İçeriğe Yönlendir

Arabam - Citroen C5 1.6 Hdi Confort


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:

Yazılım enjektör ms zamanı ile oynayarak ve elektronik turbo konrol varsa basınç artışı ile yapılır. Fazla yakıt fazla hava nasıl olacak daha az yaktıracak? İmkansız

 

Gülkokanın turbo 1,4 basıyor. benimki 1,6 basıyor. 

Gazlayınca duman hafiften var. Duman varsa mazot da vardır.. Yakmaması imkansız. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sakin sürüşte aynı yakar basınca misli ile fazla. Mazda dip gaz kalkışı stok 10sn idi.. Anlık tüketim 35 litre. Yazılım ile 8.5 sn oldu. Anlık tüketim 50 litre

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Radar ve eds olmasa yazılım yapılması çok mantıklı hatta farz. Bunlar olduğu için nafile niyetine yapmasanda olur.

Servet Aydın yazdı:

Kaç kere konuştuk. Aracın sabit hızda harcadığı kw fiziksel hafiflik yapılmadan değişmez. Yakıtın da mekanik değişim ile az ama daha fazla kw üretme olayı da yok motorda. 15kw ile yürüyen araç stok 90 bg iken 130 bg olsa yine aynı yakar en fazla. Yazılım ile 13kw ile yürütebilen trilyoner olur

 

Servet Aydın yazdı:

Sakin sürüşte aynı yakar basınca misli ile fazla. Mazda dip gaz kalkışı stok 10sn idi.. Anlık tüketim 35 litre. Yazılım ile 8.5 sn oldu. Anlık tüketim 50 litre

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Yazılım ile 13kw ile yürütebilen trilyoner olur

yahu bi sus milyon avro ile kapatacaz yazılımı yapabilene

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Metin Uzunoğlu yazdı:

Radar ve eds olmasa yazılım yapılması çok mantıklı hatta farz. Bunlar olduğu için nafile niyetine yapmasanda olur.

 

Ben de çok hızlı gitmiyorum zaten.. 

Ama kalkış ve hızlanma çok rahatlıyor. En çok gereken de bu oluyor..  

Bazen aniden sollaman gerekiyor, Bazen aniden şeridi boşaltman gerekiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Servet Aydın yazdı:

Kaç kere konuştuk. Aracın sabit hızda harcadığı kw fiziksel hafiflik yapılmadan değişmez. Yakıtın da mekanik değişim ile az ama daha fazla kw üretme olayı da yok motorda. 15kw ile yürüyen araç stok 90 bg iken 130 bg olsa yine aynı yakar en fazla. Yazılım ile 13kw ile yürütebilen trilyoner olur

5. vites 2000 devirde 100 km/s hız ile gidiyorum, araç 100 beygir.

Yazılımla 150 beygir yaptım, artık aracın daha güçlü olduğu için 5. vites 2000 devirde yine 100 km/s hızla gidiyorum ama gaza daha az basıyorum. Bu tüketimi azaltmaz mı?

 

Yoksa gaza abandıkça aracın eskisine göre çok yakması normal.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
5. vites 2000 devirde 100 km/s hız ile gidiyorum, araç 100 beygir.
Yazılımla 150 beygir yaptım, artık aracın daha güçlü olduğu için 5. vites 2000 devirde yine 100 km/s hızla gidiyorum ama gaza daha az basıyorum. Bu tüketimi azaltmaz mı?
 
Yoksa gaza abandıkça aracın eskisine göre çok yakması normal.

Gaza daha az basman yakıtı değiştirmez. Değişecek olsa boşta 2bin dd ile dönen motoru pedalı sabit tutarak yürütebilirdin. Oysa ki hepimiz biliyoruz ki o şekilde araç kalkınca devir hop iniyor rölanti haline veya yakın seviyeye. Yani pedala az basıyor olman az yakıt gönderimi yapmaz. Onu yapan tek araç still hibrit foklift. Pedala bas devir 1800. O şekilde kalkış yap deviri 1800 ile sabitler ayağın gazda sabit ise. Rampa çıkar bakar pedal voltajı deviri 1800 ile sabitleyecek referansta. Kendi kendine yakıtı arttırır. Bayır aşağı da bakar devir kinetik enerji ile artmaya başladı bu defa yakıtı kısar veya cuttoff yapar.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
Servet Aydın yazdı:

Yazılım ile 13kw ile yürütebilen trilyoner olur

Bunu deneyeyim ben. En azından yolunda ölürüm.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bunu deneyeyim ben. En azından yolunda ölürüm.

Öleceğin kesin. Malı mülkü ne zaman üstüme yapacan
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
Servet Aydın yazdı:


Öleceğin kesin. Malı mülkü ne zaman üstüme yapacan

Ortanca hanım ne olacak o durumda ? Bir şeyler bırakmak lazım. Sana düzmez.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ortanca hanım ne olacak o durumda ? Bir şeyler bırakmak lazım. Sana düzmez.

Ortanca hanım derken kaç tane var? Saygılar ağbii
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ben de çok hızlı gitmiyorum zaten.. 

Ama kalkış ve hızlanma çok rahatlıyor. En çok gereken de bu oluyor..  

Bazen aniden sollaman gerekiyor, Bazen aniden şeridi boşaltman gerekiyor. 

