İçeriğe Yönlendir

Yerli Otomobil TOGG' un Tasarım Aşaması


Sinan Akgöl

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Muhittin Kaplan yazdı:

Hack olayı varsa şaşırmam,

Dönüyor bir şeyler. Ama çok acemice

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Üretene engel yok destekte yok. Basit bir örnek.

Şöyle ki. Mecitözü ilçesinden bir velim şeker pancarı ekmiyor. Neden? Çorum uzak kalıyor kurtarmıyor Amasya yakın ama o da almıyor. Ayrıca kota var. Belirli bir tonajdan sonrasına para verilmiyor ya da alınmıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arkadaşlar.. bildiğiniz üzere forumda siyaset yasak, ancak, gördüğünüz üzere katı bir tutum da sergilemiyoruz. 

Mesajlarınızda daha özenli olmanızı, aşağılamadan, küçümsemeden, ayrıştırmadan yazmaya özen göstermenizi rica ediyorum. 

 

Siyasi konulardan söz etmek gerektiğinde ise, sadece güncel konular üzerine haber niteliğinde yazarsanız hiç bir mesajı gizlemek silmek zorunda kalmayız, sizler de bizler de zor durumda kalmayız. 

 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Mehmet hocam, TOGG konusunda son gelişmeler nelerdir bilgin varmı, ne zaman kavuşacağız, kavuşabilecekmiyiz, kavuşupta baksak bile kafi :) medya dan öğrendiklerimiz dışında sevindirici gelişmeler varmıdır, teslayı tokatlıyormuyuz....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

O değilde reklamı çıkan portif firması ile görüştüm. Her şeyi yerli diyor. Component hariç ki normal.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Mehmet hocam, TOGG konusunda son gelişmeler nelerdir bilgin varmı, ne zaman kavuşacağız, kavuşabilecekmiyiz, kavuşupta baksak bile kafi :) medya dan öğrendiklerimiz dışında sevindirici gelişmeler varmıdır, teslayı tokatlıyormuyuz....

Sürekli olarak TOGG a tedarikçi olmayı planlayan firmalar bilişim vadisine yerleşiyorlar. TOGG raporlarına bakmadım yeni projelerini sundular devam ediyorlar kalabalık bir çalışan grubu var. Benim mantığım bu işi yapamayacakları ve sonunda butik bir araç çıkacağı yönünde algı oluşturuyor. Radikal düşünmüyorlar elon musk felan gibi. Sonuçta Bosch genel müdürü bir arkadaş bu işin başında ve sınırlarını aşmasını ben zor görüyorum. İyi bir araç çıkarmaya çalışacak ama benim görüşüm piyasa iyi bir araç beklemiyor ucuz bir araç bekliyor. Reno Zoe mesela doğru bir strateji. Biz gidiyoruz tiguan boyunda hayvani bir araç yapıyoruz ki aracın formu önde motor bölümü felan benzinliden kalan tasarım.

 

Olması gereken hatırlarsınız SUZUKİ CARRY vardı. Onun lisansını alıp allayıp pullayıp otomobile dönüştürmek üretmek olurdu. Çok amaçlı ülke aracı diye. Farklı olmak gerek.

Şahsen tiguana benzeyen koca bir elektrikli araç düşünmem ben ilk etapta.

 

 

 

image.thumb.png.fa51b1b20332e1ad63edd1004f7b9f0e.png

 

 

Hızlı ve güvenli ekonomik özellikle pili motoru şak şuk değişebilen servisi kolay isviçre çakısı gibi bir araç lazımdı.

gerektiğinde 4x4 felan modüler tasarım. 

  • Beğen 5
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Katılıyorum, öncelik vatandaş olmalı zaten, beklentide dediğin gibi, hafif ufak ekonomik herkesin alabileceği tarz araç olmalı, bunu şarj etme vs. konularıda ayrı alem, neyse bu işe ufaktan başlamak yerine direk son aşamaya odaklanmak reklamıda bu yönde yapmak bencede hata, pek umudum yok benimde ama inşallah olur diyim ne diyim başka....

