İçeriğe Yönlendir

Otomobillerin Rampa Performansı


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Celal Aydın yazdı:

 



Ama gelgelelim araç cidden ağırbaşlı.
Fordların geneli öyle aslında.
Orantısız güç yok Fordda, çıldırmıyor araç, hep dengeli.
Yere sağlam basıyor, sürücüsüne hep geribildirim veriyor.
Yoldan bihaber gitmiyorsun.
VW gibi ruhsuz değil, hisli bir marka, alıştırıyor kendine emoji1.png
Şimdi satsam aracımı, yine Ford alırım.
Varsın uçmasın yokuşta, yollarda özellikle virajlarda verdiği keyif ve güven hissi yeter.

 

 

Bak bu oldu işte, Ford genelde böyle, bu arada motor adam gibi olacak, büyük hacim ve turbo aga :)

Bu arada sanırım bende Ford da kalacağım gibi, adam gibi araba yok, arazide işimde yok 2 çeker de kalabilirim, şu yeni kugayı pek sevemedim ama birde canlısını görmek lazım, sitroen c5 aircross ta  fene değil gibi, irdelemek lazım... neyse bakalım artık hayırlısı, 0 arabaya gireceksem az daha beklemem lazım, ev kredimin bitmesine 8 ay kaldı, hayırlıysa bir bitsin, ülkede batmazsa sağda kalırsak, yaktım çırasını :)

 

Getz e gelince, evet fena canıma okumuştu benim, taki ilk sert viraja gelene dek, tabii sonra her viraj sonrası önde ben çıkıyorum sonra bir bakmışım yine tokat, karşılıklı tokatlaya tokatlaya gittiydik, Allahtan zorlamadı yoksa ilk viraj sonrası pert getz,  dedikleri gibi, kontrolsüz güç, güç değildir :D getz güçlü motorlu ama o kadar...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bakın aklıma ne geldi, 

Bir kaç sektöründe lider firma sahibinden (fökliftci ve petrolci gibi birde muhasebecisi olan Mercedes) sponsorluk isteyelim, Bursa uludağ tırmanış yapalım. Aileleleri dolduralım. Mangalimizi alalım. Bakacak Seyirt terasına tırmanalım. 

https://goo.gl/maps/BYvAvemzbhUgDwkk9

 

Ne güzel olur, miss gibi olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

M111 kompresör hız sabitleyici ile rampa çıkışı ciğer testi gibi. Son viteste bile vites düşmeden giderdi. Eskinin V8 303 europasi gibi düzü neyse rampası o

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Bakın aklıma ne geldi, 
Bir kaç sektöründe lider firma sahibinden (fökliftci ve petrolci gibi birde muhasebecisi olan Mercedes) sponsorluk isteyelim, Bursa uludağ tırmanış yapalım. Aileleleri dolduralım. Mangalimizi alalım. Bakacak Seyirt terasına tırmanalım. 
https://goo.gl/maps/BYvAvemzbhUgDwkk9
 
Ne güzel olur, miss gibi olur. 


Ne oldu bizim tdi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:

 


Ne oldu bizim tdi

 

 

Bu gün hastanedeydim. Apandis sorun çıkarıyor :) 

Dün kızım erkenden yatmış. Bilgisayar onun odasında malum... :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:

 


Ne oldu bizim tdi

 

 

%15,5 ile birinci. 

Ama unutma bu değer 4 ncü vitesde saate 90 km için geçerli .

 

image.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mert Yeldan yazdı:

Emmi gözün aydın.

 

Banada 250 newton tork verseler, Empire State binasını Sırıksız atlarım :)

Emminin eski arabası acaba rampada kaça dayanırdı hiç hesaplamayalım 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
 
Banada 250 newton tork verseler, Empire State binasını Sırıksız atlarım [emoji4]
Emminin eski arabası acaba rampada kaça dayanırdı hiç hesaplamayalım 


Aslında 250 nm değil tork.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sinan Akgöl yazdı:

Benim araç nası acaba nasıl ölçüyoruz? 

 

Çok meşakkatli.çok fazla veriyi çarpıştırıyon. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ali Darbaz yazdı:

 

Çok meşakkatli.çok fazla veriyi çarpıştırıyon. 