Bana hiç öyle bir şey gerekmiyor? Neden aniden, yazılıma bahane bulmak için mi :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Önder Özcan yazdı:

Bana hiç öyle bir şey gerekmiyor? Neden aniden, yazılıma bahane bulmak için mi :D

Ciğerli makina olunca 5 tokmakla geziyon

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Servet Aydın yazdı:

Sakin sürüşte aynı yakar basınca misli ile fazla. Mazda dip gaz kalkışı stok 10sn idi.. Anlık tüketim 35 litre. Yazılım ile 8.5 sn oldu. Anlık tüketim 50 litre

 

Ticari araçlara yapılan yazılım farklı değil ise, yüzlere araca yazılım yaptıran firma adamı bırak evinden anakartın chipsetinden aldırır:)

Servet Aydın yazdı:


Gaza daha az basman yakıtı değiştirmez. Değişecek olsa boşta 2bin dd ile dönen motoru pedalı sabit tutarak yürütebilirdin. Oysa ki hepimiz biliyoruz ki o şekilde araç kalkınca devir hop iniyor rölanti haline veya yakın seviyeye. Yani pedala az basıyor olman az yakıt gönderimi yapmaz. Onu yapan tek araç still hibrit foklift. Pedala bas devir 1800. O şekilde kalkış yap deviri 1800 ile sabitler ayağın gazda sabit ise. Rampa çıkar bakar pedal voltajı deviri 1800 ile sabitleyecek referansta. Kendi kendine yakıtı arttırır. Bayır aşağı da bakar devir kinetik enerji ile artmaya başladı bu defa yakıtı kısar veya cuttoff yapar.

 

HP / KG hesabına bakarsak, daha az tüketmesi normal değil mi? Aynı hız, aynı devirde, daha çok güç aynı ağırlığı daha rahat taşıyor?

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Erdem Doğan yazdı:

HP / KG hesabına bakarsak, daha az tüketmesi normal değil mi? Aynı hız, aynı devirde, daha çok güç aynı ağırlığı daha rahat taşıyor?

Hp/kg hesabında hp’nin artması sadece arabanın hızlanmasını, yani performansı etkiler. Kg’yi düşürmedikçe yakıt açısından değişen bir şey yok malesef

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Emre Şimşek yazdı:

Hp/kg hesabında hp’nin artması sadece arabanın hızlanmasını, yani performansı etkiler. Kg’yi düşürmedikçe yakıt açısından değişen bir şey yok malesef

 

Bu durumda bu motor bu kasaya küçük, çekmez hemde "çok yakar" efsanesi yalan mı oluyor :) 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Erdem Doğan yazdı:

 

Bu durumda bu motor bu kasaya küçük, çekmez hemde "çok yakar" efsanesi yalan mı oluyor :) 

Doğru olsaydı mühendisler yapmazdı bence 😃

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek



Daha önceden dediğim gibi dpf imiz 2 ayrı kaptan oluşuyor ve birbirine kelepçe ile tutturulmuş
Kısacası katalizöre zarar vermeden dpf kısmı çıkartılabiliyor

Geçti artık.
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
HP / KG hesabına bakarsak, daha az tüketmesi normal değil mi? Aynı hız, aynı devirde, daha çok güç aynı ağırlığı daha rahat taşıyor?

Birim zamanda 50gr yakıt 10kw enerji üretiyor diyelim. Yazılım ile 40 gr yakıt ile 10kw üretmeyi yazılım ile nasıl yapabiliriz? Yakıt basıncını artırıp yakıtı daha fazla pulverize etme ve daha fazla hava ile. Sabit hızda motor 50kw ilen yazılım ile ve yine aynı hızda 60 kw oluyor mu bunu denemeli.

Hiç vaktim olmadı ki dyno da efor yerine misal 80km ile hızı sınırlayıp anlık tüketime, turbo basıncına, rail basıncına ve o andaki üretilen güce bakmak. Obd ile. Sonra yazılımı yapıp yine aynı testi yapmak.
 
Bu durumda bu motor bu kasaya küçük, çekmez hemde "çok yakar" efsanesi yalan mı oluyor [emoji4] 

1180 kg kangoo. 65 dci ortalama 5 ile gezerken 102 dci 3.5 ile geziyor.
Aynı kasaya 2.2 dci konsa sığarsa tabi (trafik motoru) sanırım 3 litreyi geçmez
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
(düzenlendi)
Mert Gulkokan yazdı:

abi selam

 

senin ustan kim Eskişehirde ?

Yıldız Oto. Arif Usta.

tarihinde Muhittin Kaplan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Ozyurek

Yalovada Mustafa ile depoyu kapağa kadar doldurduk.  
Bursaya gidip İzmite döndük ve tekrar kapağa kadar doldurduk. 
 

Yapılan yol 229 km 

Tüketilen yakıt 9,66 litre 

Ortalama hız 60 km

Yol bilgisayarına göre ortalama tüketim 3,5 litre 

Pompa hesabı gerçek tüketim 4,21 litre 

 

 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yalovada Mustafa ile depoyu kapağa kadar doldurduk.  
Bursaya gidip İzmite döndük ve tekrar kapağa kadar doldurduk. 
 

Yapılan yol 229 km 

Tüketilen yakıt 9,66 litre 

Ortalama hız 60 km

Yol bilgisayarına göre ortalama tüketim 3,5 litre 

Pompa hesabı gerçek tüketim 4,21 litre 

 

 

Abi fark ne oldu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Abi fark ne oldu?

Fark devam.
3,5 gösterirken 4,2 yaktı.
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Mehmet Ozyurek yazdı:


Fark devam.
3,5 gösterirken 4,2 yaktı.

Abi ben iki arac fullendi ve karsilastirildi diye anladım.. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...