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bu canlı yayın için togg fabrikası diyorlar. 
 

https://youtu.be/8WsaOmBfuSA

 

ben de mehmet hoca’ya katılıyorum. Özellikle iç piyasayı domine edecek ucuz ve kullanışlı araba olmalıydı. Tanıtımda çok lüks bir araba gördük. Bu arabayı yurt dışına satacaklarsa tamam da onun için rakipleri çok kuvvetli. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Tesla'ya rakip olacağız, 5 yıldız alacak, 500 km gidecek gibi çok iddialı sözler söylendi. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

yine inşaat yine inşaat

 

https://www.donanimhaber.com/yerli-otomobil-fabrikasi-ne-durumda-togg-dan-yeni-bilgiler-geldi--130270

 

Honda düdük kadar fabrikada civic üretiyordu şekerpınarda...mesele kapalı fabrika arazisi miydi?

Adamlarda 4 sene sonra yapılacak arabanın her şeyi hazır. Vidasına kadar planlı. Bizde adettir hocam. Kervan yola girmeli :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay
Sürekli olarak TOGG a tedarikçi olmayı planlayan firmalar bilişim vadisine yerleşiyorlar. TOGG raporlarına bakmadım yeni projelerini sundular devam ediyorlar kalabalık bir çalışan grubu var. Benim mantığım bu işi yapamayacakları ve sonunda butik bir araç çıkacağı yönünde algı oluşturuyor. Radikal düşünmüyorlar elon musk felan gibi. Sonuçta Bosch genel müdürü bir arkadaş bu işin başında ve sınırlarını aşmasını ben zor görüyorum. İyi bir araç çıkarmaya çalışacak ama benim görüşüm piyasa iyi bir araç beklemiyor ucuz bir araç bekliyor. Reno Zoe mesela doğru bir strateji. Biz gidiyoruz tiguan boyunda hayvani bir araç yapıyoruz ki aracın formu önde motor bölümü felan benzinliden kalan tasarım.
 
Olması gereken hatırlarsınız SUZUKİ CARRY vardı. Onun lisansını alıp allayıp pullayıp otomobile dönüştürmek üretmek olurdu. Çok amaçlı ülke aracı diye. Farklı olmak gerek.
Şahsen tiguana benzeyen koca bir elektrikli araç düşünmem ben ilk etapta.
 
 
 
image.thumb.png.fa51b1b20332e1ad63edd1004f7b9f0e.png
 
 
Hızlı ve güvenli ekonomik özellikle pili motoru şak şuk değişebilen servisi kolay isviçre çakısı gibi bir araç lazımdı.
gerektiğinde 4x4 felan modüler tasarım. 
Mercedes EQC benzer dizaynda elektrikli bir suv, dizaynın uygun olmadığı kısmına katılmıyorum. Ama aracın daha ucuz bir model olması kısmına katılıyorum. Daha ortada şarj için gerekli altyapı yokken bu kadar parayı Mercedes, tesla yerine Togg a gömecek kimi bulurlar? Kesin bulurlar.

Gürcan beye gelince, kendisini ve bitirdiği projeleri düşününce bu projeninde başarıyla biteceğini düşünüyorum. İnşallah hayırlısı ile en yakın zamanda görürüz.
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Karoser saç yapılacakmış şasi dahil. Alüminyum malzeme ve kangoo türevi gibi geniş hacimli her işe uygun hibrit araç yapılmalı. Bana imkan verseler ne kadar ticari araç varsa hepsini hibrit yaparım. Hilafsız hepsi uygun dönüşüm için. Vaktinde 150bin tl idi maliyet. Bugün lion batarya ile daha hafif ki yaklaşık 300 kilo kazanç ile şehir merkezinde 2 veya 3 litre ile araç yürütmek mümkün. Menzil göreceli olarak 20 30 km. Fazlaca yeterli. Ve hepsinde standart olarak dur kalk trafik için öndeki aracı adım takibi mümkün. Gaz fren olayı sıfır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Servet Aydın yazdı:

Karoser saç yapılacakmış şasi dahil. Alüminyum malzeme ve kangoo türevi gibi geniş hacimli her işe uygun hibrit araç yapılmalı. Bana imkan verseler ne kadar ticari araç varsa hepsini hibrit yaparım. Hilafsız hepsi uygun dönüşüm için. Vaktinde 150bin tl idi maliyet. Bugün lion batarya ile daha hafif ki yaklaşık 300 kilo kazanç ile şehir merkezinde 2 veya 3 litre ile araç yürütmek mümkün. Menzil göreceli olarak 20 30 km. Fazlaca yeterli. Ve hepsinde standart olarak dur kalk trafik için öndeki aracı adım takibi mümkün. Gaz fren olayı sıfır.

vaktinde land rover platformu buna uygunmuş (o zaman için). ister pikap ister minibüs ister yarım kasa ister askeri araç istar açık ister kapalı.  vs vs.

