İçeriğe Yönlendir

Yerli Otomobil TOGG' un Tasarım Aşaması


Sinan Akgöl

Recommended Posts

Bülent Tarakçı

Umarım başarılı olunur. Fakat, otomotivden alınan vergi önemli bir devlet geliri kalemi oluşturuyor(1 tane kendimize 1 tane de devletimize alıyoruz). Kendimiz üretirsek ithal ettiğimiz araçlar kadar vergi geliri elde edemeyeceğiz. Dışarı satıp para kazanmayı düşünmüyorum bile. Rüştünü ispatlamayan ürünü kim alır? 1 yılda seri üretim deniliyor. Wv Manisa ya hazır makinaları getirip kuracak olmasına rağmen 2- 2,5 yıldan önce seri üretim yapamayız diyor. Ki tüm Türkiye de yetişmiş elemanı ve servis ağı var. Tüm bunları birleştirince iyimser olmak istememe rağmen. Gerçekler hiç de oluşturulan atmosfere uymuyor.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bülent niye bu günü düşünüyorsun? 20 yıl sonrasını hayal et 50 yıl sonrasını 100 yıl sonrasını 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
Servet Aydın yazdı:

Bülent niye bu günü düşünüyorsun? 20 yıl sonrasını hayal et 50 yıl sonrasını 100 yıl sonrasını 

Servet hakkın var. Bir yerden başlamak gerekiyor. Fakat, yapılan açıklamalar "Bana göre" tutarlı değil (Servis yok, yetişmiş eleman yok, makina yok, fabrika yok. Fakat 1 senede seri üretim var. Aracın donanımına bakınca ucuz olamayacağı ortadayken herkesin alabileceği düşüncesi yayılıyor. ). Sonra, önceki açıklamaları düşünüyorum; Saab elektrikli olarak sokaklarda olmalıydı. 2017 yılından beri yerli uçaklarla uçmalıydık vs. vs.vs. Ben ikna olmadım. Öncekilerden referansla fabrika kurulup araçlar bantlardan akmaya başlasın.Tamam diyeceğim. "Karamsar olma! Destek olalım. Ümidimiz olsun." dersen. Memleketin her yeri HES oldu. Fakat elektrik ucuzlamadı diyeyim, sen anlayıver. İşin buradan sonrası siyasete kayacak. Keseyim de iş otomotivi geçmesin. 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bülent Tarakçı yazdı:

 Servis yok, yetişmiş eleman yok

 Burada bizim sektör devreye girecek. X pilli bebeğin onarımı için 45 dakikalık eğitim kafi 

Bülent Tarakçı yazdı:

 

Saab elektrikli olarak sokaklarda olmalıydı

 

2017 yılından beri yerli uçaklarla uçmalıydık 

Haklısın 

Haklısın 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bülent yerli araç üretiminde vergi geliri var o para içerde kalıyor. Son faturaya bakma. Ayrıca faturada yerliye vergi avantajı veremez yok. Zaten elektriklide vergi yok. Öyle bi araba da devlete yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)

Tesla türk kanalında izlemiştim, teşvikler hep üreten! İçin, alacak olana bireyler yok diyordu. Uzun menzil 400-450, kısa menzilli 350-375 civarı olur diyordu şu anki piyasaya göre. Herkesin ulaşabileceği derken neyi kast ediyorlar bende anlamadım.

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Tesla türk kanalında izlemiştim, teşvikler hep üreten! İçin, alacak olana bireyler yok diyordu. Uzun menzil 400-450, kısa menzilli 350-375 civarı olur diyordu şu anki piyasaya göre. Herkesin ulaşabileceği derken neyi kast ediyorlar bende anlamadım.

 

Herkesi zengin yapacağız aracı ucuz değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Mehmet hocam,  gerçekçi olalım diye düşünüyorum, bizim memlekette fazla hayal kuruyor insanlar.....

 

pil konusunda ne düşünüyorsun, mesela geçen Fatih Altaylı bir yazı yazmış, ne düşünüyorsun bu konuda...

https://www.haberturk.com/yazarlar/fatih-altayli-1001/2558726-yerli-otomobilin-hayal-evreni

 

bende pil konusunda umutsuzum, pil üretmek başlı başına bir iş, şuan hadi kurduk fabrikayı ürettikte 200.000 araba (ultra hayal tabide neyse) hadi bul bakiim pili, gördüğüme göre şuan adamların üretimi kendilerine bile yetmiyor, birleşip birşeyler yapmaya çalışıyorlarki o bile zor, kaldıki bize pil verecekler, kendimiz yapalım desek,  bizde daha pili üretecek ortam varmı o bile belli değil, Aspilsan falan örnek vermiştim ama aslında onunla olacak iş değil, bu kapasitede üretim için bizim ülkenin bütçesi yetmez, bırak daha para ...       neyse anladın sen onu....

pil üretimi konusunda ne düşünüyorsun, bizdeki durum gerçekte ne, bilgin varmı?

