Serbay Korsal 30 Haziran 2019 Paylaş 30 Haziran 2019 2001 model Ford Fiesta Rölanti Dalgalanma sorunu. Öncelikle belirtmek isterim ki, bu konuda farklı konular açılmış ama bana faydası olmadığı için ve benim durumum daha farklı olduğu için tekrar açmak istedim. şimdiden özür dilerim. - Arabamda sanki gaz veriyormuş gibi 200-300 devir arası dalgalanma oluyor. Dalgalanma 1500 - 1800 devir arası oluyor yada 1500 devir civarı takılı kalıyor. - Debriyaja bastığımda devir saati 200 devir civarı yükseliyor ondan sonra düşmeye başlıyor. - Devir saati düşerken 1500 devirde takılı kalıyormuş gibi oluyor ondan sonra düşüyor yada takılı kalıyor yada 1500 devirde dalgalanma yapmaya başlıyor. - Dalgalanma yaptığında veya takılı kaldığında vitese atıp debriyaj ile arabayı istop ediyormuş gibi yapıyorum o şekilde düzeltiyorum. - Arabanın rölantisi bazen 1100 devirde oluyor bazen 900 devirde oluyor yani normal çalışırken her zaman aynı devirde olmuyor. - Araba kesinlikle istop etme gibi bir durumu olmuyor. - Gaz ayarı yaptırdım tutmadı geri bozuluyor. - Gaz kelebeğini, Rölanti motorunu temizlettim, bujileri hava filtresini değiştirdim ama düzelmedi. - Yakıtı çok fazla. Yakıtın çok olmasınıda bu soruna bağlıyorum. (30 litre gaz ile şehir içi 180 km civarı gidiyorum) - Gaza basmaya korkar oldum. Hangi ustaya gitsem gaz kelebeği diyor ama sorunu çözebilen olmadı. Osmaniye sanayisinde gitmediğim usta kalmadı hepsi hüsran 😴😴... - Aracın tek sorunu bu çekiş kuvvet ani hızlanma titreme vs hiçbir sıkıntısı yok. Çok yakmasa bunuda dert etmem ama iflas ettirdi beni:(. *** Ne yapmam gerek lütfen bana yardımcı olun *** şimdiden herkes çok çok çok teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Haziran 2019 Paylaş 30 Haziran 2019 Öncelikle yapılması gereken rölanti valfi ve hız sensörü kontrolünü yaptırdınız mı? Okuduğunuz tüm konular sizinki ile aynı aslında. 1 Yorum bağlantısı
Serbay Korsal 30 Haziran 2019 Yazar Paylaş 30 Haziran 2019 Rölanti valfine baktırdım ama hız sensörünü dediğimde bundan olmaz diye karşılık aldım. Aslında sıkıntı şurada, burada okuduğum her şeyi ustalara söyledim ama tutturdular gaz kelebeği diye. burada okuduklarıma göre gaz kelebeği değişikliği ile bu sorun çözülmüyor. ustalarda ısrar kelebek değiştir diyorlar bende buna yanaşmıyorum. Yorum bağlantısı
Onur Okudan 30 Haziran 2019 Paylaş 30 Haziran 2019 Arabalarimiz eskidi be ustam artik Avrupada en temizleri 400 euro bile etmeyen bu arabaya biz Guzelim ulkemizde 22000lira paralara biniyoruz birde boyle sikintilariyla geceleri uykumuzdan oluyoruz Usta bulmak cok zorlasti bu devirde ne yazikki kimse kendini gelistirmiyor gelistiren insanlarda dunyanin parasini istiyor zaten Benden size tavsiye birde buji kablolarinin dogru yerlere baglantili olup olmadigini kontrol edermisiniz ? Babamdaki Palioda ayni sikintiyi yasamistik gitmedigimiz usta kalmamisti sizdeki sikintinin aynisi vardi Yag degisimine gitti araba yagi degistiren usta sans eseri fark etmis abi bu arabanin buji kablolari yanlis baglanmis demis ve duzeltmisler hemen sikinti kalmadi suan Yorum bağlantısı
Serbay Korsal 30 Haziran 2019 Yazar Paylaş 30 Haziran 2019 Onur Okudan yazdı: Arabalarimiz eskidi be ustam artik Avrupada en temizleri 400 euro bile etmeyen bu arabaya biz Guzelim ulkemizde 22000lira paralara biniyoruz birde boyle sikintilariyla geceleri uykumuzdan oluyoruz Usta bulmak cok zorlasti bu devirde ne yazikki kimse kendini gelistirmiyor gelistiren insanlarda dunyanin parasini istiyor zaten Valla kaçıyor uyku. Arabayı Adanaya götürüp yaptirim diyorumda ordada birşey değişmicek diye önce burdan bilgi almak istedim Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Haziran 2019 Paylaş 30 Haziran 2019 OBD cihazınız var mı? Oradan hızı okuyabiliyor musunuz? Yorum bağlantısı
