İçeriğe Yönlendir

Çeki Demiri Montajı ve Ruhsata İşletme


Oktay Demirağ

Recommended Posts

  • 3 yıl sonra...
Sami Demirpaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yani, yoksa kaldırır atar zaten hatada, çoğu arabada karavan denge sistemide yok zaten, ranger falan almak lazım bu tip işlerde...

 

arabanda uygun olmalı özellikle sonradan uydurma çeki demiri takılacaksa, orjinalde tasarımda yeri yoksa bu zaten baştan çok sakat....


Ceki demiri ruhsata isletilmesi gerekiyor. Ruhsata islenecek ceki demiri de Avrupa Standartlarina uygun E belgeli olup, uzerinde etiket olmali. Yoksa Tse onay vermiyor isletemiyorsunuz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Sami Demirpaz yazdı:


Ceki demiri ruhsata isletilmesi gerekiyor. Ruhsata islenecek ceki demiri de Avrupa Standartlarina uygun E belgeli olup, uzerinde etiket olmali. Yoksa Tse onay vermiyor isletemiyorsunuz

montaj yapan cekecen.com bunları montaj hizmetinde yapmıyor mu? Çok zor değildir ama git geli de vekaletle yapıyor olsa gerek.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Mehmet Göktürk yazdı:

montaj yapan cekecen.com bunları montaj hizmetinde yapmıyor mu?

 

Ben muhtemelen önümüzdeki ay taktıracağım. Aşamaları bizzat kendi deneyimimden yazarım.

 

Şuan için bildiğim 3 aşamalı.

 

1. Çeki demirini satın aldığınız yer, montaj ve proje işlerini halledip evrakları size teslim ediyor

2. TSE 'den randevü alıp, uyum evrağı alıyorsunuz

3. Bütün evraklar ile birlikte noterden yeni ruhsat sayfanızı alıyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Sami Demirpaz yazdı:


Ceki demiri ruhsata isletilmesi gerekiyor. Ruhsata islenecek ceki demiri de Avrupa Standartlarina uygun E belgeli olup, uzerinde etiket olmali. Yoksa Tse onay vermiyor isletemiyorsunuz

orası öyle doğru, ben çeki demirinden ziyade araba bu işe uygunmu ona bakıyorum, çoğu araba artık tırt arka kısımda, bozdular iyice kaliteyi... yoksa götür uydurur takarlar, ağır karavan yolda ne yapar bilemem ama...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

orası öyle doğru, ben çeki demirinden ziyade araba bu işe uygunmu ona bakıyorum, çoğu araba artık tırt arka kısımda, bozdular iyice kaliteyi...

 

Arabaların çekme kapasitesi var, doğru montaj ile doğru ağırlıktaki römorklar çekilir. Her zaman dikkat gerektirir o ayrı konu.

Ama sırf römork çekmek içinde 3.2 wiltrack alamaz herkes:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

orası öyle doğru, ben çeki demirinden ziyade araba bu işe uygunmu ona bakıyorum, çoğu araba artık tırt arka kısımda, bozdular iyice kaliteyi... yoksa götür uydurur takarlar, ağır karavan yolda ne yapar bilemem ama...

 

Bu demirler öyle arkada bulduğun yere kaynatılmıyor. Şasi tampon demiri sökülüyor onun yerine takılıyor civatalanıyor. Tüm araçlarda aynı. 

Sami Demirpaz yazdı:

 

Arabaların çekme kapasitesi var, doğru montaj ile doğru ağırlıktaki römorklar çekilir. Her zaman dikkat gerektirir o ayrı konu.

Ama sırf römork çekmek içinde 3.2 wiltrack alamaz herkes:)

 

Ali bence ranger için sebep üretiyor. 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Bazı araçlarda tadilat ile çeki demiri takılıyor. Şuan kullandığım araçta çeki demiri montaj yeri hazır. 4 Adet civata ile bağlantı yapılıyor ve 3.500 kg frenli römork çekme kapasitesi var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Sami Demirpaz yazdı:

Bazı araçlarda tadilat ile çeki demiri takılıyor. Şuan kullandığım araçta çeki demiri montaj yeri hazır. 4 Adet civata ile bağlantı yapılıyor ve 3.500 kg frenli römork çekme kapasitesi var.

