İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Turbo-Enjektör Sorunu ve Duman Atma


Enver Küçükdoğan

Recommended Posts

Caner Dinçer

Zaten oraya bir kac dam yag geldigini anladigim zaman buraya basvurdum. Öncelikle dikkatiniz icin tesekkur ederim. Terleme yapan boru uzerinden parmagimla gectigim vakit elime yag bulasiyo acaba bu terleme yapan yerler terleme sonucu damlamaya kadar terleme yapar mi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

turboya giren hortum, kelepçenin sıktığı yerlerden delinip, yarılabilmekte. bence sizinde öyle olmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Yağ aşağıya kadar akmış ama. Aşağıdaki bir soğutucu görüyorum ve onun üstüne kadar damlamış. Bana normal gelmedi sanki arkadaşlar.

Mutfakta, pişirdimiz yemek sonrası oluşan buhar fayanslara gelir ve su damlacıkları gözükür.. Buradada o borunun hemen aşağısı ve yakını orası olduğu için orada birikmesi çok doğal.. Bunun için yetkili servise gidipte, yetkili servisin normal bir sorun oluşturmaz dediğine şahitim.. Normalde, benim motorda böyle bir sorun yok. Ama pist sonrası, aşırı yağ sıcaklığı ve sıkıştırmadan dolayı aynı yerlerde oluşan yağ birikintisi görüyorum..
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hortumu söküp turboya bakacaksın, aşırı yağlanma varsa boğaz yukarı kadar yağ olur, sadece altta çok az varsa iyi, fazlaysa sakat.

 

Yağın kesinlikle tam sentetik olsun, yağ buharı çok az olur ve o hortuma çok çok az buhar gelir o zaman, maf ın bile az kirlenir.

 

Hortumu söküp kontrol et, kelepçenin olduğu kısımda hortum ağzında contamsı farklı bir yapı vardır, o zarar gördüyse pejo yada citroen parçacısından yeni hortum al, daha ucuzdur ve aynı maldır, alırken karter havalandırmadan gelen ucun modifiyeli olanından al, bizdeki bazen çıkıyor çünki.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Faruk Şahin

Merhaba,

2008 fiesta dizel 153.000kmde bakım için bosh car service'e götürdüm, problemler için aşağıdaki fiyatları verdiler;

alternatör seti(sanırım şarj dinamosu?) 150

vakum pompası 280

fren disk-balata 245

yağ pompası 320

triger kayışı (90.000 de değişmişti) 200

şanzıman yağı 50

bakım seti 350

 

bu bilgilerden sonra arabayı boschta yaptırmadım, teslim alırken turboda yağ olduğu söylediler ama listeye eklememişlerdi,

şimdi turbo kafama takılıyor, fazla yağ yoktu da değiştirmeye gerek duymadılar mı yada sırf değiştirmek için mi öyle söylediler,

hiç bir servise de güvenemiyorum, sizlerden fikir almak istiyorum.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ramazan Çetin

merhaba arkadaşlar konuyu hortlatıyorum ama bendede şöyle bir durum var. motorun al tarafında yağ sızıntısı vardı.ustaya götürdüm turbo yağ hortumun patlamış olduğunu söyledi hatta göesterdi aynen kelepçe ile sıkılan yerden patlamış. velhasıl 80 tl ye değiştirdi ama şöyle bir durum oldu. araca gaz verdiğimde 1500 ile 2000 devir arasında  bir ıslık sesine yakın bi ses geliyo.turbonun arıza yapmış olmasından korkuyorum. ama sorun şu bozuk hortumu değiştirdiğimde bu ses gelmeye başladı yani normal olan bu sesin gelmesi mi yoksa  ilk halimi .sağlıklı turbodan nasıl ses gelir ki ??

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Turbo hortumu değiştiğinden, daha sağlıklı hava emişi olması sebebi ile turbo tam performanslı çalıştığı için bu sesi duymanız normal..

Islık sesi evet, turboda bir problemin habercisi olabilir ama bu hemen değiştirmeniz gerektiğinin habercisi değildir. Biraz şans işi, ıslık çalan bir turbo 50.000km. de görür. 10.000'de görmeyebilir.

Revizyon yaptırmanızda yarar görüyorum..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Çetin

Turbo hortumu değiştiğinden, daha sağlıklı hava emişi olması sebebi ile turbo tam performanslı çalıştığı için bu sesi duymanız normal..

Islık sesi evet, turboda bir problemin habercisi olabilir ama bu hemen değiştirmeniz gerektiğinin habercisi değildir. Biraz şans işi, ıslık çalan bir turbo 50.000km. de görür. 10.000'de görmeyebilir.