Serbay Korsal 30 Haziran 2019 Yazar Paylaş 30 Haziran 2019 Sani Gerşon yazdı: OBD cihazınız var mı? Oradan hızı okuyabiliyor musunuz? bunu hiç sormadım ve ilk sefer duyuyorum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Haziran 2019 Paylaş 30 Haziran 2019 Çok klasik bir soru sorayım. Benzindede yapıyormu. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Haziran 2019 Paylaş 30 Haziran 2019 Şunlardan temin edip hızınızı bi kontrol edin bakalım. Hata kodları mevcut mu, ona da bakarsınız. Gaz kelebeğine gelene kadar bazı şeyleri kontrol edelim, sonra kelebeğe yoğunlaşırız. http://www.aliexpress.com/item/32652826417.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.58b75bbb0GvHMr&algo_pvid=c98ed379-50f2-4706-89ff-2cb39b710025&algo_expid=c98ed379-50f2-4706-89ff-2cb39b710025-3&btsid=d8250860-c1d4-4889-823c-3935d980a198&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_8%2Csearchweb201603_55 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Haziran 2019 Paylaş 30 Haziran 2019 Sani Gerşon yazdı: OBD cihazınız var mı? Oradan hızı okuyabiliyor musunuz? Bu arabada obd olmaz abi. Fordlarda elm327 2008 den sonra oluyor. Port olsada elm327 çalışmıyor 1 Yorum bağlantısı
Serbay Korsal 30 Haziran 2019 Yazar Paylaş 30 Haziran 2019 Ali Darbaz yazdı: Çok klasik bir soru sorayım. Benzindede yapıyormu. onu yazmayı unutmuşum benzinde de yapıyor Ali Darbaz yazdı: Bu arabada obd olmaz abi. Fordlarda elm327 2008 den sonra oluyor. Port olsada elm327 çalışmıyor ewt port var bilgisayara bağlıyorlar. arıza göstermiyor. OBD ile bilgisayar aynı şeymi onu bilmiyorum Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 30 Haziran 2019 Paylaş 30 Haziran 2019 Gaz kelebeğinden önce TPS yi değiştimeliler. Gaz kelebeğinin pozisyonunu ölçen analog parça. 3 kablosu olur. Şase, Sabit, voltaj ve sinyal. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Haziran 2019 Paylaş 30 Haziran 2019 Ali Darbaz yazdı: Bu arabada obd olmaz abi. Fordlarda elm327 2008 den sonra oluyor. Port olsada elm327 çalışmıyor 97 KA'mda vardı Fiesta'da da var. Verdiğim linkteki cihaz alınıp bluetooth ile android cihaza bağlanır, torque yazılımı ykülenip tüm kontrolleri yapılabilir. 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Haziran 2019 Paylaş 30 Haziran 2019 Silindir kompresyonları ölçüldü mü. https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/299924-silindir-kompresyon-testi/ Yorum bağlantısı
Serbay Korsal 30 Haziran 2019 Yazar Paylaş 30 Haziran 2019 Sani Gerşon yazdı: 97 KA'mda vardı Fiesta'da da var. Verdiğim linkteki cihaz alınıp bluetooth ile android cihaza bağlanır, torque yazılımı ykülenip tüm kontrolleri yapılabilir. gelmesi uzun sürecek onun için en son çare olarak denicem. teşekkür ederim ilginiz için Yorum bağlantısı
Serbay Korsal 30 Haziran 2019 Yazar Paylaş 30 Haziran 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Silindir kompresyonları ölçüldü mü. https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/299924-silindir-kompresyon-testi/ Bulunduğum yerde bunu yapabilecek olan var mı bilmiyorum. Bulabilirsem bunuda denerim. Teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Serbay Korsal 30 Haziran 2019 Yazar Paylaş 30 Haziran 2019 Adaptasyon sorunu olabilir mi? araştırmalarıma göre adaptasyon sorununda kaynaklanabiliyormuş gaz kelebeğini temizleyen usta adaptasyon uygulaması yapmadı. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Haziran 2019 Paylaş 30 Haziran 2019 Serbay Korsal yazdı: gelmesi uzun sürecek onun için en son çare olarak denicem. teşekkür ederim ilginiz için Son değil, ilk yapmanız gereken bu maalesef. TR'den de temin edebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 1 Temmuz 2019 Paylaş 1 Temmuz 2019 Serbay Korsal yazdı: Adaptasyon sorunu olabilir mi? araştırmalarıma göre adaptasyon sorununda kaynaklanabiliyormuş gaz kelebeğini temizleyen usta adaptasyon uygulaması yapmadı. gaz kelebeği dijital mi ki adaptasyonu olsun? Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay 1 Temmuz 2019 Paylaş 1 Temmuz 2019 (düzenlendi) gaz kelebeğinde adaptasyon olduğunu sanmıyorum ka da yok fiestada da yoktur bence.obd den bakılır başlangıç değer % 15.7 siz gaz verdikçe bu değer artar. tps=gaz kelebek konum sensörüne obd ile bakılır araç çalışır vaziyetteyken değer artıyorsa sağlamdır.benzer durumu ka ile yaşadım önce tps sensörünü yenisiyle değiştirdim sorun devam etti.hız sensörünü değiştirince düzeldi. hız sensörü zamanla görevini yapamaz oluyor.siz ayağını debriyaja basınca vermesi gereken sinyali veremiyor o yüzden motor bağırıyor. 1 Temmuz 2019 tarihinde Doğukan Çoktay tarafından düzenlendi anlatım bozuklğ. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Temmuz 2019 Paylaş 1 Temmuz 2019 Serbay Korsal yazdı: Adaptasyon sorunu olabilir mi? Ford pek adaptasyona gerek duymaz.. Takarsın çalışır... (Bazı parçalar ve bazı modeller hariç) Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 1 Temmuz 2019 Paylaş 1 Temmuz 2019 Twingo araçlarda başımıza geldiğinde : Buji, buji kablosu,bobin,rolenti motoru,potansiyometre,map sensörü,kelebek boğazı kontrolünü yapardık , illa çözülürdü. Ama iyi bir usta lazım . Kelebek boğazını değiştiren pek arkadaşım yok sorun illa diğerler saydıklarımdan kaynaklanıyordu. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 1 Temmuz 2019 Paylaş 1 Temmuz 2019 (düzenlendi) Kelebek potunun sağlamlık kontrolü için voltajlarına bir baktırın. 3 tane basit ucu var 1 inde sabit 5 volt, bir uç şase ve orta uçta kelebeğin açılmasına göre düzgün değişimli rölantide 0.8 volt (civarı), çok yavaşça gaz verdikçe doğrusal artarak ve tam gaz pozisyonunda 4.65 volt (civarına) ulaştığını görün. Gazı çok yavaşça bırakırken de sapma yapmadan tekrar rölanti pozisyonunda 0.8 volta indiğini görün. Yeni gaz kelebeği almadan tps nin sağlamlık testini yapmış olursunuz. Voltaj kontrolünde gaz ver gaz kes anlarında ani voltaj kesmesi yada ani yükselmesi gibi durumlar oluyorsa yeni tps alın. 1 Temmuz 2019 tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 1 Temmuz 2019 Paylaş 1 Temmuz 2019 Rölanti ile ilgili problemlerde sensör değişimleri yapmadan önce rölantiye etkisi olabilecek tüm sensörlerlerin nerdeyse hepsi avometre ile test edilebiliyor. Bence araçlardaki sorunlarda tahmini sensör değişimleri yapmadan önce sensör voltaj kontrollerini yaptırın hatalı ise değişime gidin. Sensör sağlamsa aynı sinyali yenisi de verir sorun hallolmaz. Yorum bağlantısı
Mete Yaban 1 Temmuz 2019 Paylaş 1 Temmuz 2019 Yıllar önce mk1 mondeo arabam vardı aynı sorun vardı siz ne yaptıysanız aynısını Aynen yaptım ama çözüm olmadı o kadar sogudumki arabadan sorun aslında o kadar basitmiski motora giden bütün hortumları karga burnu ile tek tek sıktık ne zamanki devir sâti düzene girdi o hortumu körledik araba o kadar iyi olduki tarif edemem.bakin kesinlikle sorun çözülecek Yorum bağlantısı
Recommended Posts