 

normal araçları kastettim :)
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Bu demirler öyle arkada bulduğun yere kaynatılmıyor. Şasi tampon demiri sökülüyor onun yerine takılıyor civatalanıyor. Tüm araçlarda aynı. 

 

Ali bence ranger için sebep üretiyor. 

yok römork denge sistemi için şeyettiydim :) bu arada wildtrak bitti, artık Raptor zamanı...

 

bu arada tampon bağlantılarıda zayıf, tamponda zayıf zaten, arabada şase zaten yok, çekmeye karşı zaten dahada zayıf, her arabaya büyük karavan olmaz, atar kenara seni yada arkayı bırakırsın bir yerde... şase zaten hakkettire yokki o...

2. el ucuzdur pikaplar, hertürlü arabanın canına okur bu işte...  senin seri 1 iş yapar bu arada :)

Sami Demirpaz yazdı:

Bazı araçlarda tadilat ile çeki demiri takılıyor. Şuan kullandığım araçta çeki demiri montaj yeri hazır. 4 Adet civata ile bağlantı yapılıyor ve 3.500 kg frenli römork çekme kapasitesi var.

işte araba seninki gibi olacak, kasttetiğim buydu, şaseli tasarımsal uygun...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

cherokee şaseli mi?

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

yok römork denge sistemi için şeyettiydim :) bu arada wildtrak bitti, artık Raptor zamanı...

 

bu arada tampon bağlantılarıda zayıf, tamponda zayıf zaten, arabada şase zaten yok, çekmeye karşı zaten dahada zayıf, her arabaya büyük karavan olmaz, atar kenara seni yada arkayı bırakırsın bir yerde... şase zaten hakkettire yokki o...

2. el ucuzdur pikaplar, hertürlü arabanın canına okur bu işte...  senin seri 1 iş yapar bu arada :)

işte araba seninki gibi olacak, kasttetiğim buydu, şaseli tasarımsal uygun...

 

%80 kuralı var ama kabaca aracın boş ağırlığının yarısından fazla çekmemek emniyetli gibi.

 

Benim Seri 3 pardon.

 

GC de şase mi var?

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Mehmet Göktürk yazdı:

cherokee şaseli mi?

 

 

%80 kuralı var ama kabaca aracın boş ağırlığının yarısından fazla çekmemek emniyetli gibi.

 

Benim Seri 3 pardon.

 

GC de şase mi var?

 

Şaseli araba eski tabirlerden :)

 

GC 'lerde sizin Land 'lar gibi kupa ayrılmıyor hocam. Önden arkaya kadar giden şase elbette var :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Göktürk yazdı:

 

normal araçları kastettim :)
 

frenli 7 ton kamyon da çekilebiliyor kumsaldan. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz

Konuda bilgi olması amacıyla;

 

Dün Opel Astra Sedan aracıma çeki demiri montajı yaptırdım.
Fiyatlar aşağı yukarı aynıydı İstanbul'da.

Agus Karavan isimli bir firmada Çeki Demiri+Proje+Montaj olarak 1.850 TL verdim.
TSE Kontrolü 410 TL

Noter için 207 TL masraf yaptım.
 

Montaj ortalama 2 saat sürdü, dosyayı alıp TSE'ye geçtiğimde yarım saatte bitti.
Ancak noter biraz direndi :) TÜV'de tespit gerekli diye, hayır o kalktı dedim ve teyit etmelerini istedim, bir kaç yeri arayıp bilgi aldılar ve noterdeki işlem kısa olmasına rağmen 1 saat sürdü :)

 

06MMG4.jpg

 

ZGr8SR.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Agus karavandaki karavanlardan bahseder misin biraz?

 

Bir de elektriği taaa önden mi çektiler nerden yürüdüler?

Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz
Servet Aydın yazdı:

Demirin yanında enerji hattı da yapılıyor mu? Sinyal park fren vs için


Ben yerli bir karavan aldığımdan 7 Pin elektrik hattı seçtim. Yerlilerde hep 7 var uygun olması için :) 7 pin de tüm sinyalizasyona yetiyor.

İthal karavanlarda 13 pin var, 13 pin olmasının amacı yaşam aküsünün (çekme karavan içerisindeki akü) yolda şarj olması, 12v 3 sistem buz dolabının çalıştırılması için gerekli enerji hattını sağlıyor.
Bir de 450-500 TL'ye modül adı altında bir ürün satılıyor aslında, mantığı aracın ampul hatası vermesini engellemek, 2 tane fren lambası olunca araç arıza yakıyor. Bunu engellemek için canbus modül hazırlamışlar ancak fiyatı bence aşırı yüksek. Bu sorunu aşmak için de karavanın fren, stop, sinyallerini led ile değiştirdiğimizde araç arıza yakmıyor, modüle gerek kalmıyor.

Enerji hattına gelince ise stop kablolarından paralel alarak yapıyorlar, modüllü sistemin de üst versiyonu olan 1500 tl civarında bir modülle ise fişli tak çoğalt sistemle paralellemeden de yapılabiliyor. Çeki demirinin hemen bitişiğinde 7 pin fiş yuvası hazır durumda şu an, karavanı takınca karavanın fişini prize takacağız o kadar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz
Mehmet Göktürk yazdı:

Agus karavandaki karavanlardan bahseder misin biraz?

 

Bir de elektriği taaa önden mi çektiler nerden yürüdüler?


Hocam merhabalar;
Agus karavandaki karavanlar premium :) Şöyle ki benim siparişini verdiğim karavan Tofaş, Hobby Karavanlar Mercedes. Parasına göre yani. Piyasada daha çok bulunan Adria'ların da üst sınıfı bence. Çok güzeller, mükemmeller :) 

Enerji hattını Servet abiye yazdığım mesajda özetledim, stoplardan aldılar. Önde hiç bir işlem yok.

Servet Aydın yazdı:

Anahtar teslim ne rakam çıktı total de?


2.467 TL

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Dün gittiğim Renault bayisi şu şekilde bilgi verdi :

 

Sıfır alınan araca çeki demiri montajı serviste yapılıyor. 2000 lira civarında.

Bayinin anlaşmalı olduğu müsavir firma proje çizimi ve onayı işlemini üstleniyor. 800 tl civarı masrafı var.

Araç çekiciye konup tuvturk istasyonuna götürülüyor onay belgesi alınıyor. Muayeneye sokulmuyor. Çekici ücreti müşteriye ait.

Belgeyle trafikten ruhsata işletiliyor.

 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Ahmet Aybeyaz yazdı:


Hayır Alko şase, alko fren sistemi.


Duşakabin kötü :D Ama kaplama yapılacak gözükmesin içerisi diye.
720 KG olarak boşu, 2 adet 165w panel, 2 adet 100 amper jel akü ile 850-900 olacak gibi.
O1 belgeli olacağından 750 kg altı gözüküyor. Şimdilik kantara girelim diyen yokmuş, ama bu seneki haberlerden sonra bence artık tartarlar.
 

O2 alıp, BE ehliyete çevirmek kafa rahat binmek en mantıklısı.


Hayirli ugurlu olsun karariniz. Gule gule kullanin. 
 

NK karavan’in O2 belgesi var miydi ? Ilerde cevirmek sorun olabilir deniyor hep. 

Servet Aydın yazdı:

Demirin yanında enerji hattı da yapılıyor mu? Sinyal park fren vs için


Standart yapilmasi gerekir. Tse den gecmez diger turlu. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu frenli karavan denilen şey, nasıl frenli. 

El frenli mi o mu kast ediliyor. 

Yoksa araç frenine entegre mi.. Tırların dorsesi gibi.. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bu frenli karavan denilen şey, nasıl frenli. 

El frenli mi o mu kast ediliyor. 

Yoksa araç frenine entegre mi.. Tırların dorsesi gibi.. 

arac ile eszamanli olmasi lazim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...