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gök

ben çok istiyorum üretilsin. lafta kalmasın

altay tankı ürettik gibi forumlarda konuşuluyor. sadece 2 prototip üretildi yazıyor milli savunma bakanlığı sitesinde. motor arıyormuşuz kimse satmıyormuş

uçak gökte dendi havada uçak yok.

iha üretildi diye çok mutluyum. mecbur kalınca yapabiliyoruz. israil bize para ile bile satmadı mecbur kalıp kralını yaptılar. bunuda yaparlar ama inşallah inanıp ınat ederler

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
ibrahim Tiryaki
Alıntı

 

Müşterilerin beğenisi doğrultusunda geliştirilmeyen her ürünün ölüme mahkum olduğunu kaydeden Gürcan Karakaş, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bunun araştırmasını yaptık. Marka yaratmadan tasarıma kadar dünyanın en iyileri ile çalıştık. Doğuştan elektrikli yapabilen çok fazla şirket yok. O teknolojiyi edinmiş partnerlerle bu süreçte beraber çalışarak geliştirme yapıyoruz. Aracın elektrikli motoru için Bosch ile görüşüyoruz. Aracın bataryası için Çin ağırlıklı 6 firma ile gizlilik sözleşmesi imzaladık. Bunlardan biri ile anlaşacağız. Araç entegrasyonu konusunda teknoloji partneri olarak Alman mühendislik firması EDAG'ı seçtik. Myra, İngiltere'nin kabul gördüğü, özelikle mekanik akşamlarda şasi sistemleri konusunda partnerlerimizden birisi. Tasarım için İtalyanlarla anlaştık. Dünya çapında bu işi en iyi kim yapar diye bakıyoruz. Nisan mayıs gibi tedarikçi seçimlerimizi tamamlamış olacağız. Teknolojiyi ülkemize getirip bunu Türkiye'den kiminle yapabiliriz ona bakıyoruz. Çok ciddi maliyet araştırmaları yaptık. Türkiye'de üretmek mi, başka bir yerde ürettirmek mi daha uygun maliyetli ona bakıyoruz. Partnerimizin karşısına oturunca neyin ne olduğunu biliyoruz.

Ona göre pazarlık yapıyoruz. Ancak ne olursa olsun fikri mülkiyet hakkının bizde olmasını istiyoruz. Ona göre anlaşma yapıyoruz. Elektrikli güç ünitesi konusunda her türlü alternatifi düşündük. Lisans alalım bir şirketle geliştirelim, teknoloji partneri bulalım ya da hepsini kendi çabamızla üretelim şeklinde alternatiflerimiz vardı. Ancak bu yolu seçseydik 10 seneye ihtiyacımız vardı. Birden fazla teknolojik partnerle elektrikli güç ünitemizi geliştirelim fikri mülkiyet hakkı da biz de olsun dedik. Direksiyonda biz varız. Otomobil için ne üretiliyorsa bizim için üretiliyor. Biz ürettiriyoruz. Kendi yapabilme yetkinliğimizi geliştiriyoruz. Dünyanın en iyileri ile çalışarak büyüyoruz. Belirli noktalarda ülkemizde henüz tecrübe yok. Olmaması sorun değil, biz onu yaratmak için uğraşıyoruz. 2022'de 500 milyon Euro ile Türkiye'de ödenmiş sermayesi en yüksek otomobil şirketi olacağız. Kazandığımız parayı yeni yatırımlara yeni ürünlere harcayacağız. Çünkü yatırımcılar 15 yıl boyunca temettü almayacak."

DEV EKRANLI FERAH OTOMOBİL

Bilişim Vadisi'ndeki Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun üssünde düzenlene tanıtım organizasyonunda kısa da olsa araçları görme şansımız oldu. Tanıtımda da yer alan 3 araç da oradaydı. Kırmızı renkli C-SUV segmentindeki modeli inceledik. Şoför koltuğuna oturduğunuzda ilk olarak karşınıza bütün ön konsolu kaplayan ekranlar çıkıyor. Ferah bir oturma alanı olduğunu söylemek mümkün. Araç geniş bir kullanım alanı sunuyordu. Klasik dikiz aynaları yerine kullanılan ekranlar da farklı bir deneyim oldu. Aracın kapı kolları da birçok klasik araca göre farklıydı.

 

 

Alıntı

 

FİYATI NE KADAR OLACAK?