Revizyon yaptırmanızda yarar görüyorum..

yarın ilk iş bi ustaya göstermek. rahatsız edici bi ses değil ama ileride artabilecek zarardan korktugum için bi göstericem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Mehmet Şeker

158000 2005 tdci fiesta aracımız var aracı 1700--2000 devir arası kullanıyorum onu belirteyim aracı sanaiyiye motordan gelen hava kacırma sesi ile turbocuya goturdum adam aldı allah ne verdiyse yuklendi arabaya arkadan siyah duman atmaya basladı o saate kadar benim kullanımda hic atmadi baktı etti sorun. Hava sensoru ile turbo milindeki bilyaların asinmasina bagladı hava sensorunu temizlettik ve hortumu degistirdik ses su anda dahada artti bana arabayı bu halde kullanmaya devam edersem motora zarar verecegimi soylediler ve 400 liralik bir maliyet cikardilar onerilerinizi bekliyorum

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Turbo revizyonu yapacaklar galiba. Güvenilir biri ise yaptırılabilir. 400tl biraz ucuz geldi ama. Sırf yağ ve filtre değişimi 100-150tl...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

turbo ötüyorsa pal kırmış olabilir bu şekilde kullanırsanız 400 değil 4000 tl yetmez acilen yaptınrın.

Yorum bağlantısı
Mehmet Şeker

Pazartesi verecem arabanın hem sesi arttı hemde hava sesi antepte arabamın anahtarını gozum kapalı verdigim birisi ve iscilik konusunda 10 numara birisi bir iki yere de gosterince bakalım artık

Yorum bağlantısı
Mehmet Şeker

3 yere daha gosterdim 3 ü de turbonun sadece balans sorunu oldugunu ve bununda yapılsa bile daha sonra tekrar ses yapabilecegini soylediler ariza lambasida 1 gun icerisinde 2 defa bilgisayara baglatip sildik ve cekisdeki dusukluk hava kutle olcerin arizali olmasindan kaynakli oldugu ortaya cikti

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Turboyu değiştirin, tamir uzun zaman randıman vermez, bu böyledir, 2. si kullanım tarzınız yanlış, 2000 devrin altında özellikle 3-4-5 . viteslerde anlık kullanım dışında sürekli sürmeyeceksiniz, özelliklede 5. viteste, 1700-2000 de kullanırım derken sabit hızda bu şekilde kullanırım demek istediniz şeklinde düşündüm bu arada.

Bu motoru 2100 devir civarı 5. viteste kullanın, yani uzun seyir süresinde bu devrin altında kullanmayın, vites değişimini 2500 devrin altında yapmayın ve 2000 devrin altında asla uzun süre seyretmeyin...

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Öncelikle turbodan anlayan bir usta bakması lazım bence.Sonrasında imkan varsa turbo sıfır olarak alınır yoksa iyi hir yerde revizyon yaptır.Ben revizyonlu turbo kullanıyorum.Yapan kişi netten araştırdığım kadarıyla oldukça namlı biriydi.Yaklaşık 15 bin oldu şükür sorunum yok

Yorum bağlantısı
Mehmet Şeker

Bi daha o sekilde kullanirim ama arabaya bir zarari olmamis arabayi aldigimizda motor % 68 cikmisti dun alcturdum % 74.58 cikti :) hava kutle olçeri degistirdik cekis cok fark etti gaza basinca arabanin hizlanmasi cok serilesti

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Anıl Yapar

Merhaba arkadaşlar benim 2004 fiesta 1.4tdci aracim mevcut turbosu değişmesi gerekiyor. Turbo fiyatları hakkında bilgi sahibi arkadaşlar yardimci olabilir mi ?

Yorum bağlantısı

Merhaba arkadaşlar benim 2004 fiesta 1.4tdci aracim mevcut turbosu değişmesi gerekiyor. Turbo fiyatları hakkında bilgi sahibi arkadaşlar yardimci olabilir mi ?

1,6 C-Max in 1.400 Tl civarında idi sadece turbo. İşçilik vb. işlemlerle 1.500 Tl yi geçeceğini duymuştum. Sanırım sizinkinin fiyatıda 1.100-1.500 civar olacaktır. Yan sanayi alırsanız 750- 1.000 e de bulunur.

Yorum bağlantısı
Anıl Yapar

Eğer bulunduğunuz yerde turbo bakımı (sökülüp milin ve kanatçığın yenisi ile değiştirilmesi) varsa onuda yaptırabilirsiniz. Sizin turbo 1000 tl civarıdır. Işçilik ve yağ bakımı ile birlikte 1200 -1300 tl civarı bir maliyet oluşabilir

Turbocu tanidigim vardi dediki 600 liraya söker yaparim ama randimanli olmaz en iyisi yenisini alman dedi
Yorum bağlantısı
Ramazan Çetin

Turbo tamir işine girmeyin 400- 500 tl tamir ücreti verdikten ve bunun  geniş vadede işe yaramadığını gördükten sonra inanın çok üzülürsünüz.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
İlker Kaya

Arkadaşlar merhabalar aracımda turboyu büyütmek istiyorum çok fazla araştıramadım ama turbosunu büyüten arkadaşlar varmıdır ? Büyüttükten sonraki performans ne olur bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Turbo büyüttük diyelim turbo lag oluşcak ee sonra buna yazılım geliştirilcek.Bu yapıya uycak yeni ekipmanlar alıncak falan harcı borcunu kurtarmıcak kısacası.İntercoler olmayan araçta turbo büyütmekte neyin nesi  :) Senin ilacın güzel bir yazılım sadece memnun eder  :good1:  Macera arama.  :yes:

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

büyük turbo üst devirde, küçük turbo alt devirde faydalı olur derler. O zaman alt devirler zayıflayabilir, turbo boşluğu hissedilebilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...