İçeriğe Yönlendir

1500 Metre Rakımda Motorun Güçten Düşmesi.


Ali Darbaz

Recommended Posts

Alpay Sumer
5 dakika önce, Kerem Kurluva yazdı:

 

Estagfirullah. İyi yazamamışım o zaman.

Hayir oyle seymi olur.Espriydi tamamen😊

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Okuduğum kadarı ile 1948 yılında bu bölgede 105 nci hava torpido üstü varmış. 20 tane Sıfır saatlik uçuşu olan tabiri cazise sıfır kilometre beaufigter ucaklarından oluşan bir filosu varmış. Bu ucaklar, Afyon pistinin rakımı yüzünden kalkışlarda, aşırı ısınıp yağ atıyormuş. İngiliz Teknisyenleri gelmiş uğraşmışlar, ucağın muhendisliğine aykırı bir irtifa olduğu için çözememişler.

Ucak kısa zamanda pert olmuş. 

 

Ucağın motorunu bile bozan bir çoğrafyadan bahsediyoz :) 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Van da yaşadığım için bu durumu defalarca tecrübe etme imkanım oldu. Memlekete döndüğümde özellikle deniz kenarı bir yere gittiğimde arabalarımın gücünün arttığını hatta tüketiminin azaldığını bir çok kez farkettim. Aşırı bir fark aslında yok. Tahminen belki 10 bg kadar olabilir. Ama kesinlikle fark var. Hem turbo benzinli hem turbo dizel araçlardan bahsediyorum.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Bu konuyu yıllar evvel Kapadokya 'ya gittiğimizde keşfetmiştik. Yazılımlı araçlarımızın yazılımı gitti diye düşünmüştük.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
3 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Okuduğum kadarı ile 1948 yılında bu bölgede 105 nci hava torpido üstü varmış. 20 tane Sıfır saatlik uçuşu olan tabiri cazise sıfır kilometre beaufigter ucaklarından oluşan bir filosu varmış. Bu ucaklar, Afyon pistinin rakımı yüzünden kalkışlarda, aşırı ısınıp yağ atıyormuş. İngiliz Teknisyenleri gelmiş uğraşmışlar, ucağın muhendisliğine aykırı bir irtifa olduğu için çözememişler.

Ucak kısa zamanda pert olmuş. 

 

Ucağın motorunu bile bozan bir çoğrafyadan bahsediyoz :) 

piston motorlu uçaklarda karışım ayarı olur, uçak zaten kaç km yukarıda uçuyor. bence palavradır bu.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
14 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

Bu konuyu yıllar evvel Kapadokya 'ya gittiğimizde keşfetmiştik. Yazılımlı araçlarımızın yazılımı gitti diye düşünmüştük.

 

o zamanki fındık motor araban dandiktir janım

 

senin grand ile baban geçen yaz 2500 metrede şov yapıyordu :kutlama: 

 

 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Şimdi, Ali Gök yazdı:

 

o zamanki fındık motor araban dandiktir janım

senin grand ile baban geçen yaz 2500 metrede şov yapıyordu :kutlama: 

 

Bu olan birşey yahu, her arabada olur. Büyük motorda az hissedersin. 

Yorum bağlantısı
7 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

 

Bu olan birşey yahu, her arabada olur. Büyük motorda az hissedersin. 

r0jJnB.jpg

 

toros dağı bitti sandıydım bir ara :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
19 saat önce, Kerem Kurluva yazdı:

 

Oksijen / hava miktarını belirleyen, basınçtır.

 

Akışkanların basınç ve hacim ilişkisine göre, deniz seviyesi (1) ve yüksek rakım (2) için,  P1 x V1 = P2 x V2 olduğuna göre,

 

Yüksek rakımda, turbo basıncı değişeceğinden ötürü, P2 > P1 olacağı içn,

 

Hacmen, V2 < V1 olacaktır.

 

Dolayısıyla, sabit olan yanma odası hacmine, daha fazla hava yerleşecektir.

Teorik olarak, turbo basıncı rakımdaki artıştan ötürü gerçekleşen oksijen / hava azalması oranında artabilirse, yanma enerjisinde değişim olmayacaktır.

Turbo basıncının değişmesini anlayamadım ben?

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Bir saat önce, Önder Özcan yazdı:

Turbo basıncının değişmesini anlayamadım ben?

 

turbo mili dönüş hızının değişmesi ile, turbo basıncı değişiyor. bunu sağlamanın çeşitli yöntemleri var.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

rakım arttıkça, oksijen düşmesi basınç düşmesi sebebiyle motora giren hava-oksijen azalır güç kaybı olur, havadaki nem de yüksekse güç dahada düşler, turbonuz değişken geometrili değilse basını falana ayarlayamaz vites düşüp basmanız gerekirki turbo yüklensin   .... bunu  gibi bir durum var işte...

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
6 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

rakım arttıkça, oksijen düşmesi basınç düşmesi sebebiyle motora giren hava-oksijen azalır güç kaybı olur, havadaki nem de yüksekse güç dahada düşler, turbonuz değişken gometrili değilse basını falana ayarlayamaz vites düşüp basmanız gerekirki turbo yüklensin   .... bunu  gibi bir durum var işte...

 

 

Aynen ustam güzel yere değindiniz vites düşüp basmak işe yarar. Yüksek devirde zorlama turboyu daha etkili kılar. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Benim değişken geometrili ondan hissetmiyorum demekki [emoji2510]

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
26 dakika önce, Kerem Kurluva yazdı:

 

turbo mili dönüş hızının değişmesi ile, turbo basıncı değişiyor. bunu sağlamanın çeşitli yöntemleri var.