Üretilecek otomobillerle ilgili fiyat bilgisi paylaşmayan Gürcan Karakaş, bunun nedenini de şöyle açıkladı: "Fiyatları paylaşmak çok doğru olmaz çünkü rakiplerimize bu konuda bir bilgi vermek istemeyiz. Ancak piyasadaki C-SUV segmentinde yer alan ve içten yanmalı motorlarla çalışan klasik otomobillerle rekabet edebilir düzeyde olacak." C-SUV segmentinde şu anda satışta olan dizel ya da benzinle çalışan otomobillerin fiyat aralığı 250 bin ile 300 bin TL aralığında değişiyor. Yerli otomobilin piyasaya çıkacağı yılda söz konusu araçların fiyatlarıyla benzerlik gösterebileceği ifade edilebilir.

 

 

 

TASARIM BİZİM İSTEKLERİMİZLE GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Tasarım için 18 şirketle görüştüklerini ve en son İtalyan şirket Pininfarina ile çalışmaya karar verdiklerini kaydeden Gürcan Karakaş, şunları söyledi: "Bu sayıyı daha sonra 3'e düşürdük. Hangi şirket hedef kitlenin isteklerini yansıtabilecek ona baktık. Yaptığımız araştırmalarda yalın ve prestijli, dinamik ve keskin bir tasarım ön plana çıktı. Ayrıca bizim kültürümüzden bazı öğeler taşısın sonucu çıktı. Karmaşık olmayan, yerden yüksek, yüksek tavanlı bir araç olması talep edildi. Bu araştırmalar sonucunda 3 şirketin 16 tasarımını inceledik. Tasarım bizim isteklerimiz doğrultusunda gerçekleştirildi. Tasarım konusunda Murat Günak da ekipte yer aldı. Bu konuda çok ciddi desteğini aldık. Sonucunda İtalyan şirketin yaptığı tasarımla yola çıktık. Bizim tescilimizde olan bir tasarım yapılmış oldu."

FABRİKANIN TEMELİ MAYIS'TA ATILIYOR

TOGG fabrika inşaatı için zemin etüdü çalışmalarına başlandığı bilgisini veren Gürcan Karakaş, fabrikanın temelinin mayıs ayında atılacağını söyledi. Karakaş, "2022 yılında ilk ön üretim araçlarımızı bantlardan indireceğiz. 15 yılda yapacağımız 22 milyar TL'lik yatırımla, yıllık ortalama 175 bin adetlik üretim kapasitesine ulaşacak fabrikamızda, 2032 yılına kadar toplamda 1 milyon aracı bantlardan indirmeyi hedefliyoruz" dedi. 2024 yılında da sembolik olarak ilk ihracatın yapılabileceğini belirten Karakaş, "Şu an için kapasitenin yüzde 10'unu ihracata ayırdık. Ancak bu talebe göre daha da artabilir. Bu değişime de ayak uydurabiliriz" bilgisini verdi.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bismillah... oto club Türkiye de yerli otomobil konusu açılmış? Hala kapanmamış? Nerede sucuklar mangal yapardık :mamba:

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Çağlar Bayur yazdı:

Bismillah... oto club Türkiye de yerli otomobil konusu açılmış? Hala kapanmamış? Nerede sucuklar mangal yapardık :mamba:

 

Birkaç sene evvel yerliotomobilforumtr.com yerliotomobilclubtr vs adresler almıştım.

 

ihtiyaç olur mu yenileyim mi :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sami Demirpaz yazdı:

 

Birkaç sene evvel yerliotomobilforumtr.com yerliotomobilclubtr vs adresler almıştım.

 

ihtiyaç olur mu yenileyim mi :)

feragat et başına iş alma

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sami Demirpaz yazdı:

 

Birkaç sene evvel yerliotomobilforumtr.com yerliotomobilclubtr vs adresler almıştım.

 

ihtiyaç olur mu yenileyim mi :)

Çok uzun süre boştan yere yenilemen gerekebilir.. 

Bırak.. sonra yine alırsın. 

Çağlar Bayur yazdı:

Bismillah... oto club Türkiye de yerli otomobil konusu açılmış? Hala kapanmamış? Nerede sucuklar mangal yapardık :mamba:

 

O ateşli dönem geldi geçti.. Sindirdik herşeyi.. 

Hatta bir çok şeyi unuttuk bile :)

 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Çok uzun süre boştan yere yenilemen gerekebilir.. 

Bırak.. sonra yine alırsın. 

 

Çok uzun zaman oldu zaten, uğraşılmaz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yerli otomobil deyince acaba bunu da mı düşünmek gerek:

 

THE+GODS+MUST+BE+CRAZY.JPG

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

O ateşli dönem geldi geçti.. Sindirdik herşeyi.. 

Hatta bir çok şeyi unuttuk bile

amerika tatili iyi mi geldi nedir?

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Cihat Küçükay
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Hala video oyunu :)

Daha uzun bir sürede öyle olacak gibi..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...