İçeriğe Yönlendir

Arabam - Citroen C5 1.6 Hdi Confort


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Bildiğiniz üzere, DPF tıkanması ve çözümü epey maliyetli olması sebebi ile DPF iptali yaptırmıştım. 

Dpf iptali sonrası alt devirler kötüleşeceği için bunu düzeltebilmek için yazılım yapıldı. 

 

Dpf var iken çok sık hata vermeye başlamış, sonunda artık temizleyemez olmuştu, çünkü sıvısı bitmiş ve fark etmediğimiz için tamamen tıkanmıştı. 

Dpf İptali sonrasında beni rahatsız eden, uyarılar ortadan kalktı.

Bariz olarak gözlediğim şey ise, viteste iken gazı kestiğimde ters basınç oluşmadığı için araçta yığılma hissi azaldı, daha konforlu bir sürüş sağlandı. 

Bunun başkaca artı ve eksileri var tabi. 

Kompresyon düştüğü için gazı kesince araç yavaşlamıyor, daha fazla fren yapıyorum. 

Kompresyon düştüğü için gazı kesince araç yavaşlamadığı için tekrar hızlanmak istediğimde daha az gaza basıyorum. Yani hız kaybetmiyorum. 

Dpf iptali sonrasında egzoz koku yapmaya başladı. 

 

Yazılım sonrası gözlemlerim ise şu şekilde 

Güç ölçümü yaptırmadım ancak gücün % 10-15 arasında arttığını hissediyorum. 20 beygire yakın bir artış, çok ciddi bir fark oluşturuyormuş. Çok keyifli hale geldi. 

Yol bilgisayarım daha az yaktığımı söylüyor ancak daha fazla yakıyorum. Şöyle ki; eskiden 6 litre ortalama ile gittiğim yolda gerçekte 6 litre yakarken, şimdi 5,5 litre gösteriyor ancak gerçekte 6,3-6,5 litre yakıyorum. 

Gözlediğim başka bir ciddi değişiklik ise; motor soğukken enjektörler ses yapardı, bu yakıta göre değişmekle birlikte soğuk motorda az veya çok hep duyardım. Bu tamamen ortadan kalktı. 

 

İptal ve yazılım sonrasında yaklaşık 20 bin km yol yaptım. 

Bu süre zarfında herhangi bir sorun ile karşılaşmadım.

 

Tavsiyem, Dpf sıvısı azaldığında bazı araçlar uyarı vermiyor, benimki vermedi. Bunu düzenli aralıklarla kontrol edin.

Zorunlu hale gelmedikçe Dpf iptali önermiyorum. Arıza vermemiş olsaydı ben iptal ettirmezdim. İçinde bulunduğum durum neticesinde yaptırdığıma pişman değilim. 

 

 

 

 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bildiğiniz üzere, DPF tıkanması ve çözümü epey maliyetli olması sebebi ile DPF iptali yaptırmıştım. 

Dpf iptali sonrası alt devirler kötüleşeceği için bunu düzeltebilmek için yazılım yapıldı. 

 

Dpf var iken çok sık hata vermeye başlamış, sonunda artık temizleyemez olmuştu, çünkü sıvısı bitmiş ve fark etmediğimiz için tamamen tıkanmıştı. 

Dpf İptali sonrasında beni rahatsız eden, uyarılar ortadan kalktı.

Bariz olarak gözlediğim şey ise, viteste iken gazı kestiğimde ters basınç oluşmadığı için araçta yığılma hissi azaldı, daha konforlu bir sürüş sağlandı. 

Bunun başkaca artı ve eksileri var tabi. 

Kompresyon düştüğü için gazı kesince araç yavaşlamıyor, daha fazla fren yapıyorum. 

Kompresyon düştüğü için gazı kesince araç yavaşlamadığı için tekrar hızlanmak istediğimde daha az gaza basıyorum. Yani hız kaybetmiyorum. 

Dpf iptali sonrasında egzoz koku yapmaya başladı. 

 

Yazılım sonrası gözlemlerim ise şu şekilde 

Güç ölçümü yaptırmadım ancak gücün % 10-15 arasında arttığını hissediyorum. 20 beygire yakın bir artış, çok ciddi bir fark oluşturuyormuş. Çok keyifli hale geldi. 

Yol bilgisayarım daha az yaktığımı söylüyor ancak daha fazla yakıyorum. Şöyle ki; eskiden 6 litre ortalama ile gittiğim yolda gerçekte 6 litre yakarken, şimdi 5,5 litre gösteriyor ancak gerçekte 6,3-6,5 litre yakıyorum. 

