İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Manuel Vites ve Şanzıman Problemleri


Tamer Cevher

Recommended Posts

Yaşar Demirci

müşteriden kurtulabildiniz mi? bugün gıcık bir müşteri varmış orada?

yok abi nerrrddddeee en son ben servisten çıktıgımda o daha ordaydı :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih YILDIZ

Benim araçta da bir dönem boştayken birinci vitese geçiş çok çok zor oluyordu. Aracın volantın da sıkıntı vardı. Araç birinci viteste kalkarken metalin birbirine sürtünmesi gibi bir ses veriyordu aynı zamanda. Bir yıl kadar önce değiştirmiştim volantı. Hem ses hemde birinci vitese geçiş sorunu ortadan kalktı. Hatta bugünlerde bulunduğum yer - 10 -15 derecelerde olmasına rağmen hiç bir sorun yok. Çok anlamam ama umarım volantdan kaynaklı bir sıkıntı değildir.

Yorum bağlantısı
Ertuğrul SARAÇOĞLU

kontak kapalı iken fark var mı vites geçişinde

Kontak kapalı iken vites geçişlerinde sorun yok.

Benim araçta da bir dönem boştayken birinci vitese geçiş çok çok zor oluyordu. Aracın volantın da sıkıntı vardı. Araç birinci viteste kalkarken metalin birbirine sürtünmesi gibi bir ses veriyordu aynı zamanda. Bir yıl kadar önce değiştirmiştim volantı. Hem ses hemde birinci vitese geçiş sorunu ortadan kalktı. Hatta bugünlerde bulunduğum yer - 10 -15 derecelerde olmasına rağmen hiç bir sorun yok. Çok anlamam ama umarım volantdan kaynaklı bir sıkıntı değildir.

Volanta da usta torna yaptırdı, bir sorun görseydi ve iyi bir ustaysa söylerdi sanırım

Yorum bağlantısı
Fatih YILDIZ

Kontak kapalı iken vites geçişlerinde sorun yok.

Volanta da usta torna yaptırdı, bir sorun görseydi ve iyi bir ustaysa söylerdi sanırım

Kontak kapalı iken vites geçişlerinde sorun yok.

Volanta da usta torna yaptırdı, bir sorun görseydi ve iyi bir ustaysa söylerdi sanırım

Çok geçmiş olsun hocam inş. çok masraf çıkartmadan sorun ortadan kalkar

Yorum bağlantısı
Necat BOSTANCI

Arkadaşlar öncelikle herkes sorununu kendi sayfasında cözerse sanırım daha iyi olur. benim sorunum ise vites kutusu halatlarının temizlenmesi ve baskı balatanın değişmesiyle çözüldü. Servisten söylenen hidrolik debriyajlarda kaçırma probleminden ziyade vitesin bu türlü zorlanması ile baskı balata istediğini gösterirmiş. ben sorunumu çözdüm.Sorunu olanlara kolaylıklar dilerim.

Yorum bağlantısı
Ertuğrul SARAÇOĞLU
(düzenlendi)

Ben de birkaç konu öncesinde aynen bu sorunu belirtmek istemiştim. Anladığım kadarıyla çok fazla aynı sorundan muzdarip olan kişi var forumda.

Sabahları vites geçişleri zor, ısındıkça yumuşuyor ama tam bir yumuşama diyemeyiz. Özellikle vites küçültürken yavaşlayıp ,ayağım debriyajda 2. ve 1. vitese geçerken yine zorlanma oluyor. Baskı balatayı, şanzuman yağını, hidrolik yağını yeni değiştirdim. ama yine de geçişte takılmalar var.

Arkadaşlar öncelikle herkes sorununu kendi sayfasında cözerse sanırım daha iyi olur. benim sorunum ise vites kutusu halatlarının temizlenmesi ve baskı balatanın değişmesiyle çözüldü. Servisten söylenen hidrolik debriyajlarda kaçırma probleminden ziyade vitesin bu türlü zorlanması ile baskı balata istediğini gösterirmiş. ben sorunumu çözdüm.Sorunu olanlara kolaylıklar dilerim.

Necat Hocam, baskı balatayı değiştirdim ama vites halatları temizlenmesi konusunu anlayamadım. Nasıl bir temizlik yaptı ustanız?

tarihinde Ertuğrul SARAÇOĞLU tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Sahin
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar, son 1 aydır bunu yapıyor, öncesinde yoktu. İlk çalıştırmada geri vitese atıp 1000 devirin üzerinde gaz verip geri giderken haliyle gazdan ayağımı çekmek zorunda kaldığımda çoğu zaman devir çok düşüp istop ediyor. Hava filtresi ve akışmetredendir diye filtre ve akışmetreyi söküp hava üfletip temizledim, pek bir faydası olmadı.

10.000 bakımına daha 3.000 KM var, mazot filtresi çok mu kirli acaba ? öyle olsa ilk kalkış haricinde de performans bozukluğu olurdu sanırsam.