 

Peki, bu konuda bilgim yok.

Milin hızı nasıl değişiyor. Turboyu döndüren atık gaz değil mi? Bu mekanik bir olay. Devir ne kadar artarsa o kadar atık gaz oluşur, ne kadar atık gaz o kadar devir? Turbo zaten gerekli basıncı yaklaşık 1700 d/d falan vermeye başlıyor. Yüksek rakımdayken her zamanki kullanım tarzımız kadar gaza bassak turbo gene 1700 lerde, gereken basıncı verecek fakat oksijen eksikliğinden yanma verimsiz olacak araç cansız olacak. Burada turbo basıncı nasıl değişiyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
On 12.06.2019 at 23:09, Ali Darbaz yazdı:

 

 

Yuksek irtifada bu kadar etkilenmek normalmidir. Kullandigim 35 beygirin 10 beygirini kaybetmiş gibiydim..

 

 

Koşmayan beygirler o sırada ağırlık yapmıştır. Onlara da iki kırbaç sallasan sıkıntı olmazdi .

1800 rakımlı yerlere tırmanıyorum yeri geliyor memlekete giderken. Atmosferik focus 1 ile sıkıntı çekmezdim dolu bagaj. Ama devirli giderdim yakıtı körüklerdi. Kompresör e geçince  devirli devirsiz tirmanirdi. Ama Multijet 1.3 Lineanin şiştiğini hissetmiştim

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
1 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Koşmayan beygirler o sırada ağırlık yapmıştır. Onlara da iki kırbaç sallasan sıkıntı olmazdi .

1800 rakımlı yerlere tırmanıyorum yeri geliyor memlekete giderken. Atmosferik focus 1 ile sıkıntı çekmezdim dolu bagaj. Ama devirli giderdim yakıtı körüklerdi. Kompresör e geçince  devirli devirsiz tirmanirdi. Ama Multijet 1.3 Lineanin şiştiğini hissetmiştim

 

 

beygirleri koşturmak için kamçıladım. 400 devir fazla cevirttim. Hatta 4000 devire çıktım normal sürmek için. 3 - 2 dolandım durdum. ama işte insan aynı etkiyi 4 de almak istiyor. 

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Bir saat önce, Önder Özcan yazdı:

Peki, bu konuda bilgim yok.

Milin hızı nasıl değişiyor. Turboyu döndüren atık gaz değil mi? Bu mekanik bir olay. Devir ne kadar artarsa o kadar atık gaz oluşur, ne kadar atık gaz o kadar devir? Turbo zaten gerekli basıncı yaklaşık 1700 d/d falan vermeye başlıyor. Yüksek rakımdayken her zamanki kullanım tarzımız kadar gaza bassak turbo gene 1700 lerde, gereken basıncı verecek fakat oksijen eksikliğinden yanma verimsiz olacak araç cansız olacak. Burada turbo basıncı nasıl değişiyor?

 

Turbo milini döndüren, salt atık gaz olmayadabiliyor. Düşük devirlerde basınç oluşturmak için tasarlanmış, ilave kompresörlü sistemler mevcut.

 

Mili döndürenin salt atık gaz olduğu durumlar için de, "wastegate" i mekanik yada elektronik olarak kontrol ederek, turbo basıncını değiştirmek mümkün.

 

Tüm bunlara ilave olarak, mekanik olarak, turbo geometrisini (pallerin açıları, vb.) değişken yapmak suretiyle, basıncı değiştirmek de mümkün oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
1 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

4 de 4000dd ne hiz yapıyor ki aynı etki olsun :)

 

Gps ile ölçülen hız üzerinden söyleyim. 

3 vites 75 km/h

4 vites 105 km/h 

 

vamaX6.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İster 0 ister 3000m olsun gaza basınca aşırı besleme sistemlerinin hepsi sınır basıncı ile çalışır. 1.5 bar ile araç yine yürür ancak yanıcı oksijen miktarı azdır. Yapılacak birşey yok. Ha ben turbo basıncı ile oynar 2 bar basarım derseniz araç yerinden kalkmaz yığılır kalır 

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
5 saat önce, Önder Özcan yazdı:

Peki, bu konuda bilgim yok.

Milin hızı nasıl değişiyor. Turboyu döndüren atık gaz değil mi? Bu mekanik bir olay. Devir ne kadar artarsa o kadar atık gaz oluşur, ne kadar atık gaz o kadar devir? Turbo zaten gerekli basıncı yaklaşık 1700 d/d falan vermeye başlıyor. Yüksek rakımdayken her zamanki kullanım tarzımız kadar gaza bassak turbo gene 1700 lerde, gereken basıncı verecek fakat oksijen eksikliğinden yanma verimsiz olacak araç cansız olacak. Burada turbo basıncı nasıl değişiyor?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
rakım arttıkça, oksijen düşmesi basınç düşmesi sebebiyle motora giren hava-oksijen azalır güç kaybı olur, havadaki nem de yüksekse güç dahada düşler, turbonuz değişken geometrili değilse basını falana ayarlayamaz vites düşüp basmanız gerekirki turbo yüklensin   .... bunu  gibi bir durum var işte...
 
 


Überde interkul da yok. Uzun yolda özellikle yazın çok hissettiriyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

1.5dci 65hp de kullanım kılavuzu her 1000m rakımda %10 güç kaybı yaşanacağı yazıyordu. 1500 rakımda %15 güç kaybı yaşanabilir diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
11 saat önce, Ali Gök yazdı:

r0jJnB.jpg

 

toros dağı bitti sandıydım bir ara :D

Burada kj wj yi cekiyor... 😛

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...