İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Manuel Vites ve Şanzıman Problemleri


Tamer Cevher

Recommended Posts

Ali Yavaş

arıza debriyaj baskısıda olabilir ama en makulü önce şanzıman yağını değiştirtin.

Yorum bağlantısı
Salih Gönüllü

bugün sanayide ustaya gösterdim sıkıntı vites telindeymiş temizlme ile kurtarmaya çalışacakmış olmazsa yenisi ile değiştirecekmiş 100 yada 300-TL masrafı olur dedi ekstradan da enjektörlerden birinin kaçırdığını pullarının değişmesi lazımmış 250-TL de ona fiyat söyledi gitti 500-TL :(

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Salih Gönüllü

bugün sanayide bakım yapıldı vites sertleşmesi yağdan, baskı balatada, şanzumandan vs şeylerden değil vites halatının tozlanmasından kaynaklı vitesler sertleşiyormuş temizlendi düzeldi

Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan

bugün sanayide bakım yapıldı vites sertleşmesi yağdan, baskı balatada, şanzumandan vs şeylerden değil vites halatının tozlanmasından kaynaklı vitesler sertleşiyormuş temizlendi düzeldi

Bu sorun benimkindede var sanirim vitesin her turlu gecisi cok agir... Nasil bir islem uygulaniyor? Fiyat nedir? Zaman aliyor mu?

Yorum bağlantısı
Muhammet Güler

Merhabalar benim fiestada aracı kullamaya başladıktan 50km filan sonra vites sertleşmeye başlıyor. Araç dinlenince normale dönüyor. İki defa ustaya götürdüm ilkinde temizleyip yağladılar. İkincisinde şanzıman yağına baktılar halatları değiştirdiler. Şimdi neredeyse daha kötü oldu. Neden olabilir sizce?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ısınınca birşeyin çapı değişiyor. Sarı metal olabilir mi?  :)


şanzıman gibi yerlere WD40 ben uygun görmüyorum. normal yağ ile ardından desteklenmesi lazım. WD40 6 ay 1 sene kalmaz ki?

Yorum bağlantısı
Muhammet Güler

Şanzıman yağını değiştirmediler sadece bakıp durumu iyi dediler.

Yorum bağlantısı
Salih Gönüllü

vites halatı temizleniyor o kadar fazla bi işçilik almazlar

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Seyit Mehmet Keklik

Arkadaşlar öncelikle herkes sorununu kendi sayfasında cözerse sanırım daha iyi olur. benim sorunum ise vites kutusu halatlarının temizlenmesi ve baskı balatanın değişmesiyle çözüldü. Servisten söylenen hidrolik debriyajlarda kaçırma probleminden ziyade vitesin bu türlü zorlanması ile baskı balata istediğini gösterirmiş. ben sorunumu çözdüm.Sorunu olanlara kolaylıklar dilerim.

hocam benım de 2007 1.4 TDCİ var önceden olmuyordu ama geçenlerde geri vitese takınca takır takır bir ses geldi . korktum inan birşey oldu dıye ..sonra ford yetkili servisine goturdum. baktılar birsey bulamadılar. ama baskı balata cok sert değişmesi lazım artık dedıler... bazen yapıyor bazen yapmıyor . nedeni ney acaba ? 

Yorum bağlantısı
Seyit Mehmet Keklik

arkadaşlar benım araç da 2007 tdci geri vitese katınca takır takır bir ses gelmeye başladı. sebebi ne olabilir sizce bilen varsa yazabilir mi?

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
irfan sürücü

arkadaşlar geri lambam yanmıyo ampul ve sigorta sağlam geriye bir tek müşür kalıyo oda neresinde bulamadım

Yorum bağlantısı
Erkan Gün

Bende de yanmıyordu, elektrikçi arabanın altına girip motor kısmının ya da şanzımanın oralarda bir şeyler yaptı oldu. Yaptığı şey müşür müydü başka bir şey miydi bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Behram Doygun

Benimki focus ama 2 sene önce benim musurde arizalandi sadece geriye hareket ettiğim zaman yanıyordu servise götürdüm lifte kaldırdılar motorun alt tarafında bir yerden çıkardılar baş parmağım kadar bir parça.

Yorum bağlantısı
irfan sürücü

arkadaşlar inan mayacaksınız araç sırf geri vites lambası yanmıyo diye ağır kusur sayıldı muayeneden kaldı :shok: .önce bu arızayı yapmak şarttı şimdi farz oldu. tam olarak bu müşür şanzıman ve motorun neresinde :unsure2:

Yorum bağlantısı
irfan sürücü

Sol sis farının tarafında şanzuman üstünde... Araç kaldırıldığında kolaylıkla görebilirsiniz, orjinal alın tavsiyem...

ramazan bey sol dediğiniz taraf akü tarafımı oluyor

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ahmet URUŞ

Merhabalar, aracım 2004 Connect uzun şase 90hp 119000 kmde. Araç çalışmadığında viteslerde sıkıntı yok fakat çalışır vaziyette 1,2,3 ve geri vites geçişleri sert oluyor, son zamanlarda daha da sıklaştı bu sorun neden kaynaklanıyordur, yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Son zamanlarda sıkılaşması hava soğukluğundan olabilir.Arabanın geçmişini bilmiyorum ama bilinmeden 80w90 şanzıman yağı konmuş olabilir.Kaliteli 75w90 şanzıman yağı konarak şans denenebilir.Litresi 25tl filan olması lazım 3lt yetiyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Efe Özer
(düzenlendi)