Bazen aracın içine yanık mazot kokusu geliyor, bunu da belirtmek isterim.

Siz değerli arkadaşların düşüncelerini almak isterim. Selamlar

tarihinde Mustafa Sahin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Sahin

enjektör oring dediğiniz enjektör pulları galiba? 1 saat kadar önce yakıtı başka bir istasyondan aldım ( daha önce shell fuelsave alıyordum ) performans daha iyileşti, galiba yakıtın da etkisi var.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Fuel save az yaktırıyor doğrudur fakat araba gitmiyor resmen, koku enjektörden olabilir, motor soğukken geri viteste kalkışta stop edebilir, bence normal, Ford geri gitmeyi sevmez, fiesta hiç sevmez, heleki eğim de varsa adamı sinir eder, siz yakıtı değişmişziniz zaten, aracın bakımları tam değilse bunu yaptırın ve hiç aksatmayıın, tdci fiesta bakımında şunu uygulayın, 5000 de hava filtresi değişecek, 10000 de yağ ve filtresi değişecek, mazot filtresi 20000-30000 arası duruma göre değişecek.

Yorum bağlantısı
Mustafa Sahin

Ali bey açıklamanız içimi rahatlattı, aklıma neler neler gelmişti ( turbo, enjektörler, vs... ) sanırım ilk etapta baktırmam gereken enjektör pulları, filtrelerin değişimi. Yakıt da artık fuel save almayacağım.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Sorununuzun mekanik olduğunu düşünmüyorum...

Şanzuma giden kablolardan biri diğer kablo üstüne binince ya da kablo yıpranmışsa şase yapıyordur...

Yorum bağlantısı
Mustafa Sahin

Göksel bey umarım dediğiniz gibidir. Şu sıralar gene geri gidişte tekleme var , ocak ayında bir servise götüreceğim.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Yaşar Koç

meraba arkadaşlar bende de 2006 model fiesta var..yaklaşık 1 ay önce vites aşırı sertleşti hatta 2-3 kez vitese geçmedi ama bir gün sonra eski haline geri döndü. ustaya götürdüm sorun olmadığını söyledi ama tedirginim..sorun ne olabilir yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Misafir

Baskı balatayı, bilyaları değiştirdik, yalnız geri vitese geçişte garçlıyor, geri vitese hızlıca geçirirsem araba şöyle bi hopluyor. Bu neyin nesi? Basit birşey midir? Ayrıca, 1. vitese geçerken de zorlanıyor. debriyaj alttan kavrıyor, güzel ama, bunlar da olmasaydı.

Yorum bağlantısı
Murat DEMİRHAN

Debriyaj üst merkezini de kontrol ettirin derim.

Yorum bağlantısı
Derviş Burak Caniklioğlu

benim araçta yavaş hızda bile olsa 1. vitese geçerken zorluyo sadece dururken rahat geçiyor bu normal,geri viteste de gacırama oluyo bazen,tam geçmediğinden kaynaklanıyo galiba ama sıkıntı edilecek şeyler değil bence, üstadlar daha iyi bilir yine de

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Sanki yanlış balata yada hatalı montajmış gibi geldi bana...

Yorum bağlantısı
Misafir

benim araçta yavaş hızda bile olsa 1. vitese geçerken zorluyo sadece dururken rahat geçiyor bu normal,geri viteste de gacırama oluyo bazen,tam geçmediğinden kaynaklanıyo galiba ama sıkıntı edilecek şeyler değil bence, üstadlar daha iyi bilir yine de

Değişim öncesinde geri vitese geçişte garçlama yapmadığı için normal karşılamdım hocam, bakalım üstadların teşhisi ne olacak?

Yorum bağlantısı
Misafir

Sizinki bir fordun normal davranışı.

Ancak hiç geçmemesi, sertçe geçince de aracın hoplaması normal değil, debriyaj tam ayırmıyor gibi...

geri vitesi ben genellikle çift debriyaj kullanarak geçiriyorum değilse geçmiyor zorlarsamda sizinki gibi garçlıyor . 1 nci vitese geçmemesi enteresan geldi şahsen sanki kara şanzıman . kamyonda dururken geçmeyen geri vitesin karşındaki vitese sokar çıkartırsın vites geçer bir deneyin yada benim gibi çift debriyaj yapın .

Çift debriyaj geçiriyorum yine garçlıyor, üç debriyaj geçiriyorum yine garçlıyor. Kırmızı ışıkta 1. vitese geçirirken de uğraşıyorum

çağlar bey şimdi yardımcı olur

Bekliyorum üstadı

Yorum bağlantısı
Murat Şahiner

Geri vitese debriyaja 3 saniye kadar basıp takın. O ses çıkmayacaktır. Bildiğim kadarıyla fiestaların sıkıntısı bu

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...