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Servet Aydın yazdı:
Mehmet Yeter yazdı:
Elektrik kesildiği için iptal edilmesi durumu olur mu? 

Neyin elektriği?

Arabanın veya fabrikanın eskiden bir alıntılama. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Valla anlamadım ama devrim aracının üretimi durdurma hikayesinde geçen yakıt olayına ise o olay da bambaşka zaten. Millete yakıtı yoktu kaldı diye yedirdiler

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Servet Aydın yazdı:

Valla anlamadım ama devrim aracının üretimi durdurma hikayesinde geçen yakıt olayına ise o olay da bambaşka zaten. Millete yakıtı yoktu kaldı diye yedirdiler

Aynen abi demek istediğim ona benzer bir şeydi bu işin sonunda bu iş olmazsa (hayırlısı ile olsun) söylenilen her şeye inanmamızı beklendiği günlerde bulurlar bir şeyler. 

Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay
EQC kaç tane satacak?
Tesla içinde aynı şeyi söylemişlerdi hocam. Youtube ilk çıktığında kurucularından birisi çok popüler olmayacağını düşündüğünü söylemişti. Yeni çıkan her şeyi herkese kabul ettiremezsiniz. Önümüzdeki 20 yılda elektrikli araç pazarının en az %30-35 olması bekleniyor. Tabii ki bütün arabalar elektrikli olmayacak. Ama trend bu, Mercedes aşıkları sipariş geçmeye başladı bile...
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Cihat Küçükay yazdı:

Tesla içinde aynı şeyi söylemişlerdi hocam. Youtube ilk çıktığında kurucularından birisi çok popüler olmayacağını düşündüğünü söylemişti. Yeni çıkan her şeyi herkese kabul ettiremezsiniz. Önümüzdeki 20 yılda elektrikli araç pazarının en az %30-35 olması bekleniyor. Tabii ki bütün arabalar elektrikli olmayacak. Ama trend bu, Mercedes aşıkları sipariş geçmeye başladı bile...

 

Cihat hocam, size katılıyorum bir yere kadar. Tabi ki kaliteli üst segment araç üretilecek, ama oradan başlanmış olması hatalı. Amaç "bakın yaptık" demekse amenna, ama bu işten bir sonuç elde etmek, ülkeye değer kazandırmaksa bu şekilde olmamalıydı.

Tesla ya da youtube, facebook bunun için emsal teşkil etmez. Onlar klasmanlarının ilkleri. Alternatifleri yok.

TOGG ise farklı bir dünya. Zibilyon tane rakibi var, olacak. O kadar rakibin arasından bir şekilde sıyrılması lazım eğer gerçekten bir dünya markası olacak, memlekete değer katacaksa. Mantık şu, 100 yıllık mazisi olan, bütün dünyada kurulu servis ağı ve bayi altyapısı olan bir sürü bilindik firma ile aynı ayarda araç üretip aynı fiyata satamayız. Biz bile almayız acaba 5 sene sonra ne olur firmanın akıbeti diye düşünürüz kaldı ki dünyaya baktığımızda çok zor. Tabi tata gibi lokal satış peşindeysek o ayrı ama orada da yine bu aracın fiyatı satışın önüne geçecektir. Öncelikle kime hitap ettiğimize bakmamız gerek. Hedef kitle kim? Eğer yerli piyasa ise, akaryakıt konusunda dışa bağımlılığımız sebebiyle elektrikli araç mantıklı olabilir, ama bir realiteyi gözardı edemeyiz, etmemeliyiz; ihtiyaç. Kaç tane suv ihtiyacı var nüfusumuzun? Ya da trafikte kayıtlı araçlardan %kaçı suv, önce buna bakmak gerek. Servet abinin dediği gibi, dizayn hafif ticari olsa çok talep alabilirdi ülkemiz için. Mehmet hocamın dediği gibi, modüler bir tasarım olsa yine çok talep alabilirdi. Ama bu bildiğimiz kocaman suv. Hedef pazar iç piyasa değil, ihraç edecekler desem, bu işi yapan firmalarla rekabet edebilirler mi, servis altyapısı nasıl oturtulacak gibi sorular ortaya çıkıyor.

 

Netice olarak; "biz yaptık siz al(a)madınız"dan çok öteye gitmeyecek ölü doğmuş bir proje. En fazla kamu kurumlarına makam otosu olur...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...