Arkadaslar yaklasık 1 ay once 2007 model 63000 km de 1 parca boyalı bır arac aldım.Sonradan farkettım kı arac 2 viteste gıderken gaza basmayınca kendı kendıne bosa atıyor.Neyse bakımlarıyla beraber aradan cıksın dıye servıse verdım.Servıs 2. vıtes dıslısının degısmesı gerektıgını soyledı ve bakımla bırlıkte 2400 tl bayılmak zorunda kaldım.Dısarda yarı fıyatına yaptırabılırdım ama tanıdıgım bır usta malesef yoktu.Acıkcası kazık yemıs bulundum.Aslında hıcbır sorun yokmus gıbı 2-3 ay bekletıp satabılırdım ama kendıme boyle bır durumu yedıremedım.Sahtekarlık benım tarzım degıl.Neyse servıste dıslı sekromec vs degıstıkden sonra sorun duzeldı ama bu seferde 1. vıteste bır sıkıntı bas gosterdı.Arac ıle trafık de hareket halındeyken 1 e takamıyorum.1. vitese takmam ıcın aracın tamamen durması gerekıyor.Soyle dusunun yogun trafıkde saatte 10 km ıle ılerlerken 1. vıtese takamıyorum.2. vıtese taktıgım zamanda hız cok dusuk oldugu ıcın araba bayılıyor.Internette arastırdıgım kadarıyla cogu kısı hareket halındeyken 1. vıtes gecmez dıyor ama sonucta saaatte 100 le gıtmıyorum 10 la gıdıyorum.Bu hız 1. vıtesın hızı.Bu arac servıse gırmeden once hareket halındeyken 1. vıtese gecıyordu.Ha mesela bırde soyle bır durum var.Atıyorum 4. vıtes devır 25 ıle gıderken 3. vıtese gecmıyor.Yavasladıktan sonra gecıyor.Bu durum butun vıtesler ıcın gecerlı.

 

Arac ıcı dısı tertemız hıc bır sorunu olmayan bır arac.Araba fısek gıbı gıdıyor.Ilk sahıbı agır bakımlarında tutun butun hortumlarına kadar yetkılı servıste yaptırmıs.Arac alındıgından berı servıs bakımlı bır arac.

 

Size sormak ıstedıgım sey acaba vıtesde yasadıgım bu garıp seyler araca has bır ozellık mı yoksa sorun mu var?Özellikler saatte 10 km ıle gıderken 1. vıtese gecmeme durumu.Eger sızın fıestalarınız da boyle ıse sorun yok ama boyle degılse o kadar para saydım alırım arabayı atarım servıse.Gıtsınler adam akıllı yapsınlar.

tarihinde Efe Özer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

1.vites olayi normal çoğu aracta kalkistan sonra 1.vitese durmadan gecmez arac ama obur viteslerinize bi baktirmalisiniz geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Efe Özer

Diğerlerinde sıkıntı var, 1. vites normal ama...

Ama hocam onceden hareket halinde 2. vıtesle gıderken yavaslayıp aracı durdurmadan tekrar 1. vitese cekebılıyordum.Acaba o zaman mı sıkıntı vardı dıye dusunuyorum?Acaba sımdı normale mı dondu?Servıs aracın sazımanında 2. vıtes dıslısı harıcı hıcbır sorun olmadıgını soyledı.Acemı sofor degılım.Sımdı gıdıp 4. vıteste devır 30 ıle gıderken 3. vıtese cekersen arabayı zorlamıs olursun.Ben sahsen kendı aracıma boyle bırsey yapmam.Helekı dızelse.Ama duz mantık nedır bır alt vıtese gecınce devır normalde atıyorum 4. vıteste 30 ıse 3. vıteste 40-45 olur.Ama bu arac bır alt vıtesın normal hızına dusmeden vıtesı kucultmeye ızın vermıyor.Gecıyor ama zorla.Ama hızını bır alt vıtesın devır 25 dekı hızına dusurunce kaymak gıbı gecıyor.Daha once lada samara benzınlı arac kulalnıyordum bu aracta olmayan hersey onda oluyordu.

1.vites olayi normal çoğu aracta kalkistan sonra 1.vitese durmadan gecmez arac ama obur viteslerinize bi baktirmalisiniz geçmiş olsun

Yani atıyorum 5. vıtes devır 30 ıle gıderken 4. vıtese gecebılmelı yada 3.vıtes devır 30 la gıderken 2. vıtese gecebılmelı dogru mu anlamısım?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Birşeyleri atladılarmı acaba, baskı balata ne durumda, dışarda yaptırdım dediniz, şanzımanda ne yağ kullandılar, kalın yağmı koydular acaba, kontrol etmek lazım, hemen şudur sebeb demek zor, il aklıma gelen yanlış yağ ve baskı balata gibi geldi bana...

Yorum bağlantısı
Efe Özer

Birşeyleri atladılarmı acaba, baskı balata ne durumda, dışarda yaptırdım dediniz, şanzımanda ne yağ kullandılar, kalın yağmı koydular acaba, kontrol etmek lazım, hemen şudur sebeb demek zor, il aklıma gelen yanlış yağ ve baskı balata gibi geldi bana...

Aracı ankaradakı tan oto ford yetkılı servısınde yaptırdım.Bana sanzıman sokuldu dedıler.Belkı yenı yag koymak yerıne eskısını koydular bılemıyorum.Ben servısdekı elemana degısmesı gereken ne varsa kontrol edıp bana soyleyın demıstım.Hıc bırsey yok dedıler.Ayrıca degısen dıslı ıcınde 2 yıl garantısı var dedı yetkılı servıs.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...