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
8 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Kerem bey in yazdiklarini okurken kalbim carpmaya basladi. Degil anlamak okuyamadim bile🙄

Cahillik diz boyu bende 😭

 

Estagfirullah. İyi yazamamışım o zaman.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...