Gözlediğim başka bir ciddi değişiklik ise; motor soğukken enjektörler ses yapardı, bu yakıta göre değişmekle birlikte soğuk motorda az veya çok hep duyardım. Bu tamamen ortadan kalktı. 

 

İptal ve yazılım sonrasında yaklaşık 20 bin km yol yaptım. 

Bu süre zarfında herhangi bir sorun ile karşılaşmadım.

 

Tavsiyem, Dpf sıvısı azaldığında bazı araçlar uyarı vermiyor, benimki vermedi. Bunu düzenli aralıklarla kontrol edin.

Zorunlu hale Dpf iptali önermiyorum. Arıza vermemiş olsaydı ben iptal ettirmezdim. İçinde bulunduğum durum neticesinde yaptırdığıma pişman değilim. 

 

 

 

 

Uzun yol yaptın mı Emmi, tüketim eskiye göre nasıldı?

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Mehmet Ozyurek yazdı:

Dpf iptali sonrası alt devirler kötüleşeceği için bunu düzeltebilmek için yazılım yapıldı. 

Kompresyon düştüğü için gazı kesince araç yavaşlamıyor, daha fazla fren yapıyorum. 

Dpf iptali sonrasında egzoz koku yapmaya başladı. 

 

 

Bir kaç sorum daha var Abi?

Aracın Euro 5 mi 6 mı?

O halde yazılım araca özel yapıldı.

Kompresyon farkı bu kadar hissedilir derecede mi?

Siyah duman oluşumu var mı?

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Dpf iptali sonrasında egzoz koku yapmaya başladı. 

encektördür o :fiuw:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Emmi egr iptal miydi yazılımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mahmut Yıldız yazdı:

Uzun yol yaptın mı Emmi, tüketim eskiye göre nasıldı?

Uzun yolda da aynı Mahmut. 

Az gösterip çok yakıyor. Eskiye oranla % 10 fazla yakıyorum. Ha tarzına alıştıkça daha az yakmaya başladım gibi ama yine de eskiye oranla fazla yakıyor.. 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tamer Topaç yazdı:

Bir kaç sorum daha var Abi?

Aracın Euro 5 mi 6 mı?

O halde yazılım araca özel yapıldı.

Kompresyon farkı bu kadar hissedilir derecede mi?

Siyah duman oluşumu var mı?

 

 

Euro 5 

Tabi ki araca özel yapıldı. 

Kompresyon hissediliyor. Daha doğrusu hissedilmez oldu :)

Tam gaz bastığımda duman var ama sürekli değil. sadece bastığım an kısa süreliğine..  Normal sürüşte duman yok. 

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Emmi egr iptal miydi yazılımla.

Evet egr de iptal.. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Egr nin iptalinin olumsuz yönü ne oluyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mehmet Ozyurek yazdı:

Uzun yolda da aynı Mahmut. 

Az gösterip çok yakıyor. Eskiye oranla % 10 fazla yakıyorum. Ha tarzına alıştıkça daha az yakmaya başladım gibi ama yine de eskiye oranla fazla yakıyor.. 

 

 

 

Ben yazılım işine niyetlendim ama harcama listesinde hiç bir zaman yukarı çıkamadı. Okuduğum yorumlar hep şu şekildeydi, aracı sakin kullanınca tüketim aynı kalır ya da azalabilir. Çünkü sabit hızla 80 km hızda gitmek için gaza daha az basarsın. Ama gaza bastıkça yeni beygirler yem yiyecek, tüketim mutlaka artar diyorlar. 

 

Yazılım öncesi ve sonrası sabit 80 km/s hızda tüketim ne olurdu acaba?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Mekanik iptal var mı senin egr de

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mahmut Yıldız yazdı:

Yazılım öncesi ve sonrası sabit 80 km/s hızda tüketim ne olurdu acaba?

Valla o bahsedilen sakinlikte kullanamıyorum ben.. 

Bir defa Mustafa Tüfekçi ile Peş peşe test ettik. Yalovada depo doldurup Bursaya gittik, dönüşte izmitte depo doldurduk. 

Ortalama 3,8 litre falan çıkmıştı.. 80'i hiç geçmemiştik. Ancak daha önce böyle bir test yapmamıştım. 

Ben Mustafadan 1 litre az yakmıştım. Ancak araçlarımız eşit değil, onunki euro4 benimki euro5 onun kasa yüksek benimki değil. Benimki yazılımlı idi, Mustafa'da yazılım yok. 