Sürüş esnasında bir veri alamaz mıyız? Tüyap rampa vs 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sinan Akgöl yazdı:

Sürüş esnasında bir veri alamaz mıyız? Tüyap rampa vs 

 

Çok basit bi yöntem var. 

Hızı düzde sabitle tırmanırken motor yükü ne kadar yükseliyor bak.

Ama araba vites düşürmeyecek.. girdiği vitesle tırmansın.

Motor yükü % 80 ise , arabanın motor tork eğrisine bakılıp tahmin yürütebiliriz... 

 

Bu Emminin yeni arabasının tork eğrisi..

 

2000 devirde %65 yükle tırmanıyor desek . 250 newton %65 i 151 newton eder. Bunuda beygire cevirsek 41 beygir yetiyormuş. 

power-output-torque-1-6-tdi-cr.jpg

 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

O zaman manuel moduna alıp, sabit hızla rampa başındaki rpm ile rampa süresince ki rpm arasındaki farkı ölçüyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sinan Akgöl yazdı:

O zaman manuel moduna alıp, sabit hızla rampa başındaki rpm ile rampa süresince ki rpm arasındaki farkı ölçüyorum. 

 

Rpm değil 

Motor yükünü ölçüyon. Rpm sabit değişmez. 

 

Motorlar esnektir. 2500 devirde 10 beygirde üretebilir 44 beygirde. Vana açıldıkca dolan yakıtın miktarı ile ilgili bişey. 

Kadiköy metrosu gibi düşün. Az kişi binerse gelir az olur. Çok kişi binerse gelir çok olur. Sonuçta metro 80 km hızla gidiyor. 

 

Bu bideoda yanda engine load yazan şey motorun yük durumu.. hız sabitleyici 75 km sabitken motor 2500 devir ceviriyor. Ama rampaya vurdukca yanma odasına dolan yakıt ve havanın miktarı artıyor. Silindir odasına %70 yakıt hava doluyor.

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İzmitteki rampa, 4.vites 90km için mi 41 bg yetiyor? Öyle ise imkansızın ötesinde de 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

İzmitteki rampa, 4.vites 90km için mi 41 bg yetiyor? Öyle ise imkansızın ötesinde de 

 

Ben kafadan uydurduğum rakam bunlar.  15 derece eğim için tekerde 780 newton tork çıkmıştı. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sallamaya devam o zaman. 20 yıldır her tür arabayla çıkarım inerim o yolu, toprak olduğu zamandan beri. 41 bg ile 4.vites 90la o rampayı çıksın landı yakarım. Yoksa senin arabanı yakarım okey? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Sallamaya devam o zaman. 20 yıldır her tür arabayla çıkarım inerim o yolu, toprak olduğu zamandan beri. 41 bg ile 4.vites 90la o rampayı çıksın landı yakarım. Yoksa senin arabanı yakarım okey? 

 

Abi konuyu atlaya atlaya okuyon. Ben Sinan bey için örnek veri söyledim. 

Benim yaptığım hesap hızı tutmaya dayalı. Hızı kaybederse geri çıkamaz. Önce düzlükte 90 çıkıcaksın . Hızı sabitleyeceksin. Sonra yüzde 15 eğime  vurucaksın. 

%16 olduğu anda tüm hızını kaybeder. Çünkü % 13 den sonra katlaya katlaya güç gerekiyor. 

350 newton tekerde gücü olan i10 %9 eğim tırmanıyor. 

780 newton olsa hesap %20 olmuyor. 

%13 eğim bu işin sıkıntısının başladığı yer. Gereken güç kat kat artıyor.

Golf tekerde 780 newton verdiği halde maksimum 15 eğimle çıkıyor. Bir kilo yük koysan yada klima acsan 10 km hız kaybedecek. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
 
%15,5 ile birinci. 
Ama unutma bu değer 4 ncü vitesde saate 90 km için geçerli .
 
image.png

Vaay ezip geçmişim.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Oku öyle yaz 

 

 

 

 

Abi nereden alıntı yaptığını anlamadım halen. 

İzmitdeki rampayı 3 de zor cıkarım ben.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Senin araba değil yahu. Hoş senin arabaya ufak bir işlem ile yırtarak çıkar orası ayrı. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:

Senin araba değil yahu. Hoş senin arabaya ufak bir işlem ile yırtarak çıkar orası ayrı. 

 

Naapıyoz.. turbo mu takacağız.. yakıt da düşer mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...