Tam bir kıyas sayılmaz yani.. 

Net olan şu.. 80 i geçmeden yola gidersem 4 litre çok rahat mümkün. 

 

 

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Mekanik iptal var mı senin egr de

O detayı bilmiyorum ama % 90 yoktur. 

 

Mahmut Yıldız yazdı:

Ben yazılım işine niyetlendim ama harcama listesinde hiç bir zaman yukarı çıkamadı.

 

Yaptır :)

Ama bir şey iptal ettirme.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Gök yazdı:

euro 4 olup dpf sıvısı kullanan araba varmı ?

Var. 

Euro4 lerin sıvısız ve sıvılı olanlar var.. Mutlaka bakmak gerek. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Mahmut Yıldız yazdı:

Ben yazılım işine niyetlendim ama harcama listesinde hiç bir zaman yukarı çıkamadı. Okuduğum yorumlar hep şu şekildeydi, aracı sakin kullanınca tüketim aynı kalır ya da azalabilir. Çünkü sabit hızla 80 km hızda gitmek için gaza daha az basarsın. Ama gaza bastıkça yeni beygirler yem yiyecek, tüketim mutlaka artar diyorlar. 

 

Yazılım öncesi ve sonrası sabit 80 km/s hızda tüketim ne olurdu acaba?

Aynı araç için konuşacak olursak. Egzosta müdahale, iyi bakım, iyi hava filtresi, turbo, alçaltılmış şasi ve çok sabırla evet bir miktar düşüyor. Ama attığı taş ürküttüğü kuşu/kurbağayı misali. Yani yalnızca yazılım ile az yakmıyor. Yazılım haritası çok önemli. Çok tartışılmıştı bu konu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mahmut Yıldız yazdı:

Yazılım öncesi ve sonrası sabit 80 km/s hızda tüketim ne olurdu acaba?

püf noktası şurada: nevşehirden İstanbul sa in çık rampa vs. 1 defa 4 e attım yazılımlı focus ile. yazılımsız olsa 3 e kadar birçok yerde düşmek lazım oradan yırtıyor. yani toplam o yolda yazılım ile daha az tüketim ile gelinebilir. bunun dışında azaltan bir yazılım var ise 1 milyon avroya satın alırım, 100 milyona otomotiv fabrikasına satırım nasıl olsa

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Ali Gök yazdı:

euro 4 olup dpf sıvısı kullanan araba varmı ?

Benim araç Euro 4 ve DPF var. Sıvılı değil ama.

Çağlar Bayur yazdı:

püf noktası şurada: nevşehirden İstanbul sa in çık rampa vs. 1 defa 4 e attım yazılımlı focus ile. yazılımsız olsa 3 e kadar birçok yerde düşmek lazım oradan yırtıyor. yani toplam o yolda yazılım ile daha az tüketim ile gelinebilir. bunun dışında azaltan bir yazılım var ise 1 milyon avroya satın alırım, 100 milyona otomotiv fabrikasına satırım nasıl olsa

 

Bu rakam bayurbank nakit rezervi mi likidite mi :crazy:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Çağlar Bayur yazdı:

püf noktası şurada: nevşehirden İstanbul sa in çık rampa vs. 1 defa 4 e attım yazılımlı focus ile. yazılımsız olsa 3 e kadar birçok yerde düşmek lazım oradan yırtıyor. yani toplam o yolda yazılım ile daha az tüketim ile gelinebilir. bunun dışında azaltan bir yazılım var ise 1 milyon avroya satın alırım, 100 milyona otomotiv fabrikasına satırım nasıl olsa

Zaten benim yazılımdan beklentim odur, sakin giderken aynı kalsın, hatta düşsün ama gaza basınca gitsin, gittiği kadar da yaksın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Göktürk
Mehmet Ozyurek yazdı:

Tavsiyem, Dpf sıvısı azaldığında bazı araçlar uyarı vermiyor, benimki vermedi. Bunu düzenli aralıklarla kontrol edin.

Zorunlu hale gelmedikçe Dpf iptali önermiyorum. Arıza vermemiş olsaydı ben iptal ettirmezdim. İçinde bulunduğum durum neticesinde yaptırdığıma pişman değilim. 

 

Mehmet Bey; 

 

DPF sıvı kontrolü nasıl yapılıyor bizim araçlarda?

Cihaz ECU birimine bilgisayarla bağlanmak mı gerekir; yoksa biz kendimiz de aracın belli bir noktasında - Tıpkı motor soğutma suyu miktarını kontrol eder gibi - seviye takip ederek kontrolünü yapabilir miyiz?

 

Bir de; bu yazılımı nerede/hangi firmada yaptırmıştınız?

Bana Ankara'da ReMAPS'i tavsiye etmişlerdi. Yorumlara bakıyorum Google üzerinden; haliyle iyi yazan çok. Ancak yazılım hakkındaki düşünceleri olumsuz olanlar da yok değil. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Barış Göktürk yazdı:

 

Mehmet Bey; 

 

DPF sıvı kontrolü nasıl yapılıyor bizim araçlarda?

Cihaz ECU birimine bilgisayarla bağlanmak mı gerekir; yoksa biz kendimiz de aracın belli bir noktasında - Tıpkı motor soğutma suyu miktarını kontrol eder gibi - seviye takip ederek kontrolünü yapabilir miyiz?

 

Bir de; bu yazılımı nerede/hangi firmada yaptırmıştınız?

Bana Ankara'da ReMAPS'i tavsiye etmişlerdi. Yorumlara bakıyorum Google üzerinden; haliyle iyi yazan çok. Ancak yazılım hakkındaki düşünceleri olumsuz olanlar da yok değil. 

Dpf seviyesini Bazı uygulamalar da gösteriyor.  @Mustafa Tüfekçigörebiliyordu.  Bilgisayar zaten görüyor.
Ancak tüketim zaten düşük ve kapasitesi 3 litre falan. 
Yeri sol arka tekerin önünde.  Sökmeden anlamak mümkün değil.  Ya sökmeden dolana kadar ekleme yapılmalı. Yada dökülüp bakılmalı.  Sökmesi zor değil.  Lift şart.   
 

Benimkini @Servet Aydın yaptırdı. İnan markasını bile bilmiyorum.  
Servet bilir.  

Mahmut Yıldız yazdı:

Zaten benim yazılımdan beklentim odur, sakin giderken aynı kalsın, hatta düşsün ama gaza basınca gitsin, gittiği kadar da yaksın. 

Yakıttan bir şey bekleme.  Yazılım iyi oluyor :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Doğan yazdı:

likidite mi

 keşşş

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Mehmet Ozyurek yazdı:

Var. 

Euro4 lerin sıvısız ve sıvılı olanlar var.. Mutlaka bakmak gerek. 

Benim arabada sıvılımı değilmi nasıl anlarım. dolum yeri nerde oluyor genelde ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Gök yazdı:

Benim arabada sıvılımı değilmi nasıl anlarım. dolum yeri nerde oluyor genelde ?

 

Dolum yeri görünmüyor Ali.. sökmek gerek.. 

Tabi senin arabada nerede.. onu da bilmek gerek. çünkü alttan veya dışaran bakınca görünen bir yerde olmuyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Dolum yeri görünmüyor Ali.. sökmek gerek.. 

Tabi senin arabada nerede.. onu da bilmek gerek. çünkü alttan veya dışaran bakınca görünen bir yerde olmuyor. 

o zaman internetten araştırayım bitse haberim olmaz hiç koymadım daha 15 bin km oldu alalı 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Egr nin iptalinin olumsuz yönü ne oluyor. 

olumsuz yönlerini de arkada kalanlar anlatsın :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Benim egr bazen hata veriyor ama arıza ışığı yanmıyor. Motor arızası vs verse yazılım yapacam bende . 

 

Dpf yi fap diye bi uygulama var orda görüyorum kurum miktarı ve sıvı seviyesini.  Ondan yana ariza vs hiç olmadı olsa onu da iptal ederim.

 

 

Çok kısa mesafe ve şehir içi sürüyorum :(

 

egr iptal edince motor geç ısınıyor felan diye biliyorum. Bende ptc de yok kışın işe gidene kadar çok ısınamıyor gibi. Bende hararet göstergesi de yok onu da göremiyom

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

olumsuz yönlerini de arkada kalanlar anlatsın :) 

 

 

Bende milim duman yok ama dpf var diye sanırım.

 

Alfa Romeo da hepsi iptaldi gaza oturunca güzel duman atıp kesiyordu. Arkadaki adam kızdığımi anlıyordu :)

 

 

Fiesta sport da da hepsi iptaldi. Turbo borusu patladı mi arkada durulmuyordu. Sürekli bi boru patlatirdim. 1.6 TDI Lara bela oluyordum